رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم جاسمين محمد
14
محمد بفرحه... حاضر ياجدي حاضر بعد اذنك بجا عشان اروح اشوف شغلي
هارون... ماشي ياولدي روح
رفعت... ابوي هنجوز قدس لمحمد عشان ولاد عمها ميخدوش حقها صوح
هارون بتفكير... ان شاء الله ياولدي 🌿🌿🌿🌿🌿
قدس قاعده في اوضتها سرحانه فهد دخل عندها وهو بيتحسب عشان حنان متشفهوش وتعملوا مرشح
فهد بستغراب... قدس ياقددددددس
قدس بخضه... اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
فهد برفع حاجب... شوفتي عفريت ولا اي ياروح امك
قدس... مش قصدي ياعم بس خضتني
فهد... سرحانه في اي
قدس قامت مسكت ايدو وقعته علي السرير وقعدت قصاده وفضلت بصاله شوي وساكته
فهد ... انا عارف اني حلو وخاطف قلوب ناس كتير بس مش هنفضل كدا حنان تدخل
قدس ضربته علي كتفه... ابيه نتلم وبدات تفرق ايدها في بعض
فهد حس انها متوتر فمسك ايدها... احكيلي عايزه تقولي اي
قدس... عايزه اعرف كل حاجه
فهد... اممم تمام بليل تنزليلي الساعه 1هعرفك كل حاجه
قدس... اممم هنزلك كيف الساعه 1
فهد... اتسحبي زي الحرميه زي زمان لما كنتي بتيجي اوضتي وتنامي في حضني عشان مش بتعرفي تنامي غير في حضني
قدس بصت في الارض بكسوف
فهد... هههههه متتكسفيش مهو انتي كنتي صغيره بس نفسي نرجع ايام وانتي صغيره وغمزلها
قدس.... ابيههههه اطلع بر
فهد.... هههههه اه صح بطلي تقوليلي يا ابيه دي
قدس برفع حاجب... لا يلا اطلع بر يابيه
فهد... ههههه ماشي ماشي وسابها وقاماشي ولسه هيفتح الباب ويمشي رجع باس قدس في خضها وطلع
قدس حطت ايدها علي خدها وحضنت المخده من الفرحه ورقدت علي السرير وبفرحه .... يالهووووي بحبك يابيه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كوثر... ها يارفعت عملت اي
رفعت بخبث... هههه اقنعت ابوي انه يجيبها ويجوزها لبنك محمد وبكدا هناخد ورثها
كوثر بضحك... ههههه عفارم عليك ياحبيبي ايو كدا الورث وكل حاجه لازك تكون لينا بس صح
رفعت... اي ياوليه تاني
كوثر.... فهد ابن عمها هيسيبها ولا هيمنعنا زي زمان
رفعت بتفكير... البنيه كملت ال18سنه ومن حقها تختار تعيش مع مين
كوثر... وانت واثق انها ممكن تواج انها تيجي معانا قنا
رفعت... هتوافق انها شاءلله وحتي لو موافقتش هشوف خطه واجيبها لحد اهنا انا وابوي هنسافرلها بكرا
كوثر... ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بليل الساعه 1
قدس طلعت من اوضتها وقفلت الباب براحه وبتتسحب عشان تطلع من الشقه ولسه هتفتح باب الشقه لقت اللي حط ايدو علي كتفها وهي اتجمدت مكانها من الخوف
مروان بصوت واطي وضحكه مكتومه... رايحه علي فين
قدس خدت نفسها ولفت ليه وضربته في كتفه بغيظ... ياشيخ منك لله قطعت خلفي حرام عليك اي
مروان... هههه رايحه فين
قدس بكسوف وبتفرق ايدها في بعضها بتوتر... اص. اصلا
مروان... ههههه ولا اصلا ولا مش اصلا رايحه لفهد صح
قدس بكسوف... اه
مروان ببتسامه... روحي طيب يلا بسرعه قبل ما ماما تصحي
قدس بفرحه حضنته... اشطااا ياقلبي
مروان بضحك.... اقسم بالله لو فهد شافنا دلوقتي ليدفنا مكانه اخلصي بسرعه
قدس بضحك... ههههه حصل ومجنون ويعملها سلام وطلعت تجري علي شقه فهد ونزلت لقت الباب مفتوح عرفت ان فهد اكيد سايبه مفتوح عشان انزل ادخل براحتي من غير مخبط
قدس بصوت واطي... ابيه فهد يابيه
وسمعت صوت فهد بيكلم حد في اوضه الجلوس بتبص لقته معتز
فهد بعصبيه... انت اتجننت يامعتز جواز اي وقرف اي هو علي اخر الزمن اتجوز عيله صغيره هو انا لسه هربي ولا اي ياعم بلا قرف
قدس سمعت كدا ونزلت دموعها منها غصب عنها من الصدمه وطلعت تجري علي فوق في شقتهم ودخلت اوضتها وقفلت الباب علي نفسها وترمت علي السرير تعيط
عند فهد
معتز بضحك.... هههههه امال اتجوزت قدس ليه بقا مهي صغيره
فهد عيونه لمعت... قدس دي حاجه تانيه خالص دي النفس اللي بتنفسه وروحي اللي عايش بيها والله مهم اقول مهقدر اوصفلك حبي ليها حب اي بس ده انا مهوس بيها وبدمنها
معتز بفرحه علي صحبه اللي عد مرحله العشق حتي... ههههه ربنا يخليكم لبعض همشي انا بقا
فهد.... تمام ماشي سلام
معتز... سلام ومشي وفهد بص علي ساعته لاقها داخله علي واحدها ونص بستغراب... هي اخرت ليه كدا يمكن بتحاول تنزل لسه ادخل اخد دش عقبال متيجي
الصبح
حنان... ايو مين جي اهو وقامت فتحت الباب وتصدمت اول ما لقت هارون جد قدس ورفعت عمها وابنه محمد
رفعت... اي هتفضلي بصالنا كدا كتير مش هدخلينا
حنان... ها لا كيف اتفضلوا اتفضلوا
هارون ورفعت ومحمد دخلوا قعدو في اوضه الجلوس
حنان... اعملكم اي تشربه
هارون... مش مستاهله احنا جينا نشوف قدس بنتنا وهنمشي
حنان... لا كيف ميصحش هعملكم شاي وهاجي بسرعه
رفعت.. تمام ماشي
حنان دخلت حطت الشاي علي النار ودخلت اوضه مروان بسرعه تصحي
حنان... انت يازفت قوم بسرعه
مروان بنعاس... في اي بس ياماما معنديش شغل النهارده سيبيني نايم
حنان... يازفت قوم هارون جد قدس بر هو وعمها وابنه وباينلهم جينا ياخدوها
مروان قام مفزوعه... يخدوها كيف
حنان... مش عارفه بس خالتها نواره كانت بتكلمني من كام يوم وبتلمحلي بالكلام ان هم عايزين يجوزها لمحمد ابن خالها رفعت
مروان... يالهووي يالهوووي كيف ده
حنان... في اي ياواد مالك بتولول زي الولايه ليه كدا
مروان... ها لا مافيش حاجه روحي شوفيهم عقبال مغير واطلعلهم
حنان... حاضر
مروان بعد ما حنان طلعت رن علي فهد
فهد بنعاس... في اي يازفت علي الصبح
مروان... الحقني
فهد اتعدل في قعدتوا وبفزع... في اي قدس كويسه
مروان... جد قدس هارون وابن عمها وعمها هنا
فهد... اممم مفهمتش برضو مفزوع ليه كدا
مروان وهو بيبلع ريقه من اللي هيعملوا اخوه... اصل اصل
فهد بعصبيه... اصلا اصلا اي متخلص ياض
مروان... اصلا امي بتقول ان خالت قدس كلمتها من كام يوم وعايزين يجوزه قدس لمحمد ابن خالها واحتمال يكونوا جاينا يخدوها
فهد بعصبيه... نعمممم ياروح امك ياخدو مين مراتي
مروان... فهد اهدي احنا بنقول احتمالات
فهد... اقفل اقفل انا جي عندكم دلوقتي
مروان... فهد اهدي فهد بس فهد قفل السكه في وشه
مروان استرها يارب وقام يلبس عشان يطلعلهم
وحنان كانت صحت قدس
قدس.... سلام عليكم
الجد... وعليكم السلام يابنتي
قدس قربت منهم وسلمت علي هارون
هارون بحب... كيفك يابنتي اتوحشتك اووي
قدس حست بالامان في حضنه وعينها خانتها ودمعت... وانت كمان اتوحشتني اووي ياجدي
الجد... العيون الحلوه دي مدمعش ابدت طمنيني عليكي
قدس مسحت دموعها... انا الحمدلله
الجد... يارب دايما ياحبيبتي
قدس... ازيك ياخلوا
رفعت... امنيح وانتي
قدس... الحمدلله ازيك يامحمد ولسه وسلمت عليه وفهد طلع في نفس الوقت وشافه وبصوت يهز المكان وبغضب... قدسسسس
قدس بتصلوا ببرود... نعم
فهد بستغراب... نعم
مروان جري وقف جنب فهد وبصوت واطي... فهد اهدي
مروان شرفتونا والله
هارون... الشرف لينا احنا ياولدي المهم احنا بصراحه جاينا ناخد قدس تعيش معانا
فهد بعصبيه... نعمممممم ومروان مسك ايدو بسرعه وضغط عليها
هارون بستغراب... في اي ياولدي
مروان بسرعه... مافيش حاجه ياجدي بس استغربنا وكمان هي مش هتقدر تعيش معاكم عشان جمعتها وعشانه كمان مينفعش
الجد... طيب تيجي تعيش معانا شوي وتبقا شوي هنا وشوي هنا
فهد... بس هي مش هتوافق
قدس وهي بصالوا وببرود... وموافقكش ليه موافقه ياجدي
يتبع...
•تابع الفصل التالي "رواية عشقت من اعتبروها اختي" اضغط على اسم الرواية