رواية من نظرة حب الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

  رواية من نظرة حب الفصل الخامس والثلاثون 35

 "35"


بعد فترة انتهت الخطوبة والناس كلها مشيت ومفضلش غير العيلة ونزلت نسمة تحت 


مالك : اتعلمتي 


نسمة : انت واحد مجنون 


مالك : متعصبنيش والا المرة دي هحلف لتباتي هنا 


نسمة : بقولك اي العبط دا تعمله مع حد تاني 


مالك : ي بت لسانك دا هيجيبلك مشاكل 


نسمة : بقولك اي انت من دلوقتي ملكش علاقة بيا اعمل اللي عاوزاه وانت متتدخلش 


مالك : ودا من اي ان شاء الله 


نسمة : انا همشي لاني لو وقفت اكتر من كدة هتحصل جناية 


مشيت نسمة وهي متعصبة وجه مالك وراها كان الكل قاعدين بيتكلموا وفرحانين 


نسمة : السلام عليكم 


ثريا : انتي بتروحي فين كل شوية تختفي 


نسمة : لا مكنتش في مكان دا انا كنت برة بتهوي بس شوفت برص فخوفت ودخلت 


مالك : برص بقي انا برص 


ثريا : بتقول حاجة ي مالك 


مالك : لا مبقولش 


نسمة : مش يلا احنا نمشي ي ملك 


ثريا : وهتمشوا ازاي لوحدكم روح ي زين وصلهم 


زين : من عينيا يلا ي ملك 


مالك : انا هروح نسمة وزين يروح ملك 


نسمة : لا خليك عندك انا هروح مع زين 


مالك : هو انتي ليه بتحبي تعاندي اي اخر العند دا 


ثريا : خلاص ي نسمة روحي معاه يلا 


نسمة : خلاص يلا 


طلعوا الاربعة اما الباقي فكانوا قاعدين بيتكلموا لسة 


امير : انا همشي بقي ي جماعة 


ثريا : ما انت قاعد معانا 


امير : معلش الوقت اتاخر وانا لازم امشي تصبحوا علي خير تصبحي علي خير ي مكتي 


مشي امير وسابها وهي مكسوفة وكانوا هما بيضحكوا عليها 


حمزة : يعني مفضلش غيرنا هقوم انا كمان اروح جودي وهرجع 


جودي : مع السلامة ي كوكي مع السلامة ي سوسو


سلمت عليهم وطلعت مع حمزة عشان يوصلها وكدة مفضلش غير اتنين 


ثريا : كدة مفضلش غيري انا وانتي يلا قومي نامي عشان الجامعة بكرة 


مكة : جامعة اي بس صلي علي النبي انا وحدة كانت شبكتها النهاردة يعني مليش مرواح جامعة لمدة اسبوع 


ثريا : والنبي اي اسبوع لي ي اختي علي رجلك نقش الحنة 


مكة : بقي كدة ي سوسو انا زعلانة منك 


طلعت مكة تجري علي اوضتها وسابت ثريا قاعدة لوحدها 


ثريا : شوفوا البت عملت نفسها زعلانة وطلعت تجري علي الاوضة عشان متروحش الجامعة هي الجامعة دي بتقرصها واللا ايه 


🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀


في عربية مالك كان قاعد وبيتخانق مع نسمة بسبب طول لسانها 😂 


مالك : والله لو حد تاني كان بيقولي الكلام دا ما كان هيبقي سليم لدلوقتي 


نسمة : وانا كدة خوفت يعني انا مبخفش من حد 


مالك : ربنا يعدي الليلة دي علي خير ومعملش جناية 


نسمة : يعني هتعمل ايه 


مالك : ي بنت الحلال انتي عاوزة ايه دلوقتي 


نسمة : مسمعش صوتك وتروحني بسرعة 


مالك : انا مين اللي بلاني بيكي بس 


نسمة : مش عامللي فيها جنتل مان خلاص تستاهل 


مالك : يعني انا غلطان انا كنت حابب العرسان يفضلوا لوحدهم شوية 


نسمة في بالها : والنبي اي العرسان يفضلوا لوحدهم ما انكشفت خلاص طب والله لخليك تكره حياتك 


مالك : بتقولي ايه 


نسمة : مبقولش وبعدين احنا هنفضل طول الليل في العربية ما تنجز دا زين تلاقيه وصل دلوقتي 


مالك : انا اللي جيبته لنفسي يارب اني لا اسالك رد القضاء ولكني اسالك اللطف فيه 


نسمة : انت بتبرطم بتقول ايه 


مالك : ببرطم بالذمة دي كلمة تطلع من آنسة رقيقة 


نسمة : ومين قالك اني رقيقة 


مالك : بسس احنا وصلنا انزلي يلا 


نسمة : اي دا زين بيتخانق مع مين 


مالك : انزلي نشوف 


نزلوا من العربية وكان زين بيتخانق مع حودة وبيضرب فيه والناس بتتفرج عليهم 


نسمة بصوت عالي : هو في اي ايه اللي بيحصل هنا 


مراة من اللي واقفين : الاستاذ دا نازل ضرب في المعلم حوده مش عارفين ليه 


اتدخل مالك وقدر يبعد زين عن حودة اللي قام بسرعة وهو متعصب 


زين : سيبني عليه ي مالك 


مالك : اهدي ي زين 


حودة : اه ما هو دا اللي بيحصل لما الانسات المحترمات يجيبوا لينا شباب الحارة في الوقت دا 


مالك : احترم نفسك ي راجل انت انا ساكت بس عشان مش عاوز مشاكل 


حودة : والا هتعمل ايه 


نسمة : بس سيبولي انا الطلعة دي 


قربت نسمة من حودة وهي متعصبة 


نسمة : جرا اي ي حودة انت عاوز اي في سنتك الهباب دي 


حودة : الحارة دي كل فيها محترمين ومش بييجوا في اخر الليل مع رجالة 


نسمة : بقولك اي ي حودة قسما بالله لو سمعت كلمة تمس شرفي انا وهي لهكون ناسية التربية اللي اهلي ربوهالي وهبقي زيك وانت كلكم عارفين ان لساني لوحده يقدر يسكتكم علي طول وانتوا ي حارة عرة انا مش حذرتكم قبل كدة حد يتكلم عني كلمة كدة واللا كدة لهكون قاطعاله لسانه اللي فرحان بيه دا اما انت بقي ي حودة وربنا لو سمعت صوتك بعد كدة لهفتح كرشك اللي مبسوط بيه وادخل فيك تابيدة والكل عارف اني مش بتاعت كلام وبس وان كل كلمة بقولها بعملها 


كان زين ومالك واقفين مصدومين من اللي بيشوفوه وبيسمعوه لان عمرهم ما شافوا نسمة كدة طول الوقت كان صوتها هادي ومبتغلطش ابدا 


مالك : دا ايه الكارثة اللي انا وقعت فيها دي ي ربي 

 

  •تابع الفصل التالي "رواية من نظرة حب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent