Ads by Google X

رواية احببت صقر العرب الفصل الثالث 3 - بقلم جويريه عبد الله

الصفحة الرئيسية

رواية احببت صقر العرب الفصل الثالث 3

سليم..حل المشلكة انتي

هاجر بصدمة..انا ازاي

سليم..تتجوزي ابن ابني والمشكلة هتتحل وبحور الدم هتقف

هاجر بصدمة..بابا

محمد. .الكلام ده مش هيحصل بنتي لسة صغيره

سالم ابو صقر..هو ده الحل الواحيد عشان المشاكل تخلص

محمد..تتحل بي بنتي لي اشمعناء بنتي انا في بنات اكبر منها واحسن منها اشمعنا بنتي

سليم..احنا ريدين نناسبك انت مش حد تاني

سعد عم هاجر..وافق يا محمد خلي المشكلة تتحل وكمان دول ناس محترمة وهيصونو بنتك

محمد .. اديهم بنتك انت انا بنتي صغيرة ازاي ارميها الرميا دي

سليم..اسمع يا محمد هو ده الحل الوحيد يا اما بنتك يا اما البحور الدم مش هتقف ولا هتفض

سليمان عم هاجر التاني..وافق يا محمد خلي المشكلة تخلص وهيصونوها ويحافظو عليها

محمد..مش هرمي بنتي

سليم..انا عاوز اقعد مع هاجر لواحدنا

محمد... نعم

سليم. .الي سمعتو

بعد عدة محاولات مع محمد وخير وافق هاجر تقعد مع الحج سليم على انفراد

سليم.. تعالي يا بنتي متخافيش  انتي بتحبي ابوكي ولا لا

هاجر..بحبو

سليم ..طيب وافقي على الجواز والمشكلة هتتحل

عشان  لو موافقتيش ابوكي

هاجر..مالو بابا

سليم..هيموت

هاجر بصراخ وعياط ..لا ونبي بابا لا هعمل اي حاجة  انتو عايزنها بابا لا

سليم بخبث. .وافقي على الجوازة ومش هيحصل حاجة

هاجر بعياط..محدش هيعمل لي حاجة

سليم..ايوة

هاجر..موافقة

سليم..قولي قدامهم كده

هاجر..حاضر

هاجر..بابا
محمد ..نعم

هاجر..انا موافقة اني بلعت  ريقها وكملت موافقة على الجوزة

محمد بصدمة..بتقولي اي

سليم .. الفتحة والشبكة وكتب الكتاب الخميس الي جاي

ورحلو بعد الاتفاق

طلع محمد بيتو وهو مش بيكلم هاجر

سارة توام هاجر..اي الي حصل وكانو عاوزينك لي تحت

قصت عليهم هاجر ماحدث

سارة..واي خالكي توافقي

هاجر بعياط..عشان المشكلة دي تخلص هنفضل كده لحد امتى في بحور الدم شغالة وستات بتترامل وعيال بي تتياتم لازم نوضع حد لكده

سارة..العيلة فيه بنات غيرك اشمعناء انتي

هاجر..نصيبي كده

ام هاجر..اي حصل يا محمد قص عليها محمد ماحدث

نوال.ام هاجر..يالهوي اشمعناء بنتي دي صغيره لسة ١٦سنة

محمد..هموت واعرف اشمعنا بنتي الي هيموتو عليها

بقلم جويرية عبدالله سليم

قاطع حديثهم طرق على باب الغرفة

محمد..ادخل..دخلت هاجر

هاجر..بابا

محمد..... ..............

هاجر..بابا رد علية انا عملت كده عشان نخلص من المشاكل دي عاجبك كل يوم واحد يموت مننا كان لازم نوضع حد لكدة

محمد..مش انتي

هاجر..متخافش عليه انت عارف بنتك كوايس

محمد..ربنا يستر من الي جاي

جه اليوم المنتظر يوم الفتحة وكتب الكتاب

في قصر صقر

سليم..صقر فين

عايدة ام صقر..لسة مجاش يا عمي

سالم..بس انا ماكدعليه مايتاخرش
سليم..كده هنتاخر على الناس

صقرولا هنتاخرولا حاجه ساعة واكون جاهز

وجهزو ومشيو

يتبع

ياترى مصير هاجر مع صقر اي

نتعرف على الي ظهرو البارت الي فات

محمد ابو هاجر٤٨سنة سواق حفار يحب بناتو بشدة ويخاف عليهم

نوال ام هاجر٤٢سنة طيبة وحنونة ربة منزل

سارة وفاطمة توام هاجر١٦سنة عسليات كدةودمهم خفيف

سعد عم هاجر٥٥سنة بيكرهاعيال محمد اخو

سليمان عم هاجر٦٠سنة

نسر اخو صقر التوام مفيش فرق بينهم خالص غير لون العين صقر عينو عسلي ونسر عيونو سودة غامق وجسد رياضي

سالم ابو صقر٥٥سنة حنون القلب طيب

عايدة ام صقر٤٥سنة ربة منزل حنونة تعشق سالم بشدة وتغار عليه مهما مر الزمن

وفي ناس هتظهر تاني

احببت صقر العرب

بقلم جويرية عبدالله سليم

ملحوظة

انا كتبتها بالعمية عشان بنشرهاوفي جروبات ع الواتس وناس مش فاهمين الغة





  •تابع الفصل التالي "رواية احببت صقر العرب" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent