Ads by Google X

رواية عاشقت مجنونا الفصل السابع 7 - بقلم ميادة خالد

الصفحة الرئيسية

 رواية عاشقت مجنونا الفصل السابع 7

البارت السابع

"حُبي مَلَكك خلاص،هتكابر
وتعاند يبقي أنت الخسران
هتوهم نفسك بكلام يتقال
في الخيال ،أصل أنا شِيلتك
من قلبي خلاص،ساعتها هقولك
معلش ده كان زمان،دلوقتي
أنا في قلبك زيي تمام
إسمي جنب إسمك في
الورق وخلاص،لكن أنا
جوه قلبك زي البصمه تمام"
------------
في فيله سيف الدمرداش

سيف دخل الفيلا بسرعه
جنونيه وكان ظاهر عليه
علامات الغضب والعصبيه
والوجع لحد ما وصل غرفته
وخلع جاكيت بدلته وقميصه
وظل عارياً الصدر في عمل
بعض التمارين الرياضية الذي
توجد في جزء مخصص 
في غرفته وكان يُطَلع ألمه
وغضبه في هذه التمارين
الذي تجعله رياضي وذات
قوام متناسق الجسم

أما ملاك فكانت تفكر فيه
لِما كان على وجهه علامات
الغضب ولماذا كان يفوق
بسرعه جنونيه إلي غرفته
فقررت ملاك أن تذهب الى
غرفته لتعرف ماذا كان
بهِ ،وبالفعل ذهبت ملاك
إلي غرفته ودقت على
باب غرفته ولكن لم يستمع
لها فقررت أن تنادي عليه
بعلو صوتها

ملاك بخوف على حالته:
سيف...يا سيف ...
رد عليا أرجوك ،وكانت تبكي
عليه.... طب سمعني صوتك
أنت كويس،وكانت تمسح
دموعها........ طب قولي
أنا عملتلك إيه طيب
وأنا مش هسامح نفسي
وهمشي من هنا لو كنت
أنا السبب وأوعدك مش هتشوفني تاني،بس سمعني
صوتك أنت كويس ولا لأ
؟؟؟؟؟؟!!!

سيف أول ما سمع إنه هتسيبه
وتمشي إيده وقفت فجأة
وقلبه إتقبض ووقف تمرين
ومش حاسس بنفسه وإلا
بيحصله لكن قلبه إهتدي
شويه لما سمع داده فاطمه
كانت بتقول لملاك؟؟؟؟!

داده فاطمه بحب:سيبه دلوقتي
يا ملاك يا بنتي هو تعبان شويه ولما بيتعب بيطلع
أوضته ويقفلها ومش بيرد علي حد ويعمل تمارين
في أوضته لحد ما يعتب 
وينام، سيبيه دلوقتي يستريح
يا حبيبتي

ملاك ببكاء:بس خايفة عليه
أوي ياداده ،خايفه ليكون
أنا إسببت في وجعه وحالته
دي

داده فاطمه: متخفيش يا
حبيبتي بكره هتطمني عليه
وروحي أنتي عشان تستريحي
يا حبيبتي أنتي تعبتي
النهارده

ملاك بحزن: حاضر يا داده
تصبحي علي خير

سيف في الوقت ده نام من
التعب من وجعه علي بكاء
ملاك وكان قلبه بيتقطع
من جواه ونام وهو عاري
الصدر علي طرف السرير

أما ملاك دخلت غرفتها
وأخذت شاور وخرجت
أدت فريضتها ودعت لسيف
من قلبها إن ربنا يفرج همه
ويسر ليه أمره ويحسن حاله
وإنتهت من تأدية فرضها
وإتجهت إلي فراشها لكي
تنام لكن دموعها تتساقط
علي خدها من وجعها على
سيف
❕❕❕❕❕❕
صباحا يوماً جديد 
**********
في بيت عم ملاك.

وفاء: إصحي يا زياد يا حبيبي

زياد بنعاس: نعم يا ماما

وفاء: قوم يا حبيبي أبوك
عايزك بره في الصاله

زياد بعصبية:أووف ...
ماشي

وفاء: لأ إصحي دلوقتي
أصل أنا عرفاك خُم نوم
مش بعيد تاخدها نوم لأخر
النهار،إن كان عليا هسيبك
تنام براحتك يا حبيبي
بس أبوك متعصب وعايزك
بره في موضوع مهم

زياد: حرام عليكي هو أنا
معرفش أمام أبداً في البيت
ده

وفاء بحنان: معلش يا قلبي
عارفه إنك تعبان وراجع
متأخر إمبارح ،قوم كده
زي القمر خدلك شاور
وِفَوق كده وأنا وأبوك
مستنينك بره

زياد: حاضر يا ماما

أيمن كان جالساً في الصالون
وكان وجهه يدل علي التفكير
والتدبير لشئ ما....و قاطع 
تفكيره زوجته ....

وفاء:أنا صحيته هيفوق 
وهيجيلك

أيمن بمكر: براحته أنا عايزه
فايق كده ومصحصح

وفاء بإستفهام:في حاجه شاغله عقلك اليومين دول
ومش راضي تعرفني هي
إيه

أيمن بمكر: دقايق وهتع•••
وقاطعته زياد

زياد بهيام:صباح الخير يا بابا

أيمن بمكر: صباح الخير يا حبيبي

زياد بإستغراب:كده يبقى الموضوع مهم أوي

أيمن بضحك:أحبك وأنت فاهم
إبني صحيح

زياد بهيام:رسيني كده واحده
واحده

أيمن بفرح:تعجبني•••••
طبعاً هتلاقيك مش عارف
إن ملاك إتطلقت من الباشا
وسابته

زياد أول ما سمع إسم ملاك
فرح من قلبه وخصوصاً بعد
ما إتطلقت وسابت البيت

زياد بفرحه: يعني هترجع
تعيش معانا هنا 

وفاء بخبث: مش في إلا
دماغك وعمره ما هيحصل
يا زياد أنت فاهم

زياد بعصبية:أومال إيه يا بابا
أنت جايبني هنا ليه

أيمن بهدوء:أهدي كده وأولا
أنا جايبك عشان ملاك إحنا
مش لاقينها ومش عارفين
راحت فين •••••ثانيا
عاوزك تجيبها ولو من تحت
الأرض بذات نفسها ••••
ثالثاً وده المهم ولازم تعرفه
وتحطه في دماغك إننا هنجيبها
عشان الفلوس وبس  

زياد بعصبية:وأنا إيه مش مهم

وفاء بمكر:هي كانت بطيقك
ولا حتى بتبص في وشك
علطول كانت بتجاهلك
شاور بس بصباعك وأنا
هجبلك ست ستها

زياده بنفاذ صبر: إنتي ليه
يا ماما مش بطقيها كده
وبعدين برده هجوزها مش
كتير شهر شهرين وهطلقها
وحتي كمان هجوزها من غير
شروط ولا فلوس

وفاء بعصبية:أنا قولت لأ
يعني لأ أنت عايز تدمر حياتك
عشان واحده زي دي ، مستحيل إنك تتجوزها حتي
ولو يوم

أيمن بخبث:تجيبها بس وإلا
أنت عايزه هيحصل وأنت وشطارتك لو جيبتها

زياد بمكر:من عنيا أسبوع
وهتلاقيها قدامك.
*★****★*
في فيلا سيف الدمرداش

سيف إستيقظ من نومه مبكرا
كعادته وعمل بعض التمارين الرياضية الذي تجعله رياضي
ونشيط ثم دخل ليأخذ حماما
باردآ وإرتدي بدلته السوداء
وتحتها قميص أبيض اللون
ووضع أخر لماساته ونزل تحت
علي السفره وهو حاد الطبع
وذو مقام كبير 

أما ملاك إستيقظت متأخراً
وأخذت شاور وأدت فريضتها
كعادتها. ونزلت تحت علي السفره بهيام ولكن وجدت سيف
وجه متغيرا وحاد الطبع
كمعاملته مع الناس ووجدت
أيضاً بأنه يتناول الفطار بدونها
ولكن قاطعته••••

ملاك بإبتسامه:صباح الخير

سيف بحده: صباح الخير

ملاك في نفسها هو متغير
معايا كده يمكن زعلان مني
ولكن قاطعها••••

سيف بحده:أنا رايح الشركة

ملاك بحزن:سيف أنت كويس
أنا زعلتك في حاجة

سيف بشراسة:أنا إتأخرت أوي
عن ميعاد الشركه أنا ماشي

ومستناش ردها وذهب إلى
سيارته وكان يقودها بسرعه
جنونيه ولكن علي وجهه
علامات الغضب والعصبيه
وكان قلبه ممتلئ بالحزن
علي مِلْكه ملاك ملك سيف الدمرداش إنه عاملها بطريقة حاده وقاسيه ولكن كان قلبه
موجوع من طريقة تعامله
معها ويود أن يأخذها بداخل
حضنه ويتنفس هواها ورائحتها
ولكن•••••معذورا وأنه يفعل
كما يريد عقله.

ووصل إلى شركته شركه
سيف الدمرداش للإستعمار
وكان شكله حادا وقوي
المعامله ودخل إلى المصعد
للطابق العلوي ووقف جميع
الموظفين لمقامه وإحتراما له
كما أنه يجذب أنظار الموظفين
إليه كعادته•••••
ووصل إلي مكتبه وكان بابه
يدق

سيف بحده: أدخل

آسيل: سيف باشا الإجتماع
بتاع شركه M.K جاهز

سيف بحده:كله حاضر

آسيل بإرتباك:لسه في عميل
من شركةM.K لسه مجاش

سيف بعصبيه:هما مش عارفين
قوانين والشروط العقود
مره تانيه والإجتماع من نفسك إنتي
يتلغي  إحنا مش بنهزر

آسيل بخوف: حاضر يا سيف باشا،بعد إذنك

متوترة جدا وخائفة وخبطت
في آسر

آسر بضحك: صباح الورد والفل
والياسمين على أحلي آسيل
وهي متوتره ههههه

آسيل بدهشة: أنا نفسي أعرف
أنت مش شبه صحبك ليه
دمك رايق وعسل كده
لكن هو أعوذ بالله

آسر بمكر:ونظر خلف آسيل سيف أنت سمعت•••

آسيل بخوف شديد نظرت
خلفها ولم تجد أي أحد
ولكنه كان بيخوفها

آسر: ههههه ههههه إنتي لسه
عايشه

آسيل بعصبية:ضربته علي
كتفه ههههه إلهي يموتك جوه
ونرتاح منك بإذن الله

آسر بضحك:بعد الشر طب
بذمتك تقدري تعيشي من غير
ما أصبح عليكي

آسيل:لأ كتر خيرك أدخله
عشان هو علي أخره وكان
بيسأل عليك 

آسر بخوف: ربنا يستر 
سلام 

آسر إحترم نفسه ودق علي
الباب لأحسن يومه مش هيعدي
وهيترفد من الشركة بفضيحه
😂😂

سيف بحده:أدخل 

آسر:السلام عليكم

سيف بحده:أممم

آسر: السلام عليكم

سيف بعصبية:سمعتها قبل
كده وخلص أنت عايز إيه

آسر في نفسه:يا نهار مش
فايت ده أنا شكلي هترفد
النهارده مش كنت سايبه
في شهر العسل أحممم

آسر بخوف:مش أنت إلا كنت
عايزني

سيف:تمام
إفضل روح الإجتماع أنا جاي
وراك

آسر بضحك: الحمدلله خد
براءه أحمدك يا رب سلام
بقا

سيف بحده:إستني

آسر بحزن: أستر يارب الخمس
دقايق دول بس•••نعم

سيف: المستندات بتاع شركة S.M.S جاهزه

آسر بدهشه:لسه 

سيف بحده:ساعه بالظبط ويكونوا جاهزين

آسر بخوف:إعتبرهم جاهزين

سيف بحده:طب إتفضل إنتي

آسر بتنهيده:أحمدك يا رب

آسر خرج من مكتب سيف
بسلام••••
أما سيف فإتصل بداده فاطمه
عشان يطمن علي ملاك ويتأكد
إنها شربت اللبن ولا لأ
بس داده فاطمه طمنته إن
هي شربته بس زعلانه
و مدايقه جدا،وبعدها قام
للإجتماع وهو قلبه موجوع
********
في الفيلا

ملاك كانت جالسه في غرفتها
تبكي بصمت عن معامله سيف
لها ولماذا هو إتغير فجاةً
كان يعاملها بحب وحنان
وكانت تكلم سوي نفسها
ولم تجد أحد تتحدث
معه لقد أصبحت وحيده
ولكن بعد لحظه ما تذكرت
صديقتها سجي لم تجد أحدا
تتحدث معه إلا هي فقررت
الإتصال بها 

ملاك بحزن:قامت بالإتصال
بها وكانت معها رقم سجي
أخذت ملاك رقمها وهى فى
الحفل

فلاش بااااك

ملاك: أنتي وحشتيني أوي
يا سجي خلاص بعد كده
مش هشوفك تاني

سجي:طبعا لأ،هنشوف بعض
إن شاء الله،بقولك هو إنتي
معاكي موبايل

ملاك:أيوه معايا بس في البيت

سجي:يا خساره كنت هخاد
رقمك ونكلم بعض عشان
هتحكيلي حكايتك وعايشه
إزاي

ملاك:متخافيش عادي إكتبيلي
رقمك في ورقه وأنا لما روح
هسجله وهاتصل عليكي

سجي بفرحه:ذكيه إنتي،
رقمي أهو يا ستي

ملاك:ماشي تمام،خلي بالك من
نفسك وآسر محترم جدا
ومتخافيش منه

سجي بخوف: ربنا يستر بقا

إنتهي الفلاش بااااك
********
سجي:ألو مين معايا

ملاك بصوت متقطع: أنا ملاك يا سجي

سجي بفرحه وحزن في نفس الوقت:ملاك حبيبتي أنتي عامله
إيه ومال صوتك متقطع كده
هو سيف زعلك••••

ملاك ببكاء:معرفش هو زعلان
مني ليه •••وطريقته بقت
متغيره معايا مكنش ده سيف
إلا أنا عرفته من ساعه ما
قابلته،أنا خايفه أوي يا سجي
ليكون إسببت في وجعه وهو
مالوش ذنب•••

سجي بحزن:طب إهدي بس
يا ملاك أنتي بتبكي ليه
متخافيش يوم كده ولا حاجة
وهيرجع تاني زي الأول،بس
إهدي 

ملاك بدهشه: يعني ممكن يرجع
زي الأول سيف وبس
مش سيف الدمرداش

سجي بإستغراب:ملاك هو إنتي
حبيته

ملاك بخجل:أييه•••نعم••

سجي بفرحه:أممم،قولتيلي،•••
من حقك ياستي واحد موز
كده وليه شخصية كبيره
وكل البنات بتجري وراه
وسيم وحاجه زي العسل كده

ملاك بغيظ:واللهي بتعاكسيه
قدامي ،ما عرفك عليه أحسن.

سجي بضحك: ههههه•••
ههه•••واللهي برئ يا حضره
الظابط

ملاك بهيام:أمم،أيوه إتعدل كده

سجي:إسمعيني كده مش أنتي
معاكي رقمه

ملاك بعدم فهم:أيوه بس ليه

سجي:طب كويس،بعد أما أقفل
معاكي إتصلي بيه،ولو مردتش
إتصلي بيه برده لحد ما يرد

ملاك بإستغراب:ليه 

سسجيدلما يرد
قوليلي أنت وحشتيني

ملاك بخجل:طبعا لأ

سجي:خلاص أنتي حره
وخليه متعصب ومتغير معاكي
كده

ملاك: يعني مفيش حل غير
ده

سجي:مفيش غير ده

ملاك بقله حيله: ربنا يستر
ماشي، سلام
★★★★★★★
البارت السابع خلص

إستنونا الحلقه الجايه
الأحداث دمار شامل
😂😂

  •تابع الفصل التالي "رواية عاشقت مجنونا" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent