Ads by Google X

رواية غرام نمر الصعيد الفصل الثالث 3 - بقلم نرمين حمدي

الصفحة الرئيسية

  

رواية غرام نمر الصعيد الفصل الثالث 3 - بقلم نرمين حمدي




غرام دموعها نزلت وهي بتفتكر ان المفروض بعد كام يوم كانت هتتجوز أدهم الي باعها بسهوله
يونس يضع يده علي وجهها: لاه لاه مش عاوز اشوف دموع في الليله دي
وكل الي هجول عليه يتنفذ
غرام بتنزل ايده: مفيش حاجه هتتنفذ
يونس يمسكها من زراعها بقوه: يبجي تطلجي بكرا وشوفي بجي الي بتطلج يوم صباحيتها بيتجال عليها ايه ياحلوه
غرام فضلت تعيط بانهيار ياما تنفذله كل الي هو عايزه ياما سيرتها تبقي علي كل لسان
يونس بيبصلها وبيبتسم بخبث وبيقرب ايده ناحيه وجهها وبيمسح دموعها وبحده: مبحبش البكي الكتير
غرام بعياط: عايز مني اي
يونس وهو بيبص لجسد*ها برغبه: هكون عاوز ايه يعني
غرام بيأس واستسلام: انا قدامك اهو
يونس يبتسم ابتسامه نصر ويضع يده علي وجهها ويجذب وجهها ناحيته مقتربا من شفتيها وغرام مغمضه العينين وتنزل منها دموع كثيره حتي ثبت رأسها وظل ينظر لها ولملامحها الجميله حتي وهي تبكي فمنذ ساعات طويله وهي لم تتوقف عن البكاء فدموع تلك الصغيره أهلكت النمر حتي خبط بيده الاخري علي السرير وتفزع غرام لتفتح عينيها بخوف ليبتعد هو عنها
ويرتدي قميصه وهو يعطيها ظهره: مش من عاداتنا نشو*ه سمعت البنات
(وهنا غرام فهمت انها حتي لو مكانتش وافقت مكانش هيطلقها بكرا)
وسابها ودخل الحمام ياخد شاور
غرام بعياط وحزن شديد: كدا ياأدهم هان عليك الحب الي كان بينا هان عليك كل حاجه عشناها سوا دا انا وقفت قصاده وقولت لا وانت منتطقتش كنت مستنيه تتمسك بيا وانت بعتني
ليخرج يونس من الحمام وهو ينشف شعره
لتقع عينه عليها وكانت كما تركها وبحده: انتي هتفضلي جاعده كديه جولت مبحبش البكي الكتير انتي مهتفهميش
غرام: عايزني اعمل ايه يعني اقوم ارقص علي حظي الزفت الي جابني هنا
يونس بخبث: فكره برضو جومي
غرام بتبتلع ريقها ببطئ: اااقوم لي
يونس يقترب منها ويمسكها من زراعها ويوقفها: وريني رجصك عاوز اشوف
غرام: اااا مبعرفش ارقص
يونس يضع يده علي خصرها ببطئ جعل الدم يتجمد في عروقها وزاد توترها ثم جذبها اليه ليهمس لها وبتحذير: كلامي يتسمع من اول مره يلا
غرام بتحاول تبعد ايده عن خصرها بس مبتقدرش: قولتلك مبعرفش مبعرفش
يونس بحده: يعني انتي هتعاندي طيب انا بجي دماغي جذ*مه
غرام بتخاف من نبره صوته وبتعيط علي اجباره ليها
يونس بيضع يده علي وجهه ثم يمسح علي شعره وبزعيق:جولتتت بطلي بكيي
غرام: انت بتجبرني علي حاجات انا مش عايزاها
ليجذبها يونس ناحيه الحائط ويحاوطها بزراعيه وبحده: عشان مبحبش الكدب جولي الحجيجه
لتنظر له غرام والدموع محتبسه في عنيها ولسانها مش قادر ينطق
يونستأثر بتلك النظره البريئه: متبصليش كديه.. ها بتعرفي ولا لاه
لتنظر غرام للاسفل وبصوت منخفض جدا: اه
يونس: هتكلمي نفسك انتي ولا ايه عليلي صوتك ديه
غرام: اااه بعرففف
ليبتعد عنها يونس ويعطيها ظهره: يبجي اشوف واقيم بنفسي
غرام: نعممممممم
**
في الاسفل
فريده: انا مش قادره اصبر اكتر من كدا دا بقاله ساعه قاعد معاها
صباح: مهو كل ديه في مصلحتك كل مجعد معاها اكتر كل مفرصه حملها هتزيد والواد يتكتب باسم يونس النمر وفريده النمر
فريده: معقوله تسيبلي ابنها بالسهوله دي ياماما
عتمان: ومش معجوله ليه الفلوس بتعمل كل حاجه وانا مستعد ادفع من مليون لعشره والواد يتكتب باسمك انتي ويونس
زين: الشركه عايزه تمويل بلا تدفع من مليون لعشره
عتمان: ياد دا جزء من فلوس جدك يابن المر*كوب
ليقاطعهم مجئ ورد(اخت يونس) من الجامعه: مساء الخير
الكل: مساء النور
ورد من اول مدخلت وزين منزلش عينه من عليها وكأن حضورها الغي الجميع في عينه
ورد بنت عسوله اوي ملامحها هاديه وهي شقيه جدا في كليه علوم وبنتحب زين جدا وهو كمان بيحبها وهيتجوزوا بعد متخلص جامعه عشان عتمان مبيجوزش بنات العيله إلا لما يخلصوا دراستهم حتي لو هتتجوز ابن عمها
اما عن زين رجل قمحي البشره وعيونه بني فاتح وشعره ناعم ولونه اسود رياضي بيحب يلعب رياضه كتير بيحب يهزر كتير بس لما يتعصب مبيشوفش قدامه
جليله: عملتي مشاكل انهارده ولا لا
ورد: عيب عليكي ياست الكل انا بتعت مشاكل برضو
زين: لاه مين جال كديه انتي المشاكل نفسها
ورد بتخرج لسانها: ملكش دعوه
ليضيق زين عينه بوعيد لها
جليله: طيب روحي غيري هدومك دي عشان نعيمه بتحضر العشا
ورد: حاضر وقبل متمشي ورد
عتمان لزين: مش ناوي تتجوز يازين ولا هتجضيها كديه
ورد وقفت مره واحده وهي طالعه علي السلم واترسم علي وجهها ملامح الحزن فهي لم تتخيل زين مع غيرها
زين: ااا لاه مش وجته دلوجتي
عتمان بصرامه: امال متي عاد انا عاوز حفيد للعيله دي
زين: وهو الحفيد دي مش هياجي غير مني
عتمان: وليه نضيع وجت معاك شهرين لو متجوزتش الي انت عاوزها هجوزك انا الي انا عاوزها مفهوم
زين بعند: انا مش هتجوز غير الي انا عاوزها
جليله: زييين روح دلوجتي
زين: ماشي يامرت عمي
عتمان بغضب شديد: ويكون في علمك انا عند كلامي معاك شهرين يازين ووريني هتكسر كلمتي كيف
زين بصله بضيق وطلع علي فوق ليمر من اما غرفه ورد ويسمع صوت عياطها ليخبط علي الباب ويفتح الباب ويدخل ليجدها مرميه علي السرير وبتعيط زين دخل وقفل الباب وقعد جنبها: في ايه حد دايقك ولا ايه
ورد بتتعدل: انت بتعمل ايه هنا اطلع قبل محد يشوفك
زين بعصبيه: هتبكي ليه كلامي واضح
ورد بعياط اكتر: انت كمان هتتعصب عليا
زين يمسح علي شعرها ويمسح دموعها وبهدوء: تبجي سمعتي الي اتجال تحت مش كديه
ورد بعصبيه وعياط: اه سمعته وانت مهتبجاش لحد غيري يازين فهمت والله الي تفكر بس انها تتجوزك لاكون مموتاها وموتاك وموته نفسي
زين يبتسم: موتيني انا راضي وعلي جلبي ذي العسل
ورد ضربته ضربه خفيفه علي صدره: متقولش كدا بعد الشر عليك
زين بضحك: طلاج بحبك
ورد: يعني مش هتتجوز عليا يازين
زين: انا اتجوزتك عشان اتجوز عليكي اصلا
ورد: لا ياحبيبي انا كدا كدا مراتك اصلا ولا عندك مانع
زين بيبتسم بحب: لاه معنديش
ورد: طيب يلا اخرج عشان هغير هدومي
زين بخبث: متغيري جدامي مش انتي مرتي ولا هتغيري كلامك
ورد: يانهار اسود زيييييين
زين: ياعيونه

google-playkhamsatmostaqltradent