رواية الوجه الاخر للحلال الفصل الثالث عشر 13 - بقلم ميفو سلطان

الصفحة الرئيسية

 رواية الوجه الاخر للحلال الفصل الثالث عشر 13 

mevo
البارت الثالث عشر...
كانت عطر مستعجبه من ابيها لتهتف مالها تجارته و ماله ايوب.
ليهتف.. ايه ماتعرفيش ان ايوب  السوالمي ببتاجر في الاثار. 
 ليهوي قلبها وتحس بوجع الدنيا لتقول... بتجول ايه ايوب ايوب بتاعي اني  بيتاجر في الاثار يا مري. ايوب بيتاجر في الاثار اني اتجوز واحد بيتاجر في الاثار. 
ليهتف ابيها.... وانت تطولي يا مسخوطه عموما خليه ياجي يكلمني وياخدك مني ويدفع مهرك ما هوافجش الا اما يدفع. 
لتهب غاضبه.... َمين جالك اني موافجه. 
ليبهت والدها.... بتجولي ايه يا محروجه انتي. 
لتهتف. اني مش موافجه ماهتجوزش واحد ماله حرام ويوكلني ويوكل عيالي حرام. 
ليصرخ..... داني كت اجتلك اتلمي بدل الله في سماه ماهعبرك وهجوزه ليكي غصب احترمي حالك. 
لتصرخ.... لاه ماهتجوزوش اني ماهكلش حرام لو جطعتوني. 
ليقترب ويمسكها من شعرها ليهتف بفحيح.. يمين بالله اكون ممطسك في الترعه وجاتلك لو نطجتي دا ايوب السوالمي جدره وجوه وفلوس و نغنغه اتلمي يا بت هدي احسنلك ليدفعها ارضا ليدفعها ويهتف هجيلك تاني تكوني عجلتي ليتركها ويرحل. 
 لتجلس والقهر يتلبسها فقد كانت تعلقت به وحنانه بعد موت عمتها لتهتف بقهر.. اثار يا ايوب.. لاه ايوب بيتاجر في اكده لاه لتنتحب جلبي هيموتني ليه يا رب هنعيده تاني اعيش عيشه امي واحب راجل يعيشني في الحرام تاني يا وجع جلبي. ايوب اه يا واخد جلبي حاسه اني هموت هموت ليه اعشجه ليه يا رب داني راضيه بالحلال لو لجمه بجبنه عايزني اكل حرام واجيب  عيال تاكل في الحرام ليه يا رب اكده ليه توجع جلبي عملت ايه عشان اكده بعد ماحسيت بالامان جاره. ايوب حبيبي تاجر اثار جلبي هيجف طب اني حبيته دلوك اعمل ايه ليه العذاب ده.
لتجهش بالبكاء اعمل دلوك حبيبي بيتاجر حرام حبيبي اني يا غلبي اني ناجصه جهر عشجت واحد ماشي بتجاره حرام  لتنتحب لتهتف لاه يا عطر الجوازه دي استحاله تحصل انت ماهتتحمليش يابت الناس. ماهتجدريش الموت اهون انت واعده امك انك تاخدي الحلال بعدي ايوه بعدي اجتلي جلبك وبعدي يا بت الناس حتي لو هتموتي انت ماهتتحمليش تجعدي معاه في الحرام وتجيبي عيال توكليهم حرام.. اجتلي جلبك وبعدي يشوف حاله انت مش ليكي السكه دي ماهتعرفيش تتنفسي وهتموتي محصوره لو حوصل مزعي جلبك بيدك... طب والورجه.. لتهب لاه هجطعها لتقوم وتمزق الورق لاه يهملني بقه وخلاص اني مش هجدر لتنهار وتضع يدها علي قلبها وتهمس جلبي هيمزعني اعمل ايه.. لتهتف طالبه حلالك يا رب خف وجعي َخف حبه من جلبي داني عاشجه جواتي بياكلني لتظل تنتحب علي حالها لا تعلم ماذا تفعل في قلبها الذي يتمزق...
*********'
ذهب يحي لييقابل الفتاه يتفق معها بعد ان قابلها عده مرات كانت فتاه جميله ليجلس معها لم يكن يهتم اساسا بجمالها ولا شكلها فزوجته مطبوعه في قلبه.
لتسعد الفتاه وتجلس معه لتهتف.... وانت بقه يا يحي لما نتجوز هتوديني داركو. 
ليرتبك.. هاه لاه دارنا ايه مش في الاول اكده.
لتهتف.... امال ميته هو اني هفضل في السر والا ايه مش هبقي مرتك. 
ليهتف.. ايوه بس بعد يعني يعني. 
لتهتف.... بعد مانخلف وماله ساعتها اجيب عيلي واجي اجعد في الدار احنا عيله ولاده مش بور ليتضايق لتهتف احنا بنخلف بالجوز توم يعني ممكن اجيبلك كتير وابقي ست الدار. 
لينفعل ويهتف.. ساره هيا ست الدار بتجولي ايه انت. 
لتهتف.. ايه ومالك محروج اكده عالسنيوره
ليهتف.. لاه بجولك ايه مرتي تتحددتي عنها زين هيا ماهتجيش جارك يبقي توعي لحالك. 
لتهتف بدلع.. اني واعيه لحالي ماتخافش وساعتها يا سيدي يبقي يحلها حلال ولو ماتفجناش واكون جبت عيال كتير تملا الدار هيا بقه تهمل الدار وتجبلها مجعد تجعد فيه. 
ليهب ويهتف.. اني مرتي ماهتهملش الدار ولا تبعد عن مجعدها وكلامك ده مايمشيش معايا. 
لتهتف.... بلين طيب طيب حجك عليا طيب اجعد ماجصدش يا سيدي اعمل ما بدالك.
ليجلس متأففا ليحس بنفسه يطبق عليه. لتهتف.. طب هتفضل ساكت اكده حد يجعد مع خطيبته ساكت اكده. 
ليهتف... اعمل ايه يعني. 
لتهتف... تعمل ايه.. ايه يا يحي اني عروسه وعايزه ادلع دلعني جولي كلام حلو حنيه تمسك يدي لاه اكده ماينفعنيش اني بت اول مره احب عايزاك تهنني يا يحي. 
ليبتلع ريقه لتمد يدها ليمسك يدها ليشعر بلسعه انه لم يلمس سوي زوجته كانت لمسه حارقه لقلبه فعشقه لزوجته عدي الحدود ولكن عنفوان الصعايده و عزوه الخلف اكبر واقوي  ليظل جالسا معها.
ليياتي تليفون من زوجته تسال عنه ليهتف.. شويه وجاي يا جلبي لتمسك يده الفتاه وتداعب يده وهو يشعر بالضيق.
لتهمس ساره.... مالك يا يحي صوتك وحش حاساك مضايج.. ليشعر بقهر فزوجته تحس به فهما روحا واحده.
ليهتف... مفيش يا جلبي اني كويس شويه وجاي ليغلق المكالمه لتتضايق الفتاه فهو يكلم زوجته كانها ملكه ليقوم ويهتف طب نجوم بقه ونشوف هنعملو ايه هكلمك في التلفون.
لتقوم الفتاه وتنظر بخبث لتضع اصبعها علي شفتيها لتمشي جنبه.
لتهتف..... ايه ده استني يا يحي علي جميصك تراب ومدت اصبعها ومسحت الروج علي رقبته وقميصه  لينصرف.
لتضحك هيا.... بكره تكون ليا لوحدي يا يحي.
**********
كانت عطر جالسه تنتحب ليصدح تليفوها لتجده ايوب لتحس بقهر ووجع لتسيل دموعها ظل التليفون يرن عشرات المرات.
لترد في النهايه خوفا من ان ياتي اليها.
ليهتف... ايه مابترديش ليه جلجتيني عليكي.
الا انها قالت... اني بخير يابن الناس فيه حاجه. 
ليبهت من ردها.. مالك يا عطر بيكي ايه. 
لتهتف... مفيش بس تعبانه شويه. 
ليهتف طب اني هكلم ابوي بكره واجيبه. 
لتتجلد وتهتف.... لاه بلاش ماتكلمش حد. 
ليبهت.. ليه بتجولي اكده مش متفجين يا جلبي نكتب اخر السبوع. 
لتهتف... معلهش الله يراضيك ببت زينه تتجوزها. 
ليهتف. َنعم ياختي بتجولي ايه انت اتخبلتي. 
لتهتف.. ايوب اني اسفه مش هجدر اتجوزك معلهش كل شئ جسمه ونصيب اني جطعت الورج احنا غلطنا. اني علي جد حالي وانت من حته تانيه روح افرح بحد زيك  اشوف وشك بخير كتر خير علي وجفتك جنبي وقفلت الخط وانهارت من البكاء. 
اما ايوب فجلس متسمرا ينظر للهاتف .. هيا اتخبلت والا ايه عبيطه اياك مش وافجت  ايه حوصل وورجه ايه اللي جطعتها هي مخبوله دي مرتي وعلي جد حالي ويراضيني فيه ايه .. ليظل جالسا ياكل نفسه هيا كت بتلعب بيا والا ايه لاه داني اطلع روحها ليهب ويقوم ويتجه اليها ليعرف ما بها ليذهب اليها.. ليخبط عليها ليهتف عطر افتحي اني ايوب.. لتخاف وتنكمش ولم ترد ليظل يخبط ليهتف عطر انت جوا افتحي.. الا انها لم ترد ليظل يدور وينتظر علها في الخارج ويرن عليها ولم ترد فقد قفلت تليفونها ليشعر بالجنون راحت فين دي هيا انهبلت ماكنا كويسين فيه ايه.
ليذهب ويعود كان ينتظرها لياتي الليل ليعلم انها بالداخل ليشتعل وياتي... عطر انت جوه افتحي يمين بالله لاكسر الباب.
لتهتف.... بعد خلاص عايز ايه جصه وراحت. 
ليهتف غاضبا... افتحي بدل ما اخبط الباب واخش افلجك نصين جصه ايه اللي راحت انت مخبوله ليصرخ افتحي.احسنلك.
لتهتف.. لاه مافتحاش.. اتكل علي الله الله لا يسيئك جولتلك خلاص لتجهش بالبكاء.
ليسمعها ليهتف بحنان.. فيكي ايه يا جلبي افتحي افتحي وجولي لحبييك مش حبيبك برضك. طب اهدي وافتحي اهه اني ماهزعجش بس افتحي.
لتهتف بقهر.. يلا من هنه اتكل بقه جولت خلاص خلصنا.
ليهتف.. هما مين اللي خلصو يا جلبي افتحي جلبي محروج افتحي يا واخده عجلي.
ليسمعها تنتحب.. ليهتف.. طب افتحي ابوكي عمل فيمي حاجه حد مسك افتحي هموت حاسس اني هنجلط افتحي يا جلبي.
لتهمس بنحيب.. بالله  عليك امشي خلاص ماعادش ينفع اني مانفعكش بالله عليك امشى الله يحليلك دنيتك اتمنالك تسعد
ليهتف بوجع.. اسعد بمين ماهسعدش الا بيكي يا جلبي افتحي افتحي وهنحل كل حاجه. جاني ايوب خبيبك اللي نمتي في حضنه وجولتيله انت اماني وسندي 
لتصرخ... بطل بقه.
ليهتف لاه ماهبطلش انت نمت في حضن راجلك وبقيت راجلك داني ايوب راجلك.
لتهتف.. لاه مانتش راجلي ولا هتكون راجلي.
ليشتعل.. طب افتحي بقه وعدي الليله الغابره دي عشان لو طلتك هموتك في يدي.
لتصرخ.. جولت لاه. ليظل يفكر كيف يدخل لها ليجد احد العروق بجوار البيت ليضعها ويتسلق البيت ويصعد عالسطح ويدخل وينزل بهدوء ليجدها محنيه تبكي بحرقه ليندفع ويشدها يحتضنها لتبهت وتحاول ان تفلت ليهتف بغضب.. اكتمي عشان والله هجتلك. ليظل فتره يحس بها في احضانه لتدفعه وتصرخ.. انت عايز ايه جولتلك خلاص ماعادش ينفع ماهتجوزش اني. 
ليندفع غاضبا.... . جولي تاني بقه اللي جولتيه ده. 
لتهتف  بخوف جولت ايه.. بجولك كل شئ جسمه ونصيب. 
ليصرخ... انت اتجنيتي انت مرتي وكاتبين ورجه مش موافحه جبل سابج. 
لتهتف.. ده كان جبل سابج وجطعت الورج خلاص. 
ليهتف.. يا مري انت عجلك خف.جطعتي ورجتي يا عطر اتخبلتي. وايه الي جد يا بت الناس.
لتستدير وتهتف.. ابوي جه امبارح وهو اللي خلاني ما اوافجش. 
ليبهت ويهتف ساخرا.. واللي متمردغ في المخدرات مش موافج علي ايوب السوالمي ليه.. 
لتنظر اليه بسخريه... ومين جال انه مش موافج دا الفرحه هتجطعه. 
ليقطب جبينه ويصرخ.....مش انت اللي بتجولي هو اللي خلاكي ما توافجيش.
لتهتف ايوه.. اني اللي مش موافجه.
ليهتف ....وايه االي جد يا بت الناس والا هو كان لعب. 
لتهتف... اني مابعرفش العب يا ابن الناس بس. خلاص اني مانفعكش.
ليقترب ويشدها.... مش انت اللي تجولي مين ينفع و مين ماينفعش اني خلاص انت بجيتي بتاعتي وتعجلي اكده انهبلتي اياك. 
لتهتف.. واني خلاص ماعتش عايزه وحجك عليا يابن الناس ربنا يحليلك دنيتك بواحده تفرح بيها. 
ليصرخ.... ماني فرحان اروح ليه لتانيه.. عطر ماتجلبنيش عفريت جولي فيه ايه. 
لتنصرخ بقهر.. اجولك ليه ما وافجتش عشان ماعرفش اعيش في الحرام واكل حرام. 
ليهتف.... انت اتخبلتي تاكلي حرام وتعيشي حرام كيف. 
لتهتف مش هبجي مرتك مرت ايوب السوالمي تاجر الاثار الكبير اللي الكل بيخاف منه. 
ليبهت هو من كلامها وتسود حاله من الصمت ليتدارك نفسه.... وفيها ايه وحرام ايه  دي تجاره اكونش بتاجر في المخدرات انت اتجنيتي ترفضي ايوب السوالمي. 
لتهتف.. اني برفض الحرام اللي عايش فيه وناوي يدخلني فيه. 
ليصرخ.... حرام ايه اتجنيتي اياك اني عايش حرام. 
لتهتف.... ايوه.... عايش حرام وفلوس حرام عموما اني ماليش صالح واكده خلصت وكل واحد يروح لحاله. 
ليقترب ويمسكها بقوه..... انت واحده مخبوله وان كتي فاكره اني بتجاب واتاخد يبقي ما تعرفيش ايوب انت وافجتي وخلصنا وكتبنا يبقي هنتجوز من سكات وتعجلي اكده. 
لتهتف غاضبه.... اتجوزك اني اتجوزك والله ماهطحصل عايزني اكل جرام. 
ليصرخ في وجهها..... اتلمي ايوب ما حدش يكلمه اكده
لتهتف..... واني مش عايزه اكلمك من اساسه واتفضل من اهنه الجصه اتجفلت. 
ليذهب ويجلس علي الكنبه.
لتصرخ.... بتعمل ايه. 
ليقول.... بريح شويه عشان صدعت لما تبطلي هري ومفيش حاجه اسمها مش موافجه انت جولتي اه وخلاص واني ماهسبكيش وهتبجي مرتي خلاص اني كيفت حالي علي اكده. وكتبت ورج وبجيتي ليا. 
لتصرخ.... اتخبلت هو ايه اللي كيفي. وجطعت الطين وخلصنا. هتعملها ازاي هتتجوزني غصب.. 
ليهتف... لو وصلت لاكده ايوه هتجوزك غصب. تجطعي الورجه تاكليها مابتفرجش. اني رايدك وبجالي شهر بحايلك ووافجتي ترجعي تجولي اكده لاه مش اني اللي يتلعب بيا اكده. 
لتصرخ.... لعب ايه اني ما بلعبش ده حلال و َحرام. 
ليهتف ..... والله رطي بكيفك انت وعدتيني واني ما هسيبكيش لو روحَك طلعت. 
لتبهت من كلامه لتهتف غاضبه.... واني ماهتزوجكش يابن الناس واخبط راسك في الحيط اما نشوف هتتجوزني ازاي. 
ليهتف.... ماتجوليش حاجه مانتش جدها. 
لتهتف.... هتعمل ايه يعني لتكون فاكر اني عشان لوحدي هتخوفني اني ربنا في جلبي مابخافش واه الست اللي بشتغل عندها ابنها طالبني واني هوافج واجفل السكه دي يابن الناس وشوفلك واحده تاخدها ترضي بيك. 
ليرفع حاجبيه ويشتعل.... ترضي بيا دا بجت مسخره اني ايوب السوالمي يتجالي اكده. وتروحي تتجوزي واحد تاني ليه شايفاني اهبل وبرياله والناس تيجي تاخد حاجتي. 
لتصرخ... حاجتك ايه انت مخبول. 
ليقترب ويشدها.. ايوه انت حاجتي بتاعتي كلك ليا واتخلجتي ليا ولا هيكونش غير اكده. 
لتدفعه.... دا لو روحي طلعت ماهيحصلش. 
ليهتف.... لاه روحك تطلع تجعد هيحصل. ايوب  جعد سنين ما فيش مره خشت عينه. يوم ما يحصل وتخش جلبه ويعشجها تبعد دا اجيب روحها في يدي. 
لتصرخ.... اني مش عايزاك دا ايه المرار ده. 
ليقترب ويهتف.. كدابه انت بتعشجيني عشج زي مابعشجك. وجلبك دج ليا واني عايزك الف مره. عايزك مرتي بكلك علي بعضك انت خدتي جلبي وعجلي وايوب اللي تعمل فيه اكده لازمن تبقي بتاعته. 
لتدفعه... بس بقه.. ويلا من اهنه ماهتجوزكش يا ايوب واخبط راسك في الحيط واعمل ما بدالك شوف هتجدر عليا ازاي. 
ليقترب ليهتف... اصلا كلمه مني اخليكي انت اللي تاجي تترجيني اتجوزك دخولي وخروجي من اهنه في حته مجطوعه وتليفوناتنا بالسعات والغفر الي شهدو عالورجه لو حد علم بيها هتبقي فضيحه ومش بعيد ابوكي يزعل ويغفلجها بعد الفضيحه. 
لتبهت... عايز تفضحني يابن الناس. 
ليهتف.. عشان اطولك اعمل اي حاجه. 
لتقول.... عايز تتجوز واحده مش رايداك. 
ليهتف بعنفوان.... المهم اني رايدها. هخليها تنسي اي رط. 
لتدمع عينها فكانت رقيقه بسيطه  لن تستطيع ان تقف له.
لتهتف بلين.... بالله عليك تهملني اني مش رايده الجوازه دي روح هاتلك واحده تنفعك اني واحده غلبانه سيبها لغلبها. 
ليقترب ويشدها اليه.. اسمعي يا عطر اني ايوب ورايدك ومن اول ما شوفتك واني َماحصلتش جبل سابج اعوز واحده يبقي تسمعي الكلام من سكات تجارتي مهياش حرام وعموما عندي تجاره  تانيه هوكلك منيها ايه جولك. 
لتهتف...... لاه اني اخلاجي ماتسمح اوافج عليك.
لينفعل ويهتف غاضبا... واني مش عايز اخلاجك دي فاهمه اني عايزك وعايزك ست وراجل يبقي تموتي اخلاجك دي وتحطيهم علي جنبك. 
ليرجف قلبها.. اموت اخلاجي عايزني ابقي مسخ ابقي واحده ماتفرجش َمعاها الحرام. 
ليقترب ويشدها اليه لترتعش.... ايوه عايزك اكده لو ده تفكيرك عايزك مرتي اخد اللي عايزه واديكي جصاده الدنيا بحالها. 
لتهتف بقهر... مش عايز الدنيه هَملني بالله عليك مش عايزه دنيا الحرام 
ليحتضنها وهيا ستموت في يده.. كيفي نفسك عالدنيا دي لاني مش هسيبك هيا كلمه واحده وتنفضحي في البلد واني جولت عايزك وهاخدك يبقي توعي لحالك كلها اسبوع وهجهز كل حاجه مالكيش صالح بحاجه واخرتها هتبجي ليا فاهمه اعجلي اكده ايوب ماهيسيبكش لو روحك طلعت في يدي حرام حلال هاخدك..
لتفكر لتصرخ هترضي تاخد بت متاخده جبل اكده غصب.
ليبهت ويبتعد وينظر اليه.. بتجولي ايه يا عطر انخبلتي.
لتهتف لاه مانخبلتش... اني اتاخد جبل سابج خلاص بسبب ابوي وخد فيا فلوس وجهرني وعملت الحرام واني اني تبت وحلفت ايمانات الله اني ماهعاودش للحرام ها هتاخدني برضك واني مش بت بنوت.
كانت تدعو ربها كي يصدقها ويبتعد فلا يوجد رجل صعيدي يرضي بكلم ليطل ينطر اليها لتضيق عينيه. ليقترب لترتعد وتبتعد ليقترب وتلتصق بالحائط رعبا ليلتصق بها ويهمس كنك اتاخد تي صوح دا حاجه جميله والله لتهتف برعب ايه بتبصلي ليه خلاص الله يعوض عليك روح هات بت زينه.
ليخبط بجوارها ليصرخ اخرسي لاجتلك دلوك ليمسك رقبتها لترتعب جولي ياختي تاني الحزن اللي جولتيه عشان اخلص عليكي وجتي. لتفتح فمها اني اني..
ليصرخ انت كدابه وعايزه تحرجيلي جلبي وتخليني اموتك. ليحتضنها ويهتف.. انت بتاعتي وخابر ان ماحدش لمسك ولا هتكوني لحد غيري.
لتهتف.. لاه اوعي انت ماخابرش حاجه.
لينزل علي وجهها ورقبتها.. اني خابر حبيبي زين حبيبي ماحدش لمسه حبيبي رعشه جتته تجول اني اول حد يجرب حبيبي اني واعيله جط اصغير ياخد العجل بونبنايه ملفوفه بالحرير. ليقبل رقبتها ليهمس اني هبقي راجلك وخابر اني اول واحد ومتوكد. اني مش اهبل ولا برياله دانت دنيتي اللي بتمناها ليبتعد ليجدها تسيل دموعها لينزل يقبلها قبلات متفرقه اهدي وحسي بيا اهدي وحسي براجلك اني راجلك جطعتي الورجه ماجطعتيش اني راجلك كان يمسد عليها وهيا داخلها يطحنها بين عشقه وبين وعد امها ان تكون لرجل بالحلال وهو يتلمسها يحاول ان يذيب اعتراضها ليجدها تنساب ليحملها ويريحها عالفراش لينظر اليها بحب .. عايزه تسيبي ايوب عايزه تسيبي حبيبك. داني عاشج والله عاشج عيونك بتجول عاشجه هتجدري تبعدي اني اصلا مش هسيبك داني هجبلك الدنيا 
لينهال عليها ويتوه معها ليهمس حبيبي والله حبيبي ولا يوم اجدر الا تكون حبيبي. لتشيح بوجهها ليمسمها ويثبت وجهها وينظر لعيونها. عارفه لو الدنيا بعدت عني جلبك ماهيجدرش يبع جلبك ماسك في جلبي بيكويه عارفه لو مت هموت وانت بتاعتي مرتي حبيبتي ماينفعش تبعدي جولي اي حاجه غير انك تبعدي اعمل اي حاجه غير انك تبعدي . لانك نفسي يا عطر انت نفس ايوب النسمه اللي بتهفهف انتي جلبي انت العين والنني انت روح ايوب  لتسيل دموعها ليتلنسهم بحنان ويحوب وحهها ليهمس رعشه شفايفك بتجول العشج كله واني ماهجدرش اهملك ثانيه بصيلي كويس واعرفي انك انكتبتي لايوب وهتبقي بتاعه ايوب وهتعيشي عيشه ايوب كان يقبلها بحنان كان داخلها يحترق كانت تتعذب تريده ولا تريد حرامه لتحس بقهر صراع بداخلها سيميتها
لتصرخ وتمسك راسها ليبهت ويبتعد  ويحتضنها.. عطر عطر بيكي ايه عطر يا جلبي والله بعشجك انت عجلك خف حلال ايه وحرام ايه اهدي يا جلبي كانت تتالم ليحاوطها بيديه لتظل تتالم حتي زاغت عينها ليشدد عليها مالك بس اهدي لتتوه ليحتضنها ليظل يتلمسها لتركن علي صدره   وينظر اليها مالك ساكته ليه اكده بتبصيلي ليه اكده ماتوجعنيش اني بحبك وعايزك والله عايزك اعجلي يا جلبي  ليتلمسها بحنان لينزل عليها يقبلها وهيا مستكينه لا تفعل شئ ليحس بحرق في قلبه ليبتعد وهو ينهج انت جلبتيلي حالي اهملك ازاي داني رايدك وجتتي بتحرجني اهملك مخبوله انت جلبي. بتبصلي بصات غريبه ليه اكده مالك  ومسهمه يا رب اهديكي ليظل يمسد عليها كانت في دنيا التوهان لتهمس ايوب.
ليشدد عليها.. ايوه يا جلب ايوب.
لتتوه قليلا ليحركها جلبي فيكي ايه.
لتهمس بعد سيبني خلاص دنيتنا خلصت.
ليكلبش فيها... مين جال دا دنيتنا لسه هتبتدي ابعد ايه ماجدرش يا جلبي.انت بتحبيني واني هموت عليكي. لتتوه ليهمس حبيبي والله حبيبي 
لتهمس ماعايزاش انجلب مسخ ماعايزاش ابقي بت حرام.
ليهتف.. انت عمرك ماتنجلبي انت روح الخير اهدي ايوب مش وحش ايوب بيحبك.
لتهمس.. الحب مش كل حاجه. الحلال وجنه ربنا هملني ماجدراش حاسه بغليان جواتي.
ليقبلها.. مالك بس والله عاشجك ماجدرش ماجدرش.. اموتك واموت ساعتها.
لتهمس موتني اهون اموت ولا اخش حرامك يا ايوب لتغمض عينها وتنام ليظل جالسا ليهتف.. لاه انت ماتتسابيش لحالك اخاف من هبلك ده اني هجوم احضر كل حاجه ولو انجلبت الدنيا هتبقي بتاعتي ليقبلها ويقوم.
لتظل هيا نائمه لتقوم بعد مده تفكر لتجلس مقهوره اني هعيش بالحرام اني هاكل حرام اعمل ايه هيفضحني لاه ما هجدرش طب اعمل ايه اوافج ازاي لاه ما هاوافجش طب ماهو هيفضحني. هنعيده تاني هبقي هدي وعادل بس اني ضعيفه ماهعرفش اجفله اجيب عطر تاني تتبهدل اجيب عيشه سوده تاني اكل لجمته تهري جلبي. يا سوادك يا عطر جايلك الحزن وجهنم تدخليها مرتاحه عايشه سنينك تبعدي عن الحرام جومتي اتمرغتي فيه لاه ويجولك موتي اخلاجك يا مري هعيش من غير ربنا في جلبي لا اخلاج ولا لجمه حلال طب اعيش ليه من اساسه  طب  ماني ماهجدرش اجعدله اكده اعمل ايه فكري فكري  لتهب وتهتف ايوه يا عطر مافيش غير اكده لتهب من مكانها و..
وانتو هبو بقه وفرقعو الدنيا كومنتاااات 😁😁😁😁😁😁😁

  •تابع الفصل التالي "رواية الوجه الاخر للحلال" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent