رواية لهيب العشق الفصل الثالث عشر 13 - بقلم زوزو

الصفحة الرئيسية

  رواية لهيب العشق كاملة بقلم زوزو عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية لهيب العشق الفصل الثالث عشر 13

ديلان : اي في مالك وباران بيعمل اي هنا

مالك : باران انا كدا سلمتك الامانه امشي انا بقا

بيبتسم باران ليه فلاش باك

“مكالمة باران لمالك….

مالك : الووو

باران : انا باران مالك كيفك

مالك : الحمد لله اخبارك انت

باران : مالك هطلب منك شغله وتعملها علشاني

مالك : طبعا اي هي

باران : هبعتلك لوكيش تاخد عليه ديلان بليل وبعت لك

فستان خليها لبسه تمام

مالك : افهم انت عايز ديلان ليه يعني؟

باران : هعرض الزواج على ديلان اليوم يا مالك بس اوعا تتكلم ولا تقلها حاجه

مالك : اووووووه باران مش عارف اقولك الف مبروك ولا ربنا يكون معاك في الحمل دا 😂

باران : وقعنا واللي كان كان ياصديقي خلص مافي مهرب المهم زي ما تفقنا…. سلام ”

نرجع للواقع

باران : شكرا كثير مالك لانك جبت لي ديلان

ديلان : لحظه انا مش فاهمه حاجه حد يفهمني

مالك : ديلان باران هيفهمك كل حاجه دلوقتي يله سلااام دلوش

ديلان : باران اي اللي بيحصل وليه اليخت كدا

باران : ديلان انتي ليه بتحكي كتيير تعالي وهتعرفي كل شئ دلوقتي

بيمسك اديها وبياخدها على اليخت بيكون اليخت كله

ورود حمرا وبيكون في المقدمه تربيزه كثيير حلوه عليها اكل ومشروب

(ليس محرم مشروب عادي)

بتنبهر ديلان كثيير من اللي شيفاه قدامها بيشغل ميوزك باران وبيهمس لها

باران : ممكن ملكة قلبي تسمحلي بالرقصه دي

ديلان : طبعا طبعا بكل حب 😍

بيمسك اديها وبتبدأ رقصتهم الأولى ليهم

بحب وعشق وهيام

بيهمس لها باران

باران : طالعه كثيير حلوه ديلان بتطيري العقل

ديلان : بتقرب منه شكرا كثيير باران ولكن انت كمان طالع وسيم كثيير لازم خبيك من عيون الناس

بتقرب اكتر منه

لان انا امرأة غيوره كثييير باران ما هو ملكي ولي فـهو لي وملكي

بيضحك باران على طريقة كلامها

باران : يعني انا ملك لكي ديلان؟

ديلان : طبعا ياروحي انت ملك لي لأخر عمري انت لي

وبس واللي بيقرب منك يبقا هو اللي جني على روحه باران 😌

باران : حتى لو كانت أليف🤭

ديلان بتقرب أكثر منه لدرجة ان باران بيتوتر

ديلان : حتى لو كانت أليف باران كارابي ♥️

بيقهقه باران عليها

باران : وانا رجل غيور كثيير ديلان بغار من كل شئ و

اي حد أقرب لك مني بغار من نفسك اللي بيطلع منك بغار حتيـ… حتـ…

ديلان : حتى من اي باران

وهي مبسوطه كثيير من كلامه ودايبه فيه وسايبه نفسها لمشاعرها

باران : حتى من كل ماهو أقرب لك مني بغاار منه

ديلان : دا انتي حالتك صعبة على كدا

بيسكت باران شويه

بعدين بيقول

باران : انتي طلعتيلي من فين ديلان انتي اجمل صدفه

حصلت في حياتي انتي اجمل شئ في حياتي بحمد الله عليكي كل يوم وعلي وجودك معايا

بيكونو قراب كثيير لدرجة ان أنفاسهم اتخالطت

بتخلص الأغنية وهما دايبين وناسين كل شئ حوليهم

مغمضين عيونهم ورايحين لدنيت العشاق

بيصحو على حالهم واخيرا

باران : اي ياملكتي ممكن نأكل

ديلان : اكيد طبعا

بيقعدوا وبيقدم لها الكرسي وبيقعد مقابيلها

وهو دايب في جمالها وجمال الفستان

ديلان : لا تنظر لي كدا بخجل باران

باران : اعمل اي جمالك اخذ عقلي مني خلص صحا وهنا

ديلان : صحا وهنا

قصة كارابي💪

بتكون ايتان قاعده على نـ ار مش عارفه باران عرض علي ديلان الزواج او لا

وبتخاف ترن عليه يكون معاها بتفضل رايحه جايه مستنيه باران

بنرجع لليخت 🦋🔥

بيكون باران وديلان بياكلو ولكن باران متوتر كثيير

ومش عارف يفتح الموضوع معاها ازاي

بتلاحظ توتره ديلان

ديلان : باران مالك حصل شئ

باران : لا لا

بيكملو اكل وبعدين بياخدها لمقدمة اليخت بيوقفو

وديلان مسحوره بجمال المنظر

بياخد نفس عميق باران شهيق زفيير 😂 وبعدين

باران : ديلان انتي عايزه تعرفي السبب اللي جبتك

علشان هنا وسبب التحضيرات دي كلها

بتبدأ ديلان تنتبه ليه وتسمع بشغف

باران : ديلان انتي بتعرفي ان بحبك بل بعشقك وعايز

اكمل حياتي معاكي انتي

مش شايف حياتي من دونك انتي سبب ضحكتي

وانبساطي انتي فرحتى اللي كانت غايبه عني

ديلان انا شخص غيور وعصبي مش بحب الكذب ولا

الخيانه ولا الخداع مش بسامح في الخيانه بسهوله

انا…… انا……

انا باران كارابي وانتي ديلان اللي سرقت قلبي مني

بيطلع الخاتم وبينزل على الأرض بـ رومنسيه

تقبلي تتزوجيني وتكملي باقي حياتك معايا وتكوني ام

أطفالي

تقبلي تكوني نصفي الثاني وبيت أسراري تكوني مدام باران كارابي ♥️

بتتصدم ديلان وبتحطها اديها على بقها من الصدمه

بتفضل فتره ساكته

بيكون باصص عليها باران وعلامات الاستفهام على وجهو

ديلان : باران انت فاجئتني مكنتش متوقعه بصراحه دلوقتي

بيقوم باران وهو مش فاهم

باران : يعني اي مواقفه ولا لا

بتسكت ديلان فتره لدرجة بيشك باران انها مش موافقه

بعدين

ديلان : انا ديلان ديمير دكتوره جراحه

بتهمس له مش عايزه أشكر في حالي ولا ابان مغروره

ولكن أنجح دكتوره حاليا 😎

عشت نصف عمري في أمريكا ولو خيرتني بين هنا

وامريكا هختار امريكا

ويمكن صدفة تعب بابا وانزل من هناك لان اشوفك

واحبك وتكون نصفي الثاني

مكنتش ليه تجربه من قبل في الحب

كنت اول واخر حب لي باران كارابي

حبي تملكي بمعنى ماهو لي فـهو لي لا اسمح بمشاركته مع أحد

اكره الكذب كثيير ولا اسامح فيه ابداً

وترددي في الأول مش رفض ولكن خوف انا انسانه

جبانه شوي ☺️

اخر شئ…..

باران على اعصابة

ديلان بأعلى صوت عندها… موافقه باران كارابي

انا موافقه اكون ليك ليك وبس😍♥️

بيضحك باران وبيحملها وبيلف بيها وهو بيضحك ديلان بتضحك بتكون الفرحه مش سيعاهم

بنزلها على الأرض وبيطلع الخاتم

باران : اوعي تطلعينه من اصبعك ديلان ديمير حالياً😉

بيبصو في عيون بعض وبيكون عايز يقرب منها باران

بيقرب لحتى ميكنش بينهم سانتي متر أنفسهم اتخالطت

بيدق قلب ديلان لدرجة كأن هيطلع من مكانه

في آخر لحظه بتبعد ديلان بسرعه وهي متوتره

ديلان : اولماز باران اولماز

باران : وانا احترم دا جداً ديلان بيفرع وجهها وبتتلاقي عيونهم

باران : سينسيفيورم ديلان ديمير ♥️

ديلان : سينسيفيورم باران كارابـي ❤️

بيحضنها وبتفضل ديلان باصه للخاتهم بحب وفرحه

قصر ديمير🐥

حكمت : ديلان تأخرت كثيير صبيحه

صبيحة : خليها تنبسط شوي

حكمت : اي رايك نتصل عليها

صبيحه : اكيد لا حكمت هي لو عيزانا هتتصل علينا شوي وهترحع 😌

بنرجع للعشاق اللي بيكون باران واخدها في حضنه

بيبصو على النجوم

باران : ديلان راح أعترف لك اعتراف

ديلان : اي باران

باران : بتعرفي يوم ما طلعنا مع بعض ورحنا المول

ديلان : اي بعدها

باران : هناك وقتها في فستان عجبني كثيير ديلان اتخيلنه عليكي

ديلان بتتعدل وبتبص عليه

ديلان : اي باران

باران : اشتريته لك ولكنــ……

ديلان : ولكن اي اي حصل

باران : مكنش عندي الجرائه واعطيكي اياه ولسه قاعد

عندي في البيت في غرفت الملابس بتاعتي

لا أعلم سبب شرائي له ولكن تخيلتك انتي ولبساه

عجبني كثيييير ديلان وقررت ان اشتريه لكي

بتضحك عليه ديلان

ديلان : يعني انت اشتريت ليه فستان ومدتهوليش لغاية دلوقتي

باران لان مكنش عندك الجرائه لا أصدق باران كارابي

بيتوتر باران

ديلان : بمزح معك باران كارابي ولكن انا اريد فستاني خلص

باران : خلص بكرا بيكون عندك وبعدين دا هيكون

فستان خطوبتك هتلبسيه على خطوبتك لان خلاص

مش بعيد نحدد العرس اخر الاسبوع ديلان

ديلان : بصدمة اكيد لا باران كارابي مش لدرجة دي

وبعدين انا جدولي في المستشفى مليان الفتره دي 😂

مش هينفع ولا اتزوجك وبعدها اروح على الشغل 😉

باران : بعد الزواج مافي شغل لمدة شهرين ولا راح

تبعدي عني ديلان ديمير

بتضحك ديلان عليه وبعدين بتبص في الساعه

ديلان : اوووه باران الساعه 1:30 وانا عندي عليه

الساعه 6 الصبح لازم امشي

باران : تحت امر حضرت الدكتورة طبعا يله بينا

بيروحوا على السياره بيفتح لها الباب بكل حب بتركب

وبعدين بيركب هو

ديلان بتفضل تفكر ان ازاي حياتها بتمشي بالسرعه دي

وفي لحظه حبت وخلاص تتزوج وبتفضل باصه للخاتم بحب

بيلاحظ باران وبيفضل باصص لها من غير متاخد بالها

في قصر ديمير🐥

بيكون الكل متجمعين أليف وهافين وجودت ومالك

صبيحة وحكمت

بيرن فون حكمت يستأذن بيطلع برا القصر يتكلم

بتوصل ديلان على القصر بينزل يفتح لها باران الباب

بتنزل وهي مبسوطه كثيير بيفضلو فتره سكتين

بعدين

ديلان : شكراً كثيير باران على اليوم الرائع دا شكراً كثيير

باران : انا اللي بتشكرك ديلان بيقرب لحتى يبوسها

بوست خد بعدين ديلان بتمشي وهي وباصه عليه

وهو واقف وحاطط اديه في جيوبه واقف بهيبه وشموخ

بعدين

بتجري عليه وبتبسوه من خده وبتجري تاني على القصر من كثر الخجل

بيتفاجئ باران منها بيحط باران ايده مكان البوسه وبينبسط كثثير منها

بيكون رايح يركب السياره بيسمع صوت

بيتحرك نحوه وهو مش عارف الصوت دا لمين ولا فين

وفجأه بينصدم باران كارابي

بيبص عليه حكمت وبينصدم هو كمان………

……………………………………………………………..

ياترا باران سمع اي وحكمت كان بيكلم مين؟ 🤔

google-playkhamsatmostaqltradent