رواية النصيب الفصل السابع 7 - بقلم وحيدة كالقمر
معلشي يا جماعة كان عندي امتحان و مقدرتش انزل بس هعوض في البارت ده
البارت 7
ملك كانت بتضرب الشاب علي راسو وفجأة
ملك قامت بخضة و صرخت
نور: ملك مالك في اي
ملك: شوفت كابوس
نور: نفس الكابوس بتاع كل مره
ملك: ايوه
نور جبتله كوبايه مياه
نور: خدي اشربي يا حبيبي
ملك: شربت و رجعت لنوم تاني
نور نامت وملك فضلت صاحيه
في الصباح
نسوان العائلة كانو في المطبخ بيجهزو الفطار
زينب: بت يا نور امال ملك فين
نور: نايمه يا امي
فتحي: هي لسه نايمه لحايت دلوقت
جهاد: يمكن تعبانه سبوها شويا
زينب: روحي يا نور شوفي اختك و صاحيه
نور: حاضر يا امي
فتحي: بنات اخر زمن
طلعت نور من المطبخ و هي طالعه بتقول استغفر الله العظيم
الجده: مالك يانور
نور : مليش يا ستي رايحه اصحي ملك
الجده: روحي يا بتي
نور طلعت
نور: ملك ملوكه اصحي يلا الساعة عشره
ملك بنوم: خمس دقايق
نور: انهارده يومنا يا ملوكه قومي يلا
ملك: حاضر هاخد شور و انزل
نور: طيب يا اختي قومي يا بتاعت الشور انا هنزل تعالي ورايا
ملك: حاضر
نزلت نور تحت لقيتهم بيحطو السفره راحت عملت معاهم خلصت و دخلت المطبخ
سما: فين ملك
نور: نازله دلوقت
سها: طيب يلا نحضر السفره بتاعتنا
نور: يلا
ملك: اي يا بنات عملتو اي
سما: هنحضر السفره
سها: تعالي اعملي معانا
ملك: حاضر اومال فين بيرو
سما: سافروا الصباح
ملك: سافروا فين
سها: سافروا شهر عسل
ملك: اه دانا نسيت
سما: يلا يلا علشان نفطر
ملك: يلا
الرجالة فطرو و النسوان فطرو
في المندره
الجده: سما بت يا سما
سما : ايوه يا جدي
الجده: اعملينا شاي قبل منروح نصلي الظهر
سما: حاضر يا جدي
مراد: سما انا عاوز قهوة
سما: حاضر
راحت المطبخ
سما :يابنات حد فيكم يعمل الشاي
نور: انا هعمل الشاي
سما: وحد يعمل قهوة
سها: لمين القهوة
سما: لمراد
سها: لا معرفش خلي ملك تعمله
ملك: وانا مالي
سما : ملك معلشي اعملي علشان خاطري
ملك : حاضر ساده ولا بسكر
سما: مش عارفه هروح اسالوا واجلس
سما راحت عند المندره و شاورت لمراد و هو طالع
مراد: في اي
سما: هتشرب القهوة اي
مراد: ساده
سما: ماشي
سما دخلت المطبخ
سما: ملك اعمليه ساده
ملك: ماشي
بعد عشر دقايق
ملك: انتو وديتو الشاي
سها: ايوه
ملك: طيب مين هيودي القهوة
نور: يا انتي يا سها
ملك: خدي يا سها
سها: لا انا لسه موديا الشاي روحي انتي
ملك: سما راحت فين
نور: راحت الحمام يلا القهوة هتبرد
ملك: ماشي
راحت عند المندره خبطت و دخلت
ملك: القهوة
مراد: شكراً
ملك: هما راحوا فين
مراد: راحوا يصلو
ملك: وانت مش بتصلي
مراد: هشرب القهوة و اروح وراهم
ملك: امم
مراد: انتي عارفه احنا جينا من القاهره لي
ملك: لا
مراد بابتسامة :هتعرفي قريب
ملك مشيت وهي عندها فضول تعرف في اي
الرجالة راحوا يصلو و النسوان اجتمعوا وصلاو
عدي اليوم وجه الليل البنات كانو متجمعين كلهم في اوضه وحده و يتكلمو ويضحكو و ملك زي العادة بتجوع اخر الليل
ملك: بنات انا جعانا
سما : اه انا عاوزة انام
سها: خوديني معاكي
ملك: اه يا خونا و بصت علي نور
نور: متبصليش كده انا رايحه انام
ملك: كلكم حيوانات
نور: استغفر ربك
ملك بغضب: استغفر الله العظيم
نزلت تعمل لوحده و لقيت مراد بتعمل اي
مراد: بعمل أكل
ملك: عاوز مساعده
مراد: لا انا خلصت اصلا
ملك: اصلا
مراد: اه
ملك: تمام
قعدت ملك و هو جاب الاكل
مراد: دوقي وقولي رايك
كان عامل مكرونه اسبكتي و عليه صلصة
ملك دقت و بصتلو
مراد: اي مش حلو ولا اي
ملك: دي فظيع جدا
مراد ابتسم : بجد
ملك: ايوه انت اتعلمت الحاجات دي فين
مراد: انا كنت مسافره بره مصر بدرس واي اتعلمت هناك
ملك بعفوية: حلو اوي كده هتعمل لمراتك لما تتجوز
مراد بصله وقال :طبعا اعمله
ملك: احم وبصت في الارض
مراد علشان يغير الموضوع
مراد: انتي بتدرسي اي
ملك: فنون
مراد: انتي فنانه بق بتعرفي ترسمي
ملك: ايوه
بعد لما خلصو الاكل
ملك: انت عارف ان يومي خلص بس لازم اغسل دول
مراد: معلشي انا هغسل معاكي
ملك بصت بصدمة: انت هتغسل معاي
مراد: ايوه فيه اي
خلصو الموعين و ملك كانت طالعه تنام
مراد: ملك
ملك: نعم
مراد: تصبحي علي خير
ملك: وانت بخير
في الصباح
نور: ملك قومي هتتاخر
ملك: حاضر خمس دقايق
نور: تلفونك بيرن
ملك: فينو
نور: خدي اهو
ملك بنوم : الوو
سوسن: انتي لسه نايما يلا هنتاخر
ملك: حاضر
قفلت و قامت لبست درس نبيتي و خمار نبيتي
ونزلت بسرعه
ملك: ادهم ادهم خودني معاك
ادهم : انا رايح الشغل
ملك: وصلني في طريقك بالله عليك هتاخر
ادهم: طيب يلا اركبي راحت عند سوسن الاول
رنت عليه
ملك: فينك
سوسن: انا مستنياكي قدام العماره
ملك: طيب يلا بسرعه
سوسن: حاضر
طلعت وركبت العربي
سوسن: صباح الخير
ملك: صباح الفل اتاخرتي ليه
سوسن: انا الي اتاخرت
ملك: يلا يا ادهم اطلع
مشو بالعربي و وصلو نزلو بسرعه
ادهم : خدو بالكم من نفسكم
ملك: حاضر
سوسن كانت تبتسم
ملك: يلا يا سوسي
وهما في المحاضره دخل الدكتور
ملك بصدمة: يا نهار اسود
(النصيب)
•تابع الفصل التالي "رواية النصيب" اضغط على اسم الرواية