رواية هو عوضي الجميل الفصل الخامس والاخير 5 - بقلم بسملة ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية هو عوضي الجميل الفصل الخامس 5

شعبان حضن ندي اللي كانت واقفه مش عارفه تعمل ايه بس بدلت شعبان وفضلت تعيط وشعبان كمان فضل يعيط 
شعبان بعياط سامحيني يا بنتي سامحيني انا ظلمتك و ظلمت اطيب ست في الدنيا انا عارف ان مفيش اي سبب علي اللي عملته انا اسف يا حبيبتي ربنا اخدلك حقك مني انا اسف اني مكنتش الاب اللي نفسك في انا مش جاي اجبرك علي حاجه ولا عايز حاجة غير انك تسامحيني ابوس ايدك يا بنتي سامحيني وكان ماسك ايدها عشان يبوسها 
ندي سحبت ادها بسرعه وهي بتعيط اسامحك انت عارف انا تعبت قد ايه انت اذيتني اوي يا حاج شعبان تعرف الحاجه الحلوه الوحيده اللي عملتها انك جوزتني نوح عمره ما كان قاسي عليا كان احن عليا منك صدقني وقف معايا ومع امي اللي ما فكرتش وانت بتطلقها فيها طيب ايه الفرق بيني وبين نور عشان تحبها وانا لا ليه يا استاذ شعبان 
شعبان بدموع يا بنتي انا مش عارف اقولك ايه انا فعلا ما استاهلش بنت زيك وست طيبه زي امك انا اسف يا بنتي وقام يمشي 
ندي هتسبني تاني ليه ما وحشتكش
شعبان جري علي ندي حضنها وحشتني اوي يا بنتي اوي يا حبيبتي 
ندي اوعدني انك تعوضني وتحبني زي نور 
شعبان اخدها في حضنه واكتر يا حبيبتي 
كل ده و نوح واقف في صمت فرحان ان اخيرا ندي اتصالحت مع ابوها مهما كان الخلاف ده اللي لازم يحصل 
نوح ايه يا عمي مش عايز تشوف احفادك 
شعبان بفرح احفادي اسمهم ايه 
نوح يعقوب و عيسي وساره و سما 
شعبان ما شاء الله انا عايز اشوفهم وامشي علي طول 
ندي مش هتمشي تاني انا صدقت لما جيت مش هتروح في مكان 
شعبان أبتسم انا ازاي كنت اعمي كده ازاي ماشوفتش قلبك الأبيض ده انتي احسن بنت في الدنيا 
راح نوح وندي وشعبان الفيلا اول ما دخلوا عيسي راح عليهم هو و سما 
عيسي مين ده يا بابا 
نوح ده جدو يا حبيبي 
سما جدو يعني زاي جدو منصوي(منصور)
نوح ايوه زي جدو منصور ابويا 
ندي ده ابويا انا يا حبايبي 
عيسي اذايك يا جدو شعبان خضن عيسي وسما 
شعبان الحمد لله يا حبايب جدو 
ندي فين ساره ويعقوب 
سما سايه (ساره) فوق يا ماما في المطبخ 
عيسي ويعقوب في المطبخ كمان
يعقوب جاي ومعا ايس كريم مانجا 
ندي تعالي هنا يا يعقوب سلم علي جدو ابويا 
يعقوب اذايك يا جدو 
شعبان ما شاء الله ده شبه اخوه اوي وحضن يعقوب 
نوح عشان توام يا عمي 
ساره جايا زعلانه يا بابا يعقوب اكل ايس كريم المانجا كله 
نوح معلش يا روح بابا هجيب تاني بس تعالي سلمي علي جدو ابو ماما 
شعبان ماشاء الله توام بردو عامله زي امك بتحبي ايس كريم المانجا 
ندي انت عارف 
شعبان اه 
وجات سهره 
شعبان اذايك يا ام ندي 
سهره الحمد لله يا ابو ندي
شعبان ممكن تسامحيني علي اي مره زعلتك فيها 
سهره من غير ما تقول انا مسمحاك من غير ما تقول ومن زمان 
شعبان طول عمرك قلبك ابيض يا ست الستات 
فضل يلعب مع الأولاد 
ندي خلاص يا اولاد جدو تعب اتفضل يا بابا ادخل الاوضه خد دوش وارتاح شويه 
شعبان فعلا كان تعبان وراح مع ندي الاوضه اخد دوش ونام مرتاح 
بعد اربع ساعات 
ندي بابا يلا العشاء جاهز يا حاج شعبان يلا اصحي بابا 
مفيش رد قربت منه تشوف النفس بس مكنش في نفس 
ندي بعياط نوح الحقني
نوح جه بسرعه في ايه يا ندي 
ندي بعياط بابا مش بيصحي 
نوح قرب منه لقي النفس مقطوع  انا لله واليه راجعون 
ندي بصدمه مات سابني تاني انا مصدقت رجع ده وعدني هيعوضني ويحبني مشي ازاي و صرخت لااااااا أكيد لااااااا قوم يا بابا انا مصدقت رجعت نوح قرب منها واخدها  في حضنه 
نوح اهدي هو راح مكان احسن اهدي يا حبيبتي 
سهره جات بسرعه علي الصوت فيه ايه شعبان ماله 
ندي سابني تاني سابني تاني 
تمت اجرات الدفن زعلت اوي انه سابني ومشي بس كنت هزعل اكتر لو كان مشي وانا وهو كان لسه في خلاف بينا نوح كان معايا في كل وقت وبسببه قدرت اتخطي كل حاجه 
بعد ٢٣ سنه 
ليلي تيتا تيتا
ندي عيون تيتا 
ليلي يلا هنتاخر علي فرح عمتو 
ندي حاضر يا عيون تيتا فين بابا 
يعقوب انا اهو يا ست الكل ايه القمر ده كان عندك ٢٠ سنه 
نوح جه جرا ايه يا واد انت انا بس اللي اتغزل بحبيبتي 
عيسي ايوه يا حاج يا عسل طبعا ما انت معاك حلويات 
نوح احلا من الحلويات 
ندي ابتسمت بحب علي نوح 
عيسي العب يا حاج ضحكت يعني قلبها مال
ندي اتلم يا واد فين مراتك و مراد حفيدي 
مراد انا جيت يا تيتا 
ندي حبيب تيتا وحشتني 
مراد وانتي كمان يا تيتا 
نوح وجدو ملوش حضن وحضن مراد 
وبعد ساعتين كانت ندي واقفه في القاعه مع نوح بتبص علي يعقوب وهو بيرقص مع مراته وعلي عيسي مع مراته وساره اللي اتجوزت من سنه وعلي العروسه الشقيه  بتاعت البيت اللي ماشيه مع جوزها بصت علي عليتها الحلوه وبعدين بصت علي نوح بحب اللي اخدها وراح يرقص معاها واول ما بداء يرقص الكل قعد يسقف ليهم 
نوح هتبقي بتاعتي انا وبس وضحك
ندي انا بحبك اوي يا عوضي الجميل 
نوح اخدها في حضنه وشالها ولف بيها قدام تصفيق من الجميع ونظره الفخر من اولادهم 
......تمت .....


يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية هو عوضي الجميل دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

  •تابع الفصل التالي "رواية هو عوضي الجميل" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent