رواية احببت صقر العرب الفصل الثاني 2 - بقلم جويريه عبد الله

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت صقر العرب الفصل الثاني 2

اول حاجة عاوزة اقولها الرواية دي بدوية فعشان كده تلاقو كلام متغير شوية

نرجع للرواية



في صباح يوم جديد تستيقظ البطلة من النوم على صوت المنبه وتقوم بكسل

ام هاجر..هاجر هاجر

هاجر..صحيت والله صحيت

ام هاجر اخلصي يلا عشان متتاخريش

هاجر..حاضر قايمة اهو

قامت هاجر دخلت الحمام وادت فريضتها ولبست يونيفرم المدرسة وخرجت من الاوضة

هاجر ماما

ام هاجر ..نعم

هاجر..سارة فين مش باينة

ام هاجر..راحت المدرسة من بدري

هاجر ..وبابا

ام هاجر ..نايم لسة

هاجر ..مرحش الشغل يعني

الام..هروح اصحيه بس اخلص الي في ايدي

هاجر ..خليكي انا اصحي

الام..ماشي

في غرفة ابو هاجر

هاجر براحة بتصحي ابوها

بابا يابابا ايبا


بقلم جويرية عبدالله سليم


ابوها ..اي يوما

هاجر..هتروح الشغل اليوم

ابوها ..لا يوما مش رايح

هاجر..متخانج معهم صح

ابوها بيتاوب ..لا يوما جاي اليوم ضيوف عندنا عشان كدي واخد اجازة اليوم

هاجر ..هيجو متاء

ابوها ..على الضهر كدي انتي ريحة المدرسة

هاجر ..اه رايحة

ابوها ماشي خلي بالك على نفسك يوما

هاجر ..حاضر ايبا سلام

ابوها ..سلام

وذهبت هاجر الى المدرسة


عند صقر لحويطي

سليم ..صجر وين

سالم ابو صقر ..لسة نايم

سليم..واي منيمو لغايت الحين عندنا مشوار عايزين نلحجو

قاطع كلامو صقر

صقر..انا صحيت ارعي  صباح الخير

رد الجميع الصباح

صقر ..هنروح امتى

بقلم جويرية عبدالله سليم


سالم ابو صقر..على الضهر هنكون هناك انشاالله

صقر ..طيب هعدي على المحجر واشوف الشغل وهرجع قبل المعاد

ورحل صقر

سالم عاوزين نخلص من المشكلة دي

سليم ..جريب انشاالله

عايدة ام صقر . .ربنا يستر من الي جاي لو مرضيوش بالصلح  ويعالم الدور على مين

نسر اخو صقر..هما يطولو ان احنا نسلم عليهم

سليم..متنساش ان العلط من عندنا احنا

نسر..لا من عندنا ولا من عندهم خلينا نخلص عاد

عند هاجر في المدرسة

ملاك ..بت يا هاجر

هاجر..ارغي

ملاك احنا عندنا املاء تساعديني

هاجر..امشي من جمبي يا ولية بدل مانفخك
ملاك ..اي ياولية مالك داحنا اخوت

هاجر..مش في الغش

وقاطع كلامهم المستر

المستر..كلو يطلع الكرريس عشان الاملاء

نسيب العالم دي

عند اهل هاجرالضيوف جت والي هما اهل صقربينهم خلاف كبير منذ مدة

بعد الترحيب والسلامات



بداء الحج سليم في الكلام طبعا انتو عارفين احنا جيين لي

سعد عم هاجر..وجدكو يزدنا شرف ياحج

سليم..الله يخليك احنا مدين ايدنا بصلح وعاوزين

محمد ابو هاجر ..واحنا معاك ياحج عشان نفض المشاكل دى

سليم..اكيد اكيد وعشان كده احنا وصلنا الحل  وهو


رجعت  هاجر من المدرسة ودخلتوالاوضة وابوها ندها عليه

محمد ابو هاجر..هاجر

هاجر نعم يا بابا

ابو هاجر بحزن..سوي شاي وتعالي المجعد(المندرة)

هاجر..حاضر

هاجر خلصت الشاي ونزلت تودي

هاجر..بابا ..

سعد عمها..تعالي يا هاجر

استغربت ازاي عمها يدخلها وفي ناس غريبة غطط وشها ودخلت الشاي

سليم ..ماشاء الله تعالي يابنتي اجعدي جمبي هني


بصت هاجر الى ابوها

ابوها هز راسو بالموافقة

راحت هاجر عند سليم

سليم..اسمك ايه

هاجر..هاجر

سليم..مشاالله عندك كام سنة

هاجر..١٦سنة

سليم..الله واكبر وكمل كلامو طبعا انتي عارفه المشكلة الي بين العلتين

هاجر. عارفة

سليم..لو حل المشكلة في ايدك هتعملي اي

هاجر..هحلها طبعا

سليم ..وحل المشكلة في ايدك انتي


هاجر..ازاي ومش هتاخر

سليم...............

هاجر بصدمة ...اي



يتبع

ياترى سليم طلب من هاجر اي هنعرف في البارت الي جاي

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت صقر العرب" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent