رواية مكانك الفصل التاسع 9 - بقلم ريتال احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية مكانك الفصل التاسع 9 

Rital Ahmed ~|•:
مشت لوجين وهيا مبسوطه بس خافت وحست أن هند مش عازاها..



جه الدكتور وكشف عليها وقال : صدمه عصبيه تقريبا حاجه مزعلاها جدا ياريت محدش يزعلها ...


جاد بوجع و افكار كتير و حيره : يعني ايه ؟


الدكتور بخبث : محدش يزعلها والي هيا عاوزاه يتنفذ وبلاش تكتروا كلام معاها ...

معتز بص عليه وهوا فاهم أن الي حصلها بسبب انها مش عاوزه لوجين ...مشي الدكتوره و قال جاد بصوت اجش: احم انا هروح يا بابا بعد اذنك ..

معتز هو راسوا ومشي جاد دخل غرفتوا حط ايدوا على وشوا بتفكير وحزن و لاول مره تنزل دمعه منو (( لو قال لي أحداً من قبل انني سوف ابكي من أجل شخص قولت أنها نكته ولكن ماذا افعل فقدت احببتها !))

معتز قرب من هند وباس راسها و راح غرفه جاد خبط الباب بس جلد مردش ف دخل لقاه ماسك دماغوا ودمعه على خدو...

معتز قرب منو وحط ايدو على كتفوا : لو بتحبها هتسعى و هتعافر علشانها و علشان توصلها وتكون ليك واسمها يرتبط باسم ...

جاد بحزن شديد : و أمي ؟ ورفضها ؟

معتز : قوم صلي ركعتين وادعي و هتتحل من عند ربنا باذن الله....

(وطبعا كان مترتب لي كل ده من قبل هند مع الدكتور )

عند لوجين روحت وهيا مبسوطه جدا و فضلت تسمع اغاني وفتحت تشوف تصاميم فساتين علشان تشوف هتلبس ايه في خطوبتها و الثيم هيكون ازاي ؟؟!

وتاني يوم في الشركه قاعد جاد بحزن وهوا شايل الهم دخلت لوجين بفرحه واول ماشافها ابتسم رغم وجع قلبوا ...

لوجين بحب وفرحه : اونك عسل اوي و طنط كمان اونك قالي اقولوا يا بابا تعرف انا مبسوطه اوي اوي بجد انت العوض اكيد احم بحبك اوي ..


جاد بفرحه : قولتي ايه ؟

لوجين بتوتر : بقول يعني أن اهلك عسل ..

جاد بغمزه : الكلمه الاخيره ...

لوجين بتوتر وكسوف: بس انا نسيت يا جاد ..

جاد بدأ يغني برومانسية (العب اجادوا جمدانك اجدع): نفسي لو لي مره ✨

تعترف ليا مره ✨

مره مره وتقول يا حبيبي

حبيبي بصوت ياااههههه✨


لوجين بكسوف ضحكت وهيا بتبص عليه بحب ...

جاد كمل غنى : قول يا روحي يلا ✨
يلا يلا قول مين الي خلى خلى خلى عقلي و انشغالي وعقلي وروحي معااااه✨

لوجين اتكسفت وضحكت اوي ...

جاد وكمل وبدأ يغني وهوا بيطبل على المكتب : ضحكت ياعني قلبها مال وخلاص الفرق ما بينا اتشال...وسكت ...وغمز : ايه صوتي عجبك ...

لوجين بكسوف وحب : اه اوييي..

جاد غمز : مش ناويه تعترفي ؟


لوجين و بتوه في الكلام : احم مستر جاد في شغل كتير جدا يلا يلا...

جاد ضحك عليها و بداوا شغل ...

عند جيهان رنت على لوجين وقالت إنها هتيجي الشركه علشان يتحركوا مع بعض يعملوا شوبنج وفعلا راحت جيهان...

في الشركه جيهان لسه بتدخل دخل شافت اياد في وشها اتوترت...

اياد قلبو دق ف قرب منها وقال وهوا بيمد ايدوا يسلم عليها : اهلا ازيك يا جيهان ..


جيهان بكسوف : بخير الحمد لله حضرتك عامله ايه...

اياد ضحك : حضرتي ؟!!...انت رسمي كده ليه ابت...

جيهان بصدمه : ابت ! بت اما تبت حضرتك..

اياد بيهرش راسوا: احم هوا انا اتهزات بالزوق و الاحترام ولا ايه ...

جيهان حاولت تمنع ضحكتها بس ضحكت جامد....

اياد صفر : اوبا بقاااا ...الا صحيح انت ايه جايبك..

جيهان بصدمه : ايه جايبني هوا حضرتك دبش كده ليه ؟؟

اياد : اقصد يعني جايه ليه عاوزه ايه يعني ..

جيهان بقرف  : جايه لي لوجين بعد اذنك بقى اطلع لها ...

اياد بيتلكك علشان يطول معاها كلام : طب استني احم نطلع مع بعض طيب ده انا كمان طالع بعدين انت هتدخلي المكتب عليهم كده دول كبلز يا ماما متكونيش قطاعه ارزاق...

جيهان بصت ليه من فوق لتحت ومشت للانسانسير و دخلت و دخل وراها ...

في المكتب عند لوجي و جاد قال جاد ..ها خلصنا بقى من جو الشغل ده ..

جيهان بضحك : مالك يا جوجو ..

جاد بصدمه : جوجو ؟؟!!

جيهان ببرائه: ايه بدلعك ...

جاد : جوجو دي تقوليها لوحده صحبتك ..

جيهان بقمص: ماشي ..

جاد : بس انت تقولي الي انت عوزوا يا باشا ..وغمز....

نسيبهم في رومانسيتهم و المحن ده ونروح لي اياد و جيهان طلعوا و طلعت جيهان التلفون علشان تبلغ لوجين أنها وصلت بس قال اياد ....لا لا تعالي نخبط و ندخل بطريقتي...

جيهان : مش فاهمه ...

اياد شدها من أيدها : تعالي بس وخبط الباب جامد وراح دخل بنفس الطريقه الي بيكرهها جاد ...

جاد بعصبيه : يابن ال وربنا ما هسيبك...وطلع يجري وراه ...
اياد وبيجري: اسطا استنى كده بس يا خراشييي الحقوني يا نااااااس

لوجين و جيهان ضحكوا جامد وقالت جيهان من دون وعي : عسل اوي بجد ..


لوجين: هوا مين يما الي عسل

جيهان بتوتر : احم يلا نروح المول هنتاخر و هيقفل..

جاد رجع هوا و اياد بضحك وقالت لوجين ...

لوجين : طب احنا راحين المول بقى..

جاد : هوصلك

لوجين: لا مش ليه داعي تت...مكملتش كلامها لان قاطعها اياد الي قال ..


اياد : يلا يا جدعان علشان ندخل سنيما..


ضحك الكل عليه و اتحركوا جاد ولوجين بعربيه و اياد و جيهان مع بعض ..

اياد شغل مهرجان : بحبك على فكره و كفاله اتقدم بكره ....

جيهان بضيق : بعد اذن حضرتك ممكن تقفل الهبل ده جالي صداع ..

اياد بغمزه : انت تؤمر بس كده ...

شغل اغنيه تانيه وعلى الصوت جامد و فتح شباك العربيه و اتحرك بسرعه وغنى بصوت عالي وقال : ونسيح جبنه رومي و نشرب اتنين شاي ده معاك انا بنسى همومي...


جيهان مقدرتش تخفي فرحتها و انبسطها وضحكت من قلبها..

((تجننت معكي كما جننتني عيناكي يا عيناي))

وبعد وقت كانوا في المول راحوا البنات يعملوا شوبنج و دخلت لوجين تجرب طقم بس طلعت ملقتش جيهان استغربت و دخلت غيرت طلعت دورت عليها ملقيتهاش ف سالت البنت الي واقفه في المحل ..

لوجين : بعد اذنك يا قمر مشفتيش صحبتي ؟

البنت: اه يا فندم خطيبها جه بس هيا داخت فجاه وشلها وطلعوا...

ل جين بصدمه وخوف : انت بتقولي ايه خطيبها مين ؟!

البنت بتوتر : حضرتكِ تقدري تطلعي وتشوفيهم...

طلعت لوجين بخوف و رنت على جاد و اياد ...

جاد بصدمه: يعني ايه خطيبها وهيا مش مخطوبه ..

اياد بقلق: مين ؟

جاد : مش لاقين جيهان!!


  •تابع الفصل التالي "رواية مكانك" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent