رواية عشق القيصر الفصل الحادي عشر 11 - بقلم شيماء صبحي

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق القيصر الفصل الحادي عشر 11


غمضت عينيها لما لقيتو بيقرب منها وحست بانفاسه قريبه جدا من وشها 
فجأها كنان بقبله قويه سكتت فيها عن الكلام واتشنج جسمها "" 
اتعمق كنان في البو"سه أكتر  وشدها من وسطها وشعرها انسدل علي وشها بعدوا كنان وهوا بيبص لملامحها" بق انا عيله زيك  تضحك عليا وتخليني اتجوزها" 
بصالو برعب وهوا بيقرب تاني" بس اهنيكي انتي اصلا حلوه وعجبتيني وشالها وحطها علي السرير ونا""م فوق""ها كنان وهوا بيهمس في ودنها" النهارده هلم""سك بجد؟
ملك غمضت عينيها وضغطت علي جسمو وهيا خايفه؟ 
كنان حس بخوفها دا فبعد عنها ولقاها مغمضه عينيها وكانها بتخبي نفسها منو ؟ 
بصلها وابتسم علي شكلها الطفولي وبعدين اخدها في حضنه ونام؟؟
____________
دخل العسكري للسج"ن وقال" اهدي يا ب"ت منك ليها " هايدي حسن "! 
رفعت هايدي ايديها بتعب وشافها العسكري وقرب منها ولاكنها كان شكلها بايظ خالص صعبت عليه جدا 
وساعدها لحد ما خرجوا من الحبس واتجهوا لمكتب شريف؟؟ 
ادخلي يابنتي" قالها العسكري الي بيساعد هايدي تدخل وكان شريف قاعد وحاطت رجل علي رجل وباصصلها بنظرات غريبه " سيبها يا حسن" بتقعد هايدي علي الكنبه الي موجوده وبيقرب منها شريف"" 
شريف،، اي يا حلوة مش حابة تطلعي من الحبس ليه عجبك القعده مع النس"وان جوا ؟ 
بصتلوا هايدي بتعب " انت..واحد حي""وان
قرب منها وضغط علي وشها جامد لدرجه انها صرخت،، اشششش عيب الكلام دا يا مزه مش عيب تغلطي في ظابط.. برضوا. !!
انت ضحكت عليا انت…  حي….
بعد عنها وعدل هدومه وقال"! انا مضحكتش عليكي انتي الي متهوره وبتتصرفي تصرفات غبيه زيك؟
انا كنت سايبك علشان بدرس المهمه بس انتي اتسرعتي،،؟
هايدي" مهمه اي انت مش خلاص ملقتش حاجه عليه"! 
شريف، لأ لقيت طبعا بس دي أسرار الشغل ومينفعشي تعرفيها دا لو عاوزه تعيشي يعني "! 
هايدي" طيب وانت عاوزني في ايه. 
شريف ابتسم وقال" مش هقولك اي حاجه غير لما تعالجي كل الجروح دي وترجعي لحالتك الطبيعيه لان انا محتاج جمالك الطاغي دا في المهمه"،،، بصتلوا بخوف وهزت راسها بتعب وهوا طلب من المساعدين يخدوها يروحوها،،؟
———
في جناح القيصر 
كان  القيصر قاعد علي السرير وماسك اللاب توب وعشق كانت نايمة جامبه٠! بعت رساله للوفد الامريكي بانو خلاص هينهي شغله ودا محدش يعرف عنو اي حاجه هوا قرر يبعد عن السكه الشم""ال دي ويستقر خصوصا انو مبقاش محتاج حاجه غير انو يكون أسرة "" 
لقي رساله جياله من روك الي هوا بيتواصل معاه .؟  حسنا قيصر ولاكن يوجد عقبة في الموضوع" 
رد القيصر" ما هيا 
رد روك" البوص ؟ 
القيصر استغرب وقال" هل هوا حي؟
روك"! بالطبع '
القيصر" اين هوا "
روك" الان موجود في إيطاليا واعلم بانه يريد الانتقام منك وصديقك كنان وقام بالتواصل مع ظابط مصري ضدك ؟ 
القيصر اتفجأه وبعدت اخر كلمه" سأحل الامر …
روك" احترس قيصر انهو يريد صديقكك كنان ؟؟ 
اتصدم قيصر وبعت" حسنا روك سانهي هذا الأمر 
وقفل اللاب ورجع بضهره لورا وعشق قربت منو بنوم وحضنته ، بصلها شويه وركز في ملامحها واعترف اخيرا انو بيحبها بس مقلش دا ليها لاكن قالو لنفسه جالو اتصال من تلفون الغرفه " الو 
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي 
الموظف" مساء الخير يا فندم أسف علي الازعاج بس في واحده هنا شكلها سك"رانه وبتسال عن حضرتك وعمله ازعاج وبتش"تم الناس الي موجوده بكلام مش كويس " 
اتصدم قيصر من الي سمعوا وعرف ان الست دي تبق نريمان والدته مدام ناني وقف بغضب ولبس هدومه ونزل لتحت وشافها وفي اتنين ماسكينها وهيا عمالو تضر"ب فيهم وبت""سب  ،
اول ما شافته ضحكت"" هههه ابني اهو خلاص ابعدوا "! 
قرب منها القيصر ومسكها من دراعها  وقال" انا اسف علي كل الازعاج ولو في اي حاجه اتكسرت او هيا بوظتها في انا متكفل بيها ومسك ايديها وخرج من الفندق فتح عربيته ودخلها فيها وركب "٠ وساق لحد ما وصل للقصر؟ 
لقي ان رجالتوا مرمين علي الارض اتصدم وبصلها"! 
هو اي الي حصل ،، 
كانت حاطه ايديها علي راسها بتعب " مشروبي خلص وقولتلهم يجيبولي ورفضوا بيقولولي انك رافض حد يجيبلي رحت ضرباهم؟ 
بصلها بصدمة ونزل جري علي رجالته وكانوا تعبانين جدا لقي واحد جاي من ورا القصر وقال" هو اي الي حصل يا قيصر باشا، 
بصلوا القيصر وقال" ساعد الرجاله دي واطلب لهم دكتور" جري عليهم وبدأ يفوقهم وفعلا طلب الدكتور ودخلوهم القصر والقيصر رجع للعربيه ونزل ناني من العربيه" 
كانت بتضرب فيه" هاتلي مشروبي"؟ 
القيصر" من النهارده مفيش مشروب وهتروحي مصحه وتتعالجي حتي لو هيقيدوكي،
بصتلوا بعصبيه"ملكش دعوه بيا ابعد انت اصلا مش ابني انا ابني مات اما بعت  رجالتي يقتلوه وضحكت.. 
اتضايق جدا من كلامها وقلبوا وجعوا لان الي وصلوا للي هوا فيه هيا امه من وقت ما والده خانها وسابهم وهرب مع مراته التانيه وهيا كرهاه 
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي لانو شبه والده واصبحت من وقتها مدمنه  ورغم ان القيصر حاول كتير يصلح علاقتو بوالدته الا انها كانت رفضاه رغم انو ملوش ذنب ورغم كل دا هيا امه وميقدرش يأذيها ورغم انها حاولت كتير تقتلوا الا انو نجي منها وبيحاول يعالجها ""؟ 
وقفت بصالوا بغضب وقربت مسكت سك""ينه من طبق الفاكهه وقربت منو وضربتوا ولاكن هوا تفاداها بطريقه سريعه ومسكها من ايديها بس ايدو اتجرحت وهيا  اول ما  شافت الدم ضحكت"؟؟ 
وصل الدكتور وبعدها وصلت اسعاف وقربوا من القيصر" 
القيصر بهدوء اتعاملوا معاها بالراحه وانا هجيب لها هدوم وهاجي وراكم" 
هز المساعدين راسهم وبدأو يدخلوا ناني للعربيه بتاع الاسعاف وهيا بدات تقاوم بكل قوتها وتضربهم  قرب منها الدكتور واداها حقنه مهدئه فنامت ووقتها شالوها ودخلوها العربيه ومشيوا اما القيصر تابع مع رجالتوا لحد ما فاقوا وحالتهم استقرت  طلب منهم يرتاحوا وبعت لرجاله تانيه تيجي القصر ودخل هوا لاوضه نريمان وبدا يجيب لها هدوم ولفت نظره صوره كانت مخبياها في نص الهدوم كان صوره بتجمع القيصر بيها وابوه وكانو مبسوطين وكان وقتها القيصر عندو 5 سنين مسك الصوره وهوا بيلمسها بحزن قد اي كانت حياتهم جميله بس كل دا حصل بسبب والده الي  اختفي  رغم ان امه كانت بتحبه جدا وبسبب  خيانته فقدت عقلها  تماما لدرجه انها كانت بتخنق القيصر وهوا نايم علشان هوا شبه والده"" رجع الصوره مكانها وهوا بيمسح دموعه الي نزلت لاول مره لتذكره كل ايامهم الحلوه بس خلاص دا اصبح ماضي !!! 
اخد هدومها وحطها في الشنطه وحطلها كل المستلزمات الي هتحتاجها"
نزل وركب عربيته وساقها متجه للمستشفي،،،، 
بتصحي عشق من النوم وهيا مستغربه ان القيصر مش نايم جمبها وقفت تدور عليه في الاوضه ملقتهوش بس لقيت رساله مكتوبه قرأتها بصعوبه وقالت" يعني هوا راح مشوار . تمام " 
مش هزعجوا بق ودخلت للحمام ورجعت نامت تاني وبعد شويه حست بايد بتمشي علي شعرها بهدوء فتحت عينيها وكان القيصر الي حاطت ايده وبيملسها علي 
رواية عشق القيصر بقلمي شيماء صبحي شعرها ابتسمت وهوا لما لاحظ انها فاقت بعد ايده وطلب منها تحضنوا واستلقي جمبها وهيا حضنتو وهوا دفن وشه في جسمها الصغير وكانت متفجأه هوا فيه ايه بس كل الي فهمتوا انو محتاجلها وفعلا حضنوا وطمنتوا انها معاه،،
____________
في جناح كنان صحيت ملك وقامت تتسحب علشان تبعد عنوا لانو كان تقيل جدا ونايم عليها " اخدت نفسها بعدما نجحت انها تفلت منو وبصتلوا شويه وكان نايم بتلقائية زي الاطفال ضحكت علي شكلوا وهوا فتح عينوا بهدوء وبص لقاها واقفه بتبصلوا وبتضحك" اي دا هوا انا نكته وانا معرفش. 
خجلت جدا من كلامه ونظراته وجريت للحمام قام وراها وهوا مقرر انها مش هتفلت من تحت ايده المره دي " 
قفلت الباب بخوف" افتحي الباب. 
كانت واقفه ورا الباب وقلبها بيدق جامد وسمعه صوته وهوا بينادي تفتح الباب . ابتسمت بخجل ومردتش اما هوا قال بتحذير" افتحي الباب يا ملك احسنلك" 
هزت راسها بلأ وضحكت  " 
كنان ابتسم بخبث وبعد عن الباب ومعملش اي صوت وهيا بعد شويه ملقتش صوته ففتحت الباب بهدوء فلقت الي في وشها ودخل. الحمام وقفل الباب. قرب منها وجسمو محاوطها وعينوا علي شفايفها"!
ملك" ا..ا..انت
قبلها من شفتها من قبل متنطق اي كلمه وقفت ملك علي طراطيف صوابعها من الخضة وهوا مسكها من وسطها وقربها ليه لدرجه انو بيميل عليها ومكمل تقبيلها " 
ملك بعدت عنوا بصعوبها واخدت نفس بالعافيه وهوا كان مركز معاها ويدوبك اخدت نفسها رجع تاني قبلها وفي الوقت دا شالها ورفعها علي الحيطه" 
ملك كان وشها احمر من الموقف الي هيا فيه فتحت عينيها تبصلوا كان مغمض عينوا ومستمتع جدا بالبوسة غمضت عينها واستسلمت لقدرها وبدا كنان يبعد عنها ويرجع تاني يقبلها لحد ما ملك اصبحت زوجته امام الله ،، فتح الدش ونزلت المياه عليهم كانت بارده حضنته ملك برعشه من البرد وهوا بدأ يظبط المياه وبعد شويه كانت حضناه وساكته وهوا ساكت كان مستمتع جدا بوجودها جمبه كانت خفيفه جدا وفي نفس الوقت تقيله مش عارف هوا ليه دخل عليها بالسرعه دي بس كل الي عارفه انها عجبته وفي الاول وفي الاخر مراته"؟ 
بعدت ملك عنوا وبدات تلبس هدومها وهوا وراها وخرجت وقربت علي السرير ودخلت تحت الغطاء بخجل من الي حصل وكنان خرج بعدها وشافها وهي دافنه راسها وجسمها تحت الغطا قرب منها بهدوء وابتسم علي طفولتها" منكرش انك طفله" طلعت ايديها من تحت الغطاء وعملت وضع اللايك وهوا ضحك وبعدين رفع الغطاء من عليها وشاف شكلها وهيا بتحاول تخبي نفسها" فاكرة نفسك سمكه" 
اتعدلت وبصتلوا بخجل وهوا قرب منها وكان هيبوسها الا انو اكتفي بانه يطمنها واخدها في حضنه "" 
ملك قالت" احم هوا انت يتشتغل ايه" ابتسم كنان وقال" محامي" 
ابتسمت ملك وقالت" وبيعمل ايه المحامي دا" 
كنان اتصدم من غباءها وقال " بيعمل اكل" 
فرحت ملك جدا وقالت الله يعني بتعرف تعمل عدس" 
ضحك جدا علي تفكيرها وقال" لأ بعمل سلاح" 
خافت ملك وقالت" اي دا هو السلاح بيتاكل" 
كنان" اه دي وجبه بس اي تحفه هبق ادوقهالك"
ضحكت ملك وحضنتوا وقالت" ماشي … يتبع انا كتبت البارت دا تعويض عن الايام الي غبتها وباذن الله هنزل واحد تاني بالليل واتمني الكل ميزعلش مني علي التاخير لاني كنت مسافره ولسا راجعه ومتنسوش رأيكم يا حلوين في التعليقات وتفاعلكم الحلوا عاوزه الكل يعلق كتير علشان ترفعوا البوست للكل🥰👇🔥

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق القيصر" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent