رواية القاسي والرقيقة الفصل العاشر 10 - بقلم ريم

الصفحة الرئيسية

  

 رواية القاسي والرقيقة الفصل العاشر 10 - بقلم ريم

خرجت رباب من المستشفي ورجعت البيت بمساعده قاسم

ودخلت البيت وقعدت مع اهل قاسم

ام قاسم بصي بقا يارباب يابنتي انا اللي ههتم باكلك وشربك علشان متحصلش حاجه احنا في غنا عنها

والشغالات مش هدخلهم المطبخ خالص واي حاجه عوزتيها قوليلي انا والبت روايدا

رباب اتت لتتكلم ولكن قاطعتها روايدا

روايد بمرح وصوت عالي اللله الله ياست ماما وانا مش ليا لازمه ولا ايه كل حاجه رباب

الام اتهدي يابت

رباب ماتتعبيش نفسك ياماما خليها عاي ربنا

الام بصي انا بتكلم حلو ولا اجبلك قاسم بقا

قاسم الذي خرج من المكتب بتجيبوا سيره قاسم ليه بقا

الام لا بهدد مراتك

قاسم بدون فهم ازاي

الام مش مهم يلا ناكل بقا

الجميع يلاااا

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

في بيت محمد

علي طاوله العشاء

الام يابني كل بهدوووء شويه الله يخربيتك

محمد سيببني بقا في العز اللي انا في

الاب كل عدل ياحيوان

محمد يعني انا خيوان طب شكرا سبوني اكل بقا

امو الذي ضربته علي ضهره

اتعدل يااض وخليك راجل مش عيل

محمد بعشقها ياماما مش قادر

الام بتعشق ايه يااهبل

محمد الفراخ ياماما سيبيني بقا

الام شايف ابنك

الاب بصوت مخيف انت يااض ركز معانا الله يخربيتك

محمد طب مش طافح ويكمل غير ورك 😂😂

الام طب مرات قاسم عملا ايه الوقت

محمد كويسه وبتاكل ياعيني مش زي مش عارف اكل

الام طب هتكتب الكتاب امتي

محمد مش اسلوب ده بقا عايز اطفح

الام اطفح

الاب طب انا خلصت الحمدلله

محمد حاج انت كلت صح

الاب اه

محمد يعني مش هتاكل تاني

الاب اه

محمد طب سبلي الوركين دوول بقا

الاب وهو يمسك بالماء وبرشه علي راسه اطفح

الام احسن

محمد طب مش واكل ويكمل اكل برضو

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

عند عم رباب في الصعيد

شوفي يابني انت جربت علي التلاتين ولساتك متجوزتش

عبدالله ايوه ياابوي مش لاجي بنت الحلال اللي تشلني في الكبر

الاب لجتلك بت مودبه واهلها علي جديهم يعني مش هتتكلم واصل

عبداالله اللي تشوفه يابوي بس هنشوفها امتي

الاب بكره

عبدالله طيب

الام اه بس لازمان تكون محترمه ومتكسرلييش كلمه واصل

عبدالله اكييد ياامي

الاب تمام هروح انا الشغل

عبدالله خدني معاك ياابوي

الام وااه وااه مش هتتغدوا

الاثنين لا مش جعانين

ويخرجوا تاركيين تلك الحربايه تفكر بامر كنتها المسكينه

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

عند رباب وقاسم بعد صعودهم للغرفه

رباب كان يوم متعب جدا الواحد عايز ينام

قاسم روحي نامي ياحبيبتي بس هنزل اجبلك الدوا وسندوتشات علشان متعشتيش كويس

رباب بصدمه متعشتش كويس اومال مين مخلص فرخه لوحدو بقا

قاسم بضحك ابني

رباب بعصبيه ماشي ياقاسم

قاسم طيب خدي شوار بقا اعقبال ماانزل

رباب ماشي

وذعبت لتأخد هدومها فالقت ان في شنطه متفضتش

رباب ياربيييي انا نسيتك ازاي

يلا هشيلها بقا مش مكتوبلي انام

وحاولت ان تشيل الشنطه ولكنها ثقيله فدخل قاسم

قاسم بغضب ربااااااااااااب

رباب بخضه وبدموع نعم يافاسم

قاسم وهو يقترب منها ويمسك ذراعها بقسوه انتي بتعملي ايه انا مش قلتلك استريحي ومتتعبيش نفسك

ربباب ببكاء والله ياقاسم الشنطه دي بتاعتي من بيت بابا وكنت بشيلها علشان افضيها مش اكتر

قاسم يبقي متشليهاش وتتعبي نفسك

رباب ببكاء شديد حاضر سيب ايدي بقا

قاسم وهو يترك يدها ويعطيها ضهره ويحاول تهدأت نفسه فيلتفت ويعطيها وجه

قاسم بحنان خلاص اسف متعيطيش بس انا مش بحبك تشتغلي وتتعبي نفسك يارباب ماشي ياحبيبتي

رباب بهدوء حاضر

قاسم طيب يلا كلي بقا ويلا ننام

رباب يلا واتعشت وخدت شاور

ونامت

رباب قاسم هو انت ليه قاسي كده

قاسم انا مش قاسي الدنيا اللي قستني يارباب

رباب بعدم فهم ازاي قاسم نامي بقا

رباب وهي تغلق عينيها حاضر فيضحك قاسم ويحتضنها وينامان سويا


يتبع…

google-playkhamsatmostaqltradent