رواية الورث الفصل السابع 7 - بقلم نور محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية الورث الفصل السابع 7 


حضرت حنان وبنتها ميرا:ها يابابا طمني هي كويسه مش كده 

محمد بحده:انتي ايه جابك هنا مش كفايه الي حصل بسببك 

احمد بعدم فهم:جدي انت بتقول ايه..ايه دخل عمتو بالي حصل 

مريم بدموع:عمتك هي سبب كل الي حصل معانا ياحمد

احمد بصدمه:ايه عمتو السبب

محمد بحده: مش وقته الكلام ده يااحمد في البيت نتكلم 

احمد سكت علشان جده وهما في المستشفي وفي شخص وسط انشغالهم سحب ميرا لغرفه تاني 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ميرا بصدمه: محمود 

محمود بحب: وحشتيني اوي

ميرا بخوف: احمد ممكن يشوفنا دلوقتي يامحمود

محمود: ميرا انا بحبك 

ميرا بتوتر: وانا بحب احمد 

محمود بثقه: لا انتي كذابه ده مش حب ده اعجاب بس انا متأكد 

ميرا بتوتر وحزن: عندك حق انا مش بحبه بس ماما هي السبب بتضغط عليا 

محمود بحب: ميرا انا بحبك وعاوزك 

ميرا بتوتر وارتباك: بس ماما هترفض يامحمود صدقني 

محمود باصرار وعند: انا هحارب الكل علشانك ياميرا متقلقيش 

ميرا براحه: وانا موافقه وواثقه فيك

محمود بحب: بحبك اوي والله 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند مريم قدام غرفه رحمه**

مريم بدموع:انا خايفه اوي عليها 

احمد:هتبقى كويسه ادعي لها بس 

خرج الدكتور فجرى عليه احمد:ها طمني ايه حالتها

الدكتور باسف:محتاجه عمليه فورا القلب نبضه ضعيف اوي 

احمد بصدمه:طيب يادكتور اعمل اللازم وانا مستعد لأي مبلغ

الدكتور:حاضر بأذن الله خير 

محمد بقلق:قال ايه ياحمد 

احمد بحزن:محتاجه عمليه ضروري ياجدي وهي لسه صغيره ربنا معاها

مريم بدموع:ياحبيبتي يارحمه انا هموت لو حصل لها حاجه ياحمد 

قرب احمد وحضنها:متقوليش كده هتبقى كويسه باذن الله وانا معاكي يامريم 

حنان بقلق:هي ميرا بنتي فين؟

محمد بحده:روحي دوري عليها كفايه الي احنا فيه 

حنان بخوف:حاضر يابابا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زهبت حنان تدور على ميرا في المستشفي وفجأه لقتها واقفه مع شخص

حنان بغضب:انت مين؟

التفت لها فكملت بصدمه:حسام!!

حسام بحزن:عامله ايه ياحنان 

حنان بغضب:ميرا تعالي هنا ابعدي عن الشخص ده

حسام بصدمه:حنان دي بنتي انا كمان 

حنان بحده:لا دي بنتي انا لوحدي ابعد عنها انت ايه رجعك تاني بعد الي عملته زمان 

حسام بحزن:رجعت علشان بنتي ياحنان 

حنان بجنون:قولتلك مش بنتك دي بنتي انا ابعد عنها 

حنان قربت من ميرا وشدتها معاها:تعالي معايا واخر مره اشوفك مع الشخص ده تاني فاهمه 

ميرا بصدمه:هو ده بابا فعلا ياماما

حنان بتوتر:لا مش ابوكي..ابوكي مات من زمان تعالي معايا 

حسام بحده:حنان اقفي عندك 

اجه محمد بغضب:حنان خدي ميرا وارجعي البيت وانا هتصرف معاه

حنان بخوف:حاضر يابابا 

حسام:عامل ايه ياعمي 

محمد بحده:انا مش عمك 

حسام بحزن:انا مقدر حالتك دي ياعمي بس انا.. 

محمد بسرعه:انت ايه عاوز ايه تاني من بنتي مش كفايه الي عملته فيها زمان

حسام:انا هنا علشان بنتي ميرا

محمد بغضب:بنتك ماتت من زمان فاكر لما سبتها هي وامها وهربت هي ماتت بنسبالك من وقتها 

حسام باصرار:انا عارف اني غلط اوي في حقك انت وحنان زمان بس انا هنا علشان بنتي ميرا دي بنتي ومحدش يقدر يحرمني منها حتي انت 

محمد بحده:قولتلك بنتك ماتت زمان ياحسام وملكش زوجه او بنت عندي والي عندك اعمله 

حسام بتحدى:تمام ياعمي هنشوف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند مريم واحمد الدكتور عمل اللازم ودخلت رحمه العمليات

مريم بخوف:انا خايفه اوي اخسرها ياحمد 

احمد بحزن:خليكي مؤمنه يامريم وادعي لها ياحبيبتي ربنا معاها

مريم:يارب نجيها ليا يارب دي لسه صغيره وانا محتاجها اوي معايا 

اجه محمد بتعب:ها طمنوني حصل ايه؟

احمد بقلق:دخلت العمليات ياجدو وان شاء الله خير 

محمد بتعب:ان شاء الله يابني طيب انا لازم ارجع البيت ضروري دلوقتي علشان تعبان وانت خد بالك من مريم ورحمه وابقى طمني 

احمد بطاعه:حاضر ياجدي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفي البيت عند حنان كانت حاضنه بنتها ميرا بخوف وجنون

حنان بخوف:لا بنتي مش هيخدها مني ابدا 

دخل محمد لقاها على نفس الحال:حنان اهدي انا معاكي يابنتي 

حنان بدموع:بابا حسام رجع علشان يحرمني من بنتي يابابا 

محمد بهدووء:ميقدرش يعمل كده وانا موجود

حنان بخوف:لا يقدر يابابا انا خايفه اوي على بنتي كله الي بنتي يارب بنتي لا 

محمد بسخريه:دلوقتي حسيتي بالخوف على بنتك ده زنب المسكينه مريم واختها رحمه كان زنبها ايه الطفله دي علشان تعمل معاها كده

حنان بندم:انت عندك حق انا ظلمتها اوي بس كله بسببه هو منه لله 

محمد بحده:لا انتي السبب انا ياما منعتك زمان واخوكي كمان حاول معاكي قولتلك حسام ده طمعان بس في فلوسنا يابنتي 

بس انتي عملتي ايه ضحك عليكي وجوزك بدون علمي انا او اخوكي وبعدها انا رضيت بيه علشانك انتي 

وعلشان اكشفه قدامك كتبت كل حاجه باسم اخوكي لاني متأكد من طمع جوزك و اخوكي مستحيل ياكل حقك ابدا 

وفعلا بعد ماعرف جوزك ان الفلوس كلها بقت بأسم اخوكي عمل ايه سابك انتي وبنتك وهي يادوب عندها شهرين وهرب وانتي طبعا من صدمتك فيه 

فكرتي اهم حاجه هي الفلوس فحاولتي تفرقي بين احمد ومريم وكل ده علشان الورث والفلوس ونسيتي ان العيله واهلك اهم منهم ياحنان

نزلت دموع حنان بندم:انت عندك حق يابابا ارجوك سامحني انا ندمانه اوي والله بس اقف معايا حسام عاوز يحرمني من ميرا ارجوك يابابا

محمد بحزن عليها:انا عارف انك غلطتي اوي بس مهما حصل انتي بنتي وانا مستحيل اتخلى عنك مقلقيش انا معاكي وكمان احمد ابن اخوكي معاكي 

حنان بامتنان:شكرا يابابا شكرا اوي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعند مريم واحمد بعد مامر ست ساعات على دخول رحمه العمليات خرج الدكتور بتعب

فجرى عليه احمد ومريم بخوف:ها طمني ياكتور رحمه كويسه

الدكتور :هي بقت كويسه الحمد لله بس..

احمد بخوف وقلق:بس ايه ياكتور كمل 

الدكتور بحزن:

  •تابع الفصل التالي "رواية الورث" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent