رواية اسيرات الاسد و الصقر الفصل السابع 7 - بقلم انجي صلاح

الصفحة الرئيسية

 رواية  اسيرات الاسد و الصقر كاملة بقلم انجي صلاح عبر مدونة دليل الروايات 


رواية  اسيرات الاسد و الصقر الفصل السابع 7

اسيرات الأسد والصقر 🔥🔥🔥🔥
انجي صلاح 💐💐💐💐.
الفصل السابع ..
في فيلا اسد وصقر ...

كانوا قاعدين الاربعه في الجناح الكبير.

سليم بغيظ وحسره/اه ي أما وانا الي كنت شايف نفسي هفا ومطرود إذا كان الصقر والاسد بنفسهم اتطردوا اه ي اني ي خيبتنا التقيله .

صقر بغيظ شديد/ماخلاص يالا فيه ايه صدعت دماغ الي خلفونا أنا مطردتش ي اخويا أنا سبتها براحتها لأننا لسه مخدناش علي بعض .

اسد بضحكه عاليه/هههههههه ايوه ايوه ماهو باين عليك انك نزلت بمزاجك عاااش ي وحش ههههه.

صقر بغيظ شديد/بقولك ايه أنا مش ناقص .

احمد بابتسامه/أنا مش عارف انتوا مضايقين ليه ده ليله عسل أننا ارتحنا منهم نفدت بجلدي من خط الصعيد دي .

اسد بابتسامه/معلش أن شاء الله الي جاي احسن اصبروا كفايه أننا اتجوزنا الي بنحبهم .

احمد بغيظ شديد/لا معلش اتكلموا عن نفسكم انتوا دبستوني تدبيسه سوداء حسبي الله ونعم الوكيل فيكم .

صقر وهو بيضربه بالمخده بغيظ شديد/كل ده بلاويك ي اخويا وبعدين البنت كويسه جدا وتعتبر هي واختها بقوا امانه عندنا وحسك عينك انت ولا هو تزعلوهم هتلاقوني في وشكم فاهمين .

سليم بغيظ شديد/مكافيه الي احنا فيه ده بنت عواد نفسي أولع فيها ضربتلي الليله .

احمد بسخرية /والله العظيم ياض انت طلعت عبيط انت مصدق الكلام ده ايه كلام الافلام ده دي حجه ي عبيط واقطع دراعي أما كان خط الصعيد مشترك معاها .

سليم باستغراب شديد/تفتكر .

احمد بسخرية/طبعا ي ابني روح واتاكدت وشوف بنفسك .

سليم بغيظ/عندك حق أنا ماشي .

اسد بغضب جحيمي/اقعد ي حيوان مكانك حتي لو الكلام الي بيقوله الحمار ده صحيح يبقا اكيد خايفه ومتوتره يبقا واجبك انك تسيبها براحتها لما تهدأ وتتطمنها متبقاش الارف ده كل اللي في دماغك ناحيه مراتك هي مش جاريه عندك فااهم.

سليم بأسف /عندك حق ي اسد أنا آسف .

صقر بزهق /يلا ياض انت وهو قوموا غوروا في داهيه ناموا جوا .

احمد بغيظ/احسن برضه يلا ي سليم .

سليم بحسره /يلا ي اخويا والله ي زمن مابيدنا .

اسد بابتسامه ساحره/ممكن اعرف ايه الي انت عملته ده .

صقر بابتسامه جذابه /ده العادي ي صاحبي طول عمرنا بنحس ببعض وبصراحه سكوتك كان مستفز أوووي وبصراحه البت بتحبك أوووي ي اسد .

اسد بابتسامه/مانت عارف ي صقر طول عمرنا باعدين نفسنا علشان منظلمش واحده معانا بسبب طبيعه شغلنا الي انت عارفها كويس بس الحب بقا مالوش كبير ي صاحبي ولا ايه.

صقر ضحك بخفه /في دي عندك حق يا صاحبي أنا مش عارف وقعت فيها ازي احساس اول مره اجربه عايزها معايا وخلاص بحب عنادها كل حاجه فيها بعشقها .

اسد بتنهيده عاليه /ربنا يستر بقا ي صاحبي الاول مكنش فيه حد ولا حاجه تهمنا لكن دلوقتي بقا عندنا الي نخاف عليه.

صقر بابتسامه ساحره /ولا يهمك ي اسد أن شاء الله هنعيش احلا قصص حب وهنعيش في امان أن شاء الله.

اسد بابتسامه وسعاده/أن شاء الله ي صاحبي .

*******************.
في جناح اسد ...

كان قاعده حياه بابتسامه رقيقه وسعاده لا توصف فجاه دخلت عزه بغيظ شديد.

حياه باستغراب /فيه ايه ي بت مالك صقر باشا طردتك ولا ايه.

عزه بسخريه /ها ده انا ي اختي الي كرشته بس انا جايه لصحبتي الخاينه الي كانت بتحب من ورانا واحنا واكلين شاربين اتقلين مع بعض .

حياه بضحك /ههههه ي اختي خضتيني وبعدين خلاص مابقا جوزي حلالي وربنا عوضني الحمد لله.

عزه بابتسامه /ده حب من اعماق القلب بقا .

حياه بابتسامه عاشقه /حب خطف قلبي من اول نظره ي عزه بس يارب هو يحبني زي مابحبه وبعدين تعالي هنا مانتي شكلك مع صقر باشا واقعه واقعه ي عني.

عزه بغيظ بارتباك /لا ي شيخه ده علي اساس انك مش عارفه هو اتجوزني ازي مانتي عارفه أنه هددني .

حياه بغيظ شديد/بت انتي بلاش الكلام ده معايا انتي مبيهمكيش وحتي لو كان عمل كده كان سهل أوووي تثبتي أن العقد مزور بس انتي كنت حابه ان ده يحصل .

عزه بشرود /معرفش ي حياه لما بقرب منه احساس غريب بيضعفني علشان كده لو تلاحظي أن دائما اعاند واتكلم وهو موجود كاني خايفه اني اسكت وسكوتي ده يخليني اضيع جوه عنيه .

حياه بابتسامه ساحره/لا ي شيخه وكل ده بقا مش حب ده انتي ميته فيه عزه ادي لنفسك فرصه صقر باشا بنادم جميل ادي لنفسك فرصه ي روحي.

عزه بابتسامه/ربنا يخليكي ليا ي حياه بس برضه لازم اقرف فيه شويه مش بالساهل كده .

حياه بضحك /ههههه ربنا يعينه .

*******************.
في جناح سليم .

كانت قاعده شروق بحزن وهي بتفتكر كلام منه اختها وانها لازم تكدب علي سليم وتقوله كده علشان تعرف مدا حبه ليها اتكلمت شروق بحزن شديد.

/أنا ايه الي عملته ده وايه الي خلاني اسمع كلامها اهو زعل مني وضيعنا النهارده فرحتنا ببعض بكره باذن الله هصلحك ي سليم ي حبيبي وهعوضك انا اسفه ي حبيبي اسفه .

******************.
في فيلا عمر الفيومي .

كانت نازله اميره وهي لبسه فستان كلاسيكي احمر بس انصدمت لما ملقتش فارس هو الي مستنيها اتكلمت بعصبيه .

/امال فين فارس أنا مش منبها أن هو الي هيروح معايا الحفله .

السواق /رفض ي افندم قال إنه خاص ساعات عمله وده وقت راحته .

اميره بصدمه وعصبيه /نعممم ايه الجنان ده انا هشوف ي عني الباشا رفض يجي معايا .

راحت اميره بغيظ شديد واقتحمت غرفته كان خارج من الحمام لافف فوطه علي خصره وعاري الصدر بصلها بابتسامه خبيثه.

اميره بعصبيه /ايه مالك زي ماتكون مش مستغرب اني جيت.

فارس ابتسامه ساحره /طبعا مش مستغرب لاني كنت متوقع لأن واحده عنيده زيك عمرها مهتقبل أن مجرد واجد بيشتغل عندها يرفض اي أمر ليها مش كده .

اميره بعصبية/كويس انك عارف كده انت ازي تتجرأ وترفض طلبي .

فارس بابتسامه خبيثه /أنا خلصت شغلي خلاص وده وقت راحتي ونسيت اقول ل حضرتك اني بكره الأوامر أوووي مبحبهاش .

اميره بعصبية /انت باين عليك اتجننت ولا ايه اتفضل معايا بدل مهيبقا اخر يوم ليك في الشغل .

فارس بابتسامه خبيثه وبغور/عادي مش هتفرق صدقيني أنا معايا فلوس كتير الحمد لله بس مبحبش اقعد من غير شغل عن اذنك لاني لازم انام .

اميره باحتياج شديد ليه حسه في نبره صوتها ودمع /حتي لو قولتلك اني محتاجه انك تكون معايا برضه هترفض .

فارس بص في عيناها بثقه وتاه فيها /لا طبعا مش هقدر ارفض دقائق وهكون معاكي والدموع دي مش عايزها تنزل تاني ابدا .

ابتسمت بسعاده فمن الواضح أن واخيرا ستعوضها الايام عما رات .

******************.
في شقه روح وصبا ...

كانوا قاعدين مع جدهم بسعاده وفرح.

صبا بضحك /ههههه بقا اخويا سيد سافر ي سااتر ده احلا خبر في الدنيا .

روح بابتسامه /هههههه والله عندك حق يا بت يا صبا ده كان عامل زي الغراب .

جدهم بضحك /ههههه ي عني هو كان بيقدر يقرب منكم وانا موجود .

روح بابتسامه /ربنا يخليك لينا ي جدي .

صبا باستغراب /ايه الصوت ده الي في الشقه الي قدمنا.

جدهم بمكر /ابدا ده الجماعه الي قصادنا الب كانوا مسافرين رجعوا النهارده .

صبا بسعاده ولهفه /ايه عمي سمير وطنط حنان رجعوا دول وحشوني اووي .

روح بنظره خبيثه/شوفت البت بقا هما الي وحشككم ولا المهم المهندس خالد .

صبا بخجل شديد/اتلمي ي بت .

روح بضحك /خلاص ي اختي اتلمينا .

صباح بابتسامه واشتياق لعشقها الطفولي /طب هروح اسلم عليهم .

جدهم بابتسامه /ربنا يوفقك ي ضنايا خالد راجل بجد وهيعرف يحافظ عليكي .

فجاه رن تليفون روح وكان اللواء محمد /ايوه ي سعه اللواء حاضر ي افندم أنا جاي حالا .

*******************
في فيلا اسد وصقر ..

كانوا نازلين الاربعه لينصدموا مما يرواه فكانت الفتيات في ابهي صوره وهم يقفون علي السفره ينتظروهم بابتسامه واسعه .

اسد باستغراب شديد/هو فيه ايه.

صقر باستغراب وهمس /مش عارف مالهم عاملين زي الي مكهربين كده .

سليم بابتسامه /يمكن حسوا بغلطهم وعايزين يعتزروا .

احمد بضحك /ههههه اقطع دراعي أما كانت حفله سم وهنروح فيها كلنا .

كريمه والده صقر بابتسامه ساحره/صباحيه مباركه ي عرسان .

اسد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/أنا جد فهمت هما ليه عاملين كده خالتي مرفعاهم .

صقر /هههههههه .

علي السفره ....

كانت تجلس كريمه علي رأس الطاوله وكل منهم بجانب زوجته....

كريمه بابتسامه /صباحيه مباركه ي عرسان بس ايه كل ده نوم ده مشاء الله علي مراتتكم يشرحوا القلب بس ليكم حق تناموا ده كله دي كانت ليله العجب امنبارح .

احمد بضحك /هههههههه اووووي ي ماما ده احنا قطعنا السمكه وديلها.

صقر بغيظ شديد/عارف لو متخرستش أنت هقوم اقطعك أنا .

كريمه بابتسامه /بقولكم ايه ي عرايس شيلوا العرسان في عيونكم دول ولادي حبايبي .

حياه بابتسامه ساحره ل اسد /بخصوصي أنا ي طنط اسد باشا في عيوني الاتنين وهشيله فوق راسي .

اسد بابتسامه عاشقه /ربنا يخليكي ليا يارب .

عزه بغيظ شديد/أما أنا بقا ي حماتي ميته موووووت في ابنك شوفي ي عني نفسي أولع فيه كده من كتر الحب والعشق .

صقر بابتسامه خبيثه وهمس /القلوب عند بعضها ي روحي.

شروق بابتسامه /أما أنا بقا بعشقه عشق يكفي الدنيا كلها وفرحانه اووي اني بقيت مراته وعلي ذمته.

سليم بابتسامه عاشقه/وانا كمان بعشقك ي حبيبتي .

احمد بغيظ شديد/أما أنا بقا الحب مبهدلني ي ماما ربنا يسامح الي كان السبب في الي أنا فيه ده .

مي بغيظ شديد وهمس /عمال تاكل زي المفجوعين كده ليه طب اعمل اي منظر وكلني قدامهم حتي .

احمد بغيظ وهمس /كل ده تمثيل لكن قولتلك قبل كده اني مبحبش الكدب ي خليفه .

مي بغيظ شديد/قولتلك متقوليش الكلمه دي بتغاظ .

احمد بضحك /وهو ده المطلوب ي خط الصعيد .

كريمه بابتسامه/جهزوا نفسكم علشان بليل فرح بنت جارتنا شمس طبعا انتوا عارفين اني مربيه شمس ولازم نروح .

شمس دخلت بابتسامه /أنا جيت اعزمهم بنفسي ي طنط دول الغالين اسدي وصقري عاملين ايه وسلمت عليهم كلهم .

حياه بغيره شديده/يلهوووي شوفوا لابسه ايه وعجباهم ازي هياكلوها .

عزه بصدمه /ده احنا غفر علي كده .

شروق بغيظ وغيره /ايوه طب وهنعمل ايه دلوقتي .

مي بغيظ شديد/هنعمل ايه ي عني.

حياه بابتسامه خبيثه /أنا هقولكم بس يلا نجهز نفسنا لان الموضوع هياخد وقت .

********************.
في فرح شمس .

كانوا واقفين الاربعه بوسامتهم الطاغيه فكانوا ساحرين بشده .

اسد بابتسامه واستغراب /أنا مش عارف ليه البنات صمموا يجوا لوحدهم .

صقر بشك /مش عارف مش مرتاح فيه حاجه غريبه وهتشوف .

سليم بصدمه /ي نهار اسود ومنيل .

احمد بغيظ شديد/حتي انتي ي خط الصعيد .

لينظروا إليهم بغضب وغيره شديده فكانوا الفتيان يرتدون ملابس تظهر جمالهم بشده فكانوا حقا كالفتنات لينظروا إليهم الفرسان الاربعه بغضب وغيره فكانت نظراتهم توحي بهلاكهم فقد تخطوا كل الحدود وضغطوا علي وتر حساس هو الغيره ترا ماذا سيحدث معهم ????? 
google-playkhamsatmostaqltradent