رواية عروس اخي السمارة الفصل الخامس والاخير 5 - بقلم زهرة الربيع

الصفحة الرئيسية

 رواية عروس اخي السمارة الفصل الخامس والاخير 5 - بقلم زهرة الربيع 

5_بس اتصدمت لما اتفاجأت انو مش عابد ده اخوه ..وقال...خليهم يجو..انتي حقي بتاعتي انا يا سماره 

سماره بعدت بسرعه وبصتلو بزهول وقالت..انت...انت بتعمل ايه.بص..بص يا مرون الي حصل حصل وانا دلوقتي مرات اخوك 

مروان قرب عليها اكتر وقال...انتي مراتي انا ياسماره الفرح كان فرحنا وانا الي خطبتك 

سماره قالت بسرعه ..الفرح كان فرحنا فعلا وكمان صحيح انت خطبتني..بس انا دلوقتي اتجوزت اخوك..وكمان..احم..كمان انا ..انا عايزه اكمل معاه هو يا مروان..انا ...انا بحب عابد ومن زمان 

مروان بصلها بغضب شديد وقال ...حتى لو بتحبيه مش هتكوني غير ليا..يا اما انا او القبر يا سماره 

بصتلو بزهول وقالت..قصدك ايه
قال بغضب..قصدي مش هسيبكم تتهنو..على جثتي ياخدك مني وبنبسط بيكي واتفرج 

قال كده وطلع من المطبخ بغضب وهو وطالع اتصدم بعابد الي قال بغضب...بتعمل ايه هنا يا مروان 

مروان بصلو بسخريه وقال..نفس الي انت جاي تعمله 

عابد مسكو من قميصه بغضب وقال...انت ازاي سافل كده يلا
مروان نفض اديه بغضب وقال..بتعلم منك على الهموم انا مسافر ومش راجع هنا تاني اشبعو ببعض ياكش تولعو ..هجهز شنطتي وامشي هرجع دبي اصلا انا غلطت لما جيت اقعد معاك في البلد المقرفه دي 

قال كده ومشي وعابد كان مستغرب جدا بس قرب من سماره بغضب وقال..عملك ايه قربلك عمل جاجه 

سماره قالت بسرعه..لا طبعا انت بتقول ايه وانا هسهمحلو ازاي تفكر كده
عابد  اتنهد وقال..اسف...مش قصدي حاجه بس مش بحب اشوفو قريب منك ده وسخ ونيتو مش سليمه 

سماره حست بخوف بسبب تهديد مروان وقالت ..هو مش المفروص اخوك يا عابد 

عابد اتنهد وقال اخويا من امي بس..وعمره ما اعتبرني اخوه..مش عارف ليه مش بيطقني.ولا انا الصراحه بس بعد موت  اهلنا اضطرينا نعيش سوا هنا 

سماره حست بخوف اكبر وبقت تفكر في كلام مروان وقالت..يعني..يعني هو ممكن يأذيك عادي 

عابد قرب منها وقال..اهم حاجه الاذى ده ميكونش فيكي والباقي سهل عليا 

وبعد شويه خلصت تجهيز  الفطار ومروان اخد شنطتو وطلع من غير ما يكلم حد وسماره ارتاحت شويه لما مشي وقعدت وبقت تاكل هيه وعابد 

بقم يتكلمو سوا بانبساط وعابد قال..بس تولدي وهلففك الفيوم كلها..وبعد كده نطلع على الاسكندريه عندي شقه هناك هنعمل شهر عسل محصلش..ولو ان العسل كلو معايا 

سماره ضحكت وقالت...بطل معا،،،كسه ماشي..وصبت كباية عصير منجا ومدتها عليا 

عابد بعد ايدها بخفه وقال..كان على عيني اشرب من الادين الحلوين دول..بس..بس مش بشرب المنجا..مش بحبها ولا بطيق سيرتها 

سماره ضحكت وقالت ..ليه بس دي جميله هتعجبك.. دي انا  عملاها باديا 

عابد ابتسم بخفه وقال..سامحيني مش بحبها والله 

سماره ابتسمت وقالت..ياااه للدرجادي 

عابد قال وهو بياكل...واكتر ده لو ابويا طلع من القبر مشربهاش يا ساتر مش بطيقها 

سماره قالت بدلال.. براحتك بس المنجا من ايدي حاجه تانيه 

عابد ضحك وقال ..متحاوليش..مفيش فايده والله ما تقلعي دلوقتي ما هشربها 

ضحكت جامد وبصتلو بخبث وقالت...وانا بقلعلك ليه..على راحتك انت الخسران .. وقربت الكبايه هلى بقها بطريقه جننتو جدا  قاصده توتره 

عابد ضحك على حركاتها واتنهد من  الي بتعملو وسحبها من ايدها فجأه وشربها كلها على بوق واحد 

سماره ضحكت جامد وقالت..شيفاك شربتها.. وابوك مطلعش من القبر يعني 
بقلم....زهرة الربيع
عابد وقف واتقدم عليا وشدها عليه  وقال....كان لازم اشربها..دي منك يعني بقت طعم تاني...يلا بقى..الكبايه خدت نصيبها .. دوري انا بقى 

سماره بصتلو باستغراب وقالت..دورك في ايه
عابد لسه هيقرب حط ايده على بطنو بالم
سماره بصتلو باستغرب وقالت ...مالك يا عابد فيك ايه 

عابد قال بالم ..بطني ..اااه..بتقطع يا سمار اااه اااه..الحقيني 

سماره اتخضت جامد خصوصا لما وقع على الارض وهو بيتألم بشده
نزلت جمبو وهيه بتصرخ باعلى صوت وبتقول..عابد..عابد مالك يا حبيبي فيه ايه ععاااابد
...وبقت تنادي للغفر وجم كلهم شالوه وطلعو بالعربيه على اقرب مستشفى 

بعد ساعه كانت واقفه قدام اوضتو وبتبص للقزاز بدموع وجملة الدكتور بتتكرر قدامها ..دي حالة تسمم حاده يا مدام 

بقت تنزل دموعها وسندت جبينها على القزاز وفضلت وقت طويل رايحه جايه ومش بتقعد رغم انها بتتألم من تعب الوقفه علشان الحمل 

بعد شويه جالها الدكتور وقال..المريض فاق وعايزك مش انتي مراتو 

سماره مردتش عليه حتى ودخلت جري واول ما شافتو مفتح عيونه وبصلها بابتسامة تعب مسكت في الباب بتعب شديد وهيه حاسه انها يادوب اخدت نفسها 

عابد ابتسم بدموع على حالتها وفرد اديه ليها  هو بيشاور لها بعيونه 

سماره جريت عليه واترمت بين اديه وهيه بتبكي جامد 

عابد ابتسم وهو بيمشي اديه على حجابها وقال بتعب..انا كويس يا قلبي..اهدي متخافيش 

سماره قالت ببكا..كنت هموت عليك..كنت هموت ربنا اعلم عدى عليا الوقت ده ازاي 

بقى يقربها اكتر وقال بارتياح ..رب ضارة نافعه..انا لو اطول ادفع قد العمر مره كمان  بس اشوف اللهفه دي في عيونك 

سماره ضربتو في صدره بخفه وقالت..عايز تشوفني خايفه 

عابد ابتسم وحط اديه على خدودها وقال..لا .عايز اشوف الحب ده الي حيشاه عني 

سماره نزلت عيونها بسرعه وارتباك..وعابد ضحك وقال...لا خلاص برضو قالولي..اتأخرتي 

سماره ضحكت وقالت..مش بقولك فتانين
عابد ابتسم وقال..ومفضوحين قوي..بس ايه العسل ده يابت..حد يحلو لما بعيط ويحلو لما يضحك ويحلو لما يكشر .امتى تهدي على القلب الغلبان ده 

سما قالت بدموع..كان في المنجا مش كده..لان باقي الاكل كلناه سوا..كل ده بسببي..كلو بسببي اكيد مروان هو الي حطو في المنجا..محدش دخل المطبح غيره هو هددني وقلي ..قلي يا  اتكوني ليا او للقبر..انا السبب كنت هموتك 

عابد ابتسم وقال..كل ده لاني معنديش مبدأ انا استاهل بقى اكون طول عمري مش بشربها واشربها دلوقتي علشانك.. لها حق المنجا تدعي عليا 

سماره ضحكت وقالت..بالله ده وقت هزار 

عابد ابتسم وشدها ليه وقال..اوعي تخافي وانا معاكي...هو  عمره ما هيرجع تاني ضرب ضربتو ومشي ويا صابت يا خابت..اصلا انا ماسك عليه اوراق توديه في داهيه عمره ما هيخاطر ويرجع متقلقيش..وحتى لو رجع انا معاكي..محدش يقدر يفرقنا ابدا يا سماره 

سماره ابتسمت وقالت بحزن...كان اسوء وقت عدى عليا 

عابد ابتسم وهو بيبص لعيونها وقال... بس انا كان اجمل واحسن وقت انتي متعرفيش انا مبسوط قد ايه بوقفت ربنا معايا... الحمد لله اني انا الي شربتو.هو حطها في المنجا بزات لاني مستحيل اشربها  وهو عارف..كان قاصدك انتي..قاصد يحرق فلبي عليكي  لو  كنتي شربتيها واتأذيني انا كنت روحت فيها من غير سم او اي مجهود 

سماره ابتسمت وبصت لعيونه بعشق وقالت...انت تستاهل تتحب يا عابد..تستاهل تتحط في القلب ويضيع مفتاحوو 

عابد ابتسم وشدها ليه وقال...انا مش عايز غير قلبك انتي حتى لو انا الي هخبيلك المفتاح 

سماره ضحكت وقالت هتجنني يا عابد  بس بجد عشقتك وعايزه انسى كل حاجه وابتدي معاك من جديد ونربي ابننا سوا..وكملت بمشاكسه وقالت...بس تشيل الكاميرا من الحمام والا انا كمان ليا حق اتفرج 

عابد ضحك اوي  وقرب وقال..هشيلها..بس عايز حقي ...كباية المنجا مش احسن مني 

سماره ضحكت جامد وفاجئتو لما قربت منو هيه 

لسه هتبعد ضمها ليه بقوه في اجمل لحظه عدت عليه
سماره قالت بارتباك ..عابد احنا في المستشفى. 

عابد ابتسم وقال بغمز ..شكلها عتبة البيت وحشه عليا وهتفرج هنا يا بت..دلوقتي بس عرفت بيعملو الشبابيك قزاز ليه ...اكيد علشان الصوت 

ضحكت جامد ونامت على كتفو وعابد ابتيم وقال...هتفضلي اول واخر واحلى امنياتي يا سماره...هتفضلي في القلب والقلب ليكي وطن ❤🥰

كنتم مع اسكربت ...عروس أخي السماره...بقلم زهرة الربيع زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون❤

لقراءة ومتابعة روايات جديدة و حصرية اضغط هنا

 •تابع الفصل التالي "رواية عروس اخي السمارة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent