رواية جيران العشق الفصل السابع 7 - بقلم شغف الاعصار

الصفحة الرئيسية

 رواية جيران العشق الفصل السابع 7

روايه:جيران العشق 
Part:7

فتحت الهديه وجدت شوكولاته كتير ودبدوب 
عشق:اععععع اي الحلاوه دي لا لا طلع بيفهم واخدت الهديه بفرحه ودخلت اوضتها 
عند حور صحيت وجدت أنها تنام بسرير غريب قعدت علي السرير تفرك بعينيها
اسلام وهو يمشط سعره:اخيرا صحيتي يا غيبوبه
حور:انا فين 
اسلام:وصلنا البلد يلا قومي كده صلي العصر وغيري هدومك وتنزلي وانا هسبقك تحت
حور هزت رأسها بإيجاب ونزل اسلام 
حسن كان يقف مع العمال في الجنينه لمح هند تأتي ناحيه ذهب مسرعا إليها وامسكها من دراعها بقوه 
حسن:انت مبتفهميش اي اللي مخرجك وفيه ناس غريبه ادخلي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حور:ملكش دعوه كنت حابه اقولك عمتي عيزاك 
حسن:قولتي يلا ادخلي وترك يدها وهي دخلت بسرعه
اسلام جه ناحيه حسن واستغرب منظره الغاضب 
اسلام:مالك يا عم 
حسن:مفيش يلا نشوف اللي ورانا
اسلام:ماشي وذهبوا 
الحاج احمد يجلس مع اخوه واخته 
اخته:كده برده يا احمد تتجوز
اخوه:وفيها اي يعني لسه صغير ومن حقه يتجوز
الحاج احمد:انا محتاج واحده جنبي علشان اكيد اسلام مراته وعياله ومشاكل الدنيا هتلهيه وانا هفضل لوحدي قولت اتجوز واهي تونسني بعد ما اسلام اتجوز 
اخته:متزعلش يا خويا والله احسن قرار اخدته نزلت ام حور 
ام حور:السلام عليكم 
اخته:وعليكم السلام تعالي ندخل المطبخ سمعت انو أكلك حلو 
ام حور:ماشي 
نزلت حور تبحث عن أي شخص وجدت هند تجلس بغرفتها تبكي 
حور دخلت:بتعيطي ليه 
هند:ملكيش دعوه اطلعي بره
حور:انا عارفه انك بتكرهيني بس انا معملتش ليكي حاجه 
هند:انا وحشه حور وتجلس جنبها
حور:مين العامي اللي قالك كده يا بت دا انت الله اكبر عليكي 
هند:امال محدش بيحبني ليه 
حور:علشان مغفلين دا انت تتحبي من اول نظره 
هند:متزعليش مني انا مبحبش اسلام اصلا بس اهتمامه بيا وانا صغيره خلاني تتعلق بيه
حور:مش زعلانه منك كنتي بتعيطي ليه بقي
هند:علشان ابن عمي زعقلي 
تدخل هناء واخت حسن 
اخت حسن:ايوه بقي يا بت يا هناء من لقي أصحابه نسي أحبابه 
حور:انتم الأصل واحنا التقليد 
هناء:بزمتك يا بت يا هند دا تقليد دا انت جمال طبيعي الله اكبر ليه حق الواد اسلام يتجوزك بسرعه نسبهم ونروح عند عشق وسيف
سيف لبس وجهز نفسه وقرر يذهب الي اسلام ذهب إلي منزل عشق 
سيف وهو يأكل من طبق الفاكهه :بت يا عشق خلصي خلينا نمشي عشق وهي تأتي وتلبس شنطتها :جيت اهو هو القطر بيجري وراك اصبر ولبست الكوتش يلا خلصت 
سيف:طب قدامي ياختي
ونزلوا ركبوا سياره سيف وذهبوا الي البلد وبعد عده ساعات وصل سيف دخلت عشق عند البنات وكانت البنات مجتمعه في الصالون ومشغلين اغاني وبيرقصوا ودخلت عشق قعدت جنب حور بعد ما سلمت علي الموحدين وذهب سيف الي اسلام والرجاله في الجنينه 
سيف:انا جيت 
اسلام:ضلمت الدنيا
حسن:بس ياض دا نوره غطي علي الكهرباء 
سيف:شقطوني لبعضكم يلا انا مستعد مين هيرقص معايا ها مين 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
اسلام:انا وحسن هيغني يلا 
حسن:اشطا وذهبوا الي وسط الجنينه ومسك حسن الميكرفون
حسن:احنا بنمسي علي عروستنا وعريسنا وبنقدم ليكم فقرتنا المتواضعة دي واتمني تعجبكم وبدأ يغني واسلام وسيف بيرقصوا وكان رقصهم مضحك للغايه 
جوه هند سمعت صوت حسن :تعالوا معايا بسرعه ذهبت هند وخلفها حور وعشق واخت حسن وذهبوا الي السطح لينظروا الي حسن 
عشق:اي جيبنا هنا ليه 
هند:بصوا بس وخلاص ونظروا وظلوا ينظرون وهم يكتمون ضحكاتهم بصعوبه وشويه وذهب الحاج احمد وبدأ الرقص مع اسلام وسيف بعد قليل وجدوا ان البنات طلعت لتنظر أيضا 
عشق انغاظت من اعجاب البنات بسيف وحدفه عليه طوبه ونزلت هي وحور وهند واخت حسن 
سيف:ااااه الغبيه
اسلام:ههه تستاهل 
سيف:علشان غيرانه عليا تفتحاي دماغي طب والله جودزيلا طيب يا عشق اصبري عليا اااه يا دماغي مش قادر هاتولي خروف مشوي يقويني
حسن:محسسنا انك طالع من غيبوبه بقالها اربع سنين قوم قوم دا انت بتدلع بس 
سيف:ما انت اللي متحدفتش دا البت طلعت فيها كل قوتها 
حور بصويت:اااااه 

  •تابع الفصل التالي "رواية جيران العشق" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent