رواية سافر وسافرت معه احلامي الفصل الاول 1 - بقلم حنين محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية سافر وسافرت معه احلامي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حنين محمد

رواية سافر وسافرت معه احلامي الفصل الاول 1

احلام  بعياط انت هتسافر  بجد يا براء وتسبني لوحدي 

براء بزعل  لازم اسافر يا احلام هسافر وهفضل أكلمك علطول 

احلام بزعل طفولي🥺 انت يا براء  اماني و انت اللي بتحن عليا من غيرك بقي هبقي قاعده لوحدي طب كمان هلعب مع مين 

براء  بزعل علي تمسكها بيه  هتلعبي مع روان ا يا احلام مش  بنت خالتك بردو

احلام ببرئه لا هي هي كبيره و انا بحب العب معاك انت واكلمك يا براء انت معاك كل أسراري 

براء بضحك يعني هو انا اللي صغير و متقلقيش لا انا هقول لمامتك متخليش حد يزعلك

احلام ماشي بس خرجني قبل ما تمشي علشان هتوحشني اوي 

براء بس كدا من عيني 

تعريف الأبطال

احلام عندها 15سنه  و طيبه جدا و بشرتها بيضه و عينها عسلي وبتحب براء من وهي صغيره لأن هو ابن جرتهم  ومامت براء تبقي صحبت مامت احلام ف وتعرفوا علي بعض من وهي صغيره وهي عندها 5 سنين كانوا بيلعبوا مع بعض علىطول لأن هو طيب عليها جدآ 

براء شاب وسيم بشرته قمحوي و عينه بني و عنده20سنه بس شغله حكم عليه أنه يسافر

روان بنت خالتها عندها 20 سنه بشرتها قمحوي ولونه عينها بوني بس هي بتحب احلام 

وباقي الأشخاص هنفم من  الروايه

نرجع تاني 

براء  خلاص يا احلام روحي البسي وانا رايح اشوف ماما وهاجي

احلام بفرح بتروح حضنها انا بحبك اووووي يا براء 

براء بحب وانا يا سلام يلا بقي روحي البسي بسرعه علشان نلحق نخرج 

احلام بتروح تلبس

براء بيروح شقت مامته هو ساكن قصاد احلام 

إسراء مامت  براء ايه يا براء خلاص هتسافر بكره

براء اه يا ماما بس طالب منك طلب خلي بالك من احلام كويس اوي 

إسراء وانت ها توصيني عليها دا انا يعتبرها كأنها بنتي 

براء هو ده اللي مطمني عليها من العقارب اللي عندها

إسراء عقارب مين يا براء

براء اهم حاجه يا ماما علشان احنا في حاره شعبيه ف انا بخاف عليها من العيال خلي بالك عليها و طمنيني عليها علطول 

إسراء انت بتلبس ليه 

براء هخرج انا و احلام شوايه علشان هي زعلانه

إسراء بس تعال بسرعه يا آدم قبل ما ابو احلام يجي و يشوفك معاها لحسن يحصل زي المره اللي فاتت 

براء متفكرنيش يا ماما 

__________________فلاش باك _______________

براء  كان هو و احلام بيلعبوا سوا في اوضه أحلام

رضوان ابو احلام  انتِ يا زف*ته يا احلام ازاي تضحكي كدا و تلعبي مع واحد كبير عنك ها و يض*ربها ب الق*لم

احلام بعياط يا بابا انا بحب براء اوي هو طيب

براء بعصبيه انتِ بتضربها ليه كدا و  اهدي يا احلام 

رضوان ديه بنتي واعمل فيها اللي انا عايزه يا ولد انت و تاني مره  متقولش اسم بنتي علي لسانك

عزه مامت احلام اهدي يا  ورضوان ده احنا واكلين مع بعض عيش وملح

رضوان واكلين عيش وملح بس خلاص هو كبر والبت كبرت من هنا ورايح مش عايز اشوف وشك هنا  انت فاهم

براء بنفذ صبر   بس علشان احلام انا مش هعملك حاجه علي اسلوبك ده  وانا محترم سنك بس مش اكتر 

رضوان صاي*ع هتفضل طول عمرك صاي*ع 

براء بيرزع الباب وبيخرج

روان استني يا براء احلام هتزعل 

وبيمشي 

 و من وقتها براء بيشوف احلام و  و هو بابها مش موجود  و روان و عزه مامت احلام  مش بتقول ل رضوانت أن براء بيبجي عندهم

نرجع تاني 

براء بيجهز نفسه و احلام بتلبس بنطلون اسود و تيشرت أبيض وجاكت جلد اسود وبتفرد شعرها

براء انا هخرج مع احلام وهاجي علطول يا ماما

إسراء ماشي يا بني

عند احلام

روان ونبي متتاخريش يا احلام علشان خالتو عزه عند تيتا و هي لو عرفت أن انت خرجتي من غير ما تقول لها هطين عيشتي

احلام بمرح وطفله  حاضر و بتبعد ليها بوسه 👩‍❤️‍💋‍👩ه

براء بيخبط علي أحلام يلا يا احلام

احلام ☺️يلا 

بعد وقت طويل بيلعبوا سوا و بيروح براء واحلام الملاهي و فجأة بتلاقي رضوان ابو احلام في وشها 

احلام 🥺بابا 

يتبع البارت الاول 

بقلم ✍️ حنين محمد 

يا ريت كومنتات حلو تخليني اكملها 

عايزه اعرف رأيكم اكمل ولا لا لسه الروايه في أحداثه حلو و انا لقيت أن التفاعل الأكبر اني اعمل روايه  جديده  كنت هعمل جزء تاني من روايه أدخلتني الي قلبها بس هيبقي كتير عليا اتنين علشان الدرسه ف انا قولت اعمل ليكم روايه جديده و مش عايزه حد يزعل مني

  •تابع الفصل التالي "رواية سافر وسافرت معه احلامي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent