رواية احببت صقر العرب الفصل السادس 6 - بقلم جويريه عبد الله

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت صقر العرب الفصل السادس 6

روايه.. احببت صقر العرب

الفصل.. السادس

بقلم.. جوايريـــــــّة عــــــــبّـــــــدآلَلَهِ ًسًــــــــلَيـــــــّمِــــــــ

اسفة على التاخير

في المستشفى

صقر بقلق.. طمني يادكتور حصلها اي

الدكتور بيعملية.. الحمدلله الجرح سطحي ومنزفش كتير وهي كوايسة

صقر برتياح.. الحمدلله اقدر اشوفها

الدكتور.. اه طبعا اتفضل

رحل الطبيب ودخل صقر الغرفة

صقر.. حمدالله على سلامتك

شيماء بتعب.. الله يسلمك  هونت عليك تتجوز علية

صقر بحب.. انا اتفرض عليه الجوازة دي غصب عني والله

شيماء.. ازاي

صقر قص عليها ماحدث بخصوص جوازو من هاجر

شيماء بعياط مصطنع.. جدو من اول جوازنا وهو مش بيحبني ولا طايقني لي مش عارفه

صقر.. الموضوع ده وراه سر ولازم اعرفو

شيماء.. بس

صقر بمقاطعة.. خلاص بقاء سيبك اهم حاجه انتي دلوقتي  انا هروح اشوف الدكتور هيكتب ليكي علي ازن خروج امتى

شيماء هزت راسها بي الموافقه

وخرج صقر

شيماء بي شر.. ورحمه ابويا لخلي ايامها في البيت كلها سواد مش هرحمها

يعيني عليكي يا هاجر هتشربي المر بي الشليمو😂😂

نرجغ لي الرواية تاني

في مكان مجهول

مجهول 1.. غبي طول عمرك غبي مقتلتهوش لي

مجهول 2.. كنت خلاص هقتلو جه الجرسون قدامي وقت الطلقة مخرجت من المسدس اعمل ايه تاني انا

مجهول 1.. تقوم تيجي عندي علطول يا غبي زمانهم راقبوك اختفي اليومين دول اوعي تبان انت فاهم ولا لا

مجهول 2.. تمام ماشي

رحل مجهول 2

مجهول 1.. صقر الحويطي عامل زاي القطط بين سبع ارواح بس خلاصك على ايدي مش هسيبك

في بيت هاجر

هاجر هذا الحديث يدور بي داخلها

هاجر.. ازاي متجوز ومحدش قالي لي جدو سليم معرفنيش

عقلها... انتي ناسية ان جوازتك دي عشان نحل المشكله يعني ميفرقش تعرفي ولا لا وكمان متخليش عندك امل قوي كده ومتنسيش قالك اي في الشبكة

قلبها.. منستش بس ممكن يحبني في يوم وهنشوف

عقلها .. هنشوف

وظلت هاجر في هذا الحوار حتى غفت ونامت

تشرق شمس صباح جديد في احداث كتيرة على ابطالنا ومحدش عارف اي هيجرا

في قصر عائلة صقر

الجميع جالس على الفطور عادة صقر

سليم.. صقر فين مش باين يعني

عايدة ام صقر.. مش عارفه شكلو بايت برة

سليم لي نسر.. اتصل على اخوك شوفو فين

نسر.. حاضر

رن نسر على صقر بعد مدة اتى نسر الرد

نسر.. انت فين

صقر.. في المستشفى لي

نسر.  مستشفى لي

صقر.. شيماء حاولت تموت نفسها

نسر... شيماء وهي كويسه

صقر.. الحمدلله  وهتخرج النهارده

نسر.. تمام ماشي

واغلق الخط

نسر قص عليهم ماقالو له صقر

سليم بعصبية.. مش هتليمها بنت. ال........

سالم.. ماهي معذورة يا حج عرفت ان جوزها اتجوز عليها عاوزه تعمل اي

سليم بشرود.. متعملش انا الي هعمل

عند هاجر

سارة بتصحي هاجر

سارة.. بت يا بت قومي يلا

هاجر بي نو.. سيبيني دلوقتي نايمه

سارة.. يابت قومي في حد عاوزك

هاجر.. مين ده

ام هاجر.. هاجر

هاجر.. نعم

ام هاجر.. قومي جدك سليم عاوزك

هاجر.. جدي سليم

بقلم جوايرية عبدالله سليم

ياترة سليم عاوز اي من هاجر

هنعرف البارت الجاي
روايه.. احببت صقر العرب

بقلم جويرية عبدالله سليم

في قصر صقر

عايدة.. حمدالله على سلامتك يا شيماء اي حصل

صقر.. الحمدلله عدت على خير

عايدة.. الحمدلله

سالم.. سلامتك يابنتي

شيماء.. الله يسلمك يا عمو

صقر.. يلا عشان تطلعي الاوضة عشان ترتاحي

شيماء.. يلا

في غرفة صقر

صقر بغضب مكتوم.. لي عملتي كده في نفسك

شيماء.. عشان بحبك ومش عايزة حد يشاركني فيك انت ملكي لواحدي

صقر بعصبية.. تقومي تعملي كده وقطعتي شريين ايدك لي عملتي كده لي

شيماء بعياط.. قولتلك عشان بحبك ومش عايزة حد ياخدك مني. لي عملت كده واتجوزت علية لي

صقر بغضب.. لي انتي بتسالي لي انتي اخر واحده تسالني لي انا بسببك اتحرمت من الخلفة من بعد ايهم مامات بي سبب اهمالك

شيماء.. تقوم تتجوز عليه

صقر ببرود.. مش انا الي عايز جدي الي لختارها لي وانا وافقت عشان جدي وكمان من حقي اكون اب ولا مش من حقي ياهانم

شيماء.. بس

قاطعها صقر.. مبسش الكلام انتهى وخلص

وخرج من الاوضه

شيماء بشر.. ماشي يا صقر مش هخليك تتنهنى بيها

في بيت هاجر

هاجر.. السلام عليكم

سليم وابوها.. وعليكم السلام

الجد سليم.. ازيك يا هاجر عامله ايه يابنتي

هاجر.. الحمدلله بخير ياجدي حضرتك عامل ايه

الجد سليم.. الحمدلله يابنتي انتي عامله ايه

هاجر.. دايما يارب

الجد سليم.. تسلمي يابنتي كنت عايزك في موضوع

هاجر: اتفضل ياجدي

الجد سليم.. في حاجه مقولتلكيش عليها قبل الخطوبة والحاجة دي مهمة

هاجر:. اتفضل ياجدي

الجد سليم.. صقر متجوز قبلك يابنتي ومراتو على زمتو مطلقهاش

محمد.. اي الكلام ده ياحج انت مقولتش حاجه زاي كده لينا

الجد سليم.. عارف هما كانو هيطلقو واتفاجنا كلنا انهم رجعو لبعض النهارده
عشان كده جيت النهارده عشان اعرفكم

محمد.. جي تقولنا ياحج بعد مخلاص بقت مراتو

الجد سليم.. معاك حق انك تزعل بس كانو متفقين على الطلاق واتفاجنا انهم رجعو لبعض تاني

القرار ليكي يا هاجر يابنتي

محمد.. هاجر

هاجر.. نعم

محمد.. اي قرارك في الي جدك قالو دلوقتي

هاجر.. انا عارفه يابابا

محمد وسليم.. في نفس واحد عارفه ازاي

قصت عليهم هاجر ماحدث في المكالمة

سليم.. يعني انتي عندك علم بكده

هاجر.. ايوة


الجد سليم.. ماشي يابنتي

بقولك يامحمد

محمد.. نعم يحج

الحج سليم. . ان شاءلله اناوسالم وصقر هنيجي يوم الخميس الجاي عشان نحدد معاد الفرح

محمد.. تنورو طبعا ياحج بس هما لحقو

الجد سليم.. خير البر عاجلو

محمد.. الي في الخير يقدمو ربنا تنورو وتشرفو ياحج

سليم.. الله يخليك ياابو هاجر

استاذن انا بقى

محمد.. بدري كده

الجد سليم.. لازم امشي عشان ورايا مشاوير كتير النهاردة
السلام عليكم

محمد.. وعليكم السلام ياحج

ورحل الجد سليم

محمد.. هاجر

هاجر.. نعم يابابا

محمد.. انتي هتعملي اي بعد معرفتي انو طلع متجوز

هاجر.. هعمل اي يعني خلاص بقيت مراتو مينفعش نرجع في كلامنا منعا لي رجوع المشاكل تاني

محمد.. تمام بس مترجعيش تندمي

هاجر.. حاضر


بقلم جويرية عبدالله سليم

في الشارع

سارة وهي راجعة من الدرس ماشية هي واصحابها

شمس صاحبت ساره.. مالك في اي مش مظبوطة من الصبح

ساره.. مش عارفه قلبي مقبوض ومش مرتاحة حاسة في حاجه مش طبيعية

شمس.. مفيش حاجه انتي قالقة نفسك لي سبيها على الله

ساره.. ونعمة بالله

قاطع حديثهم عربية كبيره قطعت طريهم

ونزل منها رجلين ضخمين جدا

سارة وشمس.. اي ده في اي

... لا رد

تقدم رجل منهم نحو ساره ورش عليها مخ*در ومشي

شمس بصويت.. الحقونا ياناس حد يلاحقنا

الرجل التاني خب*ط شمس على دماغها فقدت اللوعي

بقلم جويرية عبدالله سليم

روايه احببت صقر العرب

عند هاجر

محمد.. هاجر

هاجر.. نعم يابابا

محمد.. صقر جاي عشان يخرجك جهزي نفسك يلا

هاجر.. حاضر

بعد وقت ليس بقليل

وصل صقر بيت محمد

محمد.. اتفضل يبني

صقر.. شكرا يعمي هاجر جاهزة

محمد.. ثانية واحدة اشوفها

صقر.. تمام

محمد راح يشوف هاجر جهزت ولا لا

محمد. . هاجر

هاجر.. نعم يابابا

محمد. . خلصتي ولا لسة عشان صقروصل برا

هاجر.. خلاص قربت اخلص

محمد.. ماشي

فاطمة.. احم ازيك يا عمو

صقر باستغراب.. الحمدلله. مين انتي

فاطمه.. انا فاطمة اخت هاجر

صقر ببتسامة.. ازيك عامله ايه معلش اصلي مشوفتكيش قبل كده

فاطمة... دايما يارب. ولا يهم حضرتك تشرب اي

صقر.. ملوش قاطع كلام صقر خبط على الباب

فتحت ام هاجر

ساره... هاجر فين

ام هاجر.. جوة
دخلت ساره الاوضه

محمد.. اي الي اخرك كده

ساره.. مفيش بس الدروس كتيره النهارده

محمد بشك اكيد

ساره.. ايوة

خرج محمد من الاوضه

هاجر.. مالك في اي

ساره.. اترمت في حضن هاجر وبتعيط





هاجر بصدمة... بتقولي اي

يتبع

احببت صقر العرب

ياترى اي حصل لي ساره ومين خطافها هنعرف البارت الجاي

بقلم جويرية عبدالله سليم

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت صقر العرب" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent