رواية احببت صقر العرب الفصل الرابع 4 - بقلم جويريه عبد الله

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت صقر العرب الفصل الرابع 4

الفصل الرابع

بقلم جويرية عبدالله سليم

راحو جابو هاجر من البيوتي سنتر وذهبو القاعة

هاجر كانت سرحانة في مصيرها مع هذا الصقروفاقت من شرودها على صوت بارك الله لكم وبارك عليكمة. وجمع بينكم في خير

هاجر بصدمة تتحدث داخلها..بسرعة دي بيقيت حرم صقر الحويطي
ونزلت دمعة من عينها ومسحتها قبل ما حد يشوفها

بس ملحقتش صقر شاف دموعها

صقر.. متبينيش حاجة عشان محدش يشك

هاجر . .حاضر

صقر..افردي وشك ده دالواقتي ووفري الدموع والحزن

عشان هتحتاجيهم قدام

هاجر ..يعني اي

بقلم جويرية عبدالله سليم

صقر بخبث ..هتعرفي بعدين

فلاش باك

بعد مقابلة

في الهاتف سعد عم هاجر
..صقر بيه

صقر ..ايوا انا مين

مجهول..انا فاعل خير و عايز انبهك لحاجة مهمة جدا

صقر..اعرف مين الاول

مجهول..مش مهم المهم المعلومات الي عندي

البنت الي انت هتتجوزها دي مش تمام وابوها عارف كده

ومصدق ان انت هتتجوزها وتخلصو من الكلام الي بيطلع عليها و كده كده انت متعرفش حاجة فاوافق عليك

صقر.. واي يثبت الي انت بتقولو. ده

مجهول..ثواني والدليل يكون عندك

واغلق المجهول الخط دون سماع رد من صقر

صقر بصدمة  ياولاد.........
رجوع من فلاش باك

هاجر..ممكن سوال

صقر..امم

هاجر..اشمعناء انا

صقر بستغراب ..مش فاهم

هاجر..اشمعناء انا الي تحلو المشكلة بيا

صقر..هل في بنات غير سياتك

هاجر..اه. في بنت عمي سعد وبنت عمي سليمان

ودول اكبر مني

صقر..محدش قال

هاجر..بابا قال

صقر.. نصيبك كده في اعتراض

هاجر.. اللهم لا اعترض

صقر يبقى خلاص

هاجر. .تمام

نسر..كان بيتكلم في الفون براة القاعة

وسارة كانت بتقابل ملاك بنت خالتها

ملاك كانت بتجري ورا سارة

هوب سارة خبطت. في نسرين وقعت

نسر..بعصبية.. مش تفتحي يابت انتي

بقلم جويرية عبدالله سليم

سارةبصدمة.. نهارك اسود انت بتقولي بت. نهارك مش معدي معايا

نسر..هتعملي اي يعني دي حركة. من بتوع بنات اليومين دول عشان. توقعي اي شاب حلو ووغني

سارة..انت قليل الادب.لو انت تعرف بنات زبالة دي مشكلتك مش مشكلتي بس لما تكلم معايا تتكلم بادب انت سامع ولا لا

نسر..تعالي دغري وفكك من جو الاخلاق ده

سارة..مش هرد عليك بلساني ورفعت ايدها وطرررررررااخ

نسربصدمة وعصبية..انتي قد الي عملتي ده هدفعك تمنو غالي اوي

سارة..ده رد مناسب على واحد حقير وزبالة زيك
وتركتو ورحلت

داخل القاعة

حان وقت رقصةسلو على اغنية ملكة جمال الناس

.وقام هاجر وصقر

طول عمري بحلم يبقالي حد ابقى قلبووويبقالي
جت احلى من رسم. خيال ملهاش شبه اوصفها بي
صحابة عيون هادية بريا قلبي اتخاطف مني دقيقة
وده صعب اوي بنسبالي او عمري ماتعودت عليه
ملكة جمال الناس.
دالوقتي ملكي خلاص يالمثبت الاحساس
جوها ثبتني
...هقفل عليها بيبان مردش جماله يبان من حقي ما انا كسبان ويا بنتي حابتني
ملكة جمال الناس دالواقتي ملكي خلاص المثبت الاحساس جوها ثبتنيي
وانتهت الا غنية مع التصفيق الحار
واثنا الرقصة كان في حديث بلغة العيون بين هاجر و صقر

بقلم جويرية عبدالله سليم



في مكان تاني

مجهول ١..متنفذ النهارده

مجهول٢. .اشمعنا النهارده

مجهول١..عشان النهاردة كتب كتابة يا غبي وهنقدر ننفذ. النهارده من غير شك
مجهول٢..تمام
مجهول ١..طيب اخلص يالا

مجهول ٢..ماشي يا عم

في القاعة
نسر..وحيات امي لربيها

اسد اخو نسر وصقر..مالك انت انجننت بتكلم نفسك

نسر..بعصبية..فكك مني متخليهمش يطلعو عليك ابعد عني

ا

اسد ..خلاص يا عم

سارة واقفة مع مريم بنت خالتها

مريم ..مالك في اي

سارة.. مفيش انا تمام

مريم . .اكيد

قطع حديثهم ملاك

ملاك ..يلا نتصور مع هاجر

سارة ..اه يلا

وراحو عند هاجر

سالم ابو صقر..مبروك يا محمد

محمد..الله يبارك فيك

سالم..عقبال متشوف عيالهم

محمد..اللهم امين

سالم..متخافش على هاجر صقر هيصونها

محمد..على الله

عايدة ام صقر..مبروك يا حبيبي

صقر..الله يبارك فيكي يا امي

صقرلهاجر..دي امي

هاجر بحترام ..ازيك يا طنط

عايدة.. طنط اي قوليلي يا. عمة

هاجر ..حاضر يا عمة

عايدة..يلا عشان تلبسو الشبكة

وجابت الشبكة ولبسهوا

طااااااااااااااااااخ

الصدمة حلت على الجميع

ياترى الرصاصة جت في مين

يتبع

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت صقر العرب" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent