Ads by Google X

رواية عشقني في ماضيه الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم ميفو سلطان

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقني في ماضيه الفصل السادس والعشرون 26


البارت السادس والعشرون..
في الصباح استيقظ ليجدها في احضانه جميله حالمه ليهتف.. دا صباح ما لوش وصف.. جمر منور يا ناس.. دوس يا طور ياللي مابتعرفش بجره دي تتهمل لعجلها اكده.. بس لاه خلاص.. هعرفك مين هو ايهم.. ليبدا في تقبيلها بحنان لتتململ بهدوء لتفتح عينيها لتبتسم اليه بحب ليمرر اصابعه علي شفتيها ورقبتها لتقترب منه وتحتضنه بحب ليشدها اليه اكثر ليهمس.. لاه اكده مش هسيبك يا بت الناس وانت جمر اكده.. ليحس بجسدها يتشنج ليضحك.. ايه اهو هتتحولي عاد عارف.. ليريحها ليجدها منفعله ومحمريه ليهتف.. الجمر فاج صوح والحمار ضارب هيشعوطني..
لتهمس بجديه.. فيه ايه عالصبح..
ليضحك.. فيه جمر نايم بيضوي اكده وفيه والع هينحصر.. اهوه ما جربتش سيبتك تنامي ولو اني كت هموت و اجرب..
لتهتف.. ايه بس بس ابعد بقي. 
ليبتسم ويرفع وجهها ويقترب يتلمسها بحنان.. عايزاني ابعد هبعد.. اللي تامري بيه هعمله من يدك دي ليدك دي.. بس الاول اصبح علي جلب حبيبي ليزيح فستانها ويقبل القلب علي صدرها لتتوه قليلا ليبتسم يا جمالو يا بت حايش نفسي بالعافيه لينزل يلتهم شفتيها ويبتعد.. ليهتف.. طب ايه هنفضل اكده يا جمر اني عن نفسي مبسوط بس زمان العالم تحت بتسال ودماغهم بقه تودي َوتجيب ويجولو الواد طايح وهايص في جله الادب اللي هموت واعملها..
لتحمر وتهب وتبتعد وتقول.. قله ادب في عينك اوعي كده وقامت جري تغير ملابسها فقد احضرا شنطهم من الفندق.. لتقوم وتغير  لتقف وقلبها يرجف هو بيعمل كده ليه قلبي هيخرج من مكانه.. هو بقي عسل اوي هموت عليه كده طب اعمل ايه اخرج واهرب منه ازاي دا بصاته خلعت قلبي هو اتجنن لتتنهد وتخرج ليلحقها عالباب.. لتستغفر ربها. يا رب بقه مش مستحمله.. هو اتبدل والا اتجنن..
ليهتف لاه رجلي علي رجل الجمر ينفع تهمليني اكده يعني نايم جارك مؤدب وسيبت الجمر اكده يبقي ايه مش ايهم واد عسليه برضك
لتخجل وتحني راسها ليهمس.. يا جمالو وهو محمر كده ليرفع وجهها ليهتف يا صباح الرضا والجمال يا صباح قلبي اللي بيدق ليه وعشانه يا صباح مالوش زي. 
لتهمس ايهم..
ليهتف... روحه وجلبه
لتقول بهيام... انت جرالك ايه.
ليهتف.. جرالي ايه جرالي اني كنت هنحصر وجلبي الجمر ده هيهملني عشان طور والله طور دا جلبي محمر وجمر ونام في حضني وباس صدري امبارح. 
لتحني راسها خجلا ليهتف طب ايه هنفضلو خجلانين اكده ايه ايهم هيموت اكده. 
لتهمس بطل.
ليهتف.. ابطل ايه اني لسه بدات دانا هسيح اكده يا بت بطلي تحمري اكده جمر جلبي هيجف ليشدها ويهيم معها ليركنها قليلا ويهمس رايدك الف مره.. رايدك محبه رايدك بكلك علي بعضك رايد جلبك رايد روحك جبل جسمك رايد داليدا اللي خدت عجلي لتهيم في نظراته ليشدها اليه يحتضنها ليمسك يدها ويضعها علي قلبه شوفي هيخرج من مكانه ازاي اعمل ايه دلوك ماجادرش ابعد.. لتظل هائمه تتلمس صدره وهو لا يفعل شيئا ليهمس داليدا جلبي
لتهمس... امممم
ليهتف.. ام ايه اعمل ايه دلوك وحبيبي سيحان في حضني ليرفع وجهها ليهمس بجيتي روحي بجيتي النفس لينزل عليها ويهيم بها لتتوه وتتوه ليهمس جلبي يا ناس بيترعش بين يدي ومازعلانش ولا غضبان ليهمس داليدا حاسه بجلبي.
لتتوه في نظراته ليقترب من وجهها وعيونه تلتهم كل انش فيها ليمرر باصبعه علي خدها   كان يتاملهم بحب وهيا تائهه تتامل واجهه بهيام ليرفع عيونه لينخلع قلبه فنظرتها تكوي القلوب ليقترب ويقبل عينيها ليهمس دول شايف فيهم اللي خطف جلبي داليدا رايدك والله رايدك لترفع يدها لا اراديا حول رقبته ليحس بصدره سينفجر ليركنها عالحائط ويظل ينظر اليها ويتلمس شفتيها ولا يفعل شيئا اخر حتي اهتاجت مشاعرها واقتربت قليلا ليبتسم بحب ليشدها اليه وتتلاقي  في حب جارف للمشاعر لم يحس الا بجمالها وهيا تاهت معه هائمه ليتجلد ويبعدها ليهتف نفوج بقه الا نتفضحو تحت  وشدها ونزل بها.
لتقابل والدته لتهتف بخجل  تعباكي يا طنط كده..
لتهمس مليحه.. تعب ايه يا بتي ولا اجدر انام الا وفريده في حضني مالكيش صالح بيها.. عايزاكي متهنيه يا بتي لتتنهد ليشدها ويجلس بها ليهتف.. الباجي فين ماصحيوش لتدخل عليهم فريده في حال غير الحال ليقطب ايهم جبينه.. مالك يا بومه عالصبح الواد ضربك اجوم اهرسه..
لتهمس.. هاه لاه مفيش يا اخوي..
 نزل ادهم ودنيا وهما يضحكان ليستعجب ايهم.. ماصحتيش زوجك ليه نازله من غيره ليه يا خيتي لم ترد فريده وتحججت بابنتها ليحس ان بها شيئا لينتظر فايز.. لتهمس دليدا.. ايهم.. ليبتسم.. نعم يا واخده عجلي..
لتقطب بطل بقه....
ليهتف بطلي انت لاجوم اهبدك بوسه نتفضحو فيها الا انا طايح وماهسكتش وبوستك معلمه علي جلبي ..
لتهمس.. بطل ايه قله ادبك دي
ليغمز لها... مفيش احلي منها.
لتخجل وتهتف والنبي بطل بقه الله.. لتتنهد وتهتف.. فريده باينها زعلانه مع جوزها قلبي بيوجعني عليها..
ليبتسم علي طيبه حبيبته ليرفع يدها سلامه جلبك ماتخافيش تلاجي الطور اللي فوج نطحها والله لسخمط عيشته..
ليمر الوقت وينزل فايز والتوتر والحزن يبدو عليه ليصبح عليهم لينظر لزوجته بقهر لم ترفع وجهها ولم تنظر اليه ليقترب منها ويقبل خدها ويهمس. اكده اصحي ما الاجكيش لم ترد عليه.. ليجلس ويسود جو من الالفه فايهم يراعي داليدا وهيا مندهشه من مراعيته واهتمامه وقلبها يصرخ من قربه وكل حين يتلمس يدها ويقبلها.. وادهم منشغل بدنيا فقد سلبت عقله اما تلك الحزينه فمنشغله بابنتها ولا تعير زوجها اهتماما.. ليقف فايز ويهتف انا هروح اشوف الشغل ليقف ايهم وادهم طب يلا هم بينا ليهتف ايهم.. هتعوزي حاجه يا جمري.. لتهمس داليدا.. تسلم يا رب..
ليقترب.. تسلم يا رب يا ايه..
لتخجل ليقبل يدها ويقول لاه هتجولي والا هههجم عليكي اخليكي تجولي ماتجولي تسلم يا ايه..
لتحمر وتهتف.. تسلم يا يا ايهم..
ليقترب ويقبلها.. احلي ايهم دي والا ايه..
ليسمع صوت فايز يهتف بغضب.. ماتهم هنستنوك تتنحنح كتير..
لتخجل داليدا ليهتف ماتاخديش في بالك هو طور ونطح البت ووالع عارف اما اروح اشوفه خلي بالك من فريده خيتي وبتي برضك وخلي بالك من جمري..
لتهمس.. عيوني..
ليقترب منها ويهَمس طب دجيجه يا جماعه وشدها ودخل بها المكتب.. جولتي ايه
لتهتف منفعله.. اتجننت بتشدني ليه كده. 
ليهتف.. اصل الجمر جال عيوني وانا جلبي وجف ليشدها ويقبلها بشده لتحس لقلبها سيشق صدرها ليهمس بيدج وعسليه ومحمر وجمر.. هننول الرضا امتي طيب..
لتنفعل وتدفعه وتخرج ليركن علي الحائط مالك يا حزين مش علي بعضك ليه اكده البت جنننتك.. هم شوف شغلك وشوف الطور عمل ايه في خيتك..
ليخرج ويستعد الجميع للخروج ويهتف ايهم مالك يا طور عالصبح شايط ليه والبت حزينه نطحتها بالليل يا حزين
ليهتف فايز.. هملني بهمي سيبني في حالي..
ليهتف مالك يا واد..
ليهتف فايز.. مالي.. هم.. مالي عندي هم مايتلم.. طور بينطح غفلجتها طين امبارح..
ليهتف.. عملت ايه يا مهبب
ليقطب جبينه وخاف ان يتكلم.. مفيش خلاص هتصرف
ليقترب ايهم مش مرتاحلك انطج عملت ايه..
ليجلس فايز بغلب.. زعلتها وجولت حاجات وحشه وجهرتها..
ليقطب ايهَم.. جهرتها ازاي ماتنطج
ليهتف فايز مانا لو جولتلك هتغفلجها وتنطحني كيف الطور ومش بعيد تمد يدك مانت مابتفهمش
ليقترب.. عملت ايه يا هباب البرك..
ليحكي له ما حدث..
لينفعل ايهَم نهارك اسود جولت لاختي يا رخيصه يا طور انت.. ليمسكه من جلبابه دانا هسخمط عيشتك ورزعه بوكس ليخرج ادهم ويحاول ان يشده بعيدا فعلا صوتهم لتخرج مليحه وفريده لتجد فريده ايهَم غاضبا ويهتف لفايز.. يمين بالله لاجطع لسانك انا اختي يتجالها اكده. لتنفعل علي زوجها لتذهب وتقف بجواره وتهتف.. ايهم من فضلك ماتتدخلش بينا ليبهت فايز وتبتسم مليحه ليقترب ايهم بقي اكده مادخلش.. لاه دانا ادخل واجتلهولك يا نحنوحه..
لتهتف ايهم من فضلك..
لتقترب داليدا. ايهم والنبي ماتدخلش هيا مش صغيره واقتربت ومسكت يده بحنيه لينظر اليها ويرق قلبه كان اي قرب او لمسه منهاا تنساب مشاعره ويلين الايهم تماما ويزول غضبه.. ليشدها اليه يحتضنها..
ليذهب فايز ويشدها ويصعد بها لفوق ويغلق الباب ويستدير ويحتضنها بشده كان قلبه يوجعه عليها َعلي منظرها ولكنها وقفت لاخيها تدافع عنه احس بمدي غلطه ليهمس.. اسف والله اسف حجك عليا هموت والله ماكنش جصدي دانت روحي.. ظلت مستكينه لا تفعل شئ ليهتف.. طب بصيلي طيب جلبي بيوجعني عيونك وحشوني ماصحاش الصبح عليهم.. اول مره ماتناميش في حضني ولا تصحي في حضني والله جلبي وجعني. طب بصيلي حجك عليا اعمل ايه ماجصدتش كنت مجهور وولعت لما لجيتك خرجتي خفت لحد يشوف جلبي اللي هموت عليه.. لم تتكلم ليهتف طب هتفضلي ساكته اكده وباصه في الارض اموت حالي طيب ليرفع وجهها ليجد الدموع تتلالا كالنور في عيونها لينخلع قلبه ليهتف.. لاه بالله عليكي لاه ماتبكي.. ماعاش ولا كان اللي يبكيكي.. لاه يا جلبي اني محجوجلك يا نور عيني والله ماجادر بطلي وحملها وذهب بها الي الكنبه وجلس واحتضنها لتنفجر في البكاء ليشدد عليها.. طب خلاص عاد جلبي هيتمزع اكده.. حجك عليا جولي وانا اجطعلك حالي.. طب شوفي عيني اخوكي خربطهم جايدين نار دلوك.. ليرق قلبها وتضع يدها عليهم لتهمس بين دموعها.. بيوجعوك جوي
ليهمس بحب.. جوي جوي هيموتوني بجمالهم دول..
لتقترب وتتلمس عيونه ليغمض عيونه بحب ويمسك يدها ويقبلها.. حجك عليا والله ما عادت تحصل
لتهمس... هنت عليك تبعد وتعمل اكده اانت مش فايز حبيبي
ليهتف.. بحب ايوه ساعات بجلب طور معلش هتعالج والله عشره اخوكي اعمل ايه عاد يا بت محروج والله ماجادر تهمليني اكده يومين بت اخوكي ويوم زعل اكل حالي والله كت والع..
لتقطب جبينها.. تجوم تخربط اكده وتجهرني
ليهتف.. ان شالله العدوين.. والله ما هتحصل تاني خلاص عاد ليقبلها علي شفتيها لتهمس خلاص بقه بطل..
ليرفع حاجبيه.. ابطل ايه بالضبط يا جلبي هو انا لسه بدات.. لتقوم وتبتعد.. بطل بقه هزعل تاني يلا هم روح شغلك..
ليقترب ويضحك.. انت عبيطه اياك محروج الشغل عاللي هيسشتغلوه ليشدها ويذهب الي الدولاب ويخرج القميص ويدفعها الي الحمام.. همي عشان اشتغل صوح..
لتعترض.. بطل عاد الناس تحت هيجولو ايه..
ليهتف.. انشالله ينجهر اخوكي وينشل الطور ده من يوم ما جه واني في مرار يلا يا جلب فايز بالذوج اكده وريني حالي اللي هموت عليه..
لتهمس. فايز بطل هوريهم وشي ازاي عيب اكده..
ليدفعها للحمام وريني بس االي عايزه وابقي نشوف موضوع وشك ده وقفل الباب ليهتف... ايه ده مرار اتلم وبطل تزع فيها دا حبيبك عسليه يتاكل. لتخرج بعد مده ليقف ينظر اليها وهيا تفرك من الخجل ليقترب.. اجول ايه اني خلصت فيكي كل الكلام يا بت الناس بتفركي سنين ولساتك بتخجلي يا جلبي جمر محمر ليشدها اليه ويهتف الاحمر منور عليكي بقي كتي محضرالي ده وانا جلبت طور.. داني ماشفتش ربايه يا جلبي..
لتهمس.. عشان تتلم بقه..
ليضحك.. اتلم والله ماعت عارف اتلم علي حالي وحالي كله منور وملبن وجمر اكده.. يابت اروح منك فين ليقترب   بحب ويشدها اليه ويهمس بجوار اذنها بكلمات الحب ليعود ويلهبها عشقا ووجهه يجول وجهها  بهيام لتذوب بين يديه ليهمس لاه اجمدي اكده ماتدوخيش الله يباركلك لسه بادري لينهال عليها بحب وشوق اضناه بعدها وزعلها منه ليغدقها بالعشق لتنام باريحيه وحب معطاء مشعه بين يديه..
في الاسفل كانت داليدا قلقه لتهمس ايهَم.
ليهتف... عيونه..
 لترتبك وتقول. انا قلقانه يكونش عمل فيها حاجه..
ليضحك ويقول.. اه هو اكده اكيد عمل حاجات مش حاجه واحده..
لتنفعل.. وانت هتسكتله ايه ده ازاي كده. 
. ليهتف... ماهو ماينفعش ادخل دا مجهود فردي هو واخد الحج يابت الناس..
لتقطب جبينها. ايهم مش انت ضربته يكونش طلع فوق زعل وهياذيها والنبي ماتسيبه انا قلبي وجعني..
ليشدها ويهمس طب تعالي نتفاهم في المكتب بعبطك ده.. ليدخل بها ويهتف بتجولي ايه بقه.. اه هياذيها. لاه يا جلبي ليقترب ويشدها هو هيعمل حاجات تانيه ماتخافيش
لتغضب.. حاجات تانيه والله وانتو اتنين رجاله هتسكتوله والله لاطلع اقف بينهم. 
ليضحك بشده.. عشان فايز يشجك نصين وتقفي بين مين انا هسيبك عاد. 
لتقول. ايهم انت هتسكتله بجد اخص عليك. 
ليشدها ويهمس اخص عليا دا ايه العسليه دي والرجه دي. بس هسكتله هعمل ايه عاد..
لتقطب.. اه عشان لما تحب تعمل زيه ماحدش يقفلك مش كده بتعدو لبعض
ليضحك.. يابنتي بقه انت دماغك دي.. هو عموما انا هموت دلوك واعمل زيه واه لو عملت حد بس يجرب اكون شجه نصين..
لتنظر اليه بغضب.. وانا هسيبك بقه تعمل زيه والله دانا اطين عيشتك. 
ليشدها اليه ويهمس امام وجهها ويقول.. انت بس مش واخده بالك هما بيعملو ايه دا مردغه فوج دلوك.. لتقطب جبينها مردغه لينفجر في الضحك.
لتنفعل... انت بتضحك علي ايه. 
ليتمالك نفسه بضحك عالجمر اللي هموت عليه ليرفع اصبعه يتلمس شفتيها ويهتف اجولك فايز بيعمل ايه وتهمليني اعمل زيه كان شفتيه تقترب وبدا يهمس لها بحب.. فايز شايط دلوك وشيط جتتي كان يتلمس رقبتها   وهو يقترب ويبتعد لتتوه فيما يفعل كان يقترب ولا يلمسها كان يجعلها ترغبه بقربه ولا يقربها كانت قد اشتعلت فهو يهلكها بنظراته كانت عيونها منصبه علي شفتيه وهمساته وهو يتلمسها ويثيرها لتستجيب له فقد تاهت فيه وهو وعي لذلك كان يداه تجوب جسدها بحنان ووجهه يجوب وجهها ولكنه حرص علي الا يلمسها ليتفاجا بها تقترب برغبه وتقترب من شفتيه ليبتعد لتضع يدها حوله وتشده اليها   ليمسك يدها من حوله ويقبل يدها ويهمس.. ايهم هيموت عليكي دلوك وانت اكده.. كانت نظراتها تحرق ليهمس رايده ايهم يا جلب ايهم..
لتهمس بحب.. ايهم لم تعد تحتمل لتندفع اليه   ليتلقفها بانفعال من هول اندفاعها  بعشق وتردد اسمه بلوعه ليحس ان قلبه انشق مما يحدث ليهمس هموت اكده اهدي داحنا في المكتب الا انها كانت مغيبه تشع جنونا ليحتضنها ويهمس يا جلبي بطلي ما جادرش هنتفضحو اكده ليتنهد لم يعد قادر علي صدها لياخذها ويميلها علي الكنبه وينهل من جمالها وهيا تشده اليها وتتلفظ باسمه بحب ليظلا في فتره من الجنون ليسمع خبط علي الباب ليهب منتفضا ويشدها اليه ويعدلها ويحتضنها و يستدير بها حتي لا يراها احد.. ليدخل ادهم انت يا عم انت الطور اللي فوج ماهوش نازل وانت بتعمل ايه كل ده..
ليهتف ايهم بغلب.. تعرف تخرج وتكتم دلوك..
ليلاحظ ادهم داليدا ليرتبك ويهتف الله.. طب اسف ما خدتش بالي.. لتفوق داليدا وتعي ما هيا فيه لتشتعل وتدفعه لتخرج مسرعه.. ليركن ايهم علي المكتب ويغمض عينيه ويتنهد.. منك لله يا اخوي
ليهتف ادهم.. هو ايه ورانا اشغال وكل واحد زانج واحده في حته ماتحسو علي دمكو عاد معاكو حلوف مابيحسش اياك..
ليقترب منه ايهم ويرزعه بوكس من غيظه.. عشان تحس كويس اشوفك والع يا فايز ينكد عليك عيشتك..
ليهتف ادهم وفايز ماله اياك ماتسيبه متهني كان ناطح البت اختك بس ايه يا واد ده بطلت نطح والبت كت مسورجه في يدك..
ليخبطه.. ماتحترم حالك مالك بيها عاد..
ليضحك ادهم وجعدنا نجول طور ونضرب بيك المثل في الجحوشيه وطلعتت عيل تجيل وجعت البت كت هترمح بعيد رشجتها في صدرك.. عملتها كيف دي وانت مابتعرفش الا انك تنطح وجعت يا جط..
ليخبطه ايهم.. ايه وجعت دي غور يلا اني مش بتاع اكده
ليضحك ادهم.. لاه ماهو واضح صوح انك مش بتاع اكده.. دانت اكده يجولك يا معلمي الدنيا كت نار في المكت يا واد الا ليه هاه. وانت والع ليه اكده جطعت عليك صوح اشتغلت يا واد سغل عالي َالبت انهرت في يدك اه يا صايع دانت يتخاف منك سوهون.
ليخبطه ايهم.. اتلم..اني مش اكده
ليهتف.. طب يا اخوي اتلم انت الاول بدل جتتك المتسابه دي. ومش اكده برضك.. طب ماشي اما اطلع اجول لداليدا انك بتجول مالكش في النحنحه واستدار.
ليهجم عليه ايهم رايح فين يا طور انت اياك تجرب منها والا تنطج. 
ليضحك ادهم.. ليه بس مش جولت مالكش فيه .
ليهتف ايهم.. جولتلك اتلم بقه في نهارك الطين.
ليهتف ادهم طب يلا يا اخويا ولعو فيا ولعو. يلا يا اخوي وفكرني ادعي َمعاك علي فايز.. وذهبو ليرو اشغالهم..
ذهبت داليدا وهيا تشعر بالخجل لتجلس في مقعد النيل.. لتهتف نهارك اسود ايه اللي هببتيه ده هيقول عليكي ايه طب ايه ما حسيتش بنفسي ونازله شد فيه كنت هموت عليه اتجننت والا ايه.. ايهم انا اشد في ايهم لا وانزل فيه بوس نهار اسود اتجننتي يا داليدا.. هيقول ايه يا زفته وقلبي بيدق هيمو تني ليه.. مالك نسيتي ادم حبيبك بتفكري في ايهم.... لتصمت.. بس هو اتغير وبيبصلي زي ادم وعيونه وحشتني وكله وحشني.. دا بس يبصلي اسيح في ايده.. اعمل ايه طيب وهمشي ازاي.. قلبي مش متحمل.. هو قلب ادم اوي لا وكمان بقي جامد ومز هموت عليه.. لتهب نهارك اسود ماتعقلي يا زفته مز ايه دا بيعمل كده عشان يقعدك.. لتحن وتجلس طب ماقعد مانا بحبه وعايزاه وهموت عليه. دا انهارده كنت هموت عليه شفايفه وحشوني وكله وحشني اوي.. ظلت جالسه ساهمه وتضع يدها علي شفتيها وتهمس باسم ايهم لتنساب مشاعرها. لتقترب دنيا.. يا بنتي بقه شوفو عامله ازاي بتحب علي روحها وال ايه همشي.. دانت هتموتي عالواد..
لتقترب وتهزها.. انت يا ست عبله.. ماتفوقي يا ست جوليت الدنيا ساحت
لتهتف داليدا.. هاه فيه ايه..
لتبتسم لا مفيش.. سي روميو مشي وانت قاعده تسحسحي لحالك والبت جوه بتعيط ماتقومي تشوفيها وسيبي ابوها شويه هريتي جتته دا خارج من المكتب والع.. كنتو بتعملو ايه والنبي قولي قولي. 
لتخبطها داليدا احترمي نفسك هنعمل ايه يعني..
لتضحك دنيا.. هيكون ايه بوشك اللي قلب نار ده والتاني طالع بيدخن.. ايه المز نال القرب يا عسليه
لتهب داليدا... لااا انت خلاص مز ايه ولا اي حاحه كنا بنتكلم عادي
لتضحك دنيا.. بتتكلمو لا والنبي ايه.. يا بت دانا قفشاكي قاعده والشعطان طالع منك.. الواد باينه بيعرف يحب ماطلعش طور مش كده..
لتبتسم داليدا وتتذكر ما حدث.. لتهتف دنيا صلاه النبي احسن يا هناك يابن ضرغام الصبيه حنت اخيرا.. طلع بيعرف يا بت والا قلب سوسن
لتخبطها ماتحترمي نفسك هو مين اللي سوسن قطع لسانك
لتبتسم دنيا.. 
لتهمس داليدا.. دا طلع صعب اوي..
لتهتف دنيا ...وايه كمان
لتهمس داليدا وهموت عليه..
لتصرخ دنيا.. سجل يا تاريخ. يا نيازي.. يام نيازي داليدا هتموت عالواد المز اللي اسمه ايهم.
لتقفز داليدا اسكتي يخرب بيتك هتفضحيني اتلمي بقله ادبك بت فضيحه انا سيبالك الحته بقله ادبك دي
لتضحك دنيا طب تعالي راحه فين مش هقل ادبي يا بت مش هقول حاجه عالمز اللي هتموتي عليه..
لتستدير داليدا وتاخذ شيئا من عالارض وتحدفه فيها وترحل.. لتصحَ دنيا.. والنبي عسل.. اخيرا يا قلبي ربنا يسعدك.
خرج ايهم وادهم لتقابلهم زينه ابنه عمه ليضحك ادهم جابل بقه الحزن الاسود والتلزيج.
لتقترب زينه منه وتهتف... حمدالله عالسلامه يا واد عمي  كت عايزه اجي من زمان جلبي والله كان واكلني عليك.
ليهتف ادهم طب اني رايح استناك بره ماتتأخرش..
لتقترب زينه وتهتف بدلع  ايه مابتسالش ليه عاد ينفع اكده دا غيبتك هرت جلوبنا والله  هرت جلوبنا لتضع يدها علي يده وتقترب بدلع وتلتصق به تقريبا.. اتوحشتك جوي يا ود عمي..
ليحس بلسعه في جسده عندما...
يا وقعتك الطين 😂😂😂😂الواد ده ماسك ديل كلب مش مكتوبله يفرح😂😂 بقلمي ميفو السلطان 🌛🌛❤️

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقني في ماضيه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent