Ads by Google X

رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقت من اعتبروها اختي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم جاسمين محمد

اسفه جدا علي التاخير 
13

فهد حضنها جامد وغمض عينه... هششش نامي ياحبيبتي عشان مش هتتحركي من حضني ولا انا هقوم البس حاجه 
قدس قلبها كان بيرفرف وبدق جامد من قربها ليه ومن كلمه حبيبتي دي وفضلت صاحيه شوي تبصلوا لحد ما نامت وهو حس بنتظام انفاسها علي صدره حضنها جامد ودفن وشه في رقبتها ونام 🌿🌿🌿🌿
الصبح 
قدس صحت بتبص ملقتش فهد جنبها بتص لقته داخل الاوضه 
فهد ببتسامه  .. صباح الورد ياقمري 
قدس بكسوف... صباح النور يابيه 
فهد قعد جنبها علي السرير ومسك ايدها... طمنيني بقا عامله اي دلوقتي كويسه 
قدس... اه الحمدلله ابعد شوي بقا 
فهد بضحكه عاليه... ههههههه مكسوفه من مسكت ايدي دانتي كنتي نايمه في حضني وغمزلها 
قدس بحراج عيونها دمعت.. ابعد طيب يابيه 
فهد... مالك 
قدس بعياط... انت دلوقتي اكيد شايفني مش كويسه عشان نمت في حضنك 
فهد شدها لحضنه وطبطب عليها... اهدي انا مستحيل اشوفك مش كويسه وانتي مراتي يعني عادي تنامي في حضني 
قدس بعياط... بس محدش يعرف اني مراتك ولا حتي ماما حنان يبقا ميف مراتك 
فهد... اهدي طيب وكل حاجه هتعرفيها قريب اووي بطلي عياط بقا عشان بزعل لم بشوفك بتعيطي 
قدس بعدت عنه ومسحت دموعها بايدها زي الاطفال... حاضر 
فهد.... يخربيتك حتي وانتي بتعيطي خدودك  وشفايفك حمر وبتخليني نفسي اتهور واعمل حاجه نفسي اعملها وغمزلها 
قدس بتفكير.. حاجه اي اللي نفسك تتهور وتعملها 
فهد بضحكه عاليا... ههههههههه هعرفك قريب ياقلبي يلا قومي بقا خدي دش عشان تروحي الجامعه 
قدس... هوووف حاضر ابعد كدا وقامت من علي السرير ولسه هتمشي افتكرت اللي حصل امبارح بصت لفهد بحزن ونزلت راسها 
فهد حس بيها وعرف انها بتفكر في اللي حصل امبارح قام وقف قدامها ومسك ايدها وقعدها علي السرير ورفع راسها 
فهد... راسك دايما تفضل مرفوعه اوع تنزليها ابدا حتي لو اي حصل وعروق ايدو برزت من العصبيه واللي عمل كدا هخلهولك يندم علي اليوم اللي امه جابته فيه 
قدس حست بخوف من نبره صوته... ابيه اهدي 
فهد... متخافيش ويلا بقا يابت قومي جهزي نفسك عقبال مجهزلك الفطار عشان تروحي الجامعه 
قدس... حاضر ياباشاا بس انا مش عايزه افطر 
فهد... ده عند امك ياقدس في فطار غصب عنك ويلا عشان اوصلك 
قدس... اشطااا يابرنس وقامت طلعت تجري علي بر 
فهد بضحك... مجنونه والله وبيبص لقه قدس رجعت تاني باسته من خدوه وبحبك... انت احلي ابيه في حياتي وطلعت تجري من الكسوف علي بر 
فهد حط ايدو علي خدو مكان البوسه وابتسم... هتتعاقبي علي البوسه دي ياقدس بس استني عليا وقام يجهز الفطار 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حنان بصوت عاليا... انت يازفت قوم كفايه نوم 
مروان... في اي ياماما بس وقالبه وشك ليه بس كدا ياست الكل 
حنان... الزفته اختك من امبارح عماله ارن عليها مش بترد عليا ارن علي فاطمه تقولي نايمه هي رايحه تذاكر ولا تتخمد 
مروان... اهدي طيب ياست الكل وهي اكيد هتيجي النهارده 
حنان... والله انا تعبت اصلا من البت دي لو ابوك مكنش وصاني عليها قبل ما يموت مكنتش استحملت لحد دلوقتي 
مروان بعصبيه... اي الكلام اللي بتقوليه ده ياماما 
حنان بعصبيه... اي في  اي انا زهقت وعايزه ارتاح شوي منها هي ابوها وامها يموتوا وانا افضل شيلها ده كله 
مروان بصلها بعصبيه... انا اروح عند فهد وقام مشي بسرعه وقفل الباب بالجامد من عصبيته ونزل عند فهد خبط علي الباب 
قدس كان فهد مقعدها جنبه وبياكل فيها 
فهد... يلا اشربي البن بقا 
قدس بقرف... لبن ياعع ياعع مش بحبه 
فهد بحده... اشربي يلا 
قدس بخوف... حاضر وحطت ايدها علي مناخيرها ولسه هتشرب الباب خبط 
قدس بفرحه... ها ها ها قوم شوف مين 
فهد... هتشربيه برضوا خليكي هنا لحد ما اشوف مين 
فهد قام فتح الباب لاقي مروان 
مروان... صبح صبح ياعمهم 
فهد بقرق... انت عربجي ولا بلطجي ياض انت اي عمهم وصبح صبح ده 
مروان... يعم هو في احلي من كدا اوع بس خليني ادخل وزاحه شوي ودخل قدس اول ما شافته فرحت 
قدس بفرحه... ميرووووو وحشنيييي وقامت لسه هتحضنه فهد وقف بينهم وبعصبيه.... انتي كنتي هتعملي اي 
قدس بخوف.... مش هعمل حاجه هحض وقبل ما تكمل كلامها فهد مسكها من شعرها بغضب وبصوت عالي.... سمعيني بتقولي اي ياروح امك هتعملي اي 
مروان... فهد اهدي 
قدس بلعت ريقها بخوف من عصبيته ومش قادره تتكلم وبوجع...اااه  اب. ابيه. ش. شعري 
فهد ادرك انه ماسكها من شعرها ساب شعرها وبعصبيه.. ادخلي اوضتك بسرععهه امشيييي من وشيييييي 
قدس جرت علي اوضتها وقفلت الباب وقعت تعيط وفهد قعد علي الكرسي وحط راسه بين ايدو 
مروان قرب قعد جنبه وحط ايدو علي كتفه... اي اللي عملتوا ده 
فهد بعصبيه... انت مش شايف كانت هتعمل اي 
مروان... قدس زي اختي انت ناسي ان انا واختها الله يرحمه راضعين مع بعض يعني متجوزليش تجوزلك انت بس 
فهد بحده... حتي لو اي متحضنش حد غيري ولا حد يلمسها غيري 
مروان بهزار شوي عشان يلطف الجو... ياعم امال سايبها وبتختفي وتبعد عنها ليه لم مش عايزها غير ليك 
فهد بحزن... عشان كنت عايز انسها وانسا حبها عشان صغيره ولسه طفله ومش هتتحمل عصبيتي ولا غيرتي عليها ولا غضبي وانا بخاف اعملها حاجه وانا متعصب ومش واعي للي بعملوا زي ما عملت دلوقتي 
مروان.... قدس بتحبك صالحها وحاول عشان خاطرها تتحكم في نفسك وانت معاها قدس شافت كتير من وقت ما اتولدت حاول متجيش عليها انت كمان وفرحه يافهد 
فهد بصلوا بحزن وبص في الارض 
مروان بغمزه... انا هروح اطلع البس عقبال ما تصالحها عشان عايزك في موضوع 
فهد ببتسامه... ماشي 
مروان مشي وفهد كام خبط علي الاوضه اللي فيها قدس 
فهد بحزن... قدس افتحي الباب 
قدس بعياط... هتضربني طيب 
فهد الكلمه وجعته لدرجه دي بتخاف منه بدل ما تتحامه فيه ويكون امانها
فهد بحزن... افتحي ياقدس مش هكلمك 
قدس فتحت الباب بخوف ورجعت لوره... في اي ياب... 
قطع كلامها وشدها لحضنه ودفن وشه في رقبتها وبحزن... حقك عليا انا اسف 
قدس حضنته وبعياط... متخوفنيش منك تاني 
فهد... حقك عليا وحضنها جامد لدرجه انها اتوجعت 
قدس بوجع... ابيه براحه هتكسر عضمي كدا 
فهد بعد عنها بسرعه وبحزن... حقك عليا انتي كويسه 
قدس شافت في عينه لهفته عليها فبضحك... خلاص ياعم متخافش انا كويسه 
فهد برفع حاجب علي الطفله اللي قدامه... ياعم 
قدس بتبربش بعيونها زي الاطفال... اه ياثحبي 
فهد بنفاذ صبر... بت انتي يلا من قدامي اطلعي اشربي البن خلينا نمشي
قدس... اععععععع برص برص 
فهد لف عشان يشوفه وقدس طلعت تجري علي بر الشقه كلها 
فهد بضحك علي تصرفاتها... يابنت المجنونه ماشي ياقدس لم نرجع بس وطلع ركب العربيه ومروان هو وقدس ومشي 
بعد اسبوع من غير اي حاجه جديد حصلت 
حنان... انتي يازفته قومي عشان تساعديني في البيت 
قدس بنعاس... ياماما حرام عليكي النهارده الجمعه واجازه وانا فضلت سهرانه لبعد الفجر بذاكر
حنان بحده... وانا مالي بده كله قومي انتي هتفضلي عايشه كدا نصرف ونوكل ونربي ببلاش 
قدس غمضت عينها جامد وحست بنقزه في قلبها وجعتها وداست علي شفايفها عشان متعيطش وحنان طلعت بر واول ما طلعت قدس فتحت عينها ودموعها كانت بتنزل لوحدها في نفس الوقت تلفونها رن باسم فهد مسحت دموعها وحاولت تبين صوتها انه كويس 
قدس... اي يابيه 
فهد... هو اي اللي اي يابيه اسمها صباح الخير الاول 
قدس... صباح الخير 
فهد... صباح النور طمنيني عليكي 
قدس بحزن... الحمدلله 
فهد حس من نبره صوتها انها مش كويسه... قدس مالك 
قدس... ها مافيش يابيه ماللي مانا كويسه اهو
فهد... قدس دقيقتين وتكوني عندي تحت 
قدس... مش فاضيه هقوم اساعد طنط حنان 
فهد... طنط حنان اممم ماشي سلام 
قدس... سلام 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في مكان اخر في الصعيد
رفعت... ها يابوي هنفضل سيبين بنت اختنا كدا هناك لوحدها وسطت الشابين 
هارون... اكيد لا ياولدي لازم نجيبها تعيش معانا اهنا بجا يامحمد يامحمد 
محمد... اي ياجدي 
هارون... جهز نفسك بكرا في العشياء هتروح تجيب قدس بنت عمتك هدي 
محمد بفرحه... حاضر ياجدي حاضر بعد اذنك بجا عشان اروح اشوف شغلي 
هارون... ماشي ياولدي روح 
رفعت... ابوي هنجوز قدس لمحمد عشان ولاد عمها ميخدوش حقها صوح 
هارون بتفكير... ان شاء الله ياولدي 
يتبع. ... 

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقت من اعتبروها اختي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent