Ads by Google X

رواية قدر اخي الفصل العشرون والاخير 20 - بقلم ديدا الشهاوي

الصفحة الرئيسية

رواية قدر اخي الفصل العشرون والاخير 20

الاخيره
ابن ي نفس المكان 
كان قدر منتظر بفارغ الصبر المجهول... وكان واعي لاي حركه غدر ممكن تحصل... ووصلت عربيه سودا... ونزل منها راجل ملابسه كلها باللون الاسود.. قرب من قدر واللي كان متلهف انه يعرفه
_قدر بيه معقول ينتظرني... 
_والله انا حابب اشوف اخرك.... بس اي كلام  عاوز اشوف انا بكلم مين ياريت تقرب عشان اشوفك 
المجهول قرب... من قدر وكل لما بيقرب كان بيظهر لقدر واتصدم لما شافه
_ميييين... دكتور الياس...
_ايه رايك  في المفاجاءه عجبتك اكيد
_. مفاجاه مش متوقعه.. بالمره.. بس عجبتني... 
يامن... قرب عليه وبقي بينهم مسافه.. يدوب متر.. وكمل
كلامه.. قدر
_عاوز ايه مني ومن المستشفي بتاعتي
بضحكات علت المكان  كمل يامن كلامه
_بتاعتك... جديده... امال دكتور يامن دا اي
_كانت بتاعته... وانا اشتريتها منه قبل مايموت
_يموت... ولا قبل ماتموته 
اتصدم قدر من ثقه الياس في الكلام وطريقه كلامه 
_انت عارف ايه تاني... وعاوز مني اي 
_عاوز مستشفي يامن... مقابل سكوتي
_بضحكات قدر... مقابل سكوتك... عن اي يااا دكتور 
_اقولك عن ايه  ياقدر بيه 
عن تجاره الاعضاء... والعمليات الغير مرخصه... وقتل اخوك بتحريض منك... واغتصا.... 
قدر... بعصبيه وبصوت كله شر
_كفايه....... وقرب قدر من الياس وبقت عيونه  في مواجهه عيون الياس. وبصوت  هامس 
_انت مين..... وطلعتلي منين... اكيد يامن عايش وعرفت كل حاجه منه انا هخلص عليك وعليه... انا محدش يقدر ياخد حاجه مني 
يامن... بكل قوته  دفع قدر.... وقعه علي الارض... وقرب منه يامن ونزل لمستواه... وبصوت هامس 
_هاخدها غصب عنك.... سلام
قدر كان مصدوم.... وبسرعه يامن ركب عربيته وانطلق بسرعه  وفضل قدر علي الارض مرمي ومذهول من اللي سمعه ومستغرب من الشخص دا.. كان حاسس ان عيون الياس  عرفهم... زي عيون يامن بالضبط... قام قدر وركب عربيته  وهو شارد بيفكر..وبيكلم.نفسه 
_اكيد يامن..عايش..واكيد الياس دا تبعه اكيد نوراوحكيمعنده
قدر وقف في الطريق...وبدايحس انه ضعيف...خسر كل حاجه فجاءه شيطان قدر...
_انا هعرف اجيبك  عندي....وانطلق بعربيته
  

في فيلا يامن
_صباح الخير يانورا... فين يامن 
_معرفش انا خايفه اوي عليه....من قدر 
_متقللقيش... كل حاجه هتبقي كويسه
_انت رايح فين كده.. ويامن عارف انك خارج
_ايوه طبعا دا هو المكلفني بالمشوار المهم دا... 
_مشوار.... اي 
لما يامن يرجع هتعرفي... عن اذنك

عند قدر... كان سايق العربيه  بطريقه جنونيه... وفجاءه في اشاره المرور.. هدي ووقف ينتظر... وفي وسط العربيات كانت عربيه وقفه  جنب قدر وقدر... كان متعصب من الزحمه وطول الانتظار  لمح  واحد في العربيه  ملامح اخوه يااامن.... كان بيبص عليه  وبيشاور... وبصوت عالي زي المجنون.... عاوز مني اي..... والناس في العربيات حولين قدر... بقوا يبصوا  وافتكروه مجنون... وفجاءه الاشاره اتفتحت... ومشت العربيه... اللي كان فيها يامن... وحاول قدر يطلع وراه  عشان يلحقه.... ويوقفه 
_ياربي... العربيه فين.... انت فين يااامن الكلب انت عايش.. مجتش وجهتني  ليه....  عاوز توصل لايه
ومسك قدر موبيله  ورن علي واحد من رجلته 
_الو..... عاوزكم تقلبوا الدنيا وتجبولي حكيم.... وبالمره نورا مراتي
_قدر بيه...  والله  قلبنا ملقناش مدام نورا... 
_اظاهر مشغل معايا حريم.. بطرح...وبصوت جهوري. اسمع اللي بقولك عليه.. والا تقدم استقلتك انت والحريم بتوعك

في فيلا يامن
نورا كانت منتظره اي حد يطمنها   عن يامن  والدموع ماليه عينها  لغايه ما اتفاجت انه واقف ادامها... نزل لمستواها علي ركبته  ومسك ايدها  وباسها بحب وحنيه
_انت اتاخرت كده ليه... انا بموت من القلق عليك  
_وهوبيقبل  ايدها... متخفيش انا موجود وهفضل موجود  عشانك انتي وبس... 
_ياامن.. انت ناوي علي ايه مع اخوك... انا خايفه يقت.. 
_شششش... متخفيش مش  هيعملي حاجه اطمني خالص
_يامن ارجوووك
وقطع كلام نور دخول حكيم.. واللي كان معاه احلي مفاجاءه لنورا.. وامنيه ليامن... نورا اول ماشافت حكيم.. والمفاجاه  اللي كانت معاه.. نورا جرت تستقبل 
_بابا... بابا وحشتيني.... اوي يااحبيبي...
 وحضنت والدها بشغف وحب وهو كان دموعه سبقه كلماته.  كان يقبل ايدها ووجها  كل ثانيه مع كل كلمه 
_حبيبتي  عامله اي طمنيني عليكي كنت خايف اموت قبل ماشوفك واطمن عليكي 
_بعد الشر عنك يا حبيبي.. احلي مفاجاه حصلتلي 

نورا انتبهت للمفاجاءه  التانيه  اللي كانت واقفه جنب حكيم  كانت بتتفقد يامن بنظرات الحيره والسؤال 
فلاااش بااك
_يلا خالتو انزلي من العربيه 
_فيلا مين دي ياحكيم...
_هقولك لما ندخل مش معقوله  هنتكلم في العربيه
_حاضر...  بس قبل مانزل عاوزه افهم كل حاجه وايه اللي خلاك تغيب عني... وقدر معدتش بيسال 
حكيم  اتعصب لما سمع اسم قدر.... وام يامن لاحظت دا 
ونزلت من العربيه واول مادخلت الفيلا... ومشت  وكانت كل شوي تقف وتشم.  ريحه في الجنينه.. وتكمل مشي 
_مالك ياخالتو... متردده ليه كده.. ادخلي يلا 
_حكيم... انا شامه  ريحه يامن ابني ماليه الجنينه.. شامم.. زي 
_حكيم بضحكه خبيثه...  طبيعي ابنك كان دكتور وكان بيحب برفيوم ورود وازهار والجنينه مليانه
_لا.... غير ريحه العطور بتاعته...  دي ريحه ابني 
_يلااا خالتي... ادخلي 

بااااااك
والده يامن.. كانت بتتفقد بنظراتها  المكان لغايه ماوقع عينها علي يامن بملامحه الجديده... يامن كان متفاجيء لانه طلب  من حكيم  انه يعرف والد نورا  بمكانها ويجي يطمن عليها.. مكنش متوقع من المفاجاءه  اللي حكيم  عملها وانه جاب والدته لغايه عنده
نورا بعد مارحبت بوالدها... سلمت علي والده  يامن...  
_اهلا بيكي ياطنط... نورتي مكانك 
كانت والده  يامن مكنتش سامعه اي حاجه... كانت مغيبه في نظرات الشخص الواقف قصادها....  قربت منه بخطوات بطيئه.. خطوات تحمل الخوف والامل لاي طريق  يوصلها لابنها 
قربت والده يامن من يامن...  والكل انتبهه  وفضلوا واقفين يراقبوا  اصعب لحظه  في حياتهم... يامن كانت ضربات قلبه  بتزيد مع قرب خطوات امه ليه.. الام وابنها بينهم خطوه واحده ومع نظرات  الشوق والحب والحيره بدات والده يامن 
_نفس ريحه ابني المميزه اللي مقدرتش انساها... نفس وقفته  ... نفس نظرات حبه  اللي كنت بلاقيها في عيونه 
يامن كان بيسمع... ودموعه شلالات   من كلامها المأثر ليه... فهي امه وحبيبته  
_مام.... 
_ششششش
قربت الام من ابنها الخطوه  ورفعت ايدها لجبهته  والحبايه اللي كان مميز ليها وبدات تلاحظ بنظراتها الفاحصه. علي التشوهات اللي كانت في رقبته...  قلبها  وعقلها  اكدولها انه ابنها.. وفي لحظات اقل من الثواني وبصوت كل اشتياق 
_ابننننننننننني.... يااامن ياااابن قلبي..وابن عمري 
وارتمي يامن في حضن امه... باهااات... شوق.  وحب  وكانه حضنها الملجأ  اللي كان بيدور عليه 
_ااااه.  امي..... وحشتيني.... ياااست الكل.. ستي وتاج راسي 
كانت كلمتها المفضله منه كانت بتحب تسمعها منه.... يامن كان بيحضن امه بقوه  وكان بيستمد القوه منها بعد اللي شافه... 
_ليه سبتني.... ليه بعدت عني.... ليه خلتني ازعل منك
_غصب عني يامي.... غصب عني.... 
وهنا حكيم قطع لحظات اللقاء... بينهم ومسك ايد خالته وقاعدها خالتو.... لازم تعرفي اللي حصل...  يامن بصوت  يخالطه دموع وقهر...  حكيم عشان خاطري... 
_لا...  لازم تعرف كنت فين... وايه اللي حصلك... وليه سبتنا 
نورا قربت من يامن وطبطبت علي كتفه  بحب
_ لازم تعرف علي الاقل تعرف ليه ملامحك اتغيرت... 
وبدا حكيم  يحكي الحكايه من الاول...والحقائق اللي عرفها عن قدر... ومين اللي السبب في اللي نورا فيه...  وحكي علي حادثه نورا...  واغتصابها يوم الحادثه

عند... قدر.... واللي كان هيتجنن من اللي بيشوفه علي طول يامن في كل مكان يروحه.... وصل قدر لبيت امه  واللي هي ام يامن ونزل بسرعه عشان يخدها معاه... لانها الطعم اللي هتجيب يامن لغايه عنده... دخل الفيلا...  بقي يندهه عليها... في كل حته مش موجوده لغايه مالشغاله  طلعت 
_قدر بيه... اهلا يابيه
_فين امي مش موجوده  في اوضتها... ولا اي حته في القصر 
_الست هانم  خرجت 
_بدهشه واستغراب.... خرجت ازي دي مش بتقدر تتحرك. انطقي  راحت فين
_والله مااعرف يابيه.... جالها مكالمه... وطلبت مني اساعدها في اللبس... ووووو.... 
_انطقي في اي..... 
_اصل..... اصل حكيم بيه جه خدها 
_حكيم....... 
قدر قرب من الشغاله...اللي كانت مرعوبه. ورفع ايده علي رقبه الشغاله  لغايه ماكنت حاسه باختناق بضغطه علي رقبتها 
_راحوا فين... انطقي 
_والله مااعرف..  يابيه... 
دفع قدر الشغاله وقعها علي الارض  .... وطلع بسرعه وركب عربيته.... 

عند يامن.... 
كانت الام بتسمع  وهي مقهوره علي ابنها... واللي حصل ليه.... وانها في يوم ظنت فيه انه سابها.. حاولت الام تقوم  وتروح ليامن اللي كان قاعد قصادها... وهو بيسمع حكايته من حكيم وشريط ذكريات... كانه  ادامه  وووجعه كانه بيحسهم  لاول مره
قربت الام من ابنها..... ويامن قام..... وبكل حب وطلب الغفران منه انه يسامحها 
_حقك عليا  ياحبيبي... انا السبب في كل دا ربيت ابن مش ابني.... وكنت بجور علي حقك عشانه... بس والله انا بحبك  انت ابن بطني كنت مفكره  اني هكسب ثواب بربي مولود  يتيم الام... بس الحقيقه  كنت بربي شيطان...  واول مااذي... اذي ابني قلبي
_لا ياامي انتي مغلطيش...  حقك عليا انا لو تسببت في دمعه ليكي
ووطي يامن علي ايد امه  يبوس فيها  
والكل كان بيسمع  اغرب قصه حصلت.... وكان والد نورا  بيسمع وعيونه كلها دموع...  
_انا اللي سلمت بنتي لواحد ندل وجبان....  انا لازم ابلغ عنه....لازم اجيب حق بنتي.... واجيب شرفها اللي داسه
  وقام والد  منفعل..... وبصدمه  من اللي قاله  يامن 
قطع كلامه
_ارجوك يااعمي...  انا هاخد حقي وحق نورا بنفسي... بس بلاش بوليس.... ارجوك ياعمي 
ونورا قطعت كلامهم... ببكاءها.... وقطعها والدها
_ حقك عليا  يابنتي.. انا الغلطان.. لازم اشرب من دمه واقهره زي ماقهر بنتي وضيعها 
يامن قرب علي والد نورا
_عمي ثق فيا...  بنتك حقها في رقبتي... وهفضل لغايه مااجيبه  بس من فضلك سبني اتعامل مع قدر

عدي الايام.... والكل كان مقيم مع يامن في فيلته...نورا ووالدها... وووالده يامن وحكيم 
في صباح اليوم المشهود.... 
وعلي الفطار ... يامن وجهه كلامه  للكل 
_مش عاوز حد يخرج  من الفيلا.. نهايء  نورا.... عمي... ماما ارجوكوا... تلتزموا بكلامي... مهما حصل 
_يامن انت ناوي علي ايه يابني... انا مش عاوزه اخسرك تاني 
_يامن بتقبيل ايد امه متقلقيش عليا.... ونزل في مستواها وهي جالسه.... عشان خاطري ادعيلي ياامي 
_دعيالك ياابني 
تحرك يامن.  ... وطبطب علي كتف نور  وقبل راسها اطمني.. حقك هيرجعلك  انهارده
واتجه لحكيم.... 
_خلي بالك منهم.... 
_لا انت جاي معاك ورجلي علي رجلك...... 
_بس..... 
_مافيش بس....  يلااا 
وخرجوا الاتنين  وركبوا العربيه  وحكيم كان سايق...  وموبيل يامن رن وكان دكتور هشام 
_دكتور هشام.... اهلا بيك...  انهارده نهايه اللعبه 
_علي خيره الله...  صحبك... استوي وهيتجنن من اللي بيحصله 
_مش عارف  اقولك ايه تعبتك معايا  دكتور هشام 
_متقولش كده دكتور ياامن.. انت فضلك عليا.. عمري ماهنساه
_مش عارف اقولك  طمر فيك العشره  ياادكتور هشام وتعبتك معايا كفايه انك كنت بتلاحق قدر في كل مكان  بالمسك بتاع وشي
_انا عشان اعمل اي حاجه دكتور يامن 
_شكرا دكتور هشام..... زي مااتفقنا.... معادنا انهارده 
_ان شاءلله هتلاقيني مستعد
يامن قفل فونه.... وبص لحكيم....
_ربنا يستر ويعدي اليوم دا علي خير 
عمل يامن مكالمه  لقدر... اللي كان تايهه... وشارد.... وكان في فيلته وحوليه لبس نورا.... اللي كان بيشمهم باشتياق 
موبيله رن.... بسرعه مسك موبيله
_منتظرك بقالي كتير.... 
_متقلقش اخرنا انهارده.....  استناني في المكان اللي اتقبلنا فيه  حالا

قدر زي المجنون  بعد ماعرف واتاكد ان ياامن موجود.. ولمهم حوليه... وبقي الجبهه القويه.... قدر بغضب ونظرات تحدي.. 
_شكلك نهايتك علي ايدي انا ياامن 
وفجاءه رن موبيل قدر... واللي كان الياس 
_قدر بيه... اخبارك حبيت اطمن عليك
_مستر الياس انا مستعد اديلك المستشفي واللي تعوزه كله.. بس تسلمني.. يامن. وتعرفني اوصله ازي 
_بضحكات... يامن... مين قالك اني اعرف ياامن....  وبعدين يامن دا مش مات.. الله يرحمه
_مستر الياس.. من فضلك.. سلمني يامن والمستشفي كلها ليك وفيلته كمان.. وكل حاجه كان يملكها 
الياس كان في نوبات ضحك استفزت، قدر 
_قدر بيه... سبني افكر...  
_وانا منتظر 
قدر قفل موبيله  ووصل لفيلته... ولمح عربيه وراه  وبص في مرايه العربيه اللي ادامه... 
_ ياامن 
ونزل بسرعه...  ووقف قصاد العربيه....  وبصوت  عالي... وكانه مغيب 
_انزل يااامن..... انا عرفت انك موجود وعايش.... انزل وريني نفسك....  ساااكت ليه  ماتنطق.... 
كان قدر من كترتعبه  وجنونه انه خسر الناس اللي كان متعلق بيهم... وحاول يبعد، يامن عنهم... كان الشخص واقف بكل ملامح يامن 
وقدر منهار.... من سكوت يامن....
_ساكت ليه....  عشان مش عارف تبرر اللي حصلي... الكل كان بيحبك....  مع انك انسان تافهه..  الكل كان بيحترمك  ... كنت واخد كل حاجه  نفسي فيها... خدت حب ابويا.     وكان نفسي يحبني ربع حبه.. ليك... والبنت اللي اخترتها وحبيتها  حبيتك انت..... انا ابن الرقاصه  الراقصه اللي ابوك  غلط معاه واتجوزها عشان يداري فضحته....  وانت ابن الست المحترمه... انت حظك احسن مني.... كل حاجه خدتها  كان نفسي فيها... حتي امك اللي ربتني..... كانت ديما تقولي عاوزك ياامن... خليك زيه.... 
فجاءه  نزل قدر علي ركبته   ويامن واقف ادامه  وقدر بيبكي وعيونه في الارض.....  وكمل.... كلامه
_ماتنطق....  مش بتتكلم ليه...  عشان معندكش حاجه تقولها 
انت واحد ضعيف......  وقدرت اخد منك  كل حاجه ملكي... وحقي
انا اللي سلطت عليك دكاتره  يورطوك في عمليات سرقه اعضاء.. وباسمك..... 
وانا اللي بعت ناس وراك عشان يخلصوا منك.... بس اظاهر طلعوا اغبيه... 
وبضحكات عاليه.. قام قدر وكان بيلتفت حولين نفسه. كانه سكران و بكل فخر... انا اللي علمت عليك في خطبتك  وقصيت الشريط..... وانا اللي اتجوزتها......... وانا اللي هقتلك انهارده.... وطلع قدر المسدس من جيبه  وصوب مسدسه علي يامن  ... قدر وبكل جنون..... 
_اتشهاد علي نفسك ياااامن...  اسطوره الدكتور الطيب نصير الغلابه  خلاص هتنتهي ولسه هيضرب نار 

وقف عندك.....  قدر....... وفجاءه  طلع من كل حته  رجال البوليس واللي انقضوا عليه  وكتفوه.... وتقدم  ضابط  من وسطهم 
_شكرا بدر بيه...  كل المعلومات اللي قولتلها توديك حبل المشنقه 
_قدر بهلوسه وانهيار.... يااامن...  هو صاحب كل حاجه  وبيشاور علي يامن اللي كان واقف مش بيتحرك
_وبحركه  قلع الشخص... المسك....  مسك ملامح قدر... واللي انصدم فيها قدر وبصوت مين 
_هششششام
قرب هشام منه  وبكل استفزاز... 
_ايه رايك..... عرفت اخد حقي زيك... وحق البشمهندسه نورا اللي غتصبتها وهي عروسه اخوك
_ااخرص....  كدب.... كدب 
_كل متسجل صوت وصوره... زي ماحضره الضابط قال
_ياعني.... يااامن مات ومظهرش..... 
وبصوت  عالي..... ظهر حكيم..... وجنبه دكتور الياس.... وكان قدر مصدوم من المشهد اللي هو فيه 
_يامن موجود... وهو اللي انقذني... منك.... يامن... موجود في كل حته... موحود معانا... وشايف  حقه وحق خطبته بيرجعلهم
اقدملك... 
وحكيم كان بيشاور علي الياس وبنظرات قدر اللي كلها حيره ويقين في نفس الوقت 
_اقدملك...... دكتور ياامن... بملامح جديده... بعد ماسلطت عليه ناس تخلص منه....  وبالصدفه...  يحصل حريق...  ورجالتك تموت ويفضل يامن..... وحكمه... ربنا ان دكاتره  المانيا تتلخبط في شكله  عشان يرجع... ويعرف ياخد حقك..... 
فجاءه  قدر نزل علي ركبته  ورجاله الشرطه حوليه ونزل يامن في مستوي قدر 
_امي مكنتش بتفضلني عنك....  كانت بتحبنا احنا الاتنين... بس انت انسان اناني... طماع.. عاوز الكون علي مزاجك يكون بتاعك
تبقي انت محور الكون... انت مش مظلوم انت ظالم  يااقدر 

قام يامن وشكر الضابط  علي مساعدته ليه 
_شكرا حضره الضابط 
_المفروض  احنا نشكرك دكتور ياامن انت عرفتنا علي عصابه الاعضاء بعد ماكتر قتل الاطفال  اللي سنين اللي فاتت وطلعت شبكه كبيره 
_شكرا. حضره الضابط 

تم نقل قدر للقسم وبقي تحت سيطره  الشرطه... وكان متهم في قضايا كتيره  .. قتل.... وتجاره اعضاء... والتحريض.... والاغتصاب 
نهايه  قدر اتكتبت بكل حروفها من الالف للياء 
تم تجديد حبس قدر شهور كتيره...  وكان قدر في الحبس حاول ينتحر اكتر من مره  ...  كان بيرفض يقابل اي حد بيزوره....  وبدا يكلم نفسه....ويشوف... هلاوس..  وانتقل.. لمستشفي الامراض العقليه   

اخبار دكتور يامن والاحداث اللي اتعرضلها.. بقت محط السيوشيال ميديا والاعلام... ورجع للمستشفي بتاعته.... وبقي مركز طبي عالمي...  وخصص جزء خاص....  لناس الغير مقتدره 
يامن  كان مصمم يعمل عمليه التجميل والكل كان معترض...  والحمد الله  نجحت وبقي احسن واجمل، من الاول 

بعد تلات سنوات 
وامام مقابر مدامن عيله يامن  كانت والدته  واقفه تقرا الفاتحه لوالد يامن 
_تعيشي وتفتكري ياامي 
_تسلم ياحبيبي...  قريت الفاتحه لاخوك 
_طبعا يااامي..  
_سامحه ياابني عشان خاطري عشان يرتاح في قبره  
_مسامحه ياامي...  كفايه اللي عمله  في نفسه  وفي الاخر يموت كافر.. وينتحر... صدقيني ياامي   انا بدعيله  ربنا يسامحه ويغفرله 
_ان شاءلله  يسامحه 

واخد يامن امه وطلعوا علي فيلته... 
يامن اول مادخل الفيلااا..  كان بيندهه 
_نورا....  نورا... انت فين 
_هو محدش هنا ولا اي 
_اهدي يابني يمكت تكون لسه نايمه
_نايمه اي ياامي...  كانت صاحيه وانا نازل 
وندهه يامن علي الشغاله  وقطع  كلامه  نورا ودخولها من باب الفيلاااا 
_انا جيت... اهو 
_جري ياامن عليها كنتي فين  شغلتيني عليكي 
_كنت عند الدكتور 
_بلهفه وقلق ليه مالك  تعبانه  حاسه بايه 
قربت نورا من يامن وحضنت وشه بايدها 
_مبرووووك  يااحبيبي  هتبقي اب... اخيرا 
_بجد.... مبروووك يااقلبي... انا مش مصدق نفسي 
_ولا انا....  بعد التعب اللي حصلي وحبوب منع الحمل اللي كنت بخدها زمان فقدت الامل 
قامت والده  يامن وحضنت نورا مبروووك  ياحبيبتي...  الامل موجود  طول مانتي مؤمنه بالله 
_ونعم بالله 
_عن اذنكم يااولاد... هدخل اوضتي عشان ارتاح شويه 
_الاتنين في نفس واحد...  اتفضلي ياماما 

نورا بصت ليامن.  وبدلع.... 
_حبيبي لو طلبت منك طلب هتنفذهولي 
_يامن بكل حب وعشق..... اؤمري وانا انفذ فورا 
_تخليك معايا انهارده  طول اليوم... قولت ايه 
فجاءه شال نورا  علي دراعته... 
_امرك.  مولاتي..... 
وطلع بيها اوضتهم و حطها  علي السرير براحه ومسك ايدها وباسها.. وقعد جنبها 
_بحبك  ياااانورا  حب جنوني 
_وانا بعشقك  .... واخد نورا لعالمه الخاص يحتفلوا بالحمل الجديد بعد انتظار... ٣سنين

تمت  اشوفكم علي خير 
وكل سنه وانتم طيبين......  ورمضان مبارك عليكوا

يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية قدر اخي دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

  •تابع الفصل التالي "رواية قدر اخي" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent