رواية منقذي الفصل الرابع 4 - بقلم نور الفجر

الصفحة الرئيسية

 رواية منقذي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نور الفجر

رواية منقذي الفصل الرابع 4

البارت الرابع
منقذي
-ماما.....ضوء مش هنا
-ااايه؟؟
دخل الاوضه وفتح باب الحمام وكانت قاعده علي الارض والدش شغال عليها وهي بهدومها
-ضوء.....ضوء انتي قاعده كده ليه
بس مكنش في اي استجابة
دخل وقفل الدش
-كده هتبردي قومي غيري
لقتها بتبصلي بعيون مليانه ألم السنين
-ا انا مش ......حيوا"نه
قالت جملتها وفقدت الوعي
-ضوء....ضوء فوقي
دخلت وفاء عليهم
-ملها يا ابني
رد وهو يحمله
-معرفش يا ماما
وضعها في الفراش ليبتل الفراش بسبب ملابسها المبتله
-هي حصلها ايه....هي مبلوله كده ليه
-كانت قاعده تحت الدش....هلتها هدوم  ولبسهلها علي ما اكلم علي
-تمام
نزل اسلام الي الأسفل
-الو يا علي
-ايه ياعم لحقت وحشتك
-لاء هتوحشني ليه يعني
-طب اقفل بقي واوعي ترن عليا
-استني...استني..
-ايه...مش هقبل اعتذار اقل من عزومه
-ياعم اتنيل....بقولك
-سامع
-لما رجعت من الشغل لقتها قاعده تحت الدش
-امممم كده فعلا ري ما قولتك بدئت تفوق للواقع الي حوليها....شويه..... شويه وهتتكلم طبيعي...بس
-بس ايه؟؟
-ممكن متعرفش انت مين اصلا
-ايه..!!
-هي سجينه تفكرها من يوم ما انت جبتها وهي بتفكر في الي كان بيحصلها وبس
-قصدك ان الفتره الي قعدتها عندي مش هتفتكر حاجه منها
-عليك نوور....بس ممكن ....احتما يبقي عندها رهاب منكم
-رهاب؟ 
-تخاف منكم يعني....اول ما تفوق كلمها براحه ومتحوليش تتض"غط عليها تتكلم او تعرف عنها حاجه
-تمام
-يلا عايز حاجه يا ابو الصحاب
-لاء سلامتك
اغلق مع علي ورجع راسه علي الريكه يفكر
_____________
في اوضه ضوء
-معرفش ايه الي خلاكي تظهري تاني في حياتي
بس هحاول ارد الدين علي قد ما اقدر......مكنش نفسي ابدا الدفاتر القديمه تتفتح تاني
تلك كلمات وفاء التي كانت تحدث نفسها وهي تنظر الي ضوء بشرود
-ااااه انا وفقت علي وجودك هنا عشان ده حقق 
نهضت من علي الكرسي ونظرت من النافذه
-انا مش عارف افرح انك مش فاكره حاجه ولا احزن علي الي حصل فيكي......ربنا يسامح بقي الي كان السبب
دخل  اسلام الغرفه ليقطع شرودها
-صحيت
-لاء يا ابني لسه نايمه
-ماشي....تعالي نسبها ترتاح 
-تمام
خرجوا وكل واحد راح اضوته وهو بيفكر وفاء الي تفكرها مش بيبطل من ساعت ماضوء جد واسلام الي مش عارف هيعمل معها ايه والي هيسبها بعد ما بدئت تتحسن ولا يهوديها فين بس
____________
في احد البيوت 
-هتعملي الي بقولك عليه احسنلك
-انت عايز ايه تاني ......مش كفيا الي حصل بسببك
-ملكيش فيه...تجبلي معلومات عن الي في الصوه ده...سماعااااااا
-حر"ام عليك.....انت ايه يا اخي مش بت"شبع
-لاء....وطول ما ليا مصلحه مش ه"شبع....انتي تسمعي كلامي زي الشاطره وتتشقلبي وتجبلي المكان الي هم فيه احسن او"ركي انا ممكن اعمل ايه
-حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اخي ...انت مش بنأدم...انت شي"طان
-يلا غو"ري من وشي بدل ما هوركي الشي"طان ده هيعمل ايه.....يلاااااا
اتفزعت من صوته واخذت الصوره وخرجت مسرعه
جلس علي الاريكه وكان يشرب سجاره بسترخاء شديد
-كلها فتره وهتجلي يا******....ههههههههه هتركهي تحت رجلي
_________
في صباح يوم جديد
نهض اسلام واخذ دش وخرج واثاء ما هو نزل سمع صوت من اوضه ضوء
خبط وبعدين دخل لقي ضوء قاعده علي حافته الشباك وبتبص بشرود منه
اقترب منها بحذر ويبدو انها لم تنتبه له...وعندها
ضوء:اسلام
صدم عندما نطقت باسمه وووووو
يتبع
تفااااعل بقي التفاعل بتاع التالت كان وحش عايزه تفاعل سكر زيكم🥺🥺🥺

  •تابع الفصل التالي "رواية منقذي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent