Ads by Google X

رواية ادهم وملك الفصل التاسع و الثلاثون 39 - بقلم الكاتبة كيان

الصفحة الرئيسية

 رواية ادهم وملك (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبة كيان

رواية ادهم وملك الفصل التاسع والثلاثون 39

الفصل الخامس 

فرج والد ندى

: خير يا زيدان 

زيدان خد نفس من السجاره

: كل خير إن شاءلله... ندى بنتك 

فرج: مالها 

زيدان: واحد معارفي كدا زميلي في المهنه شافك كدا لمؤاخذه مع تاجر من التجار المننوعات متخفش يا معلم فرج انا اديته قرشين علشان يسكدت 

فرج بخوف: والمطلوب انت عارف ان ندى رفضتك

زيدان: اجبرها يا معلم فرج المهم اخر السبوع تبقا في بيتى سلام بقا يا معلم

******

حمزه قاعد على كرسي ومليكه قاعد قدامه حمزه بعد وهو بياخد نفسه لسه هيقرب تانى مليكه بعدت 

مليكه: انت قلت وحده بس 

حمزه داس على دراعها وتكلم بحده

: مليكه 

مليكه بدموع: انا غلطانه انى سمعت كلام عمتوا ملك 

حمزه زقه بضيق 

: اعمليلي كوباية قهوه ونزلى 

مليكه قامت ودخل المطبخ تلفونها رن 

مليكه: ايوه يا عمتوا 

ملك: خلصي ونزلى يا مليكه عمك ادهم لو جه وملقيش هيقلب الدنيا 

مليكه: حاضر هعمله قهوه وهنزل 

ملك ابتسمت: هو انتى طالعه تعمليله قهوه 

مليكه عضت على شفيفها

: لا هو خد الى عايزه وهعمله قهوه ونزل 

ملك: طيب بسرعه يا حبيبتى 

مليكه طلعت وحطت القهوه قدامه وهو كان بيدخن 

: القهوه

حمزه: انزلى

****

تحت 

ملك فتحت الباب 

: هاا عمل ايه 

مليكه حطت ايدها على قلبها

: ابنك دا مشفتش في سفالته يا عمتى 

ملك ضحكت: دى وراثه في العيله 

مليكه: دا ك... كان عايز اكتر بس انا قلتله لا مينفعش 

ملك: ما كنتى سبتى الواد يا بت

مليكه: وعمى آدهم يا عمتوا وبعدين دى مش اخلاقك 

الباب اتفتح ودخل آدهم 

آدهم بستغراب: وقفين  ورا الباب كدا ليه 

ملك: مفيش يا حبيبي احطلك تاكل 

آدهم: فين الولاد 

ملك: حمزه فوق وإلياس بيقفل الورشه وهيطلع ينام 

آدهم: مليكه كلت 

مليكه: ايوه يا عموا الحمدلله 

******

أسيل: يلهوى بتعمل ايه هنا يا سليم 

سليم: البوسه بتاعتى يا حبيبتى 

أسيل: يا سليم اعقل بابا يصح 

سليم اتنهدت: طيب تعالى نقعد وحشتيني 

أسيل: هدخل البس جلبيه بدل البجامه دى 

سليم بحده: زى ما انتى 

أسيل بضيق قعدت جنبه على الكرسي 

: اهو 

سليم زحلها شعرها

: وحشتيني 

أسيل: وانت كمان وحشتني يا سليم 

سليم: طيب والله ينفع اسمع الكلمه دى ومتهورش 

أسيل: سليم عيببب

*****

آنس: افهم الراجل وافق مره وحده كدا ازى 

زيدان: عادى يا بابا 

آنس: ازى يعني عادى يا زيدان 

زيدان: مش مهم ابوها المهم هى موافقه ولو مكنتش موافقه مكنتش شفتها واقفه وببو****سها 

آنس: فعلاً معا حق... فين سليم 

فاطمه بتوتر: في اوضته نايم 

آنس: انا داخل انام تعالى يا فاطمه 

فاطمه دخلت وراه وردت الباب 

: انت كويس يا حبيبي 

آنس اتنهد: تعالى يا فاطمه 

فاطمه قربت وقعدت جنبه

: مالك يا حبيبي 

آنس نام على كتفها 

: الولاد غلبونى 

فاطمه: ما هو يا حبيبي معاه حق يمكن ابوها هو الى منعها وهى موافقه 

آنس: بس برضو الجوازه الى بيبقا فيها طرف مغصوب بيبقا فيها مشاكل

فاطمه: هو هيعرف يتصرف يا حبيبي 

****

ملك: محتاج حاجه يا حبيبي 

آدهم: محتاج حضن يا حبيبتى 

ملك قربت ونيمته في حضنها

: مالك

آدهم: تعبان شويه 

ملك باستة راسه وحركة ايدها على شعره لحد ما راح في النوم 

******

تانى يوم

ملك فتحت عنيها بنوم ملقتش آدهم جنبها قامت ببتسامه وبدات تتخلص من هدومها 

دخلت الحمام وكان آدهم في البنيوا ومغمض عنيه ووو... يتبع

كيان 

Kano, •••♡

 

  •تابع الفصل التالي "رواية ادهم وملك" اضغط على اسم الرواية 
رواية ادهم وملك الفصل التاسع و الثلاثون 39 - بقلم الكاتبة كيان
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent