Ads by Google X

رواية الم الفراق الفصل التاسع 9 - بقلم قدر مصطفي

الصفحة الرئيسية

   رواية الم الفراق كاملة     بقلم قدر مصطفي    عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية الم الفراق الفصل التاسع 9


ياسين :خدتها خدتها في بوقي

لين بكسوف :بطل قلة ادب ياسين

ياسين:أن شاء الله بعد كتب الكتاب هتكون وانتي

قدامي هخدها مش علي التلفون

لين :دي عندها مش هيحصل

ياسين:هيحصل أن شاء الله هما اول ما يسبونا لي وحدة بعد كتب الكتاب كدا هاخد وحدة

لين:هههههه ياعيني احلامك مش هتتحقق خالص

ياسين:ياعني عليكي انتي متعرفيش اني ممكن اخليكي قدام اهلك و ابوسك عادي مش فرقه معايا

لين:انت قليل الادب علي فكرة

ياسين:وكمان سافل

لين:ياض انت متعصب نيش

ياسين:أنا اخرتها ياض

لين:سوري يا استاذ ياسين

ياسين:انتي لبسه كدا وريحه فين

لين:ريحا عند تيتا ناديه

ياسين:خلاص هرن عليكي تلفون واكلمك لغايت أما توصلي عند ستك

لين تمام وانا هلبس الكوتش بتاعي

ياسين:تمام

(رن ياسين علي لين وكلمها تلفون وهي ماشيه راح ابن جريتها هو اصغر من لين بسنه بيقولها والله لا اخلي العلاقه دي مش هتكمل راحت لين بصت ليه أنه يسكت هو اصغر منها وليه بيقول كدا و لين سمعت من قريبته أنه بيقول أنه بيحبها راحت لين مشيت وسبتوا يكلم نفسه )

ياسين:ايه وصلتي

لين:ايوا وصلت

ياسين:ماشي ياحبيبتي هقفل أنا عشان تقعدي معاهم شويا

لين:ماشي

(دخلت لين تقعد مع ستها ومع مامتها )

عبير:لين

لين:نعم يا ماما

عبير:متكلميش ياسين تاني

لين بصدمه:ليه

عبير:أنا بقولك اياكي تكلمي تاني

لين:ايه الي حصل طيب

عبير:خالتك نرمين في حد قالها اني عايزة القيمه ٤٠٠الف وقال حاجات كتير عليا وهي مش مصدقه اياكي تكلمي ياسين لغايت أما نشوف الموضوع دا

لين بكسرة قلب:حاضر

لين في نفسها:يارب حلها من عندك أنا بحب ياسين اوي ومش عايزة يبعد عني خالص يارب أنا بحبه

(بليل كريم كلم عبير وقالها خلي لين تكلم ياسين عادي و هو هيشوف الموضوع راحت عبير قالت لي لين كدا

فرحت لين أنها هتكلم ياسين و لين بعتت لي ياسين)

لين:هو انت ممكن تسبني

ياسين:ليه بتقولي كدا أنا عمري ما اسيبك أنا بحبك يالين

لين بعياط مكتوم: أو عدني

ياسين:بوعدك اني عمري ما اسيبك في حياتي بس ليه بتقولي كدا

لين:ما فيش خايفه لحسن ياجي يوم و تمشي وتسيني

ياسين:لاء عمري ما اسيبك ياقلبي أنا معاكي

******************************************

(عدة الايام وجه فرح حد يقرب لي عبير في نفس المكان الي عايش فيه ياسين راحت عبير الفرح من غير لين ولقت نرمين هناك قعدة معاها وسلموا علي بعض وبعديها لقينا نرمين وعبير بيزعقوا لي بعض مشيت عبير راحت بيتها)

عبير:لين

لين:نعم يا ماما

عبير:خلاص مافيش كلام مع ياسين تاني اياكي تكلمي خالص

لين:ليه

عبير بزعيق:كدا اياكي تكلمي ولا تردي علي الرسائل ولا اتصالات

لين بزعل:حاضر

(دخلت لين الاوضه بتاعها وفضلت تعيط وتقول يارب أنا بحبه يارب ما تبعدو عني أنا بحبه أنا مش عايزة يبعد يارب انت عارف يارب اني اول مرة اضحك من سنين وتكون الضحكه من قلبي يارب أنا بحبه يارب ليه ماما عايزة تبعدني عنه ليه )

(تاني يوم لين لقت خالتها قعدين بيكلموا مع امها )

عبير:اهي نرمين بتقول اني قولت أن البنات عندهم بشتريهم ١٠الف وانا ما قولتش كدا و راحت قالت لو أنا منك متخليش بنتك تكلم ابني )

(لين اتصدمة لي خالتها تقول كدا ديما خالتها كانت تقول أنا بحب لين و كانت بدافع عنها لو حد ضربها لي ياخالتوا ليه كدا ديما تكسرو قلبي مش حرام أنا ديما كنت بحبك و معزتك عندي نفس ماعزت امي ليه كدا ياخالتوا , فضلت لين تقول كدا لي نفسيها راح ياسين باعت لي لين رساله راحت عبير ردت عليه قالتله أن لين بتحجز الدروس مع أن لين قعدا جنبها بس لين مش عارفه تتكلم عشان متزعلش امها فضلت سكته ما كلمتش راحت عبير بتسال ياسين بتقول هي مامتك ما قلتش ليك حاجة ياسين قالها لاء ما قالتش أنا من الصبح ياخالتي وانا برا ممكن تقولي اي الي حصل عبير قالت لا اسال امك وهي هتقولك ياسين ماشي ياخالتي أما اروح اسائلها )

عبير:شوفي يالين ياسين بيكدب أمه حكياله دا بتاع امه

لين فضلت ساكته مش عايزة ترض عشان ممكن تعيط وتبين لي مامتها حاجة سمعت كلام مامتها بس بعتت علي الحاله اياك تسبني

ياسين:كتب علي الحاله والله العظيم بحبك انا هستني لغايت أما باباكي ياجي وهقعد معاه أنا و قريبي وتكلم معاه

لين صدقت ياسين من غير تفكير و وفقت علي كدا

لين:وانا كمان بحبك ماشي ياسين هستني بس اياك تسبني

ياسين:عمري ما اسيبك

(لين قفلت التلفون قبل ما مامتها تعرف انها كلمت ياسين )

عبير:ايه ياكريم

كريم:أنا حجزت الطيارة وان شاء الله هنزل فيفي اول ١٢عشان نحل الموضوع دا

عبير:تمام ياكريم تاجي بسلامه

*******************************************

(عددت الايام ولين بتصلي و بتدعي لي ربنا أنه يحل الموضوع علي خير ويرجع ليها ياسين )

ناديه: ازيك ياعبير عامله ايه

عبير:الحمدالله يا امي انتي عامله ايه

ناديه :الحمدالله بقولك

عبير:اتفضلي

ناديه:نرمين بعتت السلسله بتاعت لين وبتقولك كل شئ قسمه ونصيب

عبير:ياعني مش هتستني كريم أما ياجي وتقعد معاه

ناديه:لاء بعتت السلسله مع خالك انهاردة

عبير:ماشي يا امي

(بعد ما عبير قفلت مع ناديه)

عبير:لين

لين:نعم ياماما

عبير:خالتك بعتت السلسله وبتقولك كل شئ قسمه ونصيب

لين بصدمه:ايه

عبير:تعالي اعملي ليها بلوك من علي كل المواقع من عندي ومن عندك

لين:لاء ياماما خلاص قدر الله ماشاء فعل هي مهما يحصل هي خالتي مش هعمل

عبير: قولت اعملي بلوك يالين

لين:مش هعمل ياماما هي خالتي في الاخر

عبير:دي مش خالتك الي كسرة قلبك قولت اعملي

(وفعلا لين عملت بلوك لي ياسين ولي نرمين ومسكت الهديه بتاعت ياسين وقطعتها ومسكت السلسله و تبص ليها بكل حزن وكسرة قلب وكسرت السلسله وطلعت علي الاوضه وراحت نائمه من كتر ما قلبها الي وجعها )

(لين بتقول لي نفسها هو دا الوعد الي و عدته هو دا الي مش هتسبني هو دا الي هتاجي تكلم بابا ليه قلبي الي حبك تعمل في كدا أنا كنت باعد الايام والدقائق والثواني وكنت فرحانه أن خلاص فاضل اسبوع وبابا ياجي وانت تاجي تقعد معاه وكنت فرحانه اني اشوفك دمرت كل حاجة دمرتني قلبي اتكسر بسببك يا امي انتي وخالتي وياسين حرام عليكم بقيت بكره نفسي )


يتبع….

  • يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الم الفراق ) اسم الرواية
 رواية الم الفراق الفصل التاسع 9 -   بقلم قدر مصطفي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent