رواية عشق الفهد الفصل العشرون والاخير 20 - بقلم حبيبه نادي

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الفهد الفصل العشرون 20

الاخير +الخاتمة 

بعد شهر ف القصر
ـــــــــــــــــــــــــ 

في تجهيزات كتييره وناس راحه جايه
بنسمع صوت نعمه وهي بتقول

نعمه. حطو الورد ع اول باب القصر والجنينه حطو فيها الانوار

عامر. ايه ي ام فهد هدي هدي

نعمة. ياااه ي عامر واخيرا هشوف الاولاد بيتجوزوا 

عامر. اه ونشوف اولادهم ونبقي جدو وتيتة 

فهد من وراهم. هيبقي اول حفيد ليكم ابني 

عامر بضحك. اديك متجوز ومعرفتش تعملها

فهد. ومين قال 

نعمة. بس يحبيبي متسمعش كلام ابوك المهم روح شوف الشباب جهزوا ولا لا

فهد بيبوس ايد امه. حاضر يست الكل وبيمشي 

ـــــــــــــــــــــــــ 
في جناح رنا كانوا البنات بيتجهزوا والكوافيرات شغالين واقفه من بعيد وتبص عليهم وبتدمع من الفرحه

حنين مالك بتعيطي ليه
عشق والله وكبرتو وهتتجوزو

منار وحد قال لك ان احنا صغيرين
وبيضحكوا كلهم
طيب انا هروح جناحي علشان اتجهز عقبال ما تكونوا خلصتو
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف جناح عشق كانت قاعده ع السرير وبتبكي 

عشق. انا اتحرمت من اكتر يوم البنت بتحلم بيه بس الحمدلله ربنا عوضني بتاج حياتي ونبضي الحمدلله 

البنات من وراها. ومين قال انك اتحرمتي

عشق. بتبص عليهم وكان فهد معاهم

عشق. انتو ايه اللي جابكم روحوا كملوا تجهيز

حنين. بتتقدم عليها وتحضنها

حنين.  اناواختي هنبقي اجمل عرايس النهارده 

عشق. قصدك ايه 

فهد. من وراها 

قصدها. انو النهارده فرحك 

منار. اه يعشق النهارة فرحنا كلنا 

عشق. ازاي

فهد. بيجيب صندوق وبيديه لعشق

فهد. افتحي الصندوق

عشق. بتفتح الصندوق وبتلاقي فستان زفاف جميل جدا جدا وراقي 

عشق بدموع. ده ليا 

فهد. ايوه يروحي احنا اتجوزنا بسرعة وملحقناش نعمل فرح ف النهاردة هعوضك 

فهد. ودلوقتي هيجيلك خبيرة تجميل وتجهزك 

عشق. بتحضن فهد ربنا يخليكي ليا ي فهدي 
 فهد بيبوس جبينها ويخليكي ليا ي نبض قلبي

البنات تعالي يلا واتجهزي معانا 

البنات بيروحوا يتجهزوا 

وبعد وقت كانوا خلصوا وكانوا عن ملكات جماال 

نعمة. الله الله ع الجمال الله اكبر لتتحسدوا

البنات بيروحوا وبيحضنوها

صابرة وام منار واسماء

مين دول دول مش بناتنا
عشق. بضحك لا احنا 
وكل وحده بتروح عند امها وبتحضنها

ـــــــــــــــــــــــــ 

تحت الشباب كانوا واقفين

عمر. انا حلو صح
فهد. لا انت بصل

خالد. اوووف يلا متنزلوا

ف الوقت ده البنات بينزلوا وبيخطفوا نظر الموجودين 

كل واحد بيتقدم علي عروستو وبيمسكها وبيروحوا مكانهم

ـــــــــــــــــــــــــ 
فهد. ايه الجمال ده يروح الفهد

عشق. بخجل ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يحبيبي

فهد. لا انا مش هستحمل كده اه اخدك واطلع علي فوق علطول

عشق. خلاص اديني سكت

فهد. انتي كنتي متخيله اني هحرمك من اليوم ده 

عشق. لا انا بس كان نفسي اعيشو واديني عشتو معاك يحبيبي

فهد بيبوسها من جبينها وبيبوسها من شفايفاه

عشق. فهد النااس
فهد. ميهمنيش
ـــــــــــــــــــــــــ 
عمر. مراتي سكر يجدعان

منار بتوتر وخجل. وانت كمان

عمر. لا انا مش عاوز خجل هاا
منار. بس بقا
عمر بيمسك ايدها بيبوس  ربنا يخليكي ليا واقدر اسعدك

منار. ويخليك ليا يحبيبي

ـــــــــــــــــــــــــ 

مراد. ايه الجمال ده
حنين. بجد انا جميله

مراد. واجمل من الجمال ذات نفسه
حنين. شكرا

مراد. اعملها ايه شكرا دي 
حنين. اصرفها ههههه

مراد. في حد يقول لعريسو كده يوم فرحوا

حنين. لا
مراد. طيب هاتي بوسه

حنين. اتلم عيب كده

مراد. عيب ايه وبيبوسها من خدها

حنين. سافل
مراد. دا انا هوريكي السفاله يقلب مراد
ـــــــــــــــــــــــــ 
رائد. عسل ي سمسم

اسماء. وانت كمان ي حضره الرائد
رائد بضحك. رائد ايه هو في عروسه بتقول كده

اسماء بغيظ. انا نينيني

رائد. بكاشه بس بحبها
اسماء. وانا بحبك 
رائد. بيحضنها 
ـــــــــــــــــــــــــ 
ف الوقت ده بتشتغل اغنية رومانسية 

فهد بيمسك ايد عشق وبيقوم يرقص 
والشباب والبنات كلهم بيرقصوا

فهد. مش متخيل انك بين ايديا يروح قلبي
عشق. ولا انا

فهد. يلا بقا عاوزين نجيب الحفيد لعامر بيه

عشق. سافل
فهد. بيبوسها من شفايفها بوسه خفيفه

فهد. من بدري نفسي ادوق الكريزتين دول
ـــــــــــــــــــــــــ 
بعد شهر 

العيلة كانت متجمعة وفهد وعشق كانوا راجعين من مصر

فهد. باركولي يجماعه
عامر. يمسهل في ايه

فهد بيضم عشق 

فهد. مدام فهد عامر الحديدي هتجيب وريث العيله

الكل بفرحه الف مبروك 
وكل العيلة بتباركلهم

عدو شهور الحمل بسرعه وجه اليوم الموعود
عشق بتصحا من النوم وبتتألم« بقلم حبيبة نادي» 

عشق. فهد فهد
فهد. بنوم عاوزه ايه يعشق

عشق. قوم انا بوولد ااه 

فهد. بيقوم مفزوع طيب اعمل ايه 
عشق. بصريخ نادي ماما نعمه بسررعه

فهد بيقوم ويروح علي جناح ابوه وامه
فهد بيخبط 

عامر. مين جاي ف الوقت ده
فهد. انا يبابا نادي ماما بسرعه عشق بتولد

نعمه بقلق. اديني جايه

نعمه بتروح لعشق وبتقول لفهد بسرعه ع المستشفى 

بعد شوية بيوصلوا المستشفي

عشق بصرااخ.. كلو منك يفهد الكل'ب كلو منك طلقنيي

فهد. وانا مالي يلمبي حاضر تقومي بالسلامه واطلقك

عشق. انت بتفكر كمان اهههه

حنين. هي بتصرخ كده ليه انا مش هولد يمراد

مراد بضحك. وبيحط ايدو ع بطنها البارزه 

مراد. طيب ومش عاوزه تخلفي ويكون عندنا اطفال

حنين. لا خلاص عاوزه
بعد وقت
عشق بتولد وبتجيب ولد زي القمر
فهد بيدخل عندها

عشق. بتقوق 
عشق. فين ابني 

فهد. حمدالله على سلامتك ياقلبي اهو مع ماما

وبياخدو يديهولها

عشق بتعب. هتسميه ايه

فهد. مراد فهد عامر الحديدي 
عشق. حلو مراد 
مراد. من وراهم دا انا حجزتو لبنتي اللي جايه ف السكه هااا
حنين. بس انا فيا ولد

مراد. ومالو بعدها 
فهد. شكلك هتجيب مزرعة
وبيضحكوا

ـــــــــــــــــــــــــ 
الخاتمه

بعد سبع سنين 

عشق. كانت بتجري ورا بنت

عشق الكبيره. عشق عشق استني

عشق الصغيره. بتجري علي فهد 
عشق. بابي بابي 

فهد . بيفتح حضنو  لعشق الصغير 

عشق. خبيني يبابي مامي اوزه«عاوزه» تضربني

فهد. عملتي ايه تاني

عشق. الهانم بنتك بتقول لفهد«ابن مراد وحنين» 
بتقوله هات بوسه

فهد. ومالو ههههه

عشق. طالعه لابوها
فهد. ومالو ابوها

عشق بغيظ مالوش

ف الوقت ده بيجي 
مراد الصغير«ابن فهد» 
 مراد. بابا عمو مراد وخالتو والعيله كلهم وصلوا تحت

عشق وفهد والاولاد. بينزلوا

ملاحظه « فهد وعشق خلفوا مراد 7سنين وزين6 وعشق الصغيره 5سنين»

 حنين ومراد خلفوا فهد 7سنين 
وقمر 5 سنين

واسماء ورئد خلفو تمارا 5سنين 

ومنار وعمر.خلفوا روفان7سنين ومحمد4سنين

تحت عند العيله

فهد. اهلا اهلا 

مراد الكبير. اهلا يخويا

فهد. فين فهد الصغير
فهد الصغير. اديني يفهد 

حنين. فهد حاف يك"لب

مراد. ابني يعم ويقول اللي عاوزه 

فهد. تعالي ي حبيبي وبيحضنوا ومراد ابن فهد بيغير

مراد. بابا انت حاضنو ليه

عشق. هههه دا حبيب ابوك ي مراد سيبو
مراد. وانت يمراد الصغير حبيبي تعال يولا

اسماء. من يوم مولد فهد الصغير وهو حبيب فهد الكبير وبيضحكوا

عشق الصغيره. حبيبي فهد

مراد ابن فهد. انتي يبت متقوليش لحد حبيبي فاهمه

فهد الصغير. انت مالك انا حبيبها

مراد. طيب خلاص انا هقول لقمر حبيبتي

والعيله بتضحك عليهم 

عشق الكبيره. تعالوا يجماعه الاكل جاهز

كلهم بيروحوا ع اوضة السفره

واثناء مهما بياكلوا 
بيشوفوا مشهد يموت من الضحك 

بتكون. عشق بنت فهد قاعده علي رجل فهد ابن مراد وبيأكلها

مراد الصغير. عشق قومي كده عيب

عشق الصغيره. لا دا فهد حبيبي وانا هتجوزوا

العيله كلها بتضحك عليهم وعلي جنانهم

عشق. طالعه لابوها والله

فهد بغمزه. عجباكي ولا لا

عشق بغيظ. عجباني يخويا

منار. روفان فينك 

روفان من تحت السفره 
اديني يماما 

الكل بيبص تحتيه بيكونوا روفان و زين قاعدين تحت السفره وبيلعبوا

عمر. انتو بتعملو ايه عندكم 

روفان. بنلعب يبابا 

عشق. طاب اطلعو من عندكم عشان تاكلوا

رائد. فين تمارا ي اسماء

اسماء. نايمه

ـــــــــــــــــــــــــ 

بعد شويه الكل بيكونوا قاعدين ف الجنينه

والاطفال بيلعبوا

والشباب بيكونوا حاضنين زوجاتهم

فهد. بهمس لعشق

شوفي م احلا اللمه دي بس ناقصه اهالينا احنا

عشق. كلهم بيعملوا عمره 

فهد. ان شاء الله هاخدك ونروح لما يجوا 

عشق. بجد
فهد. بجد

عشق طيب اقلك حاجه 
فهد. قولي

عشق. انا حامل

فهد بفرحه. مبارك يقلبي لينا

عشق. حبيبي 

فهد. مراتي حامل يجماعه 

الكل بيباركوا لعشق وفهد 

حنين. اه يجماعه والله احنا احلي عيله ربنا يحمينا

منار واسماء. امين يارب

مراد الكبير. فهد 

فهد. ايه 

مراد. بص كده 

فهد بيبص. بيلاقي عشق الصغيره نايمه ف حضن فهد الصغير

فهد. بضحك دول بيحكوا قصتي انا وعشقي

عشق. اه والله يفهد 

فهد بيضمها لحضنوا وبيبوسها
. ربنا يديمكم ليا ي قلب فهد 

 

🍒✨ الــنــهــايــة ✨🍒

ــــــــــ♥ــ✨تــمــت♥ــ✨ــــــــــ
 💗عـــشــق الـــفــهــد💗



يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية عشق الفهد دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

 •تابع الفصل التالي "رواية عشق الفهد" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent