رواية القاسي والرقيقة الفصل الرابع 4 - بقلم ريم

الصفحة الرئيسية

  

 رواية القاسي والرقيقة الفصل الرابع 4 - بقلم ريم

خاله نور فتحت الباب واتخضت لما شافت رباب (رباب كان وشها ازرق في احمر وعينيها حمرا من كتر العياط والحجاب كان مرفوع لان شعرها كان منعكش من كتر الضرب)

واول ما الباب اتفتح رباب اترمت في حضن خالتها ووانفجرت في العياط

وهي بتقول لها انا اتمرمط ياخالتو انا عايزه ارجع تاني مش عايزه اجي هنا ياخالتو انا تعبت من تاني يوم وانا اهزقت واتهنت وحلمي ضاع خلاااااص

الخاله اهدي بس وادخلي ياحبيبتي وقوليلي مالك

رباب دخلت خدت شور ولبست وسرحت شعرها وخرجت تاكل وبعد ماكلت خالتها عملتها هوت شوكليت

علشان الجو كان شتا وبيمطرررررر

الخاله وقامت تقف وبزعيق المتخلف الحقيررر قومي بينا علي القسم يلااااا لازم نبلغ علييه وملكيييش تروحي هناك تاني

رباب خلاص ياخالتو مش مهم وبعدين هو عرف الحقيقه وانا هرجع شغلي تاني خلااااص والو حصلت اي حاجه تاني مش هروح تاني خلاص

الخاله وقد عرفت ان لايوجد فايده بالكلام خلاص بس خلي بالك من نفسك

رباب حاااااضر

ودخلت كل منهما الغرفه حتي تنام

———————————————

عند قاسم بعد ان اوصل رباب ذهب الي قصررره وعندما عبر البوابه والحراس دخل الي قصره

ولكن شاهد امه جالسه في الصاله

الام ايه ياحبيبي كل ده تاخييرررررر

قاسم معلش ياامي بس حصل حاجات كتييير النهارده

الام احكي ياحبيبي (ملحوظه قاسم مبيخبيش حاجه عن امو مهما كانت)

فحكي لها قاسم كل شئ منذ بدايه رباب

لتقوم الام فزععه حررامم عليك ياقاسم ده انت عندك اخت يابني لييه تعمل كده في بنات الناس لا وكمان مش راضي تخليها تمشي والله حرام متبقاش ظالم ياقاسم

الا الظلم ياابني

قاسم عارف ياامي عارررف وعلشان كده رجعتها

الام يعني حتي متاسفتش وده كلو بسبب غرورك

قاسم حرام عليكي ياامي قلتلك هساعدها

الام طب والموظفيين اللي مرمطها قدامهم دوووووووووول

قاسم ولا واحد يقدر يفتح بوه بكلمه واحده متخفييييييش

الام طيب ياقاسم اما نشوف

قاسم وهو يقبل يدها ربنا يسهل ياامي هطلع انام بقا

الام ماشي ياحبيي ربنا يهديك

———————————————-

عند محمد الذي ذهب الي بيته بعد العشاء

محمد بصوت عالي ياام محمد انتي فين ياحاجه همووووت من الجوع ياوليه حرااام عليكي هو انا لقيط 😂😂

الام وهي اتيه من الداخل يخربيتك حمارررررر والله لازم تعيش في زريبه

محمد زريبه بيت بس اكل ونشوف حل الموضوع ده بعدين وحيات عيالك

الام عيال ايه يااابن الهبله هو انا عندي الا انت للاسف (ام محمد شالت الرحم بعد ماولدته)

محمد امال فين الكبير (ابوه)مش خارج يهزقني يعني 😂😂😂

الام لسه في الشغل يااخويا (ابو محمد شغال دكتوررررر)

محمد خلي بالك لا يحبلو ممرضه كده وبت عسللل بقا ويجيبلك ضره

😂😂

الام غور يااض ومافييش اكل

محمد يامنبع الحنان والنبي جعااان

الام الاكل علي السفره ياابن الجزمه محمد اشتمي علي نفسك كمان وكمان 😂😂

وتركته الام ودخلت تنام

———————————————-

عند رباب تاني يوم صحيت وفطرت بعد الالحاح من خالتها ونزلت الشغل

ودخلت الشركه وسط نظرات الموظفيين المندهشه

عند قاسم

نزل الي سفره الاكل لقا امه واخته بيفطروا وقعد فطر معاهم ووجه كلام لاخته

قاسم ازيك يااينشتاين

روايدا يوووه ياقاسم ايه كل شويه تقولي كددده علشان بزاكر امال لو فاشله هتقول ايه

قاسم هضربك عادي

روايدا حرااااام عليك

قاسم بجديه عامله ايه في المزاكره عايزه حاجه مني.

روايدا لاياحبيبي تسلللللم

ويستاذن قاسم منهم ويذهب الي الشركه ويدخل وسط نظرات الموظفيين ويلقي نظره علي رباب ويدخل

وبعد لحظات اتصل برباب ونادا عليها

رباب نعم يافندم

قاسم مواعييدي ايه النهارده

ربآب موعد مع شركه ********

قاسم تمام حضري نفسك هتيجي معايا

رباب حاضر يافندم بس ممكن سؤال بعد اذن حضرتك

قاسم قولي

رباب هو احنا هنرجع امتا

قاسم علي الساعه ٨بليل

رباب حاضر ممكن اكلم البيت اقولهم

قاسم ماشي

واتصلت رباب بخالتها وقالتلها

وبعد ذلك ركبت تاكسي وذهبت للعنوان

ووصلت ولكن وحدت قاسم هناك وعلي وجه علامات الغضب وكان لا يوجد احد من العملاء وصلو وفور ان وحدها حتي قام بغضب وامسك ذراعها بشده انتي ازاي تمشي من غير ماتقوليلي

رباب بدموع انا اسفه والله بس علشان متاخرش علي حضرتك والله والله

قاسم وقد رق لحالها بعد كدده متمشييش من غير ماتقوليلي تاني رباب حاضر خللص مش هتتكررر تاني والله

قاسم اما نشوف

رباب اومات براسها

طلب قاسم الجرسون وقال لرباب ماذا تحب ان تشرب

رباب لاشكرا مش عايزه

قاسم بنظره محذره

رباب لالا عايزه ممكن عصير مانجو

قاسم وقد عجبه ان رباب لا تخطئ مرتين

قاسم ايوه كده اتعدلي

رباب ابتسمت ابتسامه صغيره

وبعد قليل ات يالعملاء وانتيهي الاجتماع وقالت رباب لقاسم انها سوف تذهب

قاسم نعممممم لاااا مفيييش مرواح لوحدك مفيييش خلاص انا هوصلك

رباب بس

قاسمممم ربااااااااااب

رباب خلاص اتفضل نمشي

قاسم يلاااااا

وذهبوا الي منزل خاله رباب

ووصلها

وومر ثلاثه اشهر علي عمل رباب في الشركه وقد عرف بهم قاسم انه يحبها وهي كذلك ولكن عناده وغروره لم يسمحله

واتي يوم واتي لرباب اتصال من اهلها وفحاه اغمي عليها عند دخول قاسم


يتبع….

google-playkhamsatmostaqltradent