Ads by Google X

رواية عشقني في ماضيه الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم ميفو سلطان

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقني في ماضيه الفصل الرابع والثلاثون 34

البارت الرابع والثلاثون ..
تركت داليدا اختها ودخلت ورجعت اليهم مهمومه لتجلس صامته وايهم عينه عليها يحس ان بها شئ وبينما هيا صامته دخلت عليهم زينه لتندفع الي ايهم وتجلس بجواره وتمسك يده.. لتهتف.. انت بخير يا ود عمي جلبي كان ملهوف لما وعيت عاللي حصل.. لترفع داليدا وجهها تنظر اليهم ببعض الغضب ولكنها لم تفعل شيئا لتستدير وتسلم علي مليحه وتتجاهل داليدا لترفع داليدا حاجبيها.. كانت زينه بنت عمه تمسك يده َلا تفلتها لينظر الي داليدا ليجد عينيها تشع غضبا.. ليبتسم داخليا ولا يفعل شئ ويهتف لزينه.. تسلمي يا زينه اني كويس ماتجلجيش..
لتهتف.. ازاي اني ماجلجش.. امال مين اللي يجلج.. اانا.. اجصد احنا لينا مين غيرك يا غالي..
كانت داليدا قد بدا غضبها يشتعل ووجهها يحمر بشده..
ليحاول ان يتحرك لتهب زينه.. اساعدك يا ود عمي..
ليهتف.. يا ريت.. فاقتربت منه والتصقت به واحتضنته ورفعته وجلست سعيده هنا لم تستطع داليدا ان تصمت لتهب قائمه واقتربت منه.. مش هتغير عالجرح قبل ما نخرج.. احنا هنخرج انهارده بالليل.. لتقترب منه وتهتف عن اذنك بس شويه بره هغيرله..
لتغضب زينه وتهتف.. اني مش غريبه دا ود عمي..
لتهب مليحه.. تعالي يا زينه انتي بره يا جلبي واخذتها وخرجت وظلت داليدا تقف تنظر اليه بغضب ولا تتحرك..
ليبتسم ويهتف.. ايه مش خرجتيهم مش هتغيريلي والا ايه عاد..🌿صلوا على الحبيب 🌿
لتقترب منه وتمد يدها وتشد اللباس الخاص بالمستشفي ليظهر جسده عاريا.. لتقترب منه وتبدا في تغير الجرح كانت غاضبه وتتعامل بعنف كان ينظر اليها مبتسما يتامل وجهها وهيا قاطبه ومنفعله ليهتف قرب وجهها.. طب براحه انت عماله تغرزي في طور. 
لتنظر اليه.. معلش استحمل نفسك والا اجبلك النحنوحه تراعيك..
ليضحك... طب وانت غضبانه ليه اكده هيا عملت ايه عاد مش خايفه عليا. 
لتضغط عليه ليتاوه وتهتف.... واغضب ليه ماتولعو ببعض انا مالي.. لتنهي تغير الجرح وتقترب لتلبسه ليشدها اليه لتنظر اليه غاضبه.. ايه انت اتجننت اوعي عيب كده
ليقول.. وحشتيني جوي.. يمين بالله وحشتيني..ليمسك وجهها.. اكده كت عايزه تهمليني وتمشي يعني انطخ كل يوم عشان ماتهملنيش.. ميفو ميفو 
لتهتف.. بطل كلامك ده تنطخ وتتنيل بطل عندك بنت محتجاك..
ليهتف.. يعني بتي بس اللي محتجاني مفيش حد تاني خالص..
لتصمت ليشدها اليه.. ايه الجطه كلت لسانك. عاد.. عموما اني هتصرف واقترب منها وشدها اليه ليهمس.. شفايف الجمر وحشوني ليقترب  بحب شديد وهيا تحاول ان تبتعد عنه ولكنه شدها و قبلها بشوق وهيا قد لانت بين يديه ليظلا معا لفتره ليحس انهم سرحا ببعضهما ليبدا في الابتعاد ليهتف.. مش عايز ابعد واصل ولا جادر.. جلبي جمر بين يدي اكده.. ليتلمسها بحب حتي بدات تفيق بين يديه وعيونهما تلتهم بعضهما ولا يشعران بشئ ليسمعا خبط علي الباب لتنتفض داليدا بعنف ووجهها قد احمر بشده وابتعدت وظلت تمسك الادوات وتنشغل بها لتدخل زينه ومليحه لتلتصق زينه طوال الوقت به لتذهب داليدا الي مليحه وتاخذ ابنتها وتجلس وتنشغل بها لعل ذلك يشغلها عن تلك الوقحه التي تمادت في الاقتراب من زوجها وداليدا تتحكم في نفسها حتي لا تقتلها ليمر الوقت ويحل ميعاد الانصراف فجرح ايهم ليس خطيرا كما كان يبدو الوضع فالاصابه في كتفه فقط وتحتاج لبعض الوقت ليلتئم الجرح.. ليتحضر ايهم وزينه تدور حوله لتنفعل داليدا اخيرا وتهتف.. مش يلا بقه عشان نروح وتريح والا هتفضل مشغول كتير..
 ليبتسم اليها ويهتف.. اللي تامري بيه.. ليهم الجميع الانصراف ويدخلو جميعا الي البيت لتهتف داليدا.. عن اذنكو هاخد ايهم عشان يرتاح ونظرت اليها داليدا وهتفت.. عن اذنك.. جوزي تعبان كفايه عليه كده وشدته وصعدت والغضب ياكلها. ليدخلا وما ان دخلا حتي ابتعدت وجلست بعيدا تحاول ان تسيطر علي نفسها ليظل واقفا.     🌿 أستغفرك وأتوب إليه🌿.      ميفو ميفو 
. ليهتف.... ايه مش هغير
لتهتف.... ماتغير انا حوشتك..
ليهتف... طب مالك مشعلله اكده يا بت الناس لو مضايجك انزل اجيب امي والا زينه تساعدني. 
لتهب وتقترب منه.. ماتحترم نفسك بقه وللا عشان سكتالك من الصبح.. مين دي يا اخويا اللي هتجيبها تغيرلك يا نحنوح هاه.. البت المسلوقه دي.. تحط ايدها عليك بتاع ايه ماتحترم نفسك.. تبقالك ايه اصلا ونازله تحضين وتمسيك ايه ده.. ماتتلم بقه انا ساكته من الصبح..
ليضحك عاليا لتنظر اليه شزرا.. ليهتف. طب الجمر والع ليه اكده.. يكونش غيران اياك.. ليقترب ويشدها. جمري غيران اياك..
لتدفعه وتهتف بغضب. غيرانه. ودا من ايه وليه.. ان شاء الله.. لا يا اخويا انا بس مابحبش المسخره.. انت حر..🌿 سبحان الله وبحمده 
ليقترب ويلتصق بها ليهمس يعني انا حر لو جبتها تساعدني ماهتزعليش.. لتنظر اليه بغضب.. ليهز راسه ويستدير لتندفع وتمسكه.. انت اتهبلت عايز تفضحني تجيب واحده تلبسك وانا موجوده يقولو ايه. 
ليهتف بسعاده.. طب مانت اللي مش عايزه اعمل ايه
لتدفعه وتدخل تحضر له بيجاما وتهتف بس بس بقه اسكت هغيرلك اهوه.. لتحاول ان تخلع قميصه وهو لا يكف عن تاملها بوله وحب وهيا لا تنظر اليه وهيا مشتعله من قربه لينتهي من البيجاما لتعطيه البنطلون وتهتف هروح اغير واشوف فريده واجبلك الاكل واجي وانصرفت مسرعه لتذهب الي مليحه لتجد ادهم يدخل عليهم ويهتف.. فين دنيا مش شايفها..
لتهتف مليحه.. راحت مشوار يا ولدي.. هيا اتاخرت ليه يا بتي
لتتجلد داليدا.. وتهتف دنيا مشت خلاص وسابت البلد. 
ليتجمد ادهم وينظر اليها وقلبه سيقفز من مكانه.. ليقترب ويهتف.. بتجولي ايه.. دنيا مشت راحت فين.. انطجي. 
لتهتف مشت ايه مابتفهمش سابتلك الدنيا تتهني بمراتك اظن كده خلاص كل حاجه خلصت..
ليقترب منها ويمسكها ويصرخ.. انت بتجولي ايه انت اتجننتي سافرت راحت فين انطجي والله لو وما جولتي مرتي فين لاطين عيشتك. 
لتصرخ.. مرتك فوق عندك اختي مالهاش صالح لتكون فاكر اني هسيبهالك تبهدل فيها وتقعدلك تجبلها واحده تتمريس عليها وتقهرها فوق لنفسك اختي مايجرلهاش كده واسكتلك. 
ليهجم عليها بعنف ويصرخ.. كنت خابر انك هتعصيها كت خابر انك ماهتسيبهاليش.. اني حبيبتي كت لانت وانت السبب ليه بتعملي فينا اكده ليه بتبعديها عني ليه يا ظالمه. 🌿 سبحان الله العظيم 
لتصرخ.. عشان انت واحد اناني عايز منها ايه مش رجعت مراتك اللي كانت هتموت اختي.. وجاي تقلي بتحب.. اللي بيحب ما ياذيش حبيبه اللي بيحب يحافظ علي مشاعره..
ليصرخ وانت مالك يخصك في ايه دي مرتي. 
لتصرخ.. عرفي.. بتاعه العرفي مش كده منتش مكسوف من نفسك ايه البجاحه دي.. رايح تتجوز اختي عرفي وترجع مراتك ايه الحقاره دي..
ليشدد عليها. اسمعي تجوليلي دلوك دنيا فينها عشان اروح اجيبها والا ماهيحصلكيش كويس. 
لتصرخ داليدا.. والله لو روحي طلعت ماهقولك علي مكانها انسي خلاص ماعادش ليك َمكان في حياتها انا اللي اذيت اختي وجيبتها وانا اللي حميتها..
ليمسكها بيده ويلوي ذراعها لتصرخ بشده وتحاول ان تنفلت.. ليسمعو صريخ ايهم.. بعد يدك عنيها اتجنيت اياك..
ليصرخ ادهم.. تجبلي مرتي الاول والله ما هيحصل طيب..
لينزل ايهم بسرعه ويدفع ادهم جولتلك بعد يدك اتجنيت اياك..
ليصرخ ادهم خليها تجولي مرتي فين والله ما هسكت.. عجل مرتك تجيبلي مرتي..
لتصرخ فيه.. ماتروح تشوف مراتك مالناش صالح بيك دا ايه القرف ده ولم نفسك بقه وانسي اختي خلاص. 
ليصرخ ادهم ويندفع.. انت فاكره انك هتخبيها مني ليتصدي له ايهم.. اعجل بقه ولم حالك واني هتصرف يلا لم نفسك وبعد يدك ماتخلنيش اتغابي عليك. 
لينظر اليها ادهم بغل.. انا ماهعديهاش وهستني اهه بس يمين بالله لو ماجالتلي مرتي فين ماهسكت ولا مين هيحوشني وازاح الطربيزه ودفعها وذهب الي مقعد النيل يحاول ان يهدي حاله ويفكر ماذا سيفعل.
لتهتف مليحه.. ليه اكده يا بتي.. ولدي بيحب خيتك ليه اكده يعني ما مكتوبلش يفرح عاد.. يا مرك يا ولدي.. منك لله يا فاتن..
 وهنا اخذ ايهم داليدا الي الاعلي وما ان دخلت حتي هتف.. ليه اكده تجفي ليه ويمسك يدك وتعصبيه يا بت الناس..
لتهتف... انت كل اللي جه في دماغك مسك ايدي وبس.. مش شايف طايح بقله ادبه متجوز سيادته عايز من اختي ايه..
ليتنهد ويقترب بحنان.. طب ممكن تهدي بس.. مالك بيهم بتتدخلي ليه.🌿 صلوا على الحبيب 🌿
لتنظر اليه.. دي اختي يا ايهم اسيبهاله يمرمط فيها اختي طيبة وضعيفه ودا واقف يحب ويسبل في الهانم ايه هيبقي جوز الاتنين.. لا اختي ماتستحملش كده الواحده الراجل بتاعها يا يبقي ليها لوحدها يا بلاها خالص..
ليبتسم ويقترب منها.. يعني انت انا لو كت مكانه كت هتسيبيني وتمشي كده. 
لتنفعل داليدا وتهتف... اسيب مين دانا كت طلعت روحك وخدتك من نن عينها انا مش دنيا دنيا هبله ومابتعرفش تواجه. 
لينشرح قلبه ويشدها اليه ليهتف بحب.. اكنك كتي هتطلعي عيني جمري كان هياخدني من نن عينها.. جلبي يا ناس ماجادرش اتحمل اكده.. 🌿 استغفروااااا 🌿
لتخجل منه وتدفعه.. ايه ده انت بتقول ايه احنا في ايه وانت في ايه..🌿 صلوا على الحبيب 🌿
ليقترب لاه ماني ماهفوتهاش.. مرتي ماهتهملنيش لغيرها واسكت اكده.. يعني لو زينه جربت مني هتسكتيلها..     ميفو ميفو 
لتنفعل داليدا.. والله لو ما احترمت نفسك بقه ما سكتالك.. ايه ده.. هو انت والزفت اللي تحت مالكوش ستات اتلم بقه بلا زينه بلا زفت البت دي عينها عليك فاتلم بدل ماطين عيشتك بقلك اهوه. 
ليضحك ويشدها اليه.. عيوني دا هتلم واتلم بس بعد ما جلبي يديني حاجه تلمني الا اني مبعتر وجلبي تعبان..
لتقطب حاجه ايه دي.. انا مش هديك حاجه وانت اتلم لوحدك والبت دي لو جت تاني ههزقها انا مش طرطور انا.. ولو مسكت ايدك تاني هطين عيشتك.. انت ايه النحنحه دي
ليضحك بشده ويقرب بخبث.. هو انا كت لجيت حد اتنحنح معاه وماعملتش.. دا جلبي منشفها عليا جوي مش اكده يا جلب ايهم..
لتحمر خجلا وتحاول ان تبتعد.. انا هروح اغير ليمسكها ويشدها اليه يلصقها به.. لتهمس ابعد بقه
ليشدد عليها ويهمس.. طب ماتسيبيني اساعدك..
لتنظر اليه ببلاهه ليقترب من وجهها بهدوء ويقبل خدها ويتلمس وجهها بحب ويهمس.. كتي هتخلعي جلبي وتهمليني.. كانت مستكينه مشاعرها تطحن جسدها حب ورغبه..لتهمس عشان انت وحش وبتقول كلام وحش.
و يهتف.. يا لهوي كني وحش اه وحش طور بيجول مابيفهمش والله بس خلاص عاد اهه عرفتي الحجيجه وكلام فض حديت.
لتهتف.. بس انت بتقول وما بتراعيش الكلام الكلام يتوزن يا ايهم مش كده وانا خايفه والنبي بطل بقه.
ليتلمسها بحنان.. والله رايد الجلب وفوجه الحبيب.. اني برضك ليه مش حاسه بيا عاد داني انجهر ادعي علي حالي كت اموت.
لتشهق وتضع يدها علي فمه.. بس والنبي اوعي تقول كده.
ليبتسم ويقبل يدها.. هتزعلي عاد ليشدها حوله.
لتنظر اليه بحب.. انا ليا مين غيرك مازعلش عليه
ليهتف.. بجد يا جلبي خفتي عليا..
لتهمس.. كت هموت والله حسيت بقلبي بينشق.
ليتلمس قلبها ويهمس يعني اني اهنه خلاص وحبيبي رايد ايهم
لتتنهد وتصمت ليهتف لاه بالله جولي. 🌿صلوا على الحبيب 🌿
لتهمس.. انت هنا من زمان ولا خرجت منه لحظه بس انت اللي دايما بتبقي وحش وبتزعلني َتوجعلي قلبي اللي هيموا عليك.
ليلتصق بها.. حبيبي هيموت عليا يا فرحك يابن ضرغام.. حجك عليا يا جلبي اهه خلاص هتعلم واوزن الكلام بعد اكده لاجل حبيبي مايرمحش بعيد داني كت روحي بتنسحب.
لتهمس انت وجعتني كتير وكل مره بسامحك وانا تعبت بقه.
ليبتسم خلاص والله اتربيت دا روحتك كت هتموتني.خلاص بقه بطلي اكده.
لتتنهد لتهمس يعني هتبطل توجعني والنبي يا قلبي تبطل ماعت مستحمله.
ليرفع وجهها.. دانت حبيبي اوجعك حجك عليا اني طور معلش. بس بحب ورايد ليبدا في مداعبه جسدها لتذوب حبا. ليبدا هو في تقبيلها برويه وهدوء وهيا مستكينه مستمتعه بقربه ليحس بها غير ممانعه لينزل بهدوء عليها ويهتف.. اتوحشت الجمر وجلبي هيموت عليه.. ليعود ليهيم بها  هنا لم تعد تستطيع ان تتحمل ليتوها  هكذا مغيبين ليشدها بهدوء  ويريحها  وهيا اصبحت كالهلام بين يديه رائعه . وحبها الذي تعب قلبها كانت داليدا قد وصلت من الشوق لزوجها مداه ليهمس لها وينتزع ما اراده دائما وسعي اليه ليهمس.. جلبي رايدني زي ما رايده لتهمس..اسمه بحب وتردده لينشق قلبه  و هي تهمس اسمه ليعلم ان زوجته اصبحت له اخيرا ايهم وايهم فقط وتريده كايهم ولا شئ اخر لتهتاج مشاعره.. اخيرا يا جلبي.. شفايفك النار دول جالو اسمي وبين يدي نار بتصرخي باسمي.. اخيرا حاسس اني اتجنيت ايه جمالك ده كانت قد تاهت  ويجول وجهها   لينقض عليها ولا يفلتها  ولكنه اخيرا نال ما اراده نال ايهم قرب جميلته واصبح صاحب الرساله عن جداره نالها ورحل الغريب لتلتصق به وتصبح اقرب من الوريد لا يفصلهم شيئا.. جسدان تلاحما واصبحا شيئا واحدا  لتصبح له روح الايهم محبه عاشقه لا تريد الا هو ولا يريد الا هيا.. نامت داليدا في احضانه منهكه  اخذها عن جداره ذلك العاشق الذي استغاث قلبه لتداويه اخيرا وتصبح له كامله لياخذها في احضانه قرير العين سعيد انه اخير اقتحم حصون تلك الجميله وازاح ذلك الساتر الذي يفصلهما ليشدد عليها ويهتف. خلاص اكده يا جلبي.. ماعتش فيه الا ايهم جواتك وانت جواتي. بتحرجي فيا وعايزك الف مره ورايد ماتجوميش من حضني دنيتي اللي رجعتلها ورجعتها ليا ولا ههملهاش واصل.. حمد ربه انه اخيرا وصل لما اراد وانه سيعيش كما يريد ايهم لقلب داليدا . شدد عليها وقبلها بحب ليتذكر اخيه وينسل من جوارها بهدوء ليدخل الحمام ويستحم ويلبس ملابسه وينزل لاخيه..
دخل ايهم علي ادهم ليجده منهار يبكي بشده ليغضب ايهم فمهما كان تحول شخصيته الا انه مازال ايهم ذو العنفوان ليصرخ. انت بتبكي اتجنيت اياك بتبكي علي واحده انت اتخبلت..
ليصرخ ادهم... وابكي عليها العمر كله انا جلبي هيموتني جتتي بتحرج جوايا انت بتجول ايه ايوه ابكي لما اموت..حبيبتي اللي اتمنيتها حبيبتي اللي جلبي عاشج ليها هموت والله هموت اروح فين جلبي هيجف حاسس اني روحي هتطلع.. فينك يا جلبي زعلتي مني خفتي مني والله طلجتها والله عاشج والله اني هشيلك بعيوني راجلك العمر كله.. خفتي مني وخيتك عصتك عليا كتي لينتي. يا تره موجوعه ايوه موجوعه اني حاسس بيها حاسس بجلبي طابج عليا.. حبيبي موجوع وفاكر اني رجعت مرتي وجبتها بالعرفي واني جلبي مهري جلبي هيموت عليها.روحتي فين وسيبتيني راحه فين وسايبه حبيبك هتعيشي من غيري موجوعه يا جلبي حجك عليا والله حجك عليا ماعرفتش اصونك واحسسك  بالامان.. اني ماكتش ليكي راجل صوح منعول ابو التجاليد اللي جهرتك وجهرتني منعول ابو الغصب الف مره.. كان لازمن اجف ليهم كت لانت كت لانت ليا وجالتلي خلاص وفرحت انما جضا ربنا. عالم واجف يجهر فيا اتخلجت عشان انجهر العمر كله ولا افرحش وعاد فيه فرح هيخش عليا. جالك الحزن يابن ضرغام عبي وشيل بالكفه.. جلبي وحشتني والله وحشتني اعمل ايه عايز حضن حبيبي والله عايز. طلجتها طلجتها منها لله حد يرجعلي حبيبي جلبي بيتمزع. دا جلبي حنين وطيب وبيحبني بس موجوع اني عارف.. مجهور يا اخوي.. وموجوع علي وجعها.. اجيبك منين يا جلب ادهم دانت الجلب دانت حب السنين حبيبي اللي اتمنيته. عشت جهر سنين ويوم ما احب وافرح والاجي حبيب بفرح يتاخد مني اكده.. تبعد عني أكده.. ليخبط علي قلبه.. هموووت حد يجلها اني هموت حد يجلها اني عاشجها حد يجولها اني بتمناها من الدنيا.. يا رب لو نصيبي في الرزج هيا ادهوني ماعايزش حاجه تاني.. يا رب بطلبها منك ترجعهالي رايدها بالحلال اشيلها في نن عيوني.. دا حبيبي رجيج وطيب يتشال في الجلب لتنزل دموعه بغزاره. 
ليهتف ايهم.. ماتعجل اكده هنشوف حل بس بطل نواح زي النسوان انت من ميته بجيت خفيف اكده..
ليهتف ادهم.. اني مش خفيف اني عاشج وبحب اني بموت علي حبيبي ومش جادر اتنفس.. اني رايد مرتي ولا خابر هيا فين ومرتك السبب اجول ايه انت لازمن ترجعهالي اني مش هسكت..
ليهتف.. هنرجعها بس ماتعملش اكده ايه مالك بجيت ضعيف اكده... مفيش حد يستاهل تعمل عشانه اكده..سيبها ماتدورش عليها مش هيا اللي هملتك.. خلاص سيبها
ليصرخ ادهم.. انت بتجول ايه يعني داليدا لو سابتك ماهتدورش عليها..
ليتجلد ايهم ويحاول ان يقوي اخيه فهو منهار ليهتف بكلام لا يعنيه... ليهتف ما سيقضي علي قلبه ليهتف بقوه.. لاه داليدا لو هملتني ماهدورش عليها وهسيبها اللي تمشي وتهملني ماهدورش عليها وكلها يوم اتنين وانساها واسجطها من حياتي..(يا حزن الحزن ياختتاااااي)
نظر اليه ادهم مذهول.. انت بتجول ايه.. اني ماجدرش ابعد عنها ولا اسيبها ان كت انت تجدر اني ماجدرش..
ليصرخ ايهم... ايه هتجعد تبكي كيف النسوان ليه من جله البنته حتي لو  بتحب مرتك هتموت حالك عليها.. اني ماهسكتلكش وانت بتمرط نفسك اكده ومش هسيب مرتي تخبيها واهجبهالك تفرح بيها بس من اهنه لحد ما تشوف واخلي مرتي ترجعها تعجل اكده وتصلب طولك وبلاش نح النسوان ده مفيش مره تعمل في راجل اكده.. اجف ولم حالك ايه المسخره دي عاد..
لينظر اليه ادهم ويهتف.. يعني هتجبهالي صوح هترجعلي حبيبتي.. هتخلي مرتك ترجعها دي واعره وما هتتنازلش..
ليهتف ايهم.. مرتي خلاص بقت تحت طوعي وخلصت الجصه الجديمه وماهتعارضنيش وهعرف ازاي الينها.. انت كت عبيط وسيبت اللي رايدها ترمح بعيد وما ضمنهاش بس اجول ايه عيل خفيف وماشي ..
ليهتف ادهم اضمنها ازاي ماني كتبتها ورجه غصب اعمل ايه تاني.. 🌿 استغفروااااا 🌿
ليهتف ايهم.. خلاص هتصرف وهجيبهالك ولو علي رجبتي..
ليهتف ادهم.. اني هموت عليها اتوحشتها جوي ولو بيدي اجري عليها وابوس رجليها وارجعها وافضل احايلها لحد ماتحن عليا 
ليصرخ ايهم.. ايوه عشان تركبك يا حزين زي فاتن..
ليهتف ادهم لاه دنيا مش فاتن دنيا نجمه عاليه في السما يتحفي عليها انت بتجول ايه.. انت لو داليدا هملتك هتجري وراها وتموت حالك
ليضحك ايهم ليهون علي اخيه.. .. باينك عبيط مين دي اللي تهملني داليدا خلاص بجت بتاعتي تحت يدي وفي طوعي. تهملني انا ايهَم.. لاه... ولو حوصل تروح ماهبكيش عليها ولا هدور عليها من اساسه.عايزه تروح تروح وهنساها بعد يومين. مفيش مره يتبكي عليها اساسا .(يا شتاتاااااي 😂😂😂حد يسكت الحلوف ده بقه 😂 😂 ) 
في تلك اللحظه كانت داليدا قد صحت لتجد نفسها وحيده ولم تجد زوجها لتشعر بسعاده طاغيه انها اخيرا احست بزوجها واحست انها اقتحمت داخله واتغرزت به كانت ليله رائعه اعدت لياليها مع حبيبها لتدرك اخيرا انها تريد ايهم وتحبه بل تعشقه تريده حبيبا قبل ان يكون زوجا واحست انه عاد اليها محبا لتحس انها ملكت الدنيا لتقوم وتستحم وتلبس ملابسها وتبحث عنه لتجد البيت هادئا الا من بصيص نور في الخارج لتتجه اليه لتري زوجها يجلس بجوار اخيه لتتقدم ولكنها تسمرت عندنا سمعت كلامه.. احست بالشلل واحست بسكاكين تنغرز بقلبها من كلامه لتحس ان دنيتها قد راحت انها قد صعدت اعالي السماء ثم القاها زوجها من اعلي صريعه.. سمعت حواره عن انها طوعها وانها تحت يده يفعل بها مايشاء سمعت ما مزع قلبها انها لو رحلت لن يبحث عنها بل سينساها في غضون ايام وانه لا يترك.. وانه سيحضر اختها لاخيه كانها دميه يلعب بها ليس لها راي..
احست داليدا بالقهر والسواد ظلت واقفه تسمع مايقوله حبيبها الذي قضت معه ليله ولا في الاحلام سمعت ما قضي عليها ونهي علي حياتها وامالها سمعت ما قتلها وشق قلبها سمعت الحبيب ورخص الحب في عينيه سمعت ما قاله وقتله لها الف مره. سمعت وماتت.. ماتت داليدا اخيرا ومات قلبها ومن اماتها امامها لا يعرف عن الحب شيئا.. فانتهت وانتهي ما بداخلها وزهدت تلك الدنيا  سمعته يقول لينشف قلبها ويقد ويصبح كالحجر لترفع راسها وتهتف بقهر.. خلاص كده خلصت. واستدارت وهيا عازمه علي...
يلا اشمعني انت يا حزين 🤣🤣🤣🤣... يا فااايز جايااالك🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️ 😜😜😜😜😜 بقلمي ميفو السلطان 🌛🌛❤️

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقني في ماضيه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent