رواية دوار العمده الفصل الحادي والعشرون 21
في شقة وائل
كامليا / وبعدين معاك يا وائل انا عندي امتحانات ومش فاضيه بصراحة كل شوية تتصل وتبقي عايزني اقابلك
وائل / انا عايزك علشان اقولك بعد كده هنتقابل في شقتي القديمة
كامليا /ومراتك
وائل / عند باباها
كامليا / يعني هطلقها
وائل / معرفش لسه ماخدتش قرار
كامليا بانفعال/ يعني ايه ماهو لازم تبقي عارف هطلقها ولا هتفضل علي ذمتك
وائل / كامليا انتي بتشكي في حبي ليكي
كامليا / بصراحة هو مش شك انا بدأت اتأكد إنك عمرك ماحبيت اصلا لا انا ولا غيري
وائل / أخص عليكي يا كامليا ازاي تقولي كده
كامليا / وائل انا ايه بالنسبةليك
وائل / مراتي وحبيبتي ولعلمك مفيش واحده عملت معايا اللي انتي بتعمليه ده وكمان اديني صابر عليكي اما اشوف اخرت الدلع دا ايه
كامليا / اخرته انتا اللي هتقررها
وائل / يعني ايه
كامليا / انت قولتلي انك مبتحبش مراتك وهتطلقها قريب وانا قولت خلاص ماشي نتجوز علشان نقدر نشوف بعض لكن واضح انك لسه بتحبها وانا مش عايزة اظلمها
وائل / بعد كل اللي قولتهولك عنها شايفة اني انا اللي ظالمها
كامليا / لما تقرر وتشوف هتعمل ايه نبقي نتكلم سلام علشان رايحه الجامعة وسيبني بقي اليومين دول علشان أخلص من الامتحانات دي
وائل / حاضر بس ابقي خليني اكلمك واطمن عليكى
...............
في النادي
شروق صديقة بثينه / ايه يا بنتي الغيبه الطويلة دي انا قولت نسيتي الطريق ولا حاجة
بثينه /معلش ظروف
شروق/ مش تباركيلي
بثينه / اتخطبتي صح
شروق / واتكتب كتابي كمان
بثينه /أخص عليكي متعزمنيش
شروق/ حضرتك مختفيه ومغيره رقم تليفونك اتواصل معاكي بقى ازاي
بثينه / يعني متعرفيش عنوان شقتي
شروق/ بصراحه بقي احرجت اروحلك هناك علشان جوزك
بثينه / ابقي تعاليلي عند بابا
شروق/ هجيلك بس كنت عايزة اعرف هو ليه جوزك لما روحتلك قبل كده الشقة اضايق وكان خلاص شوية وهيطردني
بثينه/ هو إنسان كده كاره نفسه
شروق/ ايه ده انتوا متخانقين مع بعض
بثينه / لأ انا هخلعه
شروق/ ايه؟!!!! خلع ايه بس يا بثينه اهدي يا حبيبتي مش كل واحده هتتخانق مع جوزها يطلقوا
بثينه/ بس دا لو كان زوج بجد لكن دا واحد استغلالي اخد مصلحته خلاص مبقاش ليه لازمة
شروق/ ايه ده هو اخد منك فلوس
بثينه / مش مهم حصل ايه المهم أخلص منه
شروق/ تعرفي إن هيثم بيسأل عليكي دايماً
بثينه/ ودا عايز مني ايه هي نقصاه هو كمان
شروق/ واضح كده إنه لسه بيحبك
بثينه بسخرية / حب ههههه
جرا ايه يا شروق ماانتي عارفة كل حاجة وكنتي معايا دايماً وحكيتلك علي كل حاجة.
شروق/بس واضح انه ندمان بجد
بثينه / انا مش فايقه ليه هو كمان
شروق/ استني شوفي مين جاي
تتلفت بثينه تلاقي هيثم جاي من بعيد
بثينه / بقولك ايه انا همشي ورايا مشوار مهم
شروق/ استني مشربتيش حاجة
بثينه / مش عايزة اشرب حاجة كفاية اللي انا شارباه
تسرع بثينه في خطواتها لتخرج من النادي
هيثم/'مش معقولة بثينه! !!
ازيك
تتركه بثينه وتخرج
شروق/ معلش أصلها مضايقة شوية
هيثم/ انا عارف إنها زعلانه مني
شروق/ خلاص يا دكتور كل شيء انتهي
.......................
في الصباح في منزل العمدة
شوق بتمسح السلم وهدي نازله من شقتها
شوق/ صباح الخير يا هدي
هدي/ صباح الخير يا شوق بتمسحي السلم ليه هي رسميه مش تحت
شوق/ تحت يااختي بس حماتك منعاها إنها تعمل حاجة عندنا آخرها مدخل البيت وشقة حماتك
هدى /ايه حكاية حماتك حماتك هي مش حماتك انتي كمان
شوق/ حماتي! !!...اسكتي وخليني ساكته
هدي/ الحاجة قلبها طيب وبتصفي علي طول انزليلها بس بالعيال وانتي تشوفي هتعمل ايه
شوق/ اللي بتقولي عليها قلبها طيب دي رافعة قضية على جوزي وبتتهموا بالتزوير وانتي عايزاني أنزلها بالعيال وهي عايزة تدخل ابوهم السجن
هدي/ انا مليش في الكلام ده انتوا أحرار مع بعض عن اذنك انا نازله تحت
شوق / طول عمرك يا هدي ذكية وبتحبي تلعبي علي الحبلين
هدي بسخرية / ذكية مين ههههه
فوتك بعافيه يااختي
مي خارجة من الشقة
شوق/ انتي يا بت لسه جوه
مي/ كنت بلبس ياامه ايه هروح بلبس النوم
هدي/ انتي متأكدة إنك رايحة المدرسة يا مي
شوق/ مالها يااختي
هدي/ انتي مش شايفة اللي لابساه
مي/ لابسه ايه يا طنط هدي دا طقم المدرسة
هدي/ والشعر اللي خارج من الطرحه دا ايه وبعدين معندكيش بلوزة أطول من دي بنص كم
مي/ هي الموضة كده يا طنط
هدي/ موضة طيب ابقي وسعي الجيبه شوية انتي بتتحركي بيها ازاي
شوق/ روحي يا بنتي على مدرستك هتتاخري
تنزل مي
هدي/ بنتك حاطه ايه في وشها يا شوق
شوق/ ملكيش فيه يا هدي ابقي اعملي مع بنتك اللي انتى عايزاه حتي لو لبستيها خيمه محدش هيقولك حاجة
هدي/ خيمه! !!هي الحشمه دلوقتي بقي اسمها خيمه
شوق/ يااختي اسكتي بقي وخلي العيال يعيشوا سنهم
طب انتي عارفة الشباب لما شافوا بنتى قالوا ايه
وهمست شوق في ودنها وضحكت بصوت عالي
هدي/ مبسوطه إن بنتك بتتعاكس يا شوق
شوق/ لأ مبسوطة إن بنتي حلوة وملكيش فيه بقي يا هدي وانزلي يااختي شوفي وراكي ايه
هدي/ طيب نازله. ...بس افتكري اني قولتلك خلي بالك من بنتك انتي حره
شوق/ طيب يااختي متشكرين علي النصيحه
.............................
كامليا / لو في البيت هجيلك عايزة اتكلم معاكي شوية
هنادي/ اني في البيت خلصت امتحانات امبارح وقاعدة زهقانه تعالي
كامليا / ونرمين عندك
هنادي/ لأ في الجامعة وهتتاخر شوية ومتقلقيش طارق كمان في المدرسة مش جاي قبل الساعة اتنين
كامليا /'طيب انا جايه
جرس الباب يرن
هنادي/ هقفل علشان اشوف مين علي الباب
تقرب هنادي وتفتح الباب
بثينه/ صباح الخير يا هنادي
هنادي/ بثينه اتفضلي
بثينه / معلش جايلك الصبح شكلي صحيتك من النوم
هنادي/ لا اني صاحيه ادخلي
تدخل بثينه / في حد هنا
هنادي/ لأ انا قاعدة لوحدي اقعدي هنا هدخل اعملك حاجة تشربيها
بثينه / لا متتعبيش نفسك انا بس كنت عايزة اكلمك في موضوع
تقاطعها هنادي/ هجيب حاجة نشربها الأول
تدخل هنادي المطبخ تتبعها بثينه
بثينه ممسكه بايد هنادي/ تعالي بس انا مش عايزة اشرب حاجة هنادي/ مالك يا بثينه في حاجة وائل كويس
بثينه / كويس ولا وحش مبقاش يهمنى
هنادي/ انتوا متخانقين
بثينه /"اخوكي ضربني وبهدلني
توريها بثينه آثار الضرب
هنادي /مش معقول وليه وائل يعمل كده
بثينه / مخلاص اخد اللي هو وعايزة ورماني بقي مليش لازمة
هنادي/ انى مش فاهمه حاجة
بثينه / قوليلوا يسيبلي الشقة أعيش فيها وياخد هو كل حاجة انا موافقة
هنادي/ هي مش شقتك أزاي يسيبك تعيشي فيها
بثينه / اتنازلت لاخوكي عنها
تنظر هنادي بدهشة
بثينه / مش الشقة بس دي الشقة والعربية ومجوهراتي والفلوس اللي كانت في البنك
هنادي /ليه دا كله
بثينه / علشان المصنع اللي عمله دا كان كله من فلوسي ودلوقتي سابني ومش عايز يطلقني
تعيط بثينه
هنادي/'طيب بس اهدي ادخلي اغسلي وشك وهنلاقيلها حل
إن شاء الله
بثينه / انا فكرت أكلم والدك بس قولت اكلمك انتي الاول يمكن يكون ليكي تأثير عليه بس لو فضل معاند انا هكلمه
هنادي/ متحافيش هيرجعلك كل حاجة
بثينه / انا مش عايزة غير الشقة مش قادرة أعيش عند بابا انا ومرات بابا مبنرتحش مع بعض
هنادي / تحبي اتصل بيه دلوقتي يجي
بثينه / لأ كلميه بينك وبينه
فين الحمام بس ادخل اغسل وشي علشان امشي
هنادي تشاور لها علي الحمام
هنادي /بس مش هتمشي هنفطر مع بعض
جرس الباب يرن
كامليا / صباح الخير
هنادي/ انتي مش لسه مكلماني دلوقتي وقولتيلي صباح الخير فوق الخمس مرات
كامليا / أدخل ولا هتفضلي ترغي كتير
هنادي /لأ اتفضلي
كامليا تقعد
هنادي /هتفطري معايا
كامليا / انا جايلك في كلمتين علشان عندي امتحان الساعة اتناشر ومش عايزة اتاخر
هنادي / خير
كامليا /وائل
هنادي/ وائل مين اخويا
كامليا / هو فيه غيره
هنادي انا عارفة اني غلطانه بس انا عايزاكي تخلصيني منه
هنادي/ ليه هو عمل ايه
كامليا / انا ووائل اتجوزنا
تخرج بثينه من الحمام
هنادي تنظر بدهشة ليهم
•تابع الفصل التالي "رواية دوار العمده" اضغط على اسم الرواية