رواية نبض الفصل الثامن 8 - بقلم نور احمد

الصفحة الرئيسية

 

 رواية نبض الفصل الثامن 8

نبض صحيت دمغها وجعاها وفتحت عينها واستغربت المكان

نبض بتوهان:اااه اي حصل انا فين اااه

وقامت تروح للباب لقته مقفول وفضلت تحاول تفتكر واخر حاجه فكراها كلمه امجد ليها

*نبض مش عايزك تزعلي مني بس الي هعمله دا من حُبي ليكي*

نبض بصراخ:لا لا مُستحيل امجد وفضلت تخبط علي الباب وتزعق امجد جي وفتح

امجد:صباح الخير يحببتي

نبض بخضه:انت جايبني هنا لي يا امجد ولي عملت كدا

امجد بهدوء:نبض انا بحبك وانتي عارفه .. انتي مش هتكوني غير ليا صدقيني هعمل اي حاجه علشان تكوني ليا لوحدي

نبض:انت مريض يبني فوق يا امجد انا نبض بنت عمك مش حببتك انت اخويا عمري محبيتك انا بحب سليم فاهم بحب سليم

قاطع كلماتها صفعه وغضب اعمي بمجرد ذكر اسم ذالك السليم ..

امجد بغضب:سيره سليم متجيش علي لسانك انا بعتله الي يخليه لو شافك ميبصش في وشك اصلا ويومين وهيتجوز وينساكي وانتي هتتجوزيني غصب عنك فاهمه

نبض ببكاء: لا يا امجد فوق انا مش هكون ليك مُستحيل اكون ليك انا بحب سليم وهفضل اقول كدا وسليم مش هيتجوز غيري فاااهم ااااااااه

ضربها تاني

امجد بصراح:متخلنيش اندم اني بضربك ينبض انسي سليم انا خليت سليم يندم علي اليوم الي عرفك في اصلا فاهمه

نبض بصراخ هي الاخري:لا مش هصدق مشيني من هنا ادم هيجي وهيخدني

امجد بسخريه:هههه مش لما يكون لسه عايز يبص في وشك

نبض بتوجس:انت عملت اي

امجد بملل:مفيش بعتلهم ورقه مزوره اننا اتجوزنا مع جواب صغير كدا مع رساله من فونك لفون سليم ظبط الدنيا متخفيش

نبض بهستريا:انت مش طبيعي فوق يا امجد والنبي وحياتي سبني امشي بقاااا لو بتحبني زي مبتقول سبني بقااا

امجد:بتحلمي وكمل بهدوء وقرب منها نبض انا بحبك حسي بيا اديني فرصه مش هتلاقي حد يحبك زي صدقيني وسليم اهو صدق انك اتجوزتيني وسبتيه وصدقيني هيتجوز ويسيبك نبض انسي كل الناس وركزي معايا

نبض زقته وبعدت عنه:امجد مش هسمحلك تقرب كدا تاني ومش هصدق ان سليم يعمل كدا

امجد:تمم ينبض الايام مبنا وانتي مش هتخرجي من هنا الا علي فرح سليم وقريب وهوريكي

وخرج وقفل الباب

نبض قعدت مكنها علي الارض وفضلت تعيط

نبض بعياط:لا سليم ميعملش كدا يارب والنبي يسليم حس بيا ومتصدقتش يا رب يا ادم تلاقيني خرجوني من هنااا يسليم بقا مع كل دا بتعيط وصوت عيطها بيعلي اكتر واكتر وعماله تنادي علي سليم وادم

اما عند سليم فهو لسه قاعد مكانو علي النيل ومش مصدق مبين مصدوم ومجروح وزعلان ازاي نبض تعمل كدا

سليم:هُنت عليكي ينبض هُنت عليكي تعملي فيا كدا تدوسي علي قلبي وتسبيني وراكي طب انا عملت اي لكل دا حد يفهمني ويجبلي حاجه واحده غلط انا عملتها انا كنت معاها في كل وقت اتغيرت كتير علشنها حُبها خلاني اتغير وبعد متغير تعمل فيا كدا وتكسرني طب لي خلتيني قليل اوي كدا الله يسامحك طب وهيا كانت بتحبني بقا ولا لا بس انا بحبها طب ترجع وانا هسمحها ارجي هسامحك لو قولتيلي اسفه مش هعاتبك ارجعي بس ارجعي لقلبي علشان مش مستحمل فكره بُعدك عني ااااه ينبض لي تعملي كدا

لقي رساله تانيه من نبض اتردد يفتحها كتير خايف لتكسره اكتر بس خد القرار وفتحها

*سليم انا عارفه انك دلوقتي زعلان ومدايق ومخنوق ومش مصدق بس صدق انا فعلا اتجوزت امجد وعايشه وهعيش حياتي معاه انا عارفه انك زعلان علي فراقي والطريقه بس انا اهو برغم حُبي ليك عديته واتجوزت وبعيش وهكمل عادي متزعلش كتير يسليم وزي مقولتلك بجد عايزا لما ارجع مش اشوفك ولا تيجي عندي لاني اتجوزت يسليم خلاص كمل حياتك ومتقفش عليا نصيحه من اخت لانك بلنسبه ليا اخ اه ودبلتك قلعتها ومش معايا كمل يسليم ودي اخر مسدج هتوصلك مني سلام*

سليم:هههههههههه اه دانا طلعت مُغل هههههه حاضر هكمل يا يا اختي هههههههه ااااااااااااه ورما الفون وكسره وكمل ماشي ينبض وحياه حُبي ليكي لهندمك عليا وهوريكي مين سليم الهاشمي وهتجوز وهدوس عليكي وعلي قلبي وهكمل وانا وانتي والزمن مبنا وبص للدبله وقلعها وجاي يرميها وقف

*حوار بين العقل والقلب*

*العقل:يلا ارمي مستني اي دي باعتك و راحت اتجوزت*

*القلب:بس انا بحبها ومتاكد انها بتحبني*

*العقل:انت لسه هتقولي بتحبها دي واحده خاينه واتجوزت فوق*

*القلب:انا مش زرار هدوس عليه انسي انها خانتني وكسرتني انا بحبها*

*العقل:خلي عندك كرامه بقا واتخلص منها ومن اي ذكري ليك معاها*

*القلب:مش هقدر مش هقدر*

سليم بوجع:مش هقدر اعمل الي انتي عملتيه مش قادر لي عملتي كدا لي وبص للدبله وخدها حطتها في جيبه ومشي وشغل اغنيه علامه استفهام وفضل ماشي بلعربيه تايه ومش مصدق

اما عند ادم فهو حاله حال مش مصدق ان نبض تعمل كدا

ندي:ادم انا مش مصدقه ان نبض وامجد يعملوا كدا

ادم :ولا انا مصدق بس ازاي دا خطها وامضتها واختفأها مع امجد وانها راحه معاه بأرادتها انا مش مُتخيل انا حاسس ان امجد عمل حاجه في نبض لان نبض متعملش كدا ولا تخبي عليا دي بتحب سليم ما امجد كان قدمها طول الوقت اي الي اتغير

ندي:قصدك اي امجد مش ممكن يأذي نبض ونبض مش عيله وعملت كدا بارادتها

ادم:انا لازم اجبها لازم اعرف مكنهم لازم

ندي:انا خايفه لسليم يعمل في نفسوا حاجه

ادم:انا مشلول مش عارف افكر

ندي:الصدمه كبيره جدا علينا كُلنا ربنا يستر من خلها الي ظهر في الوقت الغلط دا

ادم في سره:كدا ينبض تكسريني الكسره دي وتخليني متربط ومش عارف افكر ولا عارف انتي فين الله يسامحك انتي وامجد علي الي عملته فينا دا

*في الجامعه*

بسنت:ولا نبض ولا سليم بيردوا ولا البت ندي

منه:اكيد حد جراله حاجه مش معقول كدا سليم كان بيرد علي طول وعمره مقفل الفون وندي كمان ونبض اكيد في حاجه حصلت

منال:هاي يبنات

بسنت:منال احنا مش فيقين للخناق اقولك هنسبلك المكان كله

منال:طب لي دانا جايه اقولكم الي انتوا عايزين تعرفوه مش انتوا بدوروا علي نبض وندي وسليم

منه بستغراب:اهو انتي علاقتك اي وتعرفي اي اصلا

منال:ههههه يعني انتوا متعرفوش ان نبض اتجوزت امجد

بسنت:بطلي كلام فارغ يلا يمنه

منال:ليكوا حق متصدقونيش بس دي الحقيقه وسليم مُنهار طبعا ونبض هايصه مع امجد عرسان جُداد بقا

منه:انتي بتقولي اي امشي من قدامي حالآ

بسنت:امشي فعلا فكرا اننا هيدخل علينا كلامك دا

منال وهيا ماشيه:تمم شويه كدا وتتاكدوا تشاااو يبنات

منه:ت تفتكري بتتكلم بجد

بسنت :بجد اي انتي كمان لا طبعا دا تخاريف

منه:ممم طب قومي نروح البيت عندها نشوف الدنيا لاحسن انا قلقانه

بسنت:تمم يلا

راحوا عند نبض البيت وقابلتهم عبير

عبير:يا اهلن بصحاب السنيوره

بسنت:اهلن يطنط هوه فين نبض وندي

منه:اه مش باينين

عبير:انتوا متعرفوش ان صحبتكوا السنيوره لفت علي امجد ابني واتجوزوا هربوا مع بعض

منه وبسنت بصدمه:يعني ازاي

منه:ازاي يطنط دي بتحب سليم

عبير:انا معرفش حاجه غير انها متمرش فيها التربيه وحطت راس عمها وابن عمها في الارض وخانت خطبها

ندي:ماما اي دا انتوا عرفتوا

منه:ازاي متتقلناش يندي وفين سليم عرف

ندي:احنا عرفنا بليل وسليم كان معانا وعرف ومن ساعه مامشي وهوه مش بيرد ومعرفش عنو حاجه

بسنت:وازاي اصلا نبض تعمل كدا

ندي:معرفش والله احنا مصدمين من امبارح ومش مصدقين بس بعتوا ورقه الجواز وكمان جواب بيقولوا في انهم اتجوزوا وهيبعده فتره

منه:لا لا الحوار في غلط دا نبض بتحب سليم جدا ومُستحيل تبص لامجد

ندي:بعيدآ انها تبص لامجد اصلا تخون سليم ازاي هوه دا الي مش قادرا افهمه

بسنت:طب احنا لازم نشوف سليم فين ليعمل حاجه في نفسوا هوه كمان

منه:اه يلا

ندي:استنوا البس واجي معاكوا

ندي راحت لبست وهيا نازله قابلت ادم

ادم:راحه فين

ندي:بسنت ومنه هنا رايحين نشوف سليم

ادم:انا بعت حد يدور علي امجد وهجيبه في اسرع وقت

ندي:تفتكر يكونوا ااا يعني

ادم:بس يندي متفكرنيش بس

ندي:احم انا بفكر معاك بصوت عالي يا ادم

ادم:روحي معاهم ولو عرفتي حاجه قوليلي علشان بتصل بي الفون مقفول

ندي:تمم يا ادم

ادم في سره بعد ممشيت:يرب لا يرب متكملش الكسره يرب انت العالم بحالي الغني عن سؤالي يرب يكون في حاجه غلط في الموضوع وميكنش احساسي كدب متكسرنيش ينبض متكسرنيش مع اخويا مش هستحمل انكوا تأكدوا الموضوع يرب كُن معايا

*في شقه امجد*

امجد فتح الاوضه ودخل:انا جبتلك لبس اهو علشان تلبسي ودا الفطار

نبض ببكاء:مش عايزا

امجد:ينبض يحببتي مينفعش كدا لازم تفطري حلو وتتغذي وتتعودي علي كدا انا قولتلك مش هتخرجي من هنا الا علي فرح سليم يلا يحببتي كُلي يلا بقا

نبض:لا سليم مش هيعمل كدا

امجد بنرفزه:اي سليم سليم سليم اخر مرا بقولك سرته متتفتحش وهتاكلي غصب عنك

نبض:انت لي بقيت وحش كدا

امجد:من ساعه مرميتي حُبي ليكي ورا دهرك وعملتي نفسك مش واخده بالك.. وختارتي سليم وحبتيه وانا اقسمت ان انا هعمل اي حاجه علشان تكوني ليا انا بس لوحدي ومش هتكوني لسليم

نبض:وانت فاكر ان انا ممكن اتجوزك دا يبقا اخر يوم في عُمري

امجد:وانا هيبقا اخر يوم في عُمري لو خليت سليم يقربلك علي جثتي ينبض فاهمه انتي بتاعتي انا وبس

نبض:انت مريض مريض يامجد فوق بقا فوق

امجد خرج وسبها بتعيط

نبض:يرب بقااا خرجني من هنا يسليم تعالي خدني يرب متصدقش اي حاجه من الي هوه بيقولها يرب بقا انت فين يا ادم تعالي خدني يرب متخلهمش يكرهوني ولا يصدقه يرب اكيد سليم مُنهار انا عايزا سليم بحبك وهفضل احبك طول عُمري يسليم يرب بقااا

*اما البنات فراحوا لسليم الشقه ومش لقوه ودوروا كتير ومعرفوش يوصلوله*

*بليل في النايت كلب*

سليم قاعد سكران وشارب كتير وبيكلم نفسه

سلبم:هههههه طلعت اهبل في الاخر لا بتقولي نصيحه من اخت ودبلتك رمتها لالا برافوا انا كنت خاطب ابليس ههههه انتي ينبض تعملي كدا دانتي مشفتيش مني غير الحلو وبس لي ينبض لي وافتكر اليوم الي اعترفلها بيها بحبه

Flashback……

*كانو في شرم رحله تبع الجامعه وسليم ظبط علي الشط منظر جميل خالص*

منه:كدا كُله تمم

سليم:ههه تمم مُتشكرين يرجوله بس اوعي بسنت تقولها كل حاجه هضيع

منه:لا لا عيب عليك كله تحت السيطره

حد من الشباب بتوع الديكور:كدا كله تمم احنا جهزين وكل حاجه جهزه

سليم:تمم منه خليي بسنت تلبس نبض الفستان الي جبته

منه:تمم هبعت لها وانت روح البس وانا هكمل الديكوريشن الي ناقص

سليم:تمم تمم

ندي:انا خلصت

منه:وانا كمان كدا الدنيا زي الفل

ندي:والنبي انا بنت عمو وقعت وقفه الواد عملها منظر ولا اروع تعالي ناخد كام سيلفي وصور كدا جمب المنظر دا

منه:ههه شور يقلبي يلا

وفضلوا يتصوره اما عند نبض وبسنت

نبض:يبنتي لي البس الفستان دا مش فاهمه ولي حبساني في الاوضه

بسنت:يووووه ينبض بقا البسيه في حفله معموله وكلنا هنلبس وننزل

نبض:تتم حفله مش هلبس فستان هلبس اي حاجه كلاسك مش لابسه فستان

بسنت:نبض لو سمحتي كُلنا هنلبس كدا

نبض:فين ندي ومنه

منه:احنا اهو نهارك اسود لسه ملبستيش

نبض:اه مش هلبس للفساتين دي انا

ندي:لا يلا هتلبسي ولبسوها غصب عنها الفستان وكان عباره عن فستان سيموني طويل وفي ورد كتير وشيفون وكان جميل وسابت شعرها وحطت تاج ور صغنن وميكب هادي اما عند سليم فهو لبس بدله سودا وكان موز ونزل استناها علي البحر ونبض نزلت وفي طرقها قبلت الدفعه بتاعتها كل واحد ماسك ورقه ومكتوب عليها حاجه من اول ورقه مكتوب

*قبلتك صُدفه فأحببتك*

*غيرت لي تفاصيل حياتي*

*اكتفيت بيكي عن الناس*

*غيرت من نفسي كتير*

*ومستعد اضحي بحياتي*

*بس انتي ترضي تنوريها*

*بوجودك جمبي حياتي بتكمل*

*يمكن اول مرا هقولها ليكي*

*تقبلي تتجوزيني*

وبعد الجمله الاخيره سليم ظهر من وسط صحابوا وماسك ورد وقالها *بحبك تتجوزيني ينبض تقبل تشركيني حياتي وتكوني ملكه قلبي وبطله كل يوم في عمري تتجوزيني*

نبض كانت فرحانه جدا ووافقت والشباب سقفوا وهيصوا وهوه لبسها خاتم الماز في فص شكله حكايه ولبسه ليها وكانو فرحانين وغنلها اغاني كتير وكانو حلوين جدا

Back…………

سليم:يخساره كل حاجه ينبض يخساره

منال جت عليه:انا جمبك ومش هسيبك ابدا يسليم

سليم:انا تعبان انا عايز نبض

منال:تعالي معايا يسليم نروح نرتاح وانت لازم تنام

سليم:انا تعبان تعبان

ومنال اخدته لبتها

سليم:نبض لي عملتي كدا انا بحبك اوي

منال:وانا كمان بحبك اوووي يسليم

سليم حضنها وفضل معاها لحد الصبح وهوه فاكرها نبض

سليم صحي الصبح وشفها جمبه اتخض واتنفض وفضل يفتكر اي الي جابه هنا مش عارف اي حاجه ولا فاكر اي حاجه

منال:صباح النور يحبيبي

سليم بصدمه:………….

  • يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent