رواية نبض الفصل السادس 6 - بقلم نور احمد

الصفحة الرئيسية

 

 رواية نبض الفصل السادس 6

*في الصباح نبض لبست علشان تروح الكليه ونزلت تفطر*

قابلت امجد

نبض:صباح الخير يا امجد

امجد:صباح النور ينبض كنت عايزك في حوار كدا

نبض:اي

امجد:عايزك تيجي معايا نشتري بدله .. علي زوقك عندي فرح واحد صحبي

نبض:ممم خلاص تمم هقول لادم وسليم واجي معاك

امجد بنرفزه:وانتي تاخدي رايهم لي انتي خارجه مع ابن عمك مش حد غريب

نبض بتوتر:امجد بجد مقصدتش بس علشان بيقلقوا عليا جدا بس انت اكيد مش غريب بس تمم عايزني امتي

امجد:بعد محضراتك هتخلصي امتي

نبض:ممم علي٢كدا

امجد:تمم هعدي عليكي يريت لو مشيتي مع ندي بعربيتها وتسيبي عربيتك هتبقي معايا

نبض:تمم يلا ننزل نفطر جعانه

امجد بضحك:يلا يطفسه

ادم:احم صباح الخير

نبض:صباح العثل

امجد:صباح الخير

ادم حط ايدو علي كتف نبض:عامله اي النهاردا يحببتي

نبض بأبتسامه:لا احسن كتير

امجد:لي كان فيكي اي

نبض:مفيش مشكله كدا

امجد:اي يعني حد دايقك سليم دا عملك حاجه

نبض:لا سليم ملوش دعوه كنا مع بعض امبارح طنط عبير زعلتني شويه بس ادم وسليم مسبونيش زعلانه

امجد بغيره:مممم طب كويس والله

ادم بتوتر:احم يلا ننزل

ندي جايه بتجري:خيااااانه فين حضن ندي حببتك

ادم:تعالي يزقرده وخدها في حضنو

امجد بغيره اكتر:اه وانا بقا ولا هوه اشمعنا ادم

ندي بتلقائه راحت حضنته وهوه بس لنبض الي لاول مرا وقفت عاجزه بس ندي احرجتها

ندي:اي يبنتي يلا تعالي خضي حضن الصباح من امجد زي ادم

امجد فتح دراعوا وبصلها وسكت وهيا راحت عليه امجد اول ما نبض حضنته قلبه دق وسعتها حس انو لازم يعمل اي حاجه علشان علشان تكون في حضنوا علي طول

ادم مسبهاش في حضنوا وشدها :متيلا يجدعان بقا جعانين وخدها من ايديها ونزلوا وهيا مسكت في جدا وهوه طمنها بعينوا وقعدوا وفطروا وخرجوا الشباب الاربعه ولقوا سليم واقف علي العربيه وكان لابس جينز وتيشرت ابيض وكوتش ابيض ونظاره وفي ايدوا بوكيه ورد اما نبض فكانت لبسه جينز واسع وتيشرت ابيض واول ماشفته فرحت جدا وجريت عليه وهوه اداها بوكيه الورد وباس ايدها

سليم بحب:حببتي عامله اي النهاردا

نبض:كويسه لما شوفتك والله

ادم بغيره:ممم رجلك خدت علي الوقفه معاها

سليم بضحك:حبيبي يكنج

ندي:يعم سليم يجاامد

سليم: قلبيي يسمراااا

ادم:لا بقولك اي لم نفسك بدل منكد عليك

امجد راح عليهم:مم يلا ينبض مع ندي

سليم:لا انا هاخدهم معايا

امجد:مش لازم

نبض:وفيها اي يا امجد م سليم جاي الجامعه وانا وندي رايحين ايزي يعني صح يادم

ادم:اه صح بس والله لو حصل غدر انا هديك رويتر هتيجي تقولي علي كل حاجه

سليم:هههه لا متخافش

ندي:طب هيا جبتلها ورد وانا اي لا زعلانه بجد وانا مش صحبتك واختها

سليم:وانا يهون عليا يسمرا وجاب شوكلت وداهلها

ندي:الله عليك لا هستر عليك سوري يادم

ادم:واطيه

امجد بستفزاز:متنسيش معدنا ينبص ها

نبض شتمته في سرها:ها اه تمم لا مش ناسيه

سليم بغيره:معاد اي

امجد خبط علي كتفه :هتبقا تقولك يلا يا ادم

ادم بص لامجد بضيق وبعدها بص لنبض بأبتسامه وهي ابتسمتله بتوتر ..

ومشيوا وسليم وندي ونبض ركبوا العربيه وسليم ساكت ومدايق

نبض بتخفيف للموقف:احم سليم ساكت لي

سليم بضيق:مفيش

نبض:سليم

سليم بزغيق:قولت مفيش

ندي:صلوا علي النبي منتوا كنتوا كويسين اي الي حصل

نبض:مش عارفه

سليم:والله

نبض:طب قلبت وشك ليه

سليم:نبض اسكتي دلوقتي

نبض ادايقت وسكتت ووصلوا ندي للكليه وهما راحوا الكليه وكل دا ساكتين

نبض:علي فكرا امجد طلب مني اروح معاه النهاردا بعد المحاضره يجيب بدله علشان فرح واحد صحبه

سليم:ممم كويس منا عرفت

نبض:كنت هقولك والله

سليم:وتروحي معاه لي انا مش برتحله امجد دا بكرهه علي فكرا بحسه غريب ونظراته ليكي اغرب وانا مش هسكتله كتير انا الي حايشني عنو انتي

نبض:واشمعنا امجد يعني منتا مكنتش بتحب ادم

سليم:الانسان بيبان من تصرافاته ونظراته وكلامه وامجد دا غريب وكل حاجه في غريب لاكن ادم بيعاملك اختوا وانا اتاكدت من دا لاكن امجد لا ينبض ومفيش خروج معاه لوحدكوا

نبض:يبني دا ابن عمي اكيد مش هيأذيني ولا هيعمل معايا حاجه يعني وبعدين انا عارفه حدودي كويس يسليم وهروح معاه علشان ميزعلش وخلاص

سليم برفض:لا بردوا

نبض:يوه يسليم بقا بقولك هيزعل

سليم بصراخ:ميتفلق زفت علي دماغوا متعصبنيش ينبض

نبض بهدوء:سليم ممكن تهدي هروح معاه وخلاص هيزعل ودا ابن عمي ومش عايزا ازعله انا بعتبره اخويا حط تحتها ميه خط

سليم طنش الكلام:مفيش مرواح ويلا علشان المحاضرا وشدها وراه ونبض ادايقت جدا خلصوا السكشن ولسه هيخرجوا قابلتهم منال فكرنها

منال:سليم عامل اي

سليم:تمم يمنال اخبارك اي

منال:كويسه طبعا مش شوفتك

نبض بغيره:والله

سليم بأستفزاز:تسلميلي يمنال

منال بخبث:عايزين نخرج خروجه زي الي خرجناها اول مرا يسليم كانت تحفه وبصت لنبض بستفزاز:كانت عايزاكي

نبض بغيره:ممممم متخرجها يسليم

سليم بستفزاز:اه هبقا اظبط يمنال واقولك علي طول قريب انشاء لله

نبض بعصبيه وسابت ايدوا ومشيت

سليم لسه هيروح وارها

منال مسكت ايدوا:سيبك منها بقا وخليك معايا انا بحبك يسليم

سليم:انتي اتهبلتي يمنال انا خاطب وبحب خطبتي

منال:وانا بحبك يسليم وهتكون ليا غصب عنك وعنها

سليم شال ايدها بعصبيه :مش سليم الهاشمي الي يتقاله كدا فاهمه وجري ورا نبض وملحقهاش

سليم اتصل مردتش

سليم:والله ينبض لو عملتي الي في دماغك

نبض اصلا كانت شافت امجد وركبت معاه ومشيت وهيا مدايقه

امجد:مالك قالبه وشك لي

نبض:مفيش

امجد:الواد دا زعلك

نبض:لا اتخانقت مع البنات

امجد:ااا

نبض:امجد بجد مش قادرا اتكلم

امجد:تمم وشغل اغنيه حبيبي ولا علي باله لعمرو دياب

نبض كانت بتسمع الاغنيه ومدايقه جدا بس سكتت ووصلوا المول وامجد مسك ايدها وطلعوا نقوا مع بعض البدله والجزمه والساعه وبعدها قعدوا علي كافيه وجبلها كابتشينو وهوه قهوه وشربوها وركبوا العربيه

امجد:نبض مش عايزك تزعلي مني بس الي هعمله دا من حبي ليكي

نبض بقلق:انت بتقول اي يا امجد

امجد طلع بخاخ وبخ عليها وهيا فقدت الوعي

امجد:اسف بجد بس لازم اعمل كدا وخدها وطلع بيها علي الشقه بتاعتوا

سليم فضل مدايق انو زعل نبض وقرر انو يصالحها ونزل صوره بأديهم في العربيه وهما ماسكين ايد بعض وكتب

*انا عارف انك زعلانه مني بس انا مهنش عليا زعلك وعارف انك مش هتردي عليا وتخفي السين وهتعملي نفسك مقموصه وزعلانه بس انا مش بحبك زعلانه ولا بحبك مدايقه مني ينبضي يمكن مش بحب انزل كلام عنك كل شويه بس بيجي علينا وقت بنبقا عايزين نوري الي بنحبهم قمتهم عندنا ودا الي انا بعمله دلوقتي انتي غاليه عندي جدا ومقامك كبير عندي واسف لو زعلتك واديقتي مني بس متنكريش انك استفزتيني بس مش مشكله بحبك يا اغلي حاجه واحلي حاجه في حياتي يا احلي صُدفه حصلتلي*

*”عرفتك صُدفه فكتفيت بگ🤍✨”*

*بحبك ينبض قلبي انتي*

*في حاجة فيك معرفش ايه هياااااا بتحليك ديما في عنياااااااااا*

*وانت معايا انا بنسي الدنيااااا وبسرح فيك انا كل شوبة*

*بسمع صوتك ينده لياااااااا دقات قلبي تبان في عنيا*

*بقي معقول دي حاجة عادية لسه ملاك ومخبي علياااااااا*

*قولي ايه هي سهل عليا الحيره ديه مش طبيعية اكتر ما الواحد يتمناااااااااااااااا*

*خدت الدنيا في عينك جنه ولا كلامك اه ياحبيبي من رقة سمعه بيتغني*

*في حاجة فيك معرفش ايه هي بتحليك ديما في عنيا*

*وانت معايا انا بنسي الدنيا وبسرح فيك انا كل شوبة*

*بسمع صوتك ينده ليا دقات قلبي تبان في عنيا*

*بيه معقول دي حاجة عادية لسه ملاك ومخبي عليا “بحبك ينبض سليم❤️✨*

سليم استني يشوف رد فعلها بس ملقاش اي حاجه ولا بترد واتس اب ولا مسدج وفضل يكلم نبض بس مش ردت كلم امجد مردش كلم ادم وسأله قاله انو ميعرفش حاجه وكلم ندي قالتله نفس الكلام وقلقوا جدا لانهم مش بيردوا

سليم بنرفزه:ايوا يعني خدها فين كل دا

ادم:اهدي يسليم تلاقيهم مش سامعين الفونات

سليم:خطبتي مع واحد ومش بترد ولا هوه بيرد وتقولي اهدي

ادم:مهو ابن عمها ومش هيأذيها

سليم:وانا اي يعرفني يعني انو مش هيعمل فيها حاجه هوه اصلا مش مظبوط وانا قولتلها مفيش زفت مرواح بس هيا ضربت كلامي في نص الحيطه ومشت الي فدمغها اتفضل الساعه10بليل ولسه مرجعوش من الساعه3 وعايزني اهدي

ادم:منا كمان قلقان عليهم بس مش معناه اني افقض اعصابي هما اخواتي وانا عايز اطمن عليهم هما الاتنين مش نبض بس

سليم سكت وفضل يكلمهم محدش بيرد

فجأه الجرس رن وكلهم راحوا عند الباب و………….

google-playkhamsatmostaqltradent