رواية عشق الحمزة الفصل الواحد والثلاثون 31 - بقلم فاتن جمال

الصفحة الرئيسية

  

  رواية عشق الحمزة الفصل الواحد والثلاثون 31 -  بقلم فاتن جمال 

 عند ادهم

ليان ..لو سمحتي يا ماما الفستان مش عجبني

هدي الام..ليه يا بنتي ده جميل

ادهم دخل ليان شافته أدارت وراء هدي الام

ادهم ..بتستخبي ليه

ليان من وراء هدي ..ا. نا

ادهم ..طب بطلي تستخبي وتعالي شوفي الفستان

ليان ..مش هلبس غير فستاني

ادهم …لو سمحت ادخل

دخل واحد شايل جرب فستان وعليه تكت باسم المصمم

ليان بفرحه ..الله هو ده الفستان الاي كنت عايزه

ادهم ..هو انتي شفتيه ليس

ليان ..مش مهم المهم أن المصمم الاي كنت عايزه يصمم

فستاني هو ده

ادهم ..يارب الصبر

ليان ..طيب اتفضل روح البس علشان الميكاب زمانها جايه

عند مراد

مراد ..هدي اسمعي بق الفستان الاي كنتي عايزه اهو

هدي ..قولت مش هو ده

مراد ..لا هو والصوره معايا

هدي ..يعني هتصدق الصوره وتكدبني انا

مراد ..لا يا حبيبتي اصدقك انتي واكدب الصوره

هدي ..طيب يعني هنلغي الفرح

مراد ..لا دانتي عايزه الضرب دخل محمد

محمد ..في اي

مراد ..سبني يا عمي

محمد ..في اي بس

مراد ..بنتك عايزه تلغي الفرح

محمد بغمزه لمراد ..طب وفيها اي اتجوزها من غير فرح

مراد بابتسامه وقال..عندك حق وانا موافق

هدي ..لا خلاص هات الفستان واطلع بره علشان الميكاب

بعد ساعات عدات علي ابطالنا جه وقت كتب الكتاب

حمزه ومراد وادهم وقفين مستنين شروق وليان وهدي ينزله

نزلت بناتنا الحلوين وكل وحده فيهم شكلها يجنن وابطالنا

الحلوين كل واحد قرب من حبيبته

ادهم ..اي الجمال ده

ليان ابتسمت

مراد ..الله واكبر اخيرا هتكوني معايا

هدي ابتسمت وقالت..مراد

حمزه .. بحبك

شروق ..وانا بموت فيك

محمد ..ياله يا ولاد

مراد ..مش كنا عملنا الفرح في اوتيل بدل الجنينه

هدي ..لا كدا احسن علشان الصحافه والاعلام

هدي الام زغرطت

محمد ..ياله يا ولاد الماذون جه

مراد ..انا الاول

ادهم ..لا انا الاول

الماذون ..اتفضل يا استاذ

ادهم قعد وقال ..لو متجوزتش انا الاول مش هجوزك اختي

مراد .. دانا بهزر يا ابو نسب

الماذون ..مين وكيلك يا عروسه

ليان ..بابا محمد

محمد ..وانا اتشرف اني اكون ابوكي

ادهم قرب من ليان وقال ..بموت فيكي

بعد وقت

الماذون ..بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير

مراد ..الدور عليا

ادهم ..اتفضل يا بارد

الماذون لتاني مره علي التوالي ..بارك الله لكم وبارك عليكم

وجمع بينكما في خير

شروق وقفه سرحانه

حمزه ..احم احم

شروق ..حبيبي بتقول حاجه

حمزه ..انتي طالق

شروق ..نعم

حمزه ..ايو يا روحي انا مطلقك من اسبوع

حمزه مسك ايديها وقرب من الماذون وقال ..الدرو علينا

شروق ضحكت وقالت..والله العظيم انا بموت فيك

حمزه ..وانا بعشقك انتي عشق الحمزه

الماذون لتالت مره ..بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير

وعد الفرح علي الحلوين

ليان ..ادهم الله يهديك سبني

ادهم ..اسيبك دانا مصدقت انك جانبي ومعايا

ليان ..ادهم سبني والا هصوت والم عليك الاوتيل

ادهم بهدوء قرب منها وباس ها من شفي فها

ليان اتجوبت معا ونسبهم مع بعض

مراد ..اخير يا روحي بقيتي معايا

هدي بكسوف وابتسامه..وهفضل جانبك باقي العمر

مراد ..طب كنت عايزك في موضوع

هدي بضحك..موضوع اي

مراد قرب شالها وقال ..تعالي بس تحت البطانيه وانا هقولك

ونسيبهم مع بعض

عند بطلنا المحبوب حمزه

شروق ..حمزه

حمزه كان قاعد علي السرير وسند رأسه علي السرير وشروق

في حضنه ..نعم يا روح حمزه

شروق مسكت أيده وحطتها علي بطنها وقالت ..حبيبي بطني بتوجعني

حمزه ..حببتي هي دائما جايه معايا بالعكس ليه ..هقوم

اعملك حاجه دافيه

شروق مسكت أيده وقالت..لا ياروحي الدافئ مضر علشاني

حمزه ..مش فاهم

شروق ..حبيبي انت هتكون بابا

حمزه بفرحه وقرب منها وباسها من أيدها ورأسها

وحضنها ..بجد انتي فعلا حامل يعني أنا هكون بابا

شروق بابتسامه..اه يا روحي هتكون بابا

حمزه ..خليكي هنا

شروق ..رايح فين

حمزه ..هجبلك شيكولاته وشيبسي واي حاجه انتي نفسك

فيها

شروق بخبث..دلوقتي بقيت عايز تجبلي كل حاجه

حمزه ..قصدك انك حامل من يوم اليخت

شروق ..ايو مكنتش عارفه اني حامل

حمزه ..علشان كدا كنتي بتاكلي كتير

شروق ضحكت وقالت..تقريبا

بعد سنه مر علي ابطالنا الحلوين

مراد وهدي قعدو مع جده وسته وهدي جابت بنوته وسموها

موني وحازم طول النهار قاعد بيها ومراد وحازم رجعو ايد واحده

ادهم وليان استقره في قصر الهادي وليان جابت ولد سمته محمدوحامل وليان طبعا رجعت شغلها تاني بس علشان تكون مع ادهم

عند حمزه هو كمان استقر في قصر الهادي

شروق جابت توام ولد وبنت ملك وادهم

وطبعا مي ومحمد وهدي طول النهار قاعدين با ادهم وملك ومحمد علشان ابطالنا كل واحد بيجي من شغله لحببته

وكدا تكون نهاية ابطالنا الحلوين

 

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الحمزة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent