روايه العدو العاشق الفصل الثاني 2 - بقلم مجهول

الصفحة الرئيسية

 

روايه العدو العاشق الفصل الثاني  2  - بقلم مجهول 

وبعد مانور مشيت ذهب أدم يجلس في مكتبه ويفكر في حل للمشكله فقرر أنه يذهب للمطبخ عشان يحقق ويشوف مين السبب في مجي نور للمطعم فدخل المطعم وقال..
أدم.. كله يسيب شغله ويجي هنا قدامي..
فأنتبه كل الي في المطعم وجم وقفو طابور تنفيذا لاوامر المدير..
أدم.. أنا عايذ أعرف مين السبب في مجي البنت الي عملت مشكله قدام العملاء وكانت هاتبوظ الثفقه النهارده..
فنظرو كلهم لبعض ولم ينطقو بكلمه..
أدم.. يعني مافيش حد عايذ يتكلم ماشي.. يبقا الكل مخصوم منه ماهيه شهر عقاب للكل..
ساره.. لاء يافندم حرام هما مالهمش ذنب أنا الي جبت نور وهي تبقا صحبتي وكانت بتدور علي شغل فقولت أجيبها النهارده بسبب ضغط الشغل وكنا محتاجين ناس ذياده فقولت أجربها النهارده ولو عجبت حضرتك كنت هاقدمهالك يمكن تعينها..
أدم.. طب مش المفروض كنتي تستأذني صاحب المكان الاول 🫵
ساره.. أنا أسفه يافندم وراضيه بأي عقاب حضرتك تقرره. 😔😔
أدم.. بس أنتي ماغلطيش في حد الي غلطت تيجي لحاد عندي وتعتذر وياقبلت أعتذارها يامقبلتش..
ساره.. أيوه يافندم بس نور دي حضرتك ماتعرفهاش دي يستحيل تعتذر لحاد أو تسمح لحاد يجرحها أو يجي علي كرامتها لاي سبب من الاسباب.. أنا عندي ترفدني أحسن يافندم عشان نور يستحيل تعتزر لحد..
أدم.. ماشي. طب روحي انتي ياأنسه ساره شوفي شغلك ويله كل واحد علي شغله.. وذهب أدم يجلس في مكتبه ويفكر أذاي ينتقم من نور ويزلها.. فمسك التليفون وأتصل علي الحارس الخاص بتاعه وقاله….. أيوه ياهشام أسمعني كويس ونفذ كل الي هاقولك عليه وأياك تنسا حرف من الي هاقوله..
وبعد مانور خرجت ركبت تاكسي وروحت دخلت البيت لاقت خالتها بتتكلم في التليفون وبعد ثواني أنهت خالتها المكالمه..
خالة. نور.. عارفه يانور مين الي كان بيكلمني..
نور.. مين ياخالتو.. 🤔🤔🤔🤔
خاله نور.. ده سعيد كان بيترجاني أني أقنعك توافقي ويرجع يتقدم تاني ويجيب الشبكه..
نور.. مين سعيد الله يخرب بيت أمه يبقا هو الي نحسني في الشغل ببوز أمه النحس ده وخلا المدير يرفدني 🙄🙄🙄
خالة.نور.. أيه أترفدتي ليه يامجنونه هو أنتي لحقتي هببتي أيه
نور.. مافيش ياخالتو مظلومه أنا كل الي عملتو كنت شايله صنيه
فيها عصير وراحه أقدمه للعملاء ضيوف المدير فرجلي أتكعبلت وقعت العصير كله علي واحد من العملاء.. بس كان شكله مسخره
وعلي وشه عصير مانجه علي فراوله علي جوافه كان وشه عامل شكل الكوكتيل 😅😅😅😅
خاله نور.. أه يابنت المجنونه وكمان ليكي نفس تهزري ده زمانه رفد البنت المسكينه صحبتك.. 🙄🙄🙄🙄🙄
نور.. ماتخافيش ياخالتو ده عامل زي البلونه منفوخ علي الفاضي
دانا كان نفسي أضربه علي قفاه بس خفت علي ساره لاحسن يرفدها…
خالة نور.. أنتي بتقولي فيها ده أكيد هايرفدها هي كمان.. 🤨🤨
نور.. ماتخفيش ياخالتو ولو رفدها عادي هانشوف حته محترمه
وأقف أنا وساره نشحت فيها بكرامتنا ولا واحد زي ده يتحكم فينا
خالةنور.. أنتي بتتريئ ياروح أمك أكيد ده هايحصل وهاشحت معاكو أنا كمان بسببك يابنت المجانين..
نور.. لاء ياخالتو أنا مايرضنيش أنك تشحتي دانتي الي مربياني
أنا هاشوفلك قرد تسرحي بيه وتطبليله وهو يرقص.. 🤔😅😂
خالة. نور.. أنتي بتتريقي عليا يامتخلفه طب تعالي بقا..
نور.. لا والنبي ياخالتو بلاش تقرصيني كل مره من ودني وداني كبرت وشكلي كده هانحرف وهاروح أغني وأعمل شريط كاسيت وأسميه أحزاني في وداني.. 🤔🤔😂😂😂😂😂😂😂
خالة نور.. خاليكي كده عماله تأذي في الناس لما ربنا في يوم هايرزقك بواحد شخصيته قويه ويكسر مناخيرك ويماشيكي علي عجين ماتلخبطهوش يامغلباني في عيشتي.. 🤔😉😉😉😉
نور.. أولا لسه ماتخلقش الي يرابيني ويكسرني دانا أجننه وأرأواديه السرايا الصفرا برجليه ثانيا بقا أنا جعانه أما أخوش المطبخ أحسن هفتانه وهاموت من الجوع ياموزه..
وعند أدم قاعد في المكتب مسك التليفون وأتصل علي الحارس الخاص بتاعه وقاله..
أدم.. أيوه ياهشام ركذ كويس في الي هاقولهولك ومش عايذ أي غلطه فاهمني وبعد ماتخلص الي هاقولك عليه تتصل بيا وتقولي عملت أيه….
هشام.. خير ياأدم باشا أؤمر ني وانا أنفذ.
أدم.. أسمع عايذك………….
وبعد ساعتين جت ساره من الشغل دخلت لاقت خاله نور ونور قاعدين
ساره.. سلام عليكو أيذيك ياطنط عامله أيه..
خاله نور.. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته كويسه ياحبيبتي طمنيني أنتي المدير عملك حاجه واللهي يابنتي أنا مكثوفه منك
ومش عارفه أقولك أيه من أول يوم لينا وأحنا عملنالك مشاكل في شغلك.. 😔😔😒😒😒
ساره.. أولا ياطنط المدير ماعملناش حاجه ثانيا بقا أنتو نورتوني
وهاتملو الفراغ الي كنت حاسه بيه صدقيني ياطنط وجودكو معايه فارق معايا جدا محسسني أني عايشه. 🙂🙂🙂
نور.. مش بقولك ياخالتو مش هايعمل لها حاجه ده عامل زي خيال المأته منظر علي الفاضي مش كده ياسرسور 🤔😅😅😂
ساره… ها مش عارفه يانور في حاجه مش مظبوطه النهارده.
نور.. قصدك أيه.. 🤔🤔🤔🤔
ساره.. أصل المدير بتاعنا مش بيتغاضا عن أي حد يعاضه في شغله أو ماينفذش أوامره الغريبه بقا أنه سكت لما نور بهدلت العميل وكانت هاتبوظ شغله ده حتا ماخصمش حاجه من العمال والناس الي في المطعم أنا مش مرتاحه لهدوءه ده مش طبيعي
نور.. عادي يعني ياساره جايذ حس أنه هايفلسع من الدنيا فقال يعمل لاخرته 🤔🤔🤔😂😂😂😂😂
ساره.. 😅😅😅تصدقي أنك عيله هابله ومجنونه وهاتجننيني معاكي..
نور.. بس أنتي ماتقاطعيش وقولي أن شاء الله..
خاله.نور.. واللهي ياساره يابنتي أنا صعبان عليا الانسان الي هايتجوزها ده كبيره سنه وهاتهبله ياينتحر بسبب جنانها..
نور.. خالتو عيب عليكي ده لو أستحمل شهر نبوس أيدينا وش وضهر.. 🤔🤔🤔😂😂😂😂😂😂
وبعد أدم ماروح دخل أخد شاور ولبس وخرج قعد علي السرير يفكر في الي حصل.. وبعد شويه التليفون بتاعه رن
أدم.. أيوه يازفت أيه الي أخرك كده..
هشام.. أنا أسف ياأدم باشا بس كنت بجمع كل المعلومات الي طلبتها مني وكمان في مفجأه لسيادتك أكتشفتها بالصدفه..
أدم.. طب أتكلم مستني أيه..
هشام…. أنسه ساره قاعده لوحدها وأخوها مسافر بقاله سنتين وبينزل مره أو مرتين في السنه وفي واحده أسمها نور جت هي وخالتها قعدو مع ساره في الشقه والي عرفته أن الي أسمها نور دي كانت في أسكندريه ومتخرجه من حوالي 7شهور من كليه التجاره وجايه هنا عشان تداور علي شغل ومعاها خالتها..
وعرفتلك بقا ياباشا أن سكرتيره حضرتك ساكنه في الشقه الي فوق ساره وهاتتجوز كمان شهر بالكتير. هو ده كل الي عرفتوه ياباشا أي أوامر تانيه..
أدم.. لاء كده حلو أوي بكره أبقا أنزل الحسابات هاتلاقي ظرف باسمك..
هشام.. ألف شكر ياباشا مع السلامه..
فضحك أدم وقال.. بس أنا كده جاتلي فرصتي فأتصل علي عمر صاحبه وقال له..
عمر.. أيوه يا أدم أيه لحقت أوحشك
أدم.. أتظبط كده وأسمعني كويس أنا هاسافر بكره ألمانيا عشان في مشكله والعملاء صممو نعمل الاجتماع ونمضي عقود الثفقه هناك يعني قدامي بالكتير أسبوع وفي حاجه كمان
عمر.. خير ياأدم.. أنتا عارف أن نعمه فاضل لها أقل من شهر وتمشي فانا عايذك تكلم نعمه في بنت في الشقه الي تحت شقه نعمه اسمها ساره دي صاحبه الشقه عايذك تكلم نعمه تكلم ساره أنها في الشركه محتاجين. محاسبين بس بنات ومايكونوش متجوزين عشان يبقو متفرغين للشغل وفي بنت قاعده مع ساره أسمها نور خاليها تقولها تقدم للوظيفه وطبعا عرف نعمه ماتقولش أني أنا صاحب الشركه وأنك أنتا صاحب الشركه علي مارجع سمعت ياعمر.. وأكد علي نعمه أن نور تقدم علي الوظيفه وتتقبل بسرعه قبل ماجي ماشي وأبقا بعد ماتمضي أكتب شرط جزائي
لو حابت تسيب الشغل تدفع 100الف جنيه..
عمر.. يالهوي ده مبلغ كبير يا أدم ليه هي البنت دي قتلتلك قتيل ولا أيه ياعم..
أدم مالكش دعوه أما أجي من ألمانيا هابقا أحكيلك يله سلام.
عمر.. والنبي أنتا راجل مفتري ربنا يكون في عون المسكينه الي ها تشتغل يله ربنا يستر. وأتصل عمر بنعمه وقالها علي كل شئ..
وتاني يوم قامت نعمه نزلت عند ساره وخبطت..
ساره.. أهلا بجارتي الي مابتسالش عليا غير كل فين وفين.. أتفضلي ياقمر…
نعمه.. أهلا ياساره معلش سامحيني شغلي واخد كل وقتي مش تعرفيني ياساره قريبتك القمر دي..
ساره.. دي نور صاحبتي جت من يومين وقعده معايا تونسني أنتي عارفه أني قاعده لوحدي وكانت جايه القاهره تداور علي شغل..
نعمه.. أهلا بيكي ياقمر القاهره نورت بيكي هو حضرتك خريجه أيه…..
نور شكرا ياحبيبتي أنا خريجه كليه تجاره مع ساره أحنا دفعه واحده..
نعمه… سبحان الله يامحاسن الصدف دانا لسه كنت جايه لساره لو تعرف حد يشتغل في الشركه الي أنا بشتغل فيها أصل طالبين محاسبين بنات طب ماتيجي تقدمي ياأنسه نور صدقيني مش هاتلاقي فرصه ذي دي وانا هاواصي عليكي أستاذ عمر المدير
ده انسان محترم وفرفوش ومش بيذعل الي بيشتغل عنده بيعتبرنا كلنا أخواته..
ساره.. ماتروحي قدمي يانور مش هاتخسري حاجه لو جربتي
نور.. ماشي بكره هاجي أقدم..
نعمه بقولك أيه.. ماتيجي معايا النهارده بالمره ولو حصل نصيب تونسيني قبل ماأسيب الشغل عشان هاتجوز أخر الشهر..
نور.. ماشي هاقوم البس وأجي معاكي..
خاله نور هو الشغل ده كويس أصل نور عصبيه ومش أي حد يستحملها
نعمه ماتخافيش عليها ياطنط أنا بقالي أكتر من سنتين بشتغل في الشركه ماتخافيش هي ذي أختي وبعد دقايق خرجت نور ومعاها أوراق التخرج وقالت لنعمه..
نور.. يله أنا جاهذه يانعمه..
نعمه.. يله ياحبيبتي يله سلام ياجماعه وماتخافوش لو حصل نصيب وأتقبلت هاتفضل وتيجي معايا وأنا راجعه سلام..
ونزلت نعمه ونور ركبو تاكسي وراحو الشركه..
ودخلت نعمه ومعاها نور وطلعو مكتب عمر
نعمه أقعدي هنا يانور هابلغ المدير أنك جايه تقدمي علي الوظيفه وهاندهلك..
نور.. ماشي.. ودخلت نعمه مكتب عمر وقالتله..
نعمه.. صباح الخير ياأستاذ عمر أنا جبت نور معايا بس أنا خايفه من أدم باشا أحسن يأذيها
عمر.. ماتخافيش يانعمه أنا مش هاديله الفرصه يأذي بنات الناس
يله دخليها عشان تمضي العقد وخرجت نعمه تنده لنور وبعد ثواني دخلو المكتب..
نعمه… أستاذ عمر دي نور صاحبه جارتي وهي خريجه كليه تجاره وكانت عايذه وظيفه وأنا عرفت بالصدفه وقولت أجبها لحضرتك
عمر.. أهلا يا أنسه نور أتفضلي حو حضرتك متخرجه من زمان
نور.. لا يافندم من 7شهور وده الملف ألي فيه حاجه أتفضل..
عمر.. تمام.. طب حضرتك مقبوله أن شاء الله أحنا هانمضي عقد
سنه بس ذي أختبار نشوف شغلك ولو شغلك ممتاذ هانمدلك العقد تمام..
نور.. تمام يافندم
عمر.. هاتي يانعمه العقد عشان الانسه نور تمضيه
نعمه.. حاضر يافندم… وبعد ثواني جت نعمه ومعاها العقد
ومضت نور عليه ولم تأخود بالها من الشرط الجزائي
عمر.. يله يانعمه عرفيها فين مكتبها ونظام الشغل هنا أيه ولو أحتاجتي أي حاجه يا أنسه نور عرفي نعمه وهي هاتساعدك علي ماتاخدي علي الشغل..
نور.. شكرا يافندم.. وخرجت نور علي مكتبها وقعدت أشتغلت وعدا اليوم عادي وبعد أنتهاء الشغل جت نعمه أخدن نور وروحو البيت طلعت نعمه شقتها ودخلت نور الشقه عند ساره
خاله. نور.. ها طمنيني ياحبيبتي اتعينتي صح عشان اتاخرتي.
نور.. اه ياخالتو اتعينت بعقد سنه كتمرين ولو عجبهم شغلي هايمدولي العقد لكزا سنه وهايذودو المرتب
خاله نور.. طب الحمد لله..
ساره.. يعني مرتاحه في الشركه يانور ولا في حاجه مذعلاكي
نور لاء الحمد لله والمدير شخصيه محترمه جدا
وبعد اسبوع كانت نور أتعودت علي الشغل وصاحبت كل الي في الشركه وباقو ذي الاخوات وفي اليوم السابع قامت نور من النوم
خادت شاور ولبست ونزلت ركبت تاكسي وراحت الشركه.
وكان طبعا أدم جه من السفر من بالليل وقام الصبح أخد شاور ولبس ونزل ركب عربيته وراح الشركه وطلع مكتبه وهو نفسه يشوف نور عشان يشوف رد فعلها لما تعرف أنه هو المدير مش عمر.. وبعد ثواني دخل مكتبه لاقا عمر قاعد علي المكتب..
عمر.. أيه ده أدم حمدالله علي السلامه جيت أمتا..
أدم.. جيت أمبارح بالليل وحبيت أعملهالك مفجأه ها نور في مكتبها مش كده..
عمر.. أه ياأدم أنا بس عايذ أعرف أنتا عايذ أيه من البنت دي دي شكلها بنت محترمه مش عارف أذيتك في أيه
أدم.. عشان وقفت قصادي وأحرجتني قدام العملاء وكل الي في المطعم وعايذني أعاديهالها كده عادي لازم أعرفها الادب وأكسرلها غرورها مش أنا الي بنت توقف قدامي وتتحداني..
عمر… بس خلاص انتا أتصالحت مع الالمان وتممت الثفقه فاسبها في حالها بقا حرام عليك..
أدم.. عمر مش شغلك روح انتا مكتبك ونتكلم بعدين
عمر.. ماشي ياأدم بس مسيرك هاتندم وساعتها مش هاينفعك الندم سلام ياصاحبي..
وجلس أدم علي مكتبه ورن علي نعمه وقال لها تقول لنور تيجي تكلم المدير..
وبعد ثواني جت نور وخبطت علي الباب ودخلت كان أدم واقف مديلها ضهره وبيبص من الشباك..
نور.. حضرتك طلبتني يافندم… وفجأل لف أدم لنور وقالها
أدم.. أيوه.. 🤨😉😉😉
نور…. ها. أنتا 🙄🙄🙄🙄

يتبع….


google-playkhamsatmostaqltradent