رواية ملكت الحمزة الفصل الرابع و الثلاثون 34 - بقلم سندس احمد

الصفحة الرئيسية

 

 رواية ملكت الحمزة الفصل الرابع و الثلاثون 34 -  بقلم سندس احمد

   ملك بعصبيه: حمزه رد عليااا
حمزه ضغط ع ايدها وقال ببرود: مقولتلك معاياا فاامستشفى ايي هياا شغلانه وبعدين م عايز عكننه والنبي ع ناا مستحمل نفسي بالعافيه
ملك بصتلو والدموع اتحجرت فعيونهاا وسكتت
خدها ودخلو القاعه
وكانو العرسان كلهم واقفين
جوريه ماسكه مريم
حوريه ونور معاه حياه
يونس وايهاب مع هاجر
وحمزاوي مع حور
سلمو العرايس للعرسان وسابهم ونزلو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
ايهاب باعجاب شديد: نا معرفش انك قمر كد يحور
حور بخجل: شكراا ونتا كمان قمر اوي ي هوباا
ايهاب بتصفير وصوت عالي: الله
حور بكسوف: ايهاب اسكت
ايهاب مسك ايدها وباسها وقال بحب: عيون ايهاب
حور بصتلو يكسوف وسكتت
خدها وراح قعدو عالكوشه
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
يامن حضن مريم وقال بعشق: مبروك يروحي
مريم بفرحه شديده: مبروك ليناا
يامن بصلها وقال بغمزه: ايي القمر ده يمريم
مريم بحب: بجد ي يامن قمر
يامن مسك وسطها وقال بعشق: دنتي احلاا من القمر نفسو
وخدها فحضنو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
حازم حضن حياه وباسهاا فخدهاا وقال بعشق: اخيراا يحياتي اخيراا
حياه بفرحه: نا م مصدقه يحازم
حازم بص فعيونها وقال بحب: صدقي يقلب حازم صدقي وعيشي معايااا
وخدها فحضنو
“” “” “” “” “” “” “” “”
علي مسك ايد هاجر وباس ع راسها وقال بحب: زي القمر ينوجتي
هاجر ببتسامه: ونتا كمان
علي بضحك: قمر بس اخواتي احلاا مني
هاجر بعشق: فشر مفيش غيرك نتا اللي قمر اصلااا دنتا اللي مغطي عالكل يدوك
علي حضنهاا وقال بحنيه: بحبك اوي ينوجتي
…………. كلهم قعدو والاغاني اشتغلت
وبقو يرقصو
وحمزه طلع هو وملك ع يبارك للكل
سلم ع اخواتو كلهم وسابهم ونزل
كملو رقص ويامن اللي كان واخد حور فحضنو
وكل م ايهاب يمسك ايدهاا يبعدهاا عنو ويرقص معايااا
وعلي كان بيرقصهااا ويطوح بيهااا
وحازم اللي كان بيغني بعشق ظاهر اوي مع حياه
ملك كانت قاعده عالكرسي وساكته
حمزه بهدوء: مالك
ملك وديت وشها الناحيه التانيه ومردتش
مارياااا ببتسامه: حمزه ممكن اتكلم معاك شويه
ملك بصتلهاا برفع حاجب ولسه هتتكلم حمزه مانعهااا
حمزه بهدوء: طيب اسبقيني نتي ونا جاي وراكي
مارياا هزت راسهاا وسابتو ومشيت
ملك بانفعال وصوت عالي: والله العظيم يحمزه لو سبتني وروحتلهااا لاكون مروحه دلوقتي حالا
حمزه بعصبيه وحده: ملك اتعدلي ووطي صوتك وونتي بتتكلمي معاياااا فاهمه
ملك زقتو بايدهااا وقالت بعصبيه وزعيق: كل اللي هامك انو صوتي عالي وم واخد بالك من اللي حضرتك بتعملو صح ونا لو حد باصلي بس بيبقاا يومي اسود هو ونااا ونتا بق جات وسلمت عليك ومسكت ايدك وبتبصلهاا فعيونهااا وعادي وم عايزني اتفعل ولا اتعصب صح
حمزه محسش بنفسو غير وهو بيضربهااا بالقلم
حمزاوي شافو من بعيد جري عليه
حمزاوي مسك حمزه وقال بحده: في ايي نتا ايي اللي هببتوه ده
ملك بصتلو بدموع وجريت طلعت لبرااا
حمزه بعصبيه: حمزاوي ابعد عني ديي بتعلي صوتهاا عليااا هياا مفكره نفسهااا مين هااا دنااا ادفنك
حمزاوي بعصبيه: متهدا ياض نتا م شايف المعازيم وانو فرح اخواتك ايي عايز تخرب الدنياا وناا اللي بقول عليك العاقل
حمزه بعد عنو وقال ببرود: خليك فحالك يحمزاوي وملكش دعوه بياا وبمراتي
وسابو وخرج
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
خرج لاقهاااا واقفه جنب العربيه وبتعيط
لسه هيروحلهاا لاقه ماريااا فوشو
ماريااا بحب: يعني اتاخرت يحمزه
حمزه ببرود: ممكن نتكلم بعدين يماريااا ع مشغول اوي دلوقتي
ملك بصت لاقتو واقف معاهاااا بصتلو ومشيت
جريت لحد مطلعت عالطريق العام
وقفت تاكسي ومشيت
حمزه جري وراهاا بس ملاحقهاش
ركب عربيتو ومشي بسرعه
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
الفرح خلص وكل. واحد اخد عروستو ومشي
ايهاب خد حور العماره بتاعتو
وعلي ويامن وحازم رجعو الفيلاااا
وجميله مكنتش ظاهره خالص
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
ملك نزلت من التاكسي ودخلت الفيلااا
طلعت بسرعه عالجتاح بتاعهااا
قفلت بالمفتاح من جوه
حمزه نزل من عربيتو وركنهاا وطلع بسرعه وراهااا
خبط عالباب بس مردتش ترد
حمزه بعصبيه وصريخ: ملك افتحي بدل مكسرو عليكيي
ملك ببرود: غور من هناا م عايزه اشوفك غور
حمزه بانفعال وعصبيه: ملك افتحي
وخبط الباب جامد
ملك بزعيق: م فاتحه غور من هنا روحلهاا يلااا اقف معاهاا وامسك ايدهاا زي محضرتك عاوز يلااا غور
حمزه ضغط ع شفايفو بعصبيه شديده
نزل الجنينه وطلع من عالسور ونط من البلكونه
دخل الاوضه لاقهاا بتقطع ف القمصان بتاعتو اللي بيخرج بيهااا
بص للارض وبصلهاا بصدمه
ملك اتفزعت لما لاقتو قدامهاا وقالت: نتا ايي اللي جابك قولتلك غور
حمزه قرب منها وبيحاول يتحكم فنفسو: نتي ايي اللي نتي بتعمليه ده
ملك ببرود: مبعملش حاجه بقطعلك قمصانك الحلوه اللي بتشد وبتجذب كل البنات عليك
حمزه قرب منهاا ومسك ايدها وقال: نتي اتجراتي وعليتي صوتك عليااا مرتين يملك مرتين ومخوفتيش
ملك زاحت ايدو وقالت ببرود: طلقني مدام ناا ست م كويسه
حمزه ضربها”ا بالقلم طيرهاا عالسرير
ملك حطيت ايدها ع خدها وقالت بدموع: بكرهك يحمزه بكرهك بتحلل كل حاجه ليك وبتحرمهاا ليااا
حمزه اتصدم من ردهاا اوي
مكنش متوقع. كد منهاا هيااا بتحبو اوي ومتقدرش تبعد عنو
ازاي تقول بكرهك وطلقني
فاق من تفكيرو ع صوت عياطهاا
ملك بدموع ووجع: نا بجد بكرهك بكرهك اوي وبقيت بقرف منك غور من قدامي يحمزه
حمزه لسانو اتشل ومبقاش قادر يتكلم
راح فتح الباب وخرج قفل عليها من بره ومشي
ملك حطيت ايدها ع بطنها وقال بدموع: ابوك اناني اوي اناني م بيفكر فيك وانو الضرب اللي بيضربهولي ده ممكن ياثر عليك ونخسرك
لا وفوق كل ده رايح يقف مع زفته ديي اللي شبه عصايه القصب
نامت وحطيت ايدها ع بطنهاا وشردت
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
حمزه حط ايدو ع وشو بتعب شديد
كان قاعد فالريسبشن تحت فالفيلاا
دخل محمد لاقه قاعد
محمد قعد جمبو وقال باستغراب: يعني قاعد هنا
حمزه بهدوء: مفيش مخنوق شويه
محمد بصلو وقال بشك: في ايي حصل حاجه بينك وبين مراتك ولا ايي
حمزه ولع سجاره وقال: لا مفيش متقلقش نتا روح نام الوقت اتاخر
محمد بصلو بشك وقلق وقال: حاضر بس خلي بالك من نفسك
وسابو وطلع جناحو
حمزه قعد ينفخ فالسجاره بتعب
قام وراح اوضه الضيوف وفرد جسمو ونام
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
حازم كان بيقلع هدومو وكان مستني حياه تطلع من الحمام
خلص ولبس بنطلون اسود بس وقعد عالكنبه
بعد خمس دقايق حياه طلعت
كانت لابسه روب لحد ركبتهاا لونو بينك
بصتلو وبقت تفرك ف ايدهاا بتوتر ووشهاا كلو بق احمر
حازم قام ووقف جنبهاا وقال بعشق: اول مره اشوف شعرك حلو اوي يحياتي
وقرب باسهاا من خدهاا
حياه كانت هتقع بس حازم مسكها وحضنها وقال بغمزه: ايي احنا هنخيب من اولهاا ولا اييي
حياه دفنت راسها فحضنو ومردتش
حازم حس بسخونه وشهاا ع صدرو
حازم مشا ايدو ع شعرهاا وقال بحنيه: حبيبي لو خايفه خلاص بلاش انهارد.
حياه بخجل: ب بس ده حقك يحازم ونا لو حرمتك من حقك يبقاا حرام
حازم حضنهاا وشالهاا وقعد عالسرير وبق يطبطب ع ضهرها بحنيه وقال: راحتك نتي اهم حاجه عندي لو م حابه خلاص
حياه حضنتو وسكتت
حازم باس رقبتهاا بعمق. شديد
فضل يبوس فرقبتها لحد موصل لوشهاا
ميل ع شفايفهااا وباسهاا بحب وشغف
قلعها الروب وكانت لابسه قميص قصير مفتوح من عند الضهر والصدر ولونو بينك بردو
باس خدهاا ونزل دفن راسو فرقبتهااا
وهياا بقت تتجاوب معاها
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
يامن بزهق: مريم اخلصي نا زهقت
مريم بغيظ: متهدا الله الدنياا مطارتش لسه
يامن قام وراح وقف جنب باب الحمام وقال بملل وزهق: هفتح الباب لو مخلصتيش نا بجد زهقت يمريم
مريم خرجت لاقتو فوشهاا لسه هتدخل شدها من ايدها وحضنها وقال بوقاحه: في ايي م عايزاني اشوفو خدي بالك ناا هشوف كل حاجه نتي دلوقتي مراتي ومن حقي وبتاعتي واعمل اللي نا عايزو
مريم بصتلو بكسوف وقالت: نتا قليل الادب وابعد ع ادخل البس حاجه
يامن بص لجسمها اللي كلو عريان
لانهاا كانت لابسه قميص قصير خالص ومفتوح اوي من عند الصدر وبحملات
لونو اسود وهياا بشرتهاا بيضه
يامن بوقاحه وسفاله: تلبسي ايي نتي كد كد هتقلعي عايزه ايي من اللبس وبعدين اه نا قليل اادب هو في احلا من كد
مريم بغيظ وكسوف: نتا سافل اوي ي يامن ابعد
يامن ميل ع شفايفهااا وباسهااا وثبت راسها بايد والايد التانيه ع وسطهااا
مريم اتجاوبت معاها ولفت ايدها حوالين رقبتو
يامن بعد وقال وهو باصص فعيونهااا: بعشقك
وميل باسها فرقبتها
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
ايهاب كان بره وحور كانت بتغير الفستان
خلصت ولبست بيجامه بنص كم وسابت شعرهاا
ايهاب دخل وقفل الباب وبصلها وقال بحب: ايي القمر دهه يحوري
حور بصت فالارض. بخجل
ايهاب راح ناحيتهااا
وحضنها وقال بحب: مكسوفه من ايي نتي بقيتي مراتي يحوري
حور وشها بق احمر اوي
حور بكسوف: ايهاب ممكن ناجل الحاجه بعدين ع نا م مستعده ممكن
ايهاب رفع. وشها وقال بحنيه: ممكن يقلب وروح وعقل ايهاب وممكن اوي كمان
حور بصتلو ببتسامه وقالت بحب: بحبك اوي بجد
ايهاب بعشق: نا اكتر يحببتي
شالها وراح بيها عالسرير وخدها فحضنو ونامو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
علي كان واقف فالبلكونه بيتكلم ف الفون
وهاجر جوه فالحمام
هاجر خرجت وكانت كتله جمال
شعرهااا الناري مع عيونهاا العسلي وحواجبهاا الحمرا وبشرتها الدهبيه كانت جميله حد الفتنه اوي
كانت لابسه شورت قصير خالص وتوب بحملات قصير لحد بطنهاا
راحت عند التسريحه تسرح شعرهاا وبقت تلعب فيه بفرحه
راحت تشوف علي لاقتو فالبلكونه
وقفت عالباب ولسه هتتدخل سمعتو بيقول
علي بهدوء: ناا هتطلقهااا بس م دلوقتي نا بس اتجوزتهاا ع اعالجهااا م اكتررر واخليهاا تبطل اللي بتعملو ف ايدهاا ده
هاجر حطيت ايدهاا ع بوقهاا بصدمه وبرققت
وووووو

google-playkhamsatmostaqltradent