رواية عشق الحمزة الفصل الثلاثون 30- بقلم فاتن جمال

الصفحة الرئيسية

  

  رواية عشق الحمزة الفصل الثلاثون 30-  بقلم فاتن جمال 

 ليان جريت هي كمان عليها

وعماد استغل الفرصة ورفع المسد هو كمان علي مراد وقف حمزه وادهم ومراد مش عارفين يعملون حاجه

عماد ..كدا خلصت يا مراد

شريف ..هقتلك يا حمزه

رامي ..موتك علي ايدي يا ادهم

محمد والباقي نزلو جري

وليس عماد بيدوس علي الزنات لق البوليس بيمسك أيده

حمزه .. مش قولتلك قبل كدا نهايتك هتكون علي ايدي

مي قربت من شريف وقالت ..طلقني

شريف ..انتي طالق

البوليس قبض عليهم والكل رجع علي شقة ليان

ادهم ..انا بقول نكتب الكتاب النهارده علشان ميحصلش

حاجه تاني

ليان ..بس انا مش مواقفه

ادهم ..مش فاهم

ليان .. يعني طلب الجواز مني انا غيرت رايي فيه

ادهم وقف وقال ..يعني اي

ليان ..مش مواقفه عليا

هدي الام..ليه يا حبيبتى

ليان ..ابنك كدب عليا وقال إن بابا مسافر بس بابا مات هو بيعمل كل ده علشان شفقان عليا

ادهم ..والله العظيم بحبك وبعدين هشفق عليكي اقوم اتجوزك

ليان بصت في عينه وقالت ..يعني انت فعلا بتحبني

ادهم ..دانا هموت عليكي

مراد ..حم حم احنا موجودين يا معلم

ليان ابتسمت وقالت..بس بردو انا ليا شروط

ادهم ..شروط اى يا روحي

ليان ..اولا نعمل فتره خطوبه حوالي سنتين وثانيا تسبني افكر برحتي إذا كنت اوافق والا لا

ادهم ..وثالثا اي ان شاء الله

ليان ..لو سمحت بطل تقطع كلامي

ادهم باستغراب ..اها حاضر كملي ووقف وحط ايده علي خده وحمزه قاعد وشروق جانب مي الاي هي كمان عايزه تعمل حاجه تتأكد بيها أن حمزه هيكون محافظ علي شروق

ليان ..ثالثا وده الاهم

مراد قرب من ادهم وقال ..راحت عليك يا ضنايا

ادهم ..شكلي هدخل مستشفى الامراض العقليه

ليان ..لو سمحتو اسكتوا

مراد وادهم سكتو

ليان ..لو وفقت فأنا عايزه فستاني من باريس ويكون علي زوقي

ادهم ..يغني انتي في دماغك استيل علشان نلحق نعمله

ليان ..لا مفيش لو وفقت هبق اشوف استيل واقولك

محمد ..كل دي أوامر موجابه

ادهم ..نعم أوامر اي دي الاي هي متوافق عليها

ليان ..شفتو هو اصلا مش فارق معا

ادهم ..مش قصدي كدا

مراد ..اشرب بق

ادهم ..اخرس ..يا حبيتي قصدي اني موافق علي موضوع الفستان بس موضوع الخطوبه الاي تالت سنين ده كتير اوي ومرفوض اصلا

ليان ..لا ده بالذات انا مش هتنازل عنه

ادهم ..طيب موافق بس نخليها تلات ساعات

حمزه ضحك وقال..وعده منهم ساعتين يبق باقي ساعه

ادهم ..حبيب اخوك

ليان ..شروق شوفي خطيبك

شروق ..متخافيش يا روحي هو كمان هيعمل كدا

حمزه بص باستغراب وقال..يعني اي

شروق ..يعني انا كمان عايزه فتره خطوبه

حمزه بص لمي وقال ..خالتو انا كنت بقولك مش هقرب من شروق غير لما اخلص الموضوع الاي ورايا وانا دلوقتي مستعد اني اعمل اي حاجه علشان اتجوزها من تاني

مي ..ماشي يا حبيبي شروق قدامك اسالها هي العروسه

شروق ..حمزه طلقني

حمزه ..نعم يا اختي

شروق ..طلقني واطلب ايدي من جدي وعمي

حمزه ..طيب ماشي ..بابا انا طالب ايد بنتك المصونه شروق الهادي

محمد ضحك وقال..ازاي وانت جوزها

شروق ..قولتلك طلقني الكل هيضحك عليك

حمزه ..مش هطلقك يا شروق

شروق ..خلاص هرفع قضية خلع

حمزه ..اضربك با اي بق

مراد ..استهد بالله دي هبله

حمزه بص لمراد وقال..متلم نفسك..بس والله عندك حق هبله هاخد علي كلام هبله

شروق ..والله بق انا هبله طيب يا حمزه مفيش جواز خالص

ادهم …ليان حببتي سيبك منهم احنا نتجوز مع مراد وهدي

هدي …وانت مين قالك أني هتجوز

مراد ساب حمزه وبص لهدي…نعم يا ختي

مي وهدي الام ومحمد والهادي وقفو يضحكو عليهم

هدي ..زي ماسمعت انا عايزه فتره خطوبه حوالي خمس سنين

حمزه مسك مراد ..مراد استهد بالله دول مجانين

هدي وليان وشروق وقفو وقالو ..احنا مجانين

حمزه ومراد وادهم ..ايو مجانين

حمزه ..اسمعي بق يا بنت الهادي انتي فرحي عليكي يوم

الخميس الجاي قدامك خمس تيام خطوبه تكوني اختارني فستان وانا هجيبه حتي لو من الهند

ادهم ..والكلام ليكي يا بنت توفيق

مراد ..نفس الكلام سمعتي

هدي ..لا

ليان وشروق وهدي فضلو يبصو لبعض

هدي الام..خلاص يا بنات

محمد ..ياله يا ليان من هنا للفرح هتيجي معانا

ليان ليس هتتكلم ادهم اتكلم وقال بعصبية مصتنعه ..ياله قومي

تاني يوم الصبح في قصر الهادي وتحديدا في اوضة حمزه

شروق ..صباح الخير

حمزه ..صباح العسل وليس هيقرب منها لق شروق وقفت

جانب السرير وقالت ..دي صورت الفستان الاي انا عايزه

حمزه باستغراب..يعني انتي جايه علشان كدا

شروق هزت راسها..ايو

حمزه مسك المخده وضربها بيها وقال ..اطلعي بره علشان

ماضربكيش

شروق ..الصوره انا بعتهالك علي الواتس

حمزه رم المخده بس هي كانت خرجت من الأوضه

حمزه ..لما اشوف الفستان ومسك الفون وفتح

الواتس ..نهارك اسود يا شروق هو ده فستان دانا هولع فيكي

وقام من علي السرير وطلع بره وفضل ينادي شروق شروق

مي ..خير يا حمزه بتنادي علي شروق ليه

حمزه ..والنبي يا خالتي ابعدي عني علشان انا هولع في بنتك النهارده

مي ..في اي

حمزه ..بنت الهبله

مي ..متلم نفسك

حمزه..اسف بس بنتك مخلتش فيا عقل

مي ..في اي

حمزه ..اتفضلي شوفي بنتك اختارت اي للفرح

مي ضحكت وقالت..وفيها اي

حمزه ..بقولك اي يا مي امشي من قدامي

مي ..قولتلك لم نفسك

حمزه ..هي فين

مي ضحكت وقالت..مش عارفه

ادهم ..حمزه مشفتش ليان

حمزه ..لا ..مشفتش شروق

ادهم ..لا ..في اي مالك

حمزه ..شوف اختارت اي للفرح

ادهم بص علي الصوره وقال ..يا بنت الهبله

مي ..لم نفسك انت كمان

ادهم ..ماهو بنتك مهبوله بصراحه

حمزه .. ليلتها سوده ..انت بدور علي ليان ليه

ادهم ..نفس الفستان العبيطه عايزه

هدي الام..في اي وقفين كدا ليه

مي ..البنات عايزين فستان والولاد مش عايزينه

الخدامه ..مراد بيه بيسال علي هدي هانم

حمزه وادهم نزله

مراد ..حمزه متزعلش من الاي انا هعمله في اختك

ادهم ضحك وقال..عايزه فستان اي

مراد ..وانت عرفت منين..اكيد انت الاي قولتلها علشان تأخر

الجوازه

حمزه ..لا يافالح نفس الفستان شروق وليان عايزينه

ادهم ..وريني يمكن يكون مختلف

مراد ..اهو يا خويا

حمزه ضحك ..هو نفس الفستان

مراد ..طب هنعمل اي

ادهم ..مش عارف

حمزه ..مش هينفع نقول لا

مراد ..طب وهنجيب المصمم منين ده مسافر الصين وعنده عرض

ادهم ..وانت عرفت منين

مراد ..اسمع

ادهم ..اسمع اي

مراد ..اختك المصونه

مراد فتح فونه وجاب فويس بصوت هدي

هدي مراد صباح الخير انا بعتلك فستان فرحي انا عايزه زيه

هو للمصمم المشهور ***ولو الفستان ده مجاش ليا مش هيكون في فرح

مراد ..قومت من النوم وبعت للمصمم بتاعي اساله قال أن

المصمم ده في الصين عنده عرض

ادهم ..طب وهنعمل اي

حمزه ..تلات فساتين شبه بعض الاختلاف في التطريز

مراد ..والمعنى يا كبير

حمزه ..هنخطف المصمم

ادهم ..علي اخر الزمن الرائد ادهم يخطف

مراد ..مفيش فايده لازم نخطفه

حمزه ..خلاص انا هتصرف

عد علي ابطالنا الحلوين الاسبوع بسعاده

وحمزه فعلا خطف المصمم 😂

ادهم ..حمزه عملت اي

حمزه ..خلاص خلص الفساتين

مراد ..يعني كل حاجه تمام

حمزه ..متقلقش

مراد ..طيب ياله علشان الاجتماع السنوي

حمزه ومراد وادهم ومحمد كانو عاملين الاجتماع السنوي

لشركات الهادي

حمزه قعد وقال ..انا بشكر كل الموظفين الاي كانو واقفين

معانا وعلشان كدا كل موظف هنا ليه مكافأة مالية

عند الباشا

حمزه اتكلف بعلاجه في مستشفى من مستشفيات الهادي

وعماد وشريف ورامي اتحكم عليهم بالسجن المؤبد وإيمان خسرت كل حاجه وفقت عقلها ودخلت مستشفى الامراض

العقليه والنفسيه وحازم بدأ يحسن علاقته بامراد

نيجي يوم فرح ابطالنا الحلوين

في قصر الهادي وتحديدا في اوضة شروق

شروق ..مش هتجوز من غير فستاني

مي ..يا بنتي وده ماله

شروق ..مليش دعوه

حمزه دخل ..الكوافير في الطريق

شروق ..مش هتجوز من غير فستاني

حمزه قال ..لو سمحت ادخل

دخل واحد شايل في أيده جراب فستان

شروق ..اي ده

حمزه ..الفستان الاي كنتي عايزه

شروق بصدمه ..نعم ازاي !

حمزه قرب منها وقال ..انتي تطلبي وانا انفذ

شروق ضحكت وقالت..افرض معجبنيش

مي ..شروق مش ده طلبك

حمزه ضحك وقال..المصمم موجود

شروق سكتت

حمزه .ملكيش حجه ..ياله اليوم هيخلص


  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الحمزة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent