روايه اسيرات الاسد والصقر الفصل السادس 6- بقلم انجي صلاح

الصفحة الرئيسية

روايه اسيرات الاسد والصقر  الفصل السادس 6- بقلم انجي صلاح  


في الفرح 💐💐💐💐
كان قاعد اسد وأيده في ايد ابراهيم بقلب بيرقص فرح وسعاده أما حياه فرجعت ليها الحياه وابتسمت ابتسامه واسعه وهي بتسمع كلام الماذون ورد اسد عليه كل كلمه بتوثق ملكيته لها فصدح الماذون بالمباركه لهم لتصبح حياه ملك اللاسد قلبا وقالبا ..
احمد باستغراب شديد/هو ايه الي بيحصل ده .
سليم بضحك /هههه عادي ي ابني ده الطبيعي من امتا كنا بتفهم الأسد والصقر بينهم ايه المهم أن اسد شكله مبسوط أوووي وحياه كمان بس الغريب صقر مش موجود والظابط دي الي اسمها عزه مش ظاهره برضه .
احمد بنظره خبيثه/يبقا كده عرفنا الصقر ممكن يكون فين .
*****************.
من أمام مكتب الماذون ..
كانت تقف عزه بفزع وصدمه لتتحدث بغيظ شديد.
/بقولك ايه انت شارب ايه علي المساء أنا مش ناقصه مرار .
صقر بابتسامه خبيثه/ايه الي مش مفهوم في كلامي بقولك هتجوزك دلوقتي ايه المشكله .
عزه بغيظ شديد/مشكله انت عايز تجبلي جلطه ولا ايه مين الي بالك اني هقبل اتجوزك وايه الطريقه دي انت بتهددني ولا ايه لا أنت متعرفنيش ده انا .
فجاه صرخ صقر بغضب جحيمي وهو يشهر سلاحه في وجهها .
/بس ي بت اخرررسي انتي ايه بالعه كلب مش عايز اسمع صوتك خالص هندخل دلوقتي للماذون ونكتب الكتاب فاهمه لو سمعتلك صوت هخلص عليكي واريح العالم منك .
عزه بخوف وصراخ /أنت فاكرني ايه لعبه في ايدك ولا ايه أنا مش عايزه اتجوزك .
صقر بابتسامه خبيثه وهو يعطيها الورقه /احنا اصلا متجوزين ي حلوه .
مسكت الورقه واتكلمت بصدمه /ايه العقد ده انا ممضتش علي حاجه ده عقد مزور.
صقر بابتسامه خبيثه/اسم الله عليكي ي عني العقد ده لو طلع قدام اهلك هتبقي قدامهم وقدام الكل مراتي وابقي قابليني بقا لو حد قدر يثبت أنه مزور قولتي ايه .
عزه بغيظ شديد/ماشي تمام اوي كده بس اعمل حاسبك ان بعملتك دي هتطلع المجنونه الي جوايا.
صقر وهو يقترب منها بخبث شديد /ماهي طلعت اهيه وجننتني امشي قدامي لو فتحت بوقك انتي عارفه هعمل ايه.
عزه بغيظ شديد/ماشي بس خليك فاكر اني حذرتك ي صقر باشا .
******************.
في بيت اسد وصقر .
في جناح اسد …
كانت داخل وهو شايل حياه بحنان وعينيه كلها حب أما هي كانت بين أيديه زي الفراشه الملونه بالوان العشق نزلها بهدؤء .
/حياه أنا عارف احساسك دلوقتي انك كنت هتتجوزي واحد وفي لحظه اتجوزتي غيره أنا آسف كان لازم اعمل كده كنت مستحيل اسيب حد يقول عنك نص كلمه .
حياه بابتسامه رقيقه/اهدا ي اسد باشا محصلش حاجه حضرتك انقذتني مش لازم تقول مبررر ربنا ما يحرمني منك ابدا ي اسد باشا.
اسد بابتسامه ساحره/فيه واحده برضه تقول ل جوزها ي باشا ده كلام .
حياه بخجل شديد /انا اسفه بس سمحني مش هقدر اقول غير كده دلوقتي أنا فعلا متلخبطه بس يكفي اقولك اني مبسوطه .
اسد بابتسامه ساحره /وده عندي كفايه أوووي بس معلش هاخد شور وبعدين هسيبلك الجناح براحتك .
حياه بحزن شديد/بس أنا مطلبتش من حضرتك انك تنام بره ولا حاجه انت جوزي علي سنه الله ورسوله.
اسد بابتسامه واسعه /معلش انا كده هكون مرتاح اكتر حياه احنا لحد من ساعات كنت هتبقي مرات صقر فجاه بقيتي مراتي أنا انت محتاجه وقت تعدي الي حصل ده .
حياه بابتسامه باهته /عندك حق بس معلش ممكن تساعدني اقلع الفستان .
لفت بسرعه لدموعها تظهر قدامه كانت فاكره أنها هتبات في حضنه لكن عزرا قلبي ساجعله أسيرا لي لا محاله …
كان اسد بيفك ازارا الفستان بهدوء عكس النار الي جواه الي نفسه ميعملش حساب لاي حاجه هو عايزها في حضنه وخلاص بس قلبه خرج عن صمته /بلاش ي اسد لازم تعرف حقيقه مشاعرها الاول دي غاليه عندك اووي أوعا تخليها تحس انها رخيصه .
حياه بابتسامه رقيقه/شكرررا .
اسد بارتباك شديد/العفو عن اذنك .
دخل اسد الحمام بسرعه قبل مشاعره متفضحه قدامها اتكلمت حياه بابتسامه عاشقه .
/براحتك ي اسد بس اوعدك ي حبيبي اني هعيشك ملك علي عرش قلبي وهسعدك ي روحي بعشقك ي اسد بعشقك .
***************
في جناح سليم وشروق ..
كانت واقفه بخجل وارتباك شديد قرب منها سليم بعشق .
/ايه ي روح قلبي معقول خايفه مني ده انتي روحي .
شروق وهي بتفرك ايديها بخجل وارتباك/لا ي قلبي ازي اخاف منك بس بصراحه فيه حاجه كده مش عارفه اجبهالك اززي بس علشان خاطري قدر أنها غصبن عني.
سليم باستغراب شديد/مالك ي شروق فيه ايه.
شروق بارتباك شديد/للاسف ي سليم انت مش هتقدر تقربي مني النهارده .
سليم بغيظ شديد/نعم ي اختي قصدك ايه مش فاهم .
شروق بخجل وارتباك/عزر غصبن عني مش بايدي ي سليم انت فاهم بقا .
سليم بغيظ شديد/ي نهار اسود وده حصل ازي مش أنتي الي حددتي ميعاد الفرح .
شروق بارتباك شديد/طب اعمل ايه ي سليم مش بايدي اهو ده الي حصل بقا وبعدين فيه ايه انت متجوزني علشان كده بس ولا ايه.
سليم بغيظ شديد/اه ي مرارك ي سليم ابويا الله يرحمه كان دائما يقولي اني نحس بس بصراحه انا مصدقتش غير دلوقتي أنا هاخد شور وانزل أنام تحت بدل ماولع في نفسي ي وكستك ي سليم ي بختك ي واد ي احمد زمانه هاااايص .
********************.
في جناح احمد …
كانت تقف مي أمامه بغيظ شديد/
بقولك ايه أنا مفيش روح ليك أنا قولت هننزل تنام تحت ي عني هتنزل أنا مستحيل انام معاك في اوضه واحده .
احمد بسخرية/ليه أن شاء الله ي خليفه ده انا جوزك عايزه تخرجيني قدامهم كده ي فضيحتك ي احمدقولتلك انام علي الكنبه مش عايزه اعملك ايه تاني .
مي بغيظ شديد /قولت لا أنا مستحيل اكون معاك في اوضه واحده. .
احمد بحده /طب اسمعي بقا ي حلوه علشان شكلك كده مدلعه وشايفه نفسك لازم تعرفي انك خلاص بقيتي مراتي ي عني لسانك ده لو طول تاني هقطعه فاهمه .
مي بغيظ شديد/متقدرش واتفضل بقا من غير مطرود علشان أنام .
احمد بغيظ شديد وهو يمسك البطانيه /أنا هنزل فعلا علي الاقل من وشك ي خليفه .
مي بغيظ وتوعد /ماشي ي احمد ماشي ولسه.
*******************
في جناح صقر .
دخل صقر بغيظ شديد ودفعها علي السرير بعصبيه .
/اترزعي بقا ومش عايز اسمع صوتك .
عزه بغيظ شديد/لا كفايه لحد كده انت زودتها أوووي هطلقني امتا ي صقر بيه أنت فاكرني للعبه في ايدك .
صقر ببرود تام/مش هطلقك انتي خلاص بقيتي اسيرتي فاهمه .
عزه بغيظ شديد/تمام بس لو سمحت بقا حضرتك تسبني اغير هدومي .
صقر بابتسامه خبيثه/طب متغيري قصادي ده انا حتي جوزك .
عزه بغيظ شديد وهي ماسكه هدومها وداخله الحمام .
/ده انا وحياه وقعنا في عنبر مجانين ربنا معانا .
دخلت الحمام وفضل صقر يبص لطيفها بابتسامه ساحره .
/ولسه ي عزه بس أنا فعلا لازم اسيبك براحتك شويه بحبك ي مجنونه .
نزل صقر الي تحت ليترك لها خصوصيتها فهو يعلم بأن الحياه بينهم ستاخذ وقت فهي اصبحت اسيرته وانتهاء الأمر .
*******************.
في الجناح الكبير .
دخل صقر وهو بيبص يمين وشمال بخوف لحد يشوفوه فجاه بص الصدمه الي بيضحك .
اسد بضحك /هههههه خوش في حضن اخوك ي فواز .
فجاه دخلوا احمد وسليم لينفجر احمد بضحك شديد /هههههههه متجمعين عند النبي ان شاء الله ي رجاله .

يتبع….

يتبع الفصل التالي اضغط على (روايه اسيرات الاسد و الصقر ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent