رواية مهرة العز الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 - بقلم مريم

الصفحة الرئيسية

 

 رواية مهرة العز الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 -  بقلم مريم 

 مهرة فتحت الرساله ولقتها من عز…….
محتوى الرساله:
عز:قابليني الساعه ٥ اخر النهار عند الكورنيش في المكان اللي قعدنا فيه المرة اللي فاتت عشان هحكيلك على كل حاجه……..
مهرة ابتسمت وردت عليه ب تمام وبصت في الساعه لقتها الساعه ٣ ابتسمت وقفلت الفون وكملت القعدة مع عبير وشمس……….
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
عند اسر كان رجع البيت وفضل يفكر في رفيف وبيحاول يخرجها من راسه بس مش عارف
وقال بصوت عالي نسبيا يوووووووه ليييه…ليييه
ليه مش قادر….مش قادر اشيلك من دماغي..لا انا مستحيل اكون بحبك مستحيل وفضل يقنع نفسه انه مش بيحب رفيف وعشان يثبت لنفسه الكلام ده رن على واحدة من اللي كان بيمشي معاهم زمان عشان ينسى رفيف……..
اسر:الو
نيرة بسهوكه:الو.يابيبي….تصدق انك وحش..
اسر بابتسامه: ليه
نيرة بدلع:عشان بقالك فترة مش بتسأل عليا..معقول اكون محوشتكش
اسر بضحك:و دي تيحي ازاي….لا طبعا وحشتيني واوووي كمان….عشان كده رنيت عليكي ياجميل
نيرة بفرحه: وانت كمان وحشتني اووووي💋💋
اسر:خلاص ايه رأيك نتقابل في الشقه القديمه بتاعتي
نيرة:طب ونروح الشقه ليه…..هما اهلك رجعوا الفيلا؟
اسر:لا لسه مسافرين…..بس احتمال كارما اختى ترجع
عشان عايزة تتدرب هنا في مصر مش عايزة تكمل في لندن….مع ان لندن احسن بكتير بس عشان انا وحشتها بقى وكده ف بتتحجج…..
نيرة:اوكي ياقلبي……..نتقابل النهاردة الساعه ٨ اي رأيك
اسر: اوك……باي ياقلبي
نيرة بسهوكه: باي ياعمري 💋
اسر قفل معاها وحس انه متضايق اوووي ومش زي عادته انه يكون مستمتع بس نفض الأفكار دي من دماغه
وراح عشان ينام شويه…………
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
عند نجوى رجعت البيت ودخلت الصالون لقت لؤي قاعد سرحان…..
نجوى بابتسامه: لولو بيفكر ف ايه؟؟؟
لؤي بابتسامه: جيتي امتى؟؟؟
نجوى:لسه حالا…..ودخلت لقيتك مش على بعضك مالك
ايه اللي شاغل تفكيرك؟؟؟
لؤي:مفيش……بس خايف اووووي يانوجه
نجوى بقلق:من ايه
لؤي:الامتحانات قربت وانا مرعوب اوووي…خايف لا مجبش مجموع طب…وقت ساعتها كل أحلامي هتتدمر
نجوى بابتسامه: الشيخ الشعراوي مرة قال: “حينما يتولى الله أمرك فهو يسهل لك كل صعب، ويسير أمورك كما تحب، ويحقق لك ما كنت تظنه مستحيلًا.”


لذلك ردد دائمًا: “اللَّهُم اِحتويني برحمتك وتولني بقُدرتك فأنت يا رب خير المُنصفين” 🥺♥️
لؤي بابتسامه: اللهم امين يارب العالمين
نجوى:انت يالؤي عملت اللي عليك وتذاكر وبتجتهد عشان توصل للي انت عايزه……ولكل مجتهد نصيب
يعني ربنا هيعطيك على قد تعبك ومجهودك لا أقل ولا اكتر…….خلى ظنك في ربنا كبير…وشوف هو هيعمل اي
لؤي بابتسامه: حد قالك قبل كده ان انا بحبككك
نجوى بضحك:يااااه كتيير اوووووي…وقامت حضنته
وبعدين قالتله يلا اطلع ذاكر وقبل ما تذاكر خليك فاكر ان مَن تاجَرَ مع اللهِ رَبِحَ من كُلّ وَجه….
لؤي بابتسامه: حاضر….
شويه ومنى دخلت…….
منى:عامله ايه يانوجه…..روحتى النادي
نجوى بابتسامه: ايوة روحت ولسه جايه….كنتي فين كل ده….
منى بابتسامه: كنت مع ياسر….بعد ما خرجت من الكليه كان واقف بيستناني….وروحت انا وهو نتغدى برا ولسه جايه…


نجوى بابتسامه: مش المفروض بردو كنتي تقوليلنا ولا هو خلاص عشان خطيبك هتخرجي كده من غير علمنا
منى بابتسامه: ايه اللي انتي بتقوليه ده يانوجه لا طبعا وعلى فكرة انا استأذنت عز قبل ما اروح معاه وعز وافق
انا مرضتش اقطع القعده الجميله بتاعتك انتي وصحباتك عشان كده استأذنت عز….
نجوى بابتسامه: طالما كده يبقى خلاص..
منى:انا هطلع انام شويه عشان هموت وانام….باي💋
نجوى:💋
منى لسه هتطلع لقت سلوى داخله ومعاها كميه هدوم
منى بسخريه: هه…..انتي مكنش عندك هدوم ولا ايه يا سلوى…..شكلك ماصدقتي انك تتجوزي عز عشان تشتري هدوم….
سلوى بغيظ.بقولك ايه انا مش فايقه ليكي النهاردة خالص….ابعدي عني بقى عشان اطلع……اه وكمان عشان يبقى عندك عٍلم…انا طول عمري عندي هدوم ومش بلبس اي هدوم عاديه كده زيك…..لا….انا بلبس ماركات عالميه ياماما….وانا واحدة وبتحب التغير عشان كده جبت كل دول…
منى:ماركات عالمية…اووه…انتي مش مقاطعه بقى
سلوى:لا طبعا قاطعت…..بس انتي مش هتعرفي تقاطعي عشان بكل بساطه انتي مش بتعرفي تلبس هدوم غاليه كده زيي…وضحكت….
منى بضحك:تتفاخر البغال دائمًا بأن أسلافها كانوا خيولاً
سلوى بغيظ: ااااااااااااااااه……وطبعا دبت رجليها في الأرض وطلعت…
نجوى بضحك:يخرب عقلك يامنى……جننتي البت..
منى بتفاخر:هه….انتي لسه شوفتي حاجه
نجوى بضحك: روحي يامني يا حبيبتي ربنا يهديكي 😂
عند سلوى فوق ….
سلوى بغضب: ماشي يامنى…..أما وريتك….بقى انا بغله
مااااااشي…اهدي ياسلوي اهدي مش حته عيله لسه في كليه هتعمل فيكي كده….خليكي ريلاكس ايوة كده
انا اهم حاجه دلوقتي لازم اخلص من المخلوق ده والاقي الزفت الملف عشان حياتي تبقى طبيعيه…..


بس انا قلبت الاوضه كلها…..حتى المكتب بتاعه…هيكون حاطه فين يعني ….لازم افكر واعرف هو حاطه فين……
شويه والفون رن….
سلوى بابتسامه: الو
مامت سلوى:عامله ايه ياعمري
سلوى بحب:الحمدلله…..انتي عامله ايه انتي وبابا..وحشتونيي اوووي
مامت سلوى:وانتي وحشتينا اوووووي….عامله ايه مع عز….واحشني اوووي الواد ده…وكملت بدموع من ساعه ما سلمى ماتت وانا مشوفتوش….للدرجه دي هونت عليه
ومش عايز يشوفني…..وحشني اووووي
سلوى بحزن:طب عشان خاطري ما تعيطي…..عز مشغول اووووي الايام دي ومش فاضي عشان كده تلاقيه نسى ولا حاجه…بس والله هو قالي انو انتي وبابا وحشتوه اوووي وهيرن عليكوا عشان تنزلوا تحضروا فرحنا…
امها بحزن:ربنا يسعدكم يارب
سلوى:ماما…..انا ليه حاسه انك متضايقه…هو انتي مش عايزاني ابقى مع عز ولا ايه…
امها:لا مين قال كده…..بس بصراحه اختك صعبانه عليا اووي فاتها دلوقتي زعلانه عشان عز هيتجوز…
سلوى بعصبيه مكتومه: ماما…..سلمى ماتت خلاص والحي ابقى من الميت وضغطت على كلمه ماتت
مامتها بحزن:طيب هقفل انا بقى…..عشان في حاجات هعملها في البيت سلام ابقى سلميلي على اللي عندك لحد ما ننزل…….باي
سلوى:باي….
وبعد ما قفلت سلوى رمت الفون على الأرض وقالت بجنون يوووووووه كل حاجه سلمى سلمى سلمى حتى بعد ما ماتت وارتحنا منها بردوا خايفه على زعلها إنما أنا لا عاااااادي تولع ولا تتحرق……وفضلت تعيط وتقول
ليه…ليه محدش بيحبني ليييه…..من وانا صغيرة بحس انهم بيعاملوها احسن منى ولما قولتلها اني بحب عز قالتلي اوعك تقولي كده قدام اختك لتزعل….لان عز متقدم ليها هي مش ليكي انتي….مع ان انا اللي بحبه من قبل ما سلمى تعرفه…..بس ازااااي….لاااا هو جه لسلمى…خلاص يبقى لسلمي…وحتى بعد ما ماتت مش عايزاني اتجوزه…..اتجوز حب عمري….ولسه خايفه على اللي ماتت لتزعل….وكملت بضحك وانا اللي كنت زعلانه على اللي عملته….بالعكس انا دلوقتي اتثبتلي اني كنت صح ١٠٠%لما قتلت سلمى ….ومش هخليها تدمرني بعد ما ماتت…..انا دلوقتي عروسه ولازم ابقى مبسوطه اني خلاص وصلت للي بحلم بيه بقالي سنين…..ومسحت دموعها وقامت تعمل ماسكات عشان الفرح اللي كمان اسبوع ….(مريضه نفسيا البت دي😂)
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
عند رفيف كانت زعلانه اوووووي من نفسها ومتضايقه
رفيف:اكيد زعلان دلوقتي ومتضايق…..طب وهو يتضايق ليه…هو انا اعنيله حاجه عشان يتضايق..بس اه اكيد لازم يتضايق منا كنت قليله الذوق معاه …بس وانا اخرج معاه بصفته مين يعني……صديقي!!!…لااا مفيش صداقه بين ولد وبنت ده هبل ده…بس هو كان عايز يخرج معايا ليه..ممكن كان عايز يقولي حاجه مهمه بخصوص موضوع عز ومهرة…..اه…يبقى هو كان عايز يخرج معايا عشان كده…وانا اللي زي الغبيه قولتله لا
طب انا اصالحه ازاي يعني اخليه ميفهمنيش غلط ازاي
يووووه……طيب هو اكيد زعلان وانا لازم اصالحه..
طب وانا اصالحه ليه……صح منا اللي زعلته..يبقى انا اللي اصالحه وقالت يبقى مهرة هي اللي هتساعدني
وابتسمت……ورنت على مهرة عشان تساعدها…
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
عند مهرة بعد ما روحت البيت كانت قاعدة محتارة هتلبس ايه عشان لما تقابل عز……..وكانت مشغوله جدا
وبعدين رفيف رنت عليها….
مهرة:الو
رفيف بابتسامه: وحشتينيييييي
مهرة برفعه حاجب: لا ياشيخه……مش كنا مع بعض من ساعتين ولا ايه….لحقت….
رفيف:ايوة اووووي
مهرة بتنهيدة: رفيف اخلصي قولي اللي عندك عشان انا مش فضيالك…..
رفيف بابتسامه: توأمتي وحفظاني طول عمرك….وبعدين كملت وقالت…احم احم …بصي كده من غير لف ودوران انا عايزاكي تساعديني اصالح اسر
عشان انا كنت دبش معاه وهو زعل مني…..
مهرة:والمطلوب؟؟؟
رفيف:تحاولي تخرجينا مع بعض في اي كافيه…
مهرة عشان كانت مستعجله قالتلها حاضر حاضر….بس مش دلوقتي خالص….خلينا بكرة…..اشطا
رفيف بابتسامه: اشطا…..
مهرة قفلت مع رفيف وراحت لبست دريس بني غامق جلد وعليه جاكت جلد اسود قصير….وهاف بوت اسود
ورفعت شعرها ديل حصان وحطت روج خفيف كده وكانت قمررر…….وابتسمت لنفسها في المرايا…واخدت شنطتها وخرجت…..
رؤوف:على فين يابنتي
مهرة:بص يا بابا عشان انا عمري ما كذبت عليك ف هقولك بس الكلام ده يبقى بيني وبينك بس…اشطا
رؤوف بابتسامه: وحشتني افيهاتك يامهرتي…اشطا
مهرة بابتسامه: بص انا راحه اقابل عز….اللي كان اخدني عندهم في البيت…فاكره
رؤوف: ايوة….وده هتقابليه ليه…احنا عندنا الكلام ده
مهرة:منا هفهمك كل حاجه…..
وحكت له كل حاجه..حصلت معاها…واخر كلام عز قاله ليها ان سلوى هي اللي قتلت اختها ولازم يكشفوها
رؤوف: يعني دلوقتي انتي هتروحي عشان تساعديه
مهرة:واساعد مصر…..من العصابه….
رؤوف بخوف: يامهرة يابنتي انا مش عايز اخسرك وخايف عليكي….بلاش الموضوع ده…هو ظابط وهيعرف يتعامل…إنما انتي……بلاش يامهرة
مهرة بابتسامه: يابابا ياحبيبي انا عايزاك تعرف ان طول منا مع عز عمره ما هيخلي حد يلمس شعرايا مني…
وكملت باستعطاف…وافق بقى….اله يارب تطلع حج 🕋
السنه دي لو وافقت ياحبيبي
رؤوف بضحك: ولو موافقتش…
مهرة بضحك:يبقى تطلع عمرة…..
رؤوف بضحك: ماشي يابكاشه…..يلا روحي وخلي بالك من نفسك…
مهرة باسته من خده وراحت عند الباب ولسه هتخرج
رؤوف نادي عليها….
رؤوف:مهرة
معرة:ايوة
رؤوف:انا واثق فيكي….بلاش تخذليني
مهرة بابتسامه: اطمن ياحاج….
بعد نص ساعه كان عز على الكورنيش واقف بيستنى مهرة….وبعد ربع ساعه مهرة وصلت……
مهرة:انا اسفه بجد اني اتاخرت بس كان في حادثه على الطريق والمواصلات كانت واقفه…عشان كده اتاخرت ربع ساعه…..
عز عشان ميسببش ليها احراج قال.وياريته ما قال😂
عز بهدوء:لا عادي ولا يهمك…انا اصلا لسه واصل حالا
مهرة بعصبيه: والله….يعني لو مكانش فيه حادثه على الطريق وكنت جيت في الميعاد…كان زماني دلوقتي انا
اللي بستناك …..صححح
عز بتوتر:ها…اه….لا لا لا….قصدي يعني ان انا اتاخرت بردوا عشان الحادثه اللي على الطريق…مش قصدي اتأخر…
مهرة بابتسامه: اه…لو على كده ف ماشي…..يلا نقعد
عز بابتسامه: يلا…وكمل في سره قرشانه بس بحبها😍
مهرة بابتسامه بعد ما قعدوا:عامل ايه
عز بابتسامه: الحمدلله وانتي
مهرة:بخير طول منتا بخير…
عز:احم احم…..شكلك حلو على فكرة النهاردة…
مهرة بخجل:النهاردة بس
عز بضحك:لا وكل يوم كمان…..
مهرة بجد:طيب مش هتقولي بقى انت عرفت ازاي؟؟؟
عز:احم احم…..طبعا انتي عارفه حكايه سلمي مراتي الله يرحمها….وعرفتي ماتت ازاي وعارفه طبعا ان انا لسه بدور على زعيم العصابه…..وعايز اعرف هو مين
مهرة بشهقه:هاااااا……زعيم العصابه تبقى سلوى!!!!
عز:لا….بس سلوى بتشتغل عنده…وانا لازم اكمل في التمثيليه دي لحد ما اعرف اوصله…
مهرة:طب معلش ممكن تحكيلي كل حاجه من الاول
عشان انا بدأت اهنج…..
عز:ليله عيد ميلاد منى كنت انا بشوف قضيه المافيا اللي كانوا خطفوني…
وبعدين جالي فون…….
♡♡♡♡♡♡♡♡♡Flash back ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عز باستغراب:الو….
المجهول:عايز تعرف مين قتل مراتك…..
عز بعصبيه:انت مين وعايز ايه
المجهول:ما بلاش تتنرفز كده……مش في صالحك النرفزة دي خد بالك…
عز بغضب:هتقولي انت مين ولا اقفل في وشك واعمل بلوك…..


المجهول:مش مهم تعرف انا مين….المهم تعرف ايه اللي بيحصل من وراك…
عز:مش فاهم…..ممكن توضح كلامك…
المجهول:سلوى اخت مراتك ليها يد في موت سلمى
عز بصدمه:اييييه….انت بتقول ايه..
المجهول: ايوة كده زي ما بقولك…….سلوى اتفقت مع اللي انت بتدور عليه…..وعايز تقتله….اتفقت معاه انها تنزل سلمى مراتك من البيت عشان يعرفوا يخطفوها
ما هم مش هيعرفوا يخطفوها من البيت وانت حاطط قوات امنيه……وطبعا سلوى قالت لسلمى انها بتخاف منهم عشان كده سلمى قالتلهم محدش يجي معانا…
وبعد ما مشيوا…..جت عربيه وخطفت سلمى وسليم
اللي سلوى مكنتش عامله حسابه…..كانت مفكرة ان سلمى بس اللي هتموت…بس للأسف طلع عكس تفكيرها
خالص…وهتقولي سلوى تتفق مع زعيم العصابه ليه
هقولك ان سلوى بتحبك وكانت عايزة تبقى هي مراتك
مش سلمى وطبعا لما اوهمها انك هتحبها بعد ما سلمى تموت وكمان بعد ما هي تهتم ب سليم انت هتطلب منها الجواز…..وهي وافقت طبعا مكنتش تعرف ان مصطفى صاحبك هيخلف بالوعد ويقتلهم هما الاتنين….وباعت اختها وابن اختها لناس ملهمش ذرة ايمان في قلبهم
ولو مش مصدقني هبعتلك فيديو دلوقتي لسلوى وهي بتوافق على كل كلمه الزعيم بيقولها….هتقولي مين الزعيم هقولك ده شغلتك انت….لازم انت اللي تعرف هو مين مش انا اللي اقولك…هتقولي انا مين وليه بعمل كده هقولك ميخصكش……..اه نسيت اقولك ان الزعيم لسه بيكلمها وعايزها تجيب منك ملف القضيه بتاعته عشان لو انت ركزت كويس وحطيته في دماغك اوووي هتعرف تكشفه…..وسلوى هتدور على ملف القضيه اللي انت مخبيه عندك في البيت وهو متأكد انو في البيت عشان قضيه زي دي مش هتسيبها في المكتب…وسلوى لو لقت الملف هتعطيه….وبكده تبقى القضيه راحت عليك وانت معرفتش تاخد حق مراتك وابنك…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡Back ♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عز:وبس ده كل اللي حصل….وبالفعل بعتلي الفيديو
وسلوى كانت مربوطه ووافقت على كل حاجه….وافقت تقتل اختها وابن اختها عشان انانيتها…..مش اكتر
مهرة بدموع:طب مشوفتش الزعيم ده يبقى مين
عز:للأسف كان حاطط ماسك على وشه مشوفتوش
مهرة بحزن:طيب ما ممكن سلوى عملت كده عشان كان خاطفها ومهددها زي منتا بتقول…
عز بعصبيه:حتى ولو…….كانت هتعرف تخرج…وكانت تحكيلي…..بس انتي مشوفتيش النظرة اللي ف عينيها
لما سمعت كلاموا…..كانت عيونها بتلمع…دي اخت دي
دي ….دي حيه مش انسانه….وانا لازم اكمل في التمثليه عشان اقدر اكشفها لان لو واجهتها دلوقتي مش هعرف اي حاجه لأنها للأسف متعرفوش ف لازم اكمل لحد ما اعرف هو مين الشخص ده…..وعايز ايه مننا بعد ما عمل اللي عمله…
مهرة:عشان كده اتغيرت معايا يوم عيد ميلاد منى
عز:انا اسف…بس غصب عني والله كنت عايزها تحس ان انا بحبها هي مش انتي …عارف اني جرحتك بالكلام بتاعي بس صدقيني هعوضك عن كل كلمه قولتها وزعلتك وعن كل دمعه نزلت من عيونك بسببي وهخليكي تنسي الدنيا كلها وانتي معايا بس اصبري بس
مهرة بابتسامه: وانا بحبك…..
عز بحب:وانا مغرم بيكي❤️
مهرة:اكيد عارف انك لسه بتدور عليه…ومش عايز يتكشف عشان كده بيعمل كل ده
عز:لو عرفت هو مين……مش هرحمه…..هشرب من دمه عشان يبقى يحرمني من مراتي وابني……وكمل بعصبيه ودموع….همووووته….


مهرة بحزن من جواها ان لسه عز بيحب مراته الأولى وزعلان انها فارقته…..(البت دي غبيه…مش لسه قايلها انو بيحبها ولا هي مبتفهمش😂)
مهرة بوجع بس مبنش عليها:احم…..طيب وانت عملت ايه في الملف…ووديته فين….
عز:اول ما عرفت كل ده……..اخدت الملف وروحت للمقابر هناك وخبيته هناك…..لان ده المكان الوحيد اللي هقدر احس فيه بالأمان…..
مهرة بحزن باين في صوتها:طب ليه متعملش ملف تاني مزور يعني تحطه وهي تاخده على اساس انه الملف اللي هي بتبحث عنه ولما تاخده وتروحله احنا نتابعها ونعرف هو مكانه فين ومين ده…
عز:الموضوع مش بالسهوله دي زي ما انتي فاكرة يامهرة
اولا هو مش هيقابلها بنفسه….اكيد هيبعت ليها حد ياخد منها الملف ومش هنقدر نوصله ولو زي ما قولتي وحطيت ملف مزور وهما عرفوا انه مزور مش الملف الأصلي…..هيعرف وقت ساعتها اني عرفت كل حاجه
ومش هنعرف نوصله…….ف انا اخليه معايا احسن
مهرة بابتسامه: طيب وانا هساعدك ف ايه…
عز:ده اللي انا كنت عايزك عشانه…..
مهرة:ممكن توضح ….
عز:انا عايز انا وانتي نبقى صحاب قدام الكل ومحدش يشك ف حاجه….عشان سلوى تطمن انك خلاص مش بتحبيني….عشان تعرفي تيجي البيت ونقدر نكشفها
مهرة:طب احنا هنلحق…..انت لسه قدامك ٦ أيام على الفرح…هتقدر تكشفها قبل الفرح….
عز:لو نفذتي اللي هطلبه منك….يبقى اكيد هنلحق..
مهرة:وانت عايز ايه…….
عز:………………
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
عند عزيز رجع البيت تعبان بعد ما خلص كل الشغل اللي كان كتير عليه…..
عزيز بتعب:عامله ايه يانوجه
نجوى بابتسامه: بخير ياحبيبي…..انت عامل ايه….
عزيز:والله تعبان….مكنتش اتوقع ان هيبقى فيه شغل
كتير اوي كده من اول يوم….
نجوى بضحك:ربنا يرزقك اكتر واكتر يا عزيز…طول ما انت بتشتغل في الحلال ومفيش حاجه حرام يبقى ربنا هيباركلك في كل قرش بتاخده من ورا مريض تعبان انت بتعالجه وتخليه يرجع زي الاول واحسن كمان وطبعا ده بفضل ربنا ثم بفضل تعبك………وكمان انا واثقه انك هتبقى اشطر دكتور في مصر عشانك بتعمل في الحلال…..مش زي الدكاترة بتاعت اليومين دول
اللي بياخدوا الأعضاء،،،،من الناس ويموتوهم….
عزيز بتوتر:اه…….طيب انا هطلع بقى عشان تعبان اووي
من اليوم بتاع النهاردة…ابقى اشوفك بكرة على الفطار بقى…….تصبحي على خير
نجوى بابتسامه: وانت من اهل الخير يا حبيبي….
عزيز وهو طالع على السلم:ربنا يستر…..
وفجأه قابل سلوى نازله من على السلم….بصلها بصه
هي مفهمتهاش……
ودخل اوضته….
سلوى في سرها:ياربي…هو ليه عزيز كل ما يشوفني يبصلي كده…انا بدأت اخاف منه…اللي يشوفه كده يقول اني اكلت اكله ولا حاجه……وبعدين راحت المكتب بتاع عز عشان تدور على الملف…..
🦋♡♡♡♡♡♡♡♡🦋
مهرة:تمام….وانا اوعدك اني هنفذ كل حرف انت قولته
عز بابتسامه: وانا عارف وواثق فيكي….عشان كده قولتلك….
مهرة:طب ليه اسر او رفيف محدش فيهم يعرف
عز:عشان انا عايز الموضوع يبقى في سريه تامه…فاهمه
مهرة:فاهمه…..
عز:الساعه بقت كام؟؟؟؟
مهرة بصت في الساعه وقالتله:بقت ٦…ليه
عز:عشان يعني متتاخريش على البيت
مهرة:لا لا اسه بدري….انا قولت لبابا اني هقعد ساعتين
عز:انتي حكيتي لباباكي حاجه؟؟؟
مهرة بتوتر:بص….هو….يعني……..عز…انا
عز بقله صبر:اخلصي….
مهرة بخوف وتفرك في صوابعها:بصراحه اه…عز انا متعودة مخبيش حاجه على بابا ولو خبيت عليه يبقى انا كده بخون ثقته فيا وانا مستحيل اخون ثقه بابا مهما حصل…بس طبعا يعني مش هقوله على الاتفاق
انا حكيتله على ان سلوى ليها يد في قتل اختها وهو قالي اخلي بالي من نفسي بس ……ولاانت كنت عايزني اقابلك من غير ما اقول لبابا…
عز …….

google-playkhamsatmostaqltradent