رواية 8 في مهمة سرية الفصل الرابع 4 - بقلم آش

الصفحة الرئيسية

 رواية 8 في مهمة سرية الفصل الرابع 4

البارت الرابع      8 في مهمه سريه

وقبل ما نبدا اي حاجه نصلي على النبي اللهم صل وسلم عليك يا حبيبي يا رسول الله💕💕

نبدا اول روايتنا في المعسكر كانت تمارا واقفه هي وفرقها واللواء وفهد مستنيين حمزه عشان يحاكموه اما حمزه بقى كان جاي وشه كله ضريب في بعضه وليل ويزن كانوا ماسكينه هما الاثنين وتمارا والبنات شافوا منظره فوتسوا ضحك بس تماره بصيت لهم عشان يسكتوا. 

فهد :اهلا اهلا نورت حضره الظابط
حمزه: واللهي يا فهد اناااا
اللواء :انت عارف انت هببت ايه امبارح ولا لا انت كنت شارب ايه بالظبط يلا
حمزه :والله يا فندم ما شربت حاجه غير البيبسي وبس

وفي الوقت ده تمارا والبنات بصوا لبعض

فهد :فين علبه البيبسي اللي انت شربتها دي ها
حمزه :رميتها اكيد يعني هتعمل ايه معايا يعني هتصور معاها ده كان يوم اسود يوم ما شربته
هنا:طب ما انتم كلكم شربتوا بنفس الكنز واحنا كمان شربنا منه مش معنى
ساندي :ايوه يعني ده لو كان في حاجه كان زماننا مدهولين زيك بالظبط 
فهد :انت يلا 
حمزه :ايه يا فهد وشي
فهد: انت شربت حاجه فيها كحول
حمزه: والله ما شربت غير البيبسي وبس حتى كان بيلسع وطعمه متغير بس انا كنت عطشان ما كانش قدامي غيره

وراح فهد وقرب من البنات وبص لمليكه

فهد: شربتيه ايه
مليكه : ايه نعم قصدك ايه
فهد :بقول لك جاوبي على سؤالي شربتيه ايه 
مليكه :انا ايه انا ما شربتهوش يعني حاجه
تمارا؛ يعني هيكون شربته ايه اظبط كلامك يا حضره الظابط لو سمحت
فهد: بصي انا ما وجهتكيش ليكي انتي كلام
تمارا: واللي انت بتكلمها دي بتكون تبعي وفي فريقي وقبل اي حاجه اختي كمان مش معقول يعني اشوف سيادتك بتتهمها بحاجه هي ما عملتهاش واقفه اتفرج
فهد: يعني انتي شايفه اللي حصل ده طبيعي
تمارا : واتهامك ليها مش طبيعي بردك احنا كلنا شربنا من نفس اللي شرب منه الباشا اللي هو بقى يكون كان حابب يهزر او يستظرف او كان واخد حاجه قبل ما يجي
ليل: الليله لبستك يا معلم
مليكه: اه يا فهد بيه شوف فريق بيتعاطى ايه
فهد: ما اسمعش صوتك

وفجاه فهد رفع ايده على مليكه لكن تمارا مسكت ايده قبل ما 
يعمل اي حاجه وبصه لعيونه جامد

هنا: الموقف ده شكله كده محتاج تصوير
ساندي: يا بنتي هو ده وقته ما تسكتي
تمارا: انك تتكلم معها بالاسلوب ده كوم ورفعت ايدك عليها دي كوم تاني خالص وانا مش هسمح لاي حد حتى ايا كان هو مين انه يمد ايده على حد من فريقي والاخر مره بقولها لك هي ما عملتش اي حاجه وما لهاش ذنب باي حاجه حصلت واتمنى للحركه دي ما تتكررش تاني

        وسابت تمارا ايده وبصت للكل وقالت

تمارا: يلا الكل على التدريب يلا قدامي 

           فهد في الوقت ده سببهم ودخل عند اللواء

اللواء: اي مالك
فهد: يا فندم انا مش عايز البنات دول معايا انا مش عايزهم مش هقدر
اللواء: مش عايز البنات ولا مش عايز تمارا
فهد: تمارا دي بالذات انا مش عاوزها وانا مش هشيل اي مسؤوليه بنت على كتافي خايف ان المهم تبوظ بسببها بنت مغروره وطالعه فيها ومش عارف على ايه
اللواء :اكسبها بصفك يا فهد اكيد هتستفاد كثير قوي
فهد :ما بقاش الا البنات داخلين اللي صاحبهم على اخر الزمن ماشي يا سيده اللواء حاضر

<<وساب فهد اللواء وخرج اما اللواء ضحك على كلامه وفهد راح ووقف وكان بيبص على تمارا وهي بتضرب مع البنات ده مره كانت بتدرب البنات وكانت بتدرب معاهم وفجاه ساندي وقعت على الارض وراحت تمارا وشدتها وكملوا تدريب وفي الوقت ده فهد ابتسم على اللي حصل واستغرب بشخصيه تمارا اوي استغرب اللي هي بتتعامل مع فرقها كانهم اخوات مش فريق مستغرب اكثر اللي هي دفعت عن مليكه برغم اللي هي عارفه اللي مليكه غلطانه بس ما حبتش اللي هي تطلعها غلطانه قدام حد وبعد شويه فهد مشي وراح لفريقه>>

فهد :الله الله يا حلاوتكم يا حلاوتكم
َ 
ليل ويزن كانوا نايمين على الرمله واول ما سمعوا صوت فهد اتعدلوا وقاموا

فهد :حضراتكم نايمين هنا وناسيين التدريب البنات اللي ما تجيش عضله واحده من عضلاتكم بيتدربوا وانتم هنا نايمين
ليل: يا باشا احنا قلنا ناخده الصراحه النهارده لحد ما حمزه يصحصح كده ويقوم
يزن :وبعدين دول شويه بنات واخرهم فاضي
فهد :ما اسمعش ولا كلمه ويلا على التدريب قوموا
يزن :حاضر

الاثنين قام وقعدوا يتدربوا معاهم فهد وعدى اليوم كله بسلام على الكل وهم بيتدربوا امه ناموا عشان تعبهم للتدريب والسفر وجه عليهم يوم جديد واليوم ده هيبقى شك على الكل قول كله قام وفي ترامب ويصلوا فروضهم ونزلوا عشان يتدربوا

تمارا: عامل ايه دلوقتي
حمزه: الحمد لله بخير شكرا اوي
فهد: يلا عشان ما تتاخرش على التدريب

وفعلا الشباب مشيوا

ساندي: هو ماله ابو لهب ده على الصبح
مليكه: يقول السلام عليكم حتى هو داخل على مقابر
هنا: ده حتى السلام لله

وخرج اللواء من الخيمه وجمع الفريقين

ليل: خير يا فندم
اللواء:جه الوقت المناسب اللي تعرفه فيه مهمتكم والتوزيع فيها هيبقى ازاي
تمارا: اتفضل يا فندم قول

اللواء: انت عندكم مهمه هنا قبل ما تسافروا بس مش هقدر اقول اي حاجه ولا معلومات دلوقتي مثل عايزه اقول لكم عليه لازم تدربوا كويس قوي وتتعاونوا مع بعض وتكونوا في فريق واحد مش فارقين وحابب اقول لكم على حاجه لازم تعرفوها انا هنزل القياده ثلاث ايام وهرجع تاني يا ريت ما اسمعش اي شكاوي ولما اجي الاقي شكاوي كثير تمام. 

اللواء قال لهم الكلام ده وسابهم ومشي

حمزه؛ ولا فادنا باي حاجه خالص ايه اللي جابوا معانا ده
هنا: يلا نكمل تدريب

البنات مشيوا اما شباب كملوا وتدريبهم واللواء بص عليهم من بعيد وقال

اللواء: مفيش فايده ما فيش فايده ابدا

وراح اللواء للقياده وساب الشباب والبنات وحللين عليهم بالظلام
تعالوا بقى نروح عند البنات 
البنات كانوا متجمعين وقاعدين في الخيمه بتاعتهم

ساندي: ازاي ينزل القاهره ويسيبنا كده في وسط الصحراء
هنا: وبالنسبه للاربع دولار في اللي بره دول ايه النظام
مليكه: اصلا الخوف كله من الاربع دولف اللي بره دول
تمارا: اسد يلا في ايه

وفجاه سمعوا صوت ذئب جاي من بره والبنات صوتهم عالي

هنا :ده اسد ده ولا ايه
تمارا: لا ديب
هنا: هي مصر فيها ديابه من امتى
مليكه: ده فيها وحوش
هنا :خلاص يا بنات راح مشي

وفجاه سمعوا صوت ديب كمان والبنات بصوا لبعض وفجاه شافوا خيال ديب على الخيمه من بره وبيتحرك البنات بقى اول ما شافوا كده طلعوا يجروا من الخيمه واول ما خرجوا هوب الشباب دلقوا عليهم ميه

مليكه: ايه ده هو انتوا اتجننتوا ولا ايه
هنا :منكم لله
ساندي :في ديب هنا
تمارا: ايه الهبل اللي انتم عملتوه ده
ليل: اصل كنا واقفين ومستنيين الديب
يزن: كنا هنهجم عليه
هنا: هتهجموا عليه بجرادل الميه يا حلاوتكم
حمزه: احمدوا ربنا احنا كنا هنحط ميه نار 
مليكه: ميه نار حسبنا الله ونعم الوكيل فيك
فهد: ادخلوا استخبوا جوه وما تخرجوش دلوقتي يلا

تمارا بصت لفهد وهي متضايقه وبعدين دخلت الخيمه والبنات دخلوا وراها

اما عند الشباب بقى كانوا فرحانين جدا عشان اقدروا يثبتوا نفسهم عند البنات وكسبوا قصادهم اخيرا وعدى الليل كله بسلام وجه يوم جديد باحداث جديده

وهنبدا اليوم ده بمبنى المخابرات العامه اللواء كان قاعد في مكتبه وفجاه دخل عليه شادي وده ظابط في رتبه رائد

شادي :حمد لله على سلامتك يا فندم اللواء الله يسلمك شادي ايه يا فندم هو التدريب خلص بسرعه دي ولا ايه
اللواء: لا انا سبتهم ونزلت عايزهم يتحدوا ويبقوا فريق واحد ما يكونوش فريقين
شادي: يتحدم قصدك يخلص على بعض
اللواء: الشباب والبنات لو اتحدوا مع بعض وبقوا فريق واحد القياده هتكسب كتير
شادي: وسبت البنات مع فهد يا صلاه النبي طب استاذن انا
اللواء :على فين
شادي: اشوف هنستلم الجثث من انهي مشرحه بالظبط
اللواء: اقعد يلا مش ناقصاك
شادي: اصل حضرتك مش فاهم فهد بيكره الستات خالص ومش بيطيق يشوف بنته قدامه تقوم حضرتك تدوله اربعه انت عاوز تخلص منهم يا فندم ولا ايه
اللواء: بس يلا ما انت مش فاهم حاجه وبعدين انت قاعد قدامي ليه يالا
شادي: يعني اجي جنبك يا باشا
اللواء: جنبي لا يلا تعال على حجري هو انت مش المفروض عندك شغل ومتنين مسافر قعد هنا بتعمل ايه
شادي :لا ما انا لقيت الجماعه مريحين شويه ومش ناويين على حاجه دلوقتي قلت انزل هنا استريح شويه اصل مصر وحشتني وحشتني اوي 
اللواء: وحشه اما ياخدك وياخد امثالك انت ناوي تشيلني يالا

شادي كان لسه هيقوم بس لفت نظر وحاجه كده كانت في مكتب اللواء

شادي :ايه يا فندم كل التليفونات دي هو انت ناوي تفتح سنترال
اللواء: قصدك دول ده انا لقيتهم وانا جاي في الطريق

تعالوا بقى نروح عند البنات دول كانوا صحيوم وخارجين من الخيمه وفجاه لا ام الشباب واقفين مكانهم

تمارا :خير واقفين كده ليه
ليل: نقول لهم
يزن: بلاش
حمزه :ما فيش ولا نقطه ميه في المعسكر
مليكه: نعم
يزن: اه والله
ساندي :الميه راحت فين
هنا: دي اكيد الميه اللي هم غرقونا بيها امبارح
حمزه: يس هي
مليكه :منكم لله اخذ شاور انا دلوقتي ازاي
تمارا :هو ده كل اللي همك ومش همك نشرب منين
هنا: احنا لازم نفكر بايجابيه شويه
ساندي :الساعه كام دلوقتي
ليل :9:30 ليه
ساندي: يا خساره ما ينفعش
ليل :هو ايه اللي ما ينفعش
تمارا :انا هكلم اللواء واشوفه

تمارا بدات تدور على تليفونها بس ما لقيتهوش 

تمارا: فين تليفوني 
فهد: انا هكلمه انا استنوا

وفهدي راح يدور على تليفون هو كمان بس مش لاقيني

فهد :تليفوناتنا راحت فين

البنات في الوقت ده كل واحده فيهم بص الثانيه وجريوا على الخامه بتاعتهم عشان يتاكدوا والشباب هما كمان راحوا يدوروا في الخامه بتاعتهم وبعدين وبداوا اللي هما يدوروا على تليفوناتهم وبعد شويه من التدوير خرجوا

ساندي: لقيتم حاجه
 يزن: للاسف ما فيش حاجه هيكونوا راحوا فين طيب احنا اتسرقنا واحنا نايمين ولا ايه
مليكه: انا شايفه ان احنا نفحر بير قصدي ندور على بير
فهد :كل شويه يتفرقوهم ويمشوا في حته يا جماعه انا شايف اللي احنا نتفرق وندور على حاجه نشرب منها بدل ما كلنا نمشي في اتجاه واحد وكده
ليل: وهنلاقي بعض ازاي
تمارا :نرجع نتجمع هنا تاني
هنا :فكره كويسه مش بطاله
فهد: ممكن سالي
ساندي :ساندي يا اخ ساندي
فهد: معلش ممكن ساندي وهنا وليل في اتجاه وحمزه ويزن ومليكه في اتجاه
تمارا :وانا وحضره الظابط فهد في اتجاه
 فهد: ساعه بالظبط ونرجع في نفس المكان ده تاني

وهنا مليكه شاورت على حمزه وقالت

مليكه: لا معلش اسكيوزمي انا مش همشي مع الكائن ده ابدا
حمزه: لا يا بت وانا اللي هموت عليك لا والنبي ما تسيبينيش تعالي معايا وما تسيبنيش لوحدي
ليل: مش معنى انا اشيل نصيبتين في رقبتي
ساندي: مصيبه لما تاخدك يا بعيد
هنا :مين قال لك اصلا ان احنا موافقين
ليل :ما تلمي نفسك يا بت انتي وهي
ساندي: بت لما تبتك يا بتاع انت
يزن: انتوا فاكرين نفسكم مين ده احنا نقرف نمشي معاكوا في مكان واحد اصلا
مليكه :لا حوش العسل بينقط منك حوش حاسب اصل هيقع منك على الارض حاسب
يزن :احنا عاملين احترام لنفسنا عشان مش بنمد ايدين على حريم تمام
ساندي: واحنا كمان مش بنمد ايدين على حريم
تمارا: قابل يا معلم
فهد: يا شباب

فهد كان بيتكلم بس لا حياه لمن تنادي وفجاه صوت رصاصه عائله في المكان كله وشباب والبنات اتسمروا في مكانهم.... 

 يا ترى بقى ايه اللي هيحصل عايزه توقعاتكم يا حلوين انا ما رضيتش ازعلكم  ونزلت ليكم يا بارت كمان النهارده وان شاء الله لو في وقت هنزل كمان واحد بكره عايزه توقعاتكم وعايزه تعليقاتكم اللي بتفرحني بحبكم اوي دمتم في امان الله💕💕💕💕💕
على فكره يا جماعه انا بشوف كل تعليقاتكم وكمان صلوا على النبي في التعليقات 😍
               
                                           من قلم الكاتبه اش💕

  •تابع الفصل التالي "رواية 8 في مهمة سرية" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent