رواية لهيب العشق الفصل السابع 7 - بقلم زوزو

الصفحة الرئيسية

  رواية لهيب العشق كاملة بقلم زوزو عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية لهيب العشق الفصل السابع 7

باران : ديلان اكيد مش هنا 🤨

ديلان : باران هنا هنا 😌

جيهان : بصراحه انا مبسوط يا ديلان مبسوط كثيير يله ننطلق

بيكون المكان ملاهي بيدخلوا وباران باينه عليه الصدمه من المكان 😁😍

ديلان : جيهان تحب نبدأ بأي دلوقتي

باران لحظه لحظه انتم بتتكلمو جد انا ولا مره جيت هنا يمكن زمااان قبل مكمل 10 سنين حتى كنت لسه طفل ممممم

ديلان : باران الطريقه دي هي اللي هتروح قلق جيهان كانت تنفع معايا كنا نروح انا ومالك

بصراحه هو اللي قالها ليه وكانت ساعات تروح معانا اخته أليف

انا متأكده انها هتفيد جيهان زي مكانت تفيدني

باران بصوت مايل للعصبيه شويه خلص تمام يله بينا

(باران يعني كنتي تروحي مع مالك…. ليه بدايق لما تحكي على مالك كأن عايز اخبيكي ومحدش يعرفك غيري

ولا يشوف ضحكتك البريئه ولا يلمحو دموعك حتى ليه بتعصب كدا ديلان… اااه لو افهم)

بيدخلوا وجيهان اللي بيختار يلعبو اي

جيهان بيكون مبسوط كثيير وبيضحك من قلبه

وديلان بتضحك شويه

باران بيكون مكشر شويه 🙂 بعدين بيفك معاهم

تخيلو المشهد مع اغنيه 😉مش سااان لا 😂

بيلعبوا كل الألعاب اللي موجودة وبتكون صوت ضحكاتهم مالي المكان مبسوطين مع بعض

كل واحد نسي همه ولو شويه

اخر شي جيهان بيحب يجرب البيت المظلم

ديلان : اولماز مش هقدر جيهان انت وباران روحو وانا بنتظروكم هنا

باران :خلص جيهان نشوف شي تاني

جيهان بيزعل وبيكون عايز يجربها معاهم 💔

فلاش باك لديلان هي ومالك

مالك : لازم تتحدى خوفك وتواجهيه لحتى تخف 100%

ديلام : يله تشجعي ديلان وباران معاكي مش هيسيبك وجيهان كمان

بصوت في الرجفه والخوف

ديلان : خلص تمام

جيهان : شكرا كثيير ديلان اسعدتيني اليوم يله بينا وبيتصل قدرت على جيهان بيبعد لحتى يكلمه

باران : ديلان انتي متأكده خلص بلاها

ديلان : لازم اتحدى خوفي من الأماكن المظلمه ودي هتكون طريقه

حاول معايا مالك كثيير بس مكنتش اتجراء اعملها حتى كان يقفل عليه النور ويسمعني صوته بس

لحتى خوفي يروح مكنتش بقدر وكنت بنهار مش بستحمل

باران : لك كيف يعني يعمل كدا….. في سره حقيـ. يير تافه

ديلان : دا كان جزء من العلاج اليوم هتكون اول مره اجرب دا هتكون معاك 😍

باران : انا معاكي ومش هسيبك ديلان 😌

بيروح يتكلم مع المسؤل على اللعبه

باران : انا عايز اخدها وحدي ولو حبيت ارجع في اي لحظه ترجعني وبيطلعلو فلوس كثيير

المسؤل : تمام مافيش مشكله باران بيه

باران : انتي متأكده من الخطوه دي ديلان

ديلان : انا زمان كنت بحب اللعبه دي جدا بس بسبب اللي حصلي معدتش قربت عليها

جيهان : خلص اخي يله بينا كلمني أبي لحتى يطمن قلتله ان انا معاك😁

باران : خلص ياااسدي يله بينا

المسؤل لازم كل واحد في مكان ورا بعض

ديلان بتبص لباران بخوف شوي

باران لا انا هركب مع ديلان هنا اكيد مافيش مشكله

المسؤل : خلص يا بيك زي ماتحب

بيقعد جيهان ورا وحده

وديلان وباران مع بعض بيحط ايده ورا ضهرها بيمسك الحديد

وايده التانيه جاهزه لحتى تمسك ايدها في اي لحظة خوف

بتبدأ الرحله وبينطلقو بيبدأ المكان يسود شوي شوي ديلان بتفرك في اديها من الخوف بيحس بيها باران اللي كل نظره معاها

وبيمسك اديها لحتي يطمنها شويه

بتطمن وهي مش عايزه تغمض عنيها حتى لو شافت شي مخيف لحتى تتخلص من خوفها

كأنها متجمده باران بيقربها شوي شوي على حضنه

بتحرك اديها وبتمسك البدله بتاعته وتشد عليها جامد….

بعد شويه بتخلص الرحله وبيرجعو تاني ديلان بتكون لسه على نفس الحاله

بينزل جيهان اخي

باران : جيهان هات مايه وتعال اخي لديلان

جيهان تمام

باران : ديلان خلص وصلنا وهو بيمسح على وشها بايده

ديلان : باران انا مغمضتش صح ولا مانهرتش 🥺

باران : لا ولا خفتي كمان نجحتي في التحدي خوفك خلاص راح 😌😁

ديلان : تخلصت من خوفي بفضلك باران 😁

بيرجع جيهان ومعاه المايه بيكونو في انتظاره

ديلان شكرا كثيير جيهان انا بسببك اليوم اتخلصت من خوفي و بتحضنه😁😌

في حركت كتف هنا 😂😂✌️

باران اي خلص يله بينا على كدا

ايي اليوم دلختو باران كارابي الملاهي 😂😂😌

باران : اي اخبار الزهق يا ااسدي

جيهان : والله نفعني كثير ياخي طريقة ديلان شكرا ديلان

ديلان في اي وقت تحس بالزهق كلمني وانا جاهزه 😁💪

جيهان تمام نروح مع بعض ولا نقول لحد

ديلان وهي بتضحك اي بالظبط ✌️😂

والاتنين بيبصو على باران

باران : كدا يعني ديلان وجيهان انت بعتني كدا على طول

جيهان : اي اخي مش مكنتش عجباك الملاهي خلص 😁

بيقاطعهم فون ديلان وهو بيرن من المستشفى

ديلان الووو دكتور جواهر 😌

جواهر : كيفك ديلان اليوم طلعتي بدري من المستشفى

ديلان : نعم دكتور وحولت المرضى اللي عندي لدكتور ياسمين

جواهر : تمام لازم ترجعي على المستشفى لانك مناوبه الليله دكتور ياسمين مشيت

ديلان : امممم حاضر دكتور جواهر في الطريق شوي

واوصل سلام

ديلان بترن على صبيحه

ديلان: ألوو ماما كيفك وكيفوو ابي كويس 🙂

صبيحه : بابا كويس ياأميرتي وينك ليه التأخير كل دا

ديلان : انا رنيت علشان كدا انا اليوم مناوبه في المستشفى مش هرجع دلوقتي

صبيحه : اممممم تمام ياعمري ديلان بس مترجعيش وحدك بليل ياماما انا صاحيه هكون واخوكي كمان صاحي كلمي حد فينا وجودت في دقايق يجي ياخدك تمام

ديلان : حاضر ياماما متخافيش تمام سلام

باران : ديلان اي في ديلان

ديلان : لا مافي شي بس مدير المستشفى السيد جواهر

بلغني ان انا مناوبه اليوم لأن دكتور ياسمين اخدة شغلي

بدري

باران : كيف يعني هتكوني موجوده طول الليل ولا اي

ديلان : اي وعلى حسب الحالات لو في حالات كتيير مش بنحس بالوقت اصلا ولو مافيش في

في المكتب سرير بنام عليه متعوده اصلا على المناوبه

من امريكا…..

بيوصلها على المستشفى وبينزل باران لحتى يتكلم معاها

باران : ديلان

ديلان : نعم باران

باران : عايز وعد تخلي بالك على نفسك ولو مشيتي

بليل متمشيش وحدك بالسياره

كلميني وانا اجي اخدك بتعرفي اصلا ان القصر قريب من هنا 5 داقيق بس

ديلان : خلص باران ماتخاف مش همشي وحدي هستني للصبح

باران : ديلان عايز وعد

ديلان : خلص بوعدك باران

بتحط ايدها على دراعه…. ماتخاف باران انا بخير

وبفضلك اليوم تخلصت من خوفي

باران : لو حصل اي شئ او عايزه تتكلمي كلميني انا صاحي هشتغل هكون في المكتب صاحي يعني مش هتصحيني تمام

ديلان : خلص باران تمام هو انا طفله خلص يله روح

باران : خلص رايح…… انتي مش طفله بس بخاف عليكي ديلان

ديلان : اااي قلت شئ

باران : لا لا سلام

بيكون واقف السيد جواهر وبيبص عليهم

“فلاش باك…. من اول ما ديلان دخلت عليه المكتب اول مره وهو قبلها في المستشفى

بعد ما مشت وقتها قال….

لكن انتي ديلان ديمير.. حلوه كثييير زي ماقالو عليكي اكيد مش هتخلي عن الفرصه دي ديلان ديمير”

😉وبيضحك

بيرجع للواقع

جواهر : مين اللي وصلك دا وكنتي معاه ديلان اكيد لازم اعرف

وبتنبان العصبية عليه😎😜………

السايكو العسل وصل😳😂

google-playkhamsatmostaqltradent