رواية هو عوضي الجميل الفصل الرابع 4 - بقلم بسملة ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية هو عوضي الجميل الفصل الرابع 4 

ندي بصدمه ماما الفون وقع من ندي 
نوح في ايه واخد الفون من علي الارض في ايه يا يعقوب
يعقوب تيتا يا بابا مش بتقوم 
نوح متخافش يا حبيبي انا اطلب الإسعاف بسرعه وقف وطلب الإسعاف كل ده وندي في حالة صدمه 
ندي حبيبتي ماما كويسه متخافيش يلا بسرعه نروح البيت 
ندي في حالة لا وعي وبتردد كلمه ماما بس 
نوح بينادي عليها وهي مش بترد راح شايل ندي واخدها العربيه وصل البيت كانت الإسعاف جات واخدو سهره ندي اول لما شافت امها رجعت تاني لوعيها وجريت علي امها 
ندي ماما يا ماما ردي عليا يا نوح ماما مش بترد ليه 
نوح اهدي يا حبيبتي ماما كويسه كويسه والله اهدي 
الممرض لو سمحت لازم ننقل المريضه بسرعه 
ندي انا جايا معاها ركبت عربيه الإسعاف 
نوح جيه يركب معاها 
الممرض واحد بس يا استاذ 
نوح ندي انا جاي وراكي اوعي تخافي ماشي ورح ركب العربيه 
الاولاد بعياط يا بابا 
نوح حابيبي كل حاجة كويسه مفيش حاجه اهدوا هاجر (المربيه)خدي الأولاد علي جوا خلي بالك منهم وجري ركب العربيه وراح ورا عربيه الإسعاف 
بعد مده وصلت عربيه الإسعاف و وراها نوح دخلوا بسرعه علي الطواري وندي ماسكه في ايد امها و نوح جانبها 
الممرض ممنوع حد يدخل 
نوح اخد ندي في حضنه وقعدت تعيط
ندي بعياط ماما يا نوح
نوح اهدي يا حبيبتي والله هتكون كويسه اهدي 
ندي يا رب بعد ربع ساعه من الانتظار 
الدكتور جريت عليه ندي بخوف ماما يا دكتور هي كويسه صح
الدكتور هي عندها غيبوبة سكر بس الحمد لله لحقناها هي هتفوق بعد ساعه بس لازم تبعد عن اي مشاكل او ضغط بعد اذنكم ومشي ودخلت ندي عند امها و نوح وراها ندي فضلت قاعده ماسكه ايد امها بعد ساعه سهره حركت اديها وهي ماسكه ايد ندي 
ندي ماما انتي كويسه حاسه بحاجه 
سهره عايزه مايا عايزه مايا 
نوح امسكي يا ندي اخدت شربت امها 
ندي الف سلامه عليكي يا حبيبتي ايه اللي حصل 
نوح الف سلامه عليكي يامي 
سهره الله يسلمكم يا حبايبي انا كويسه والله
الدكتور خبط ودخل الف سلامه عليكي يا حجه 
سهره الله يسلمك يا دكتور اقدر اروح امته 
الدكتور اول ما المحلول ده يخلص تقدري تروحي علي طول 
نوح طيب في اي مضاعفات يا دكتور 
الدكتور لا الحمد لله عدت علي خير بس لازم تاخد العلاج بتاعها بانتظام 
نوح شكرا يا دكتور 
الدكتور بعد اذنكم 
بعد ساعتين وصلوا البيت الأولاد كانوا قاعدين واول ما سهره و نوح وندي دخلوا البيت جريوا علي سهره 
الأولاد تيتا انتي كويسه 
سهره انا كويسه يا حابيبي 
سما انا بكيه (بكره) الياجل (الراجل) اللي اللي زعل تيتا 
ندي مين يا حبيبتي اللي زعل تيتا 
سما معيفش (معرفش) يا ماما 
يعقوب يا ماما في حد رن علي تيتا وهي قاعده تزعق وبعد شويه وقعت علي الارض 
نوح طيب يلا كل واحد علي اوضه تيتا بقت كويسه 
عيسي يا بابا انا عايزه اقعد مع تيتا 
ساره وانا كمان 
سما وانا زي سايه (ساره) 
نوح بكره ان شاء الله هنقد زي ما أنتم عايزين بس تيتا لازم ترتاح يلا كل واحد علي اوضه 
الأولاد راحوا سلموا علي سهره وراحوا علي الاوضه
ندي مين يا ماما اللي كلمك 
سهره بتعب شعبان
ندي عايز ايه 
سهره بيقولي ان نور هربت من البيت هي وامها واخدو كل حاجة منه وعايز يشوفك وانه قاعد في الشارع ومش لاقي حته يروح فيها وكمان عايز يرجعني علي ذمته 
ندي دلوقتي عايز يشوفني ليه عشان بقي في الشارع طيب نسي اللي عملوا فيا افتكر دلوقتي ان عنده بنت طيب لما طلق مفتكرش لو نوح مكنش رضي تقعدي معانا انا وانتي كنا هنبقي في الشارع مفتكرش كل ده ليه 
نوح اهدي يا ندي ارتاحي انتي يا امي وانا هتصرف واخد ندي وخرج 
نوح انا عارف انك مدايقه بس ممكن تهدي عشان طنط تعبانه 
ندي ليه راجع دلوقتي ليه يا نوح ليه يفتح الوجع تاني 
نوح حبيبتي انا عارف انك مدايقه وعارف اللي هقوله هيديقك بس ده الصح انتي مش بتثقي فيا 
ندي اه
نوح يبقي اسمعي الكلام ،ده ابوكي مهما كان وانا عارف انتي اتوجعتي قد ايه بس صدقيني انتي محتاجه تقعدي معاه عشان قلبك الأبيض ده في نقطة لازم تتشال وهو خلافك مع شعبان انا عارف ان عمر الوجع اللي في قلبك ما اتقفل حتي لو انتي مش بتظهري ده خليكي واثقه فيا انا عمري ما هوجعك 
ندي بس يا نوح 
نوح من غير بس متخافيش انا معاكي 
ندي ماشي بس بس هتيحي معايا صح 
نوح ابتسم صح يا حبيبي تعالي وراح عند سهره 
نوح ندي هتقابل شعبان 
سهره ابتسمت هي دي بنتي ام قلب ابيض زي الفل 
نوح هاتي يا امي الرقم اللي كلمك منه واخد الرقم منها واتواصل مع شعبان وحدد تاني يوم انه يتقابل معاه 
تاني يوم 
نوح يلا يا حبيبتي
ندي نوح مش عايزه 
نوح تاني يا ندي احنا مش اتفقنا يا حبيبتي انا معاكي 
ندي طيب 
وصلوا عند المكان اللي كان عباره عن كافيه كان شعبان واقف مستني ندي 
نوح جيه ومعا ندي اللي اتصدمت من شكل شعبان اللي بقي رفيع جدا وهدومه متسخه 
نوح اذايك يا عمي 
شعبان الحمد لله يا بني 
نوح واقف كده ليه كنت دخلت جوا 
شعبان بحرج اصل محدش رضي يدخلني عامله ايه يا بنتي وكان جاي يحضنها 
ندي .........

  •تابع الفصل التالي "رواية هو عوضي الجميل" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent