Ads by Google X

رواية 8 في مهمة سرية الفصل الاول 1 - بقلم آش

الصفحة الرئيسية

  رواية 8 في مهمة سرية (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم آش

رواية 8 في مهمة سرية الفصل الاول 1

اول بنت معانا هي تمارا ودي البطله وبنت جميله جدا بشرتها بيضاء شعرها طويل واسود عينها سمراء طيبه جدا وبالذات مع فريقها بس في شغلها ما ترحمش حد وهي ظابط برتبه مقدم هو عندها 25 سنه لقبها هو الصقر ومحدش يعرف اللقب ده غير فريقها واللواء وبس وهي القائد الفريق بتاعها

البطله الثانيه هي ساندي وهي صاحبه تمارا من الطفوله ومعاها في نفس الفريق بنت جميله وبشيتها بيضاء وعيونها عسل وبتقلب اخضر في الشمس وشعرها بني قصير وعندها 25 سنه وهي في نفس الفريق وبرتبه رائد

مليكه ودي بقى مجنونه الشله بتحب الضحك والهزار والمقالب طولها متوسط وشعرها اسود وعيونها بني مليكه اي قرار في دماغها بتنفذه على طول وعندها 25 سنه وكمان رتبتها رائد

هنا ودي بقى البطله الرابعه فريق تمارا بتحبها جدا وبتعتبرها مثلها الاعلى عنيده جدا وقصيره الى حد ما شعراء قصير كيرلي وعيونها خضراء مش بتحب حد يدي لها اوامر ولا بتسمع كلام اي حد حتى تمارا وعندها 24 سنه برتبتها نقيب

هم دول اربعه بيمثلوا فريق البنات وفرقهم كويس جدا اما بقى فريق الشباب تعالوا بقى نتعرف على شخصيتهم دول مزز مزز

فهد شخصيه قويه مش بحب حد يراجعه في رايه ولا قراراته ظابط بروتبه مقدم عنده 28 سنه برد قوي وقاسي وبيحب شغل قوي شعره اسود وناعمه طويل وعيونه زي الصقر وعنده عضلات بس ايه من الاخر وبيكره البنات ومش بيحب يكون في شغله اي بنت وهنعرف ليه بس بقى لما يضطر يتعامل مع الصقر فانت بقى فانت لازم تتعامل معاها

البطل التاني ليل وده صديق فهد المقرب وعارف كل اسراره عنده 26 سنه بشرته بيضاء وشعره بني وعيونه عسلي وبتقلب اخضر في الشمس وده بيكون مع فريق فهد ورتبته رائد

البطل التالت معانا حمزه وده صديق فهد وليل ومعاهم في الفريق طويل وبشرته بيضاء وعنده غمازات وعيونه زرقاء شعر اصفر يعني اجنبي من الاخر هتقولوا لي ازاي هقول لكم ما اعرفش هو كده وخلاص بيحب البنات جدا وبيفرح لما البنات بتلم حواليه بتاع بنات من الاخر هو بيحب الضحك والهزار جدا وعنده 25 سنه رتبته رائد

البطاله الرابع يزن وده بيحب فهد جدا جدا وكان نفسه يشتغل معاه من زمان ودلوقتي بقى في فريقه عنيد ومش بيحب اي حد ما ينفذش اوامره بشرطه قمحاويه وشعره بني وعيونه بني وعنده 25 سنه ورتبته رائد

اما بقى بيد بوس بتاع الروايه بتاعتنا هو اللواء محمد شخصيه جد قوي في الشغل بس بيحب جدا تمارا هي وفارقها وبحبها كانها بنته بالظبط وهو اللي كان مسؤول عن تدريبها وتمارا بتحبه جدا وبتعتبر ابوها وبتتعلم منه حاجات كثيره قوي وبتعلم فريقها كمان

ملحوظه كده على الماشي تمارا كانت بتدرب واللواء شاف تدريبها وشاف قد ايه هي قويه وهو اللي كان بيشرف عليها وقضت سنه واحده بس وطلعت من كليه الشرطه واخدها اللواء واشتغلت معاه اما بقى فارقها تمارا تعرف البنات كويس قوي وهي بقى اللي دخلتهم وضربتهم وقضوا سنه واحده بردك وطالعم وبقوا او فريق واحد
وكده بقى شخصيات روايتنا خلصت واي شخصيه جديده هتظهر معانا في الروايه هنتعرف عليها على طول ويلا بقى نصلي على النبي عشان نبدا روايتنا

{ في ساحه تدريب كبيره كان اللواء واقف ومعاه فريق الشباب
اللواء:اهلا بالابطال حمد لله على سلامتكم
 فهد: الله يسلمك يا فندم
اللواء: عاوزكم في مهمه جديده
 حمزه: يا ترى يا فندم المهم دي فيها بنات
  اللواء :ليه
حمزة: امال حضرتك جايبني ليه
ليل: ما تتكتم بقى يا عم انت
 يزن :سمعت على الاخبار الجديده يا فندم
  اللواء: اخبار اخبار  ايه
 ليل :الصقر
اللواء: ماله
ليل: اتقبض عليه
اللواء :لا يا راجل قول كلام غير ده
فهد : مش مصدق اللي حصل بصراحه حاسس الاخبار دي زي فخ عشان يوقعوا بيها الصقر
      حمزه كان ماسك التليفون وبيبص عليه وهو مبتسم
يزن : انا وحمزه عملنا استكشاف على اخر عمليات اللي الصقر قام بيها واللي اكد لنا اللي الصقر فعلا اكتشف هويته
اللواء: طب لو فعلا الصقر اتكشف هويته تفتكرم بقى اللي هم هيخبوا عن العالم مين هو الشخص ده وخصوصا يعني اللي الكل عايز يعرف مين هو
يزن : عندك حق يا فندم ده انا وحمزه نتمنى ان احنا نقابله ولا ايه يا حمزه
 حمزه كان لسه باصص في التليفون وكان بيضحك
 ويزن :كان بينادي عليه حمزه انت يالا ها بتعمل ايه
حمزه :بطل جامد
يزن :وايه كمان يا روح امك
حمزه :اسمر
يزن :هو ايه اللي اسمر يلا
حمزه: الشعر اوبا ايه ده ايه ده
يزن: روحنا في داهيه
اللواء: تحب اجوزها
 حمزه وقتها بص اللواء وبص للتليفون وبعدين رمى          التليفون على يزن تمام يا فندم
اللواء: ده انت اللي فندم انت بتعمل ايه يلا ها
ليل:  بطل مش كده
حمزه :اه اصل قصدي فرس بطل جدا كده ومعروض للبيع وكان نفسي اوي اشتريه
اللواء : عملت ايه في المهمه اللي كلفتك بيها يا حمزه
حمزه : مهمه ايه يا فندم
اللواء :قابل يا فهد شوف فريقك
فهد: معلش يا فندم تلاقيهم بس تعبانين من السفر وعايزين يستريحوا شويه مش كده يا شباب ولا ايه
يزن :هجيب لك عيش وحلاوه
حمزه : اقراوا لي الفاتحه
بعد مرور 10 دقائق كان فهد قاعد على الكرسي وكانوا قدامه حمزه على الارض حمزه كان واقع على الارض من كتر التدريبات اللي هو عملها
 حمزه: خلاص مش قادر
  ليل: انت هتعمل 100 ضغط لسه 99
حمزه: ليه هو ده كله انا بعمل واحد
 ليل :اخلص
 حمزه :هو انت يلا كانوا بيرضعوك ايه وانت صغير
  ليل :رز ولبن
 فهد: اخرس يا خفيف انت وهو خلصونا
 حمزه: طب شيل الواد ده من عليا انا مش قادر تخين عامل زي الفيل
هقول لكم المشهد كان هل اتي حمزه كان بيعمل 100 ضغط ويزن كان قاعد فوقيه وبياكل لب
 فهد:حلو الفرس صح
 حمزه :مش عاوز اعرفها تاني
يزن: انا بقول اللي احنا لازم نتغدى هاتوا لي الاكل هنا
 حمزه: وانا بقول اسكت خالص احسن لك 
ليل: بقى تعلق البنت في ثلاث دقائق ثلاث دقائق يا مفتري  يزن :ده بالنسبه لحمزه وقت كبير قوي
 فهد: انا بقول لكم ايه انا رايح مكتب اللواء ارجع الاقيك وخلصته مفهوم
                     وسابهم فهد ومشي

حمزه: قوم من عليه ياض ما عدتش قادر هموت
يزن: ما اقدرش هو انت عايز فهد يجي هو يقعد هو فوقي حمزه :ليل انا صاحبك بالله عليك حوش هو عني بالله عليك حوشو
 وراح ليل قاعده على الكرسي مكان فهد وقال بكل غرور اتحايل عليا شويه كمان
 حمزه: هشقط لك البنت صاحبتها وخلصني يلا بقى يا ليل يلا
 ليل :طب قول لي هنخرج امتى
حمزه : هجيبهم لك النهارده لو عايز
ليل: تمام اتفقنا خلاص بقى يا يزن سيبه 
يزن :متاكد 
ليل: قلت لك خلاص قوم بقى وسيبه

 يزن قام وقف من على حمزه وحمزه واقف على الارض حرام عليك جبت اجلي اما بقى في مكتب اللواء كان فهد دخل بثبات
 خير يا فهد انا حاسس يا فندم ان استدعائك لينا وراه حاجه حاسس ولا متاكد طالما بقى قلت كده يبقى اتاكدت خير يا فندم فعلا يا فهد في حاجه انت تم استدعائكم عشان مهمه خطيره خطيره جدا حضرتك عارف ان فريقي دايما جاهز وفي اي وقت بس المره دي مش هتشتغل لوحدك قصدك ايه يا فندم هينضم معاك فريق كمان فريق كمان يا ترى مين دول يا فندم ما تقلقش زمانهم على وصول دلوقتي

تعالوا بقى نروح مع بعض في مكان تاني في واحد من المطاعم في مكان تاني خالص مختلف في (تل أبيب) دخلوا ثلاث بنات المطعم وقاعده على ترابيزه
مليكه: بقول لك ايه شوفي اي حاجه اكلها
ساندي: خد العصير دلوقتي كفايه اشربيه عصير
مليكه: دي ايه يا بنت احسن يكون ضفادع 
هنا: ساندي هو انت لسه بتشتغلي وناسيه اللي احنا ورانا طياره يلا يا بنتي يلا
المشهد كان في الوقت ده هلاتي ساندي عدت من جنبهم وفي ايدها صينيه عليها اكل
ساندي :خلاص خلاص خلصت اهوت 
تمارا: لا لا خدي راحتك عادي
هنا :تاخد راحتها ازاي واللواء المستنينه ده نعمل فيه ايه
ملكه في الوقت ده خرجت العصير من بقها وساندي بصيت لها وتماره بصت لهنا وكانت متضايقه منها قوي قوي هخلص عليك مليكه قالت سوري ما قصدتش
شالوم بنات ردت مليكه قالت شالوم وتمارا قالت شالوب راسين
 راسين: على وين بيتكم تسافرم 
هنا: على مصر مليكه هنا بقى دست على رجليها وهنعلي صوتها ايه يا بنت في ايه 
تمارا: انت عارف اللي هي بتحب الهزار احنا مسافرين المالديف
 ساندي: ايوه ايوه احنا رايحين المالديف انت عارف اللي احنا تعبنا كتير قوي الفتره اللي فاتت وعاوزين نستريح شويه راسين: طبعا بيديك اجازه 
تمارا: ده يعني بعد اذنك
راسين :بتعرفوا ان هون في اسرائيل الشغل نمبر وان ما بناخد اجازات هيك في الفاضي
ساندي :دول اربع ايام وهنرجع على طول يا روسو وافق مليكه: بليز
راسين :اوكي موافق
 تمارا :اسبوع وراجعين تاني شالوم
راسين: شو اسبوع لك انتو بنات استنوا
وفي اللحظه دي تمارا والبنات خرجوا من المطعم ووصلوا عند المطار
هنا: يا صقر
تمارا: عالي صوتك كمان شويه عارفه لسه في اتنين ما سمعوش
 مليكه: اول ما نوصل مصر هدفينها لك هناك ما تقلقيش ساندي :انا مش عارفه ليه اللواء مستدعيني ليه بصراحه وليه لازم ننزل على مصر
هنا: انت عايزه تفضلي هنا ما اللي ما يعرفوش ربنا دول ساندي :انا ما قلتش كده
 هنا :مش عايزه تنزلي مصر ليه يا هانم عشيتك مع الناس دي هتنسيكي بلدك ولا ايه
تمارا: بس انتي وهي والله اللي هتنطق فيكم لحطها تحت عجله طياره
مليكه: في بنات مالكم هو ده وقت خناق برده
 وهنا بقى هنا بصت لساندي بعصبيه وكانت متضايقه منها
اما بقى في مكتب اللواء في القاهره
 فهد :لسه بدري على ما يوصل يا فندم ولا ايه يعني
اللواء :لسه شويه
فهد:انا اول مره استنى حد طب انا هقوم ابلغ فريقي لحد ما يوصلوا
اللواء :مش مهم انا عايزه اقول لك على حاجه بخصوص الفريق اللي هيشتغل معاك واللواء لسه هيتكلم بس فجاه دخلوا البنات وجري تمارا عليه تمارا بابا وحشتني

ولحد هنا خلص اول بارت استني بقى البارات الجديده انا عايزه منكم تردوا عليا وتقولوا له ايه رايكم في البارات وبعدين تصلوا على النبي في كومونت♥️♥️

اول مره اكتب عايزه رايكم اكمل ولا لا...........

  •تابع الفصل التالي "رواية 8 في مهمة سرية" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent