Ads by Google X

رواية قلوب الاحبة لا تتفرق الفصل الثاني 2 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

 

رواية قلوب الاحبة لا تتفرق الفصل الثاني 2 -  بقلم جاسمين محمد



اسيه غيرت البس وبتبص لاقي رساله وصلتلها علي الفون مسكت الفون تشوفها والفون وقع من ايدها 
عند اسر فتح الباب ودخل وعمال يغني 
اسر... وخلاص انا حبيت ووقعت يابوي خلاص 
رحمه... الله الله ياعم اسر اي اتصالحتوا 
اسر بغمزله... امال يابت دانا اسر 
رحمه بتتريفه.. ياعم اتنيل الفضل لي برضوا
_احم احم مين اتصالحوا وانت بتحب مين ياواد 
اسر بضحك... ههههه بحب بنت كدا انتي بتحبيها ياست الكل 
اماني... مين اوع تكون اسيه 
رحمه... ههههه هو في غيرها اللي وقعت الاهبل ابنك 
اسر خبطها علي راسها... نتلم ها نتلم 
اماني بفرحه... الف الف مبروك ياحبيبي ربنا يتمملكم علي خير يارب 
اسر... يارب ياست الكل يلا بقا جهزي نفسك عشان نروح النهارده نتطلب ايدها من باباها 
اماني بفرحه... من عنيه ياروحي ده يوم المني لم اروح اخطبلك
ولسه هتعيط
اسر قرب منها ومسح دموعها.. والنبي لا مش ناقصه عياط 
اماني بفرحه... ده من الفرحه ياحبيبي 
اسر.. طي ياست الكل سيبك من العياط ويلا ادخلي جهزي نفسك عشان نروح انا وانتي عندهم دلوقتي عشان اطلب ايدها 
اماني... ماشي يلا ياروحي 
رحمه... وانا هروح معاكممم
اسر بصلها... لا انتي لا 
رحمه.. ماما وحياتك خديني معاكي 
اسر... لا برضو 
رحمه.. عبوشكلك ياض واصلا انا هروح عند صحبتي غوري وطلعتوا لسانها وسابته وجرت علي الاوضه 
اسر.. ماشي يارحمه حسابنا بعدين لم نيجي 
اماني... هههه يلا طي روح جهز نفسك 
اسر... حاضر ياست الكل يلا 
         ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسيه واقفه في المطبخ سرحانه 
خديجه... اسيه اسيه اسيه 
اسيه... اي في اي 
خديجه... اي يابنتي سرحانه في اي عماله اندها من بدري 
اسيه... معلش المهم في اي 
خديجه... بابا بيقولك جهز  نفسك عشان في عريس جي 
اسيه... لي انا 
خديجه... لا لماما اه ليكي يلا 
اسيه... وه ومين ده وبابا ليه ماليش قبل ميجي 
خديجه... لا اعرف المهم سلام ادخلي دلوقتي جهز نفسك عشان زمانهم علي وصول 
اسيه... اجهز اي مش هتجوز انا يابابا يابابا وطلعت الصاله 
خالد... اي في اي بتزعقلي ليه كدا 
اسيه... مين قالك تجيب عريس البيت انا مش عايز اتجوز 
خالد  .. شوفي وبعدين ارفضي 
اسيه... مرفوض من دلوقتي يلا رن قوله اسفين مافيش نصيب 
خالد... هو اي شغل العيال ده يلا يابت ادخلي جهز نفسك مش ناقص صداع انا 
اسيه... يابابا بس 
خالد... بلا بس بلا نيله يلا ادخلي و سابها ومشي 
اسيه دخلت علي اوضتها وهي عماله تخبط في الارض وطلعت الدرس تلبسه 
       ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسر وصل هو ومامته واخته 
خالد... اتفضلوا اتفضلوا 
اسر... شكرا ياعمي ودخلوا قعدوا في اوضه الجلوس 
خالد.. خديجه يابت ياخديجه قولي ل اسيه تجيب حاجه ساقعه 
اماني... لا شكرا هو احنا ضيوف ده احنا اصحاب بيت برضوا 
خالد... عندك حق والله اصحاب بيت المهم طمنوني عنكم وانت ياسر يابني 
اسر... احنا الحمدلله بخير ياعمي عمي طبعا انت عارف احنا جين ليه 
خالد.. اه عارف يابني وانا موافق بس هي بقا 
رحمه بضحك... وهي موافقه ياعمي يلا اتكلوا علي الله واقرا الفاتحه 
اماني واسر وخالد... هههههه 
خديجه... اسيه كلمي بابا بيقولك هاتي العصير 
اسيه... يوه بقا مش عايز اتجوز انا 
خديجه بضحك... ههههه طي شوفي العريس الاول 
اسيه ببرود... مين ياعني مهند بلا نيله 
خديجه... ههههه يلا بس 
اسيه  .. هوف وطلعت اخدت العصير ودخلت عليهم 
اسيه دخلت لاقي اسر ووالدته ورحمه 
اسيه... سلام عليكم 
الكل... وعليكم السلام 
خالد بضحك ها ياحجه كدا موافق تتجوزي
اسيه بتبص ل اسر و....... 
خالد... ها متردي موافقه عشان نقرا الفاتحه 
اسيه..... 
اسر بستغراب... اسيه مالك موافقه 
رحمه... ياعمي السكوت علامه الرضا يلا علي البركه 
خالد... ههههه فعلا يلا نقرا الفاتحه 
اسيه... بس انا مش موافقه 
يتبع...... 
تسلموووا علي التفاعل بس تفاعل حلو تاني وانزل الجديد♥♥
#قلوب_الاحبه_لاتتفرق 
#جاسمين_محمد


google-playkhamsatmostaqltradent