رواية زواج قاصر (كامله جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ايه عرفات
رواية زواج قاصر الفصل الخامس عشر 15
زواج قاصر البارت الخامس عشر
ادهم فتح الباب وخرج ساره دخلت اول ما شافت اختها بالمنظر ده قفلت الباب عليه قبل ما حد يشوفها ودخلت لاختها كانت خلاص اختها اغمى عليها ساره بدات تفوق فيها لكن مريم ما بتفوقش ساره مسكت تليفون مريم ورنت على جدها
مختار ازيك يا حبيبه جدك لسه فاكراني
ساره بصويت الحقني يا جدي الحقني
مختار ايه يا بنت اللي حصل في ايه احكيلي حصل حاجه
ساره ادهم ادهم مسك مريم ونزل عليها ضرب وشرح جسمها كله
مختار يا واقعه سوداء انا جاي وهطربق الدنيا على اللي فيها البسي انتي واختك وجهزه نفسكم انا هتحرك الصبح وهكون عندكم على قرب العصر جهزوا نفسكم انتي واختك وقفل السكه
ساره جابت عبايه لاختها ولبستهالها وهي مغمى عليها ودخلت يوسف
يوسف ادخل انت لازم تجيب الدكتوره انا اختي بتموت
يوسف جاب قزازه برفان وحاول يفوق مريم ومريم فاقت
مريم اه يا جسمي اه انا بموت
ساره يوسف اتحرك كلم الاسعاف
مريم مسكت ايد ساره
مريم لا يا ساره بلاش تكلمي حد انا هبقى كويسه
ساره انا ما ينفعش اسيبك كده
مريم يوسف خد مراتك واطلع بره وانا هبقى كويس
يوسف ازاي هاخدها ونسيبك
مريم اسمعوا الكلام اطلعوا بره ويا ريت ماحدش يدخل بيني وبين جوزي
يوسف يلا يا ساره ساره خرجت وكانت عماله تعيط يوسف حضنها
يوسف ما تخافيش ساره زقت يوسف
ساره انتم فاكرينه ايه انتم فاكرين انينا مالناش اهل انا هعرفك انت واخوك ازاي تعملوا كده في اختي
يوسف طب انا ذنبي ايه
ساره ذانبك ان انا قلتلك اعرف اختي كل حاجه وانت منعتني اني انا اعرفه كان زمانه دلوقتي ما حصلهاش اللي حصل
ساره زقه يوسف ودخلت جهزت هدمها
يوسف طب انت بتعملي ايه دلوقتي
ساره لو سمحت يا يوسف سيبني في حالي
يوسف ازاي يعني
ساره اطلع يا يوسف بره الاوضه
يوسف طب انا هسيبك تهدي
يوسف خرج بره الاوضه وساره قفلت الباب بالمفتاح
ادهم نزل الجنينه وقعد في ركن في الجنينه وقعد يبكي ومش عارف هو ليه عمل كده
ادهم من كتر التعب نام في الجنينه
مريم كانت قلقانه على ادهم طول الليل ادهم صحي الصبح لقى نفسه في الجنينه قام من الجنينه وطلع على اوضته وفضل يخبط على مريم لكن مريم ما فتحتش الباب
ادهم بدموع افتحي عشان خاطري افتحي لكن مريم ما بتردش
ادهم نزل قعد في الجنينه يوسف حاول يخبط على ساره لكن ساره برده ما بتفتحش
ساره خرجت من اوضتها ودخلت علي مريم فتحت لها الباب
ساره انت كويسه يا مريم
مريم كويسه
ساره طب ممكن تجهزي هدومك
مريم ليه
ساره هنسيب البيت ده
مريم انا مش هسيب بيت جوزي
ساره انتي مجنونه انتي عارفه انتي بتقولي ايه
مريم انا مجنونه ياريت ماحدش يدخل بيني وبين جوزي ولو سمحتي يا ساره اطلعي بره
ساره انتي ازاي بتقولي كده انتي عارفه هو عمل فيكي ايه
مريم حاجه ما تخصكيش زي مابدخلش بينك وبين جوزك انتي تدخليش بيني وبين جوزي وهقولهالك ثاني لو سمحتي يا ساره اطلعي بره
ساره خرجت من الاوضه وكان يوسف واقف في الطرقه ساره دخلت الاوضه وجت عشان تقفل الباب يوسف منعه ودخل وقفل الباب
يوسف طب انا ذنبي ايه انا مالي
ساره ذنبك ان هو اخوك ودي اختي واخوك ما عرفش يحافظ على اختي
يوسف انا اخويا وحش انا ذنبي ايه تاخديني بذنبه ليه يا ساره
ساره احنا مينفعش لبعض
ما تسيبنيش انا بحبك
ساره كانت اول مره تسمع الكلمه دي من يوسف
ساره انت ايه
يوسف انا والله العظيم بحبك انت جيتي نورتي حياتي انا حياتي كانت مبنيه على السهر والخروجات كنت زاهد الدنيا وانت جيتي حليتي الدنيا في عيني عشان خاطري ما تبعديش عني انا ممكن اضيع لو انتي بعدتي عني
ساره كانت اول مره تسمع الكلام ده من يوسف
ساره انت بتقول الكلام ده بس عشان ما امشيش صح
يوسف انا كان زمان كنت عايزك تمشي من يوم ما دخلتي البيت ده كنت مش طايقك لكن الاسبوع اللي انتي قعدتي معايا الاسبوع ده نور حياتي حسيت بالاسبوع ده اني عايش بقالي 100 سنه فبلاش تحرميني من الاحساس ده ساره حضنت يوسف وفضلت تعيط
يوسف اهدي يا حبيبتي اهدي كل حاجه هتبقى كويسه بس انت ما تسيبنيش
الساعه دقه 3:00 العصر وفجاه دخل مختار الفيله عند احمد
احمد ايه ده ابويا عندي ازيك يا ابويا عامل ايه
الاب انت ما عرفتش تحافظ على الامانه اللي انا امنتك عليه
احمد امانة اي يا ابوي انت بتتكلم على ايه بالظبط انا مش فاهم حاجه
ادهم دخل على الصوت العالي
مختار بقى هو ده والدك ادهم
احمد اه يا ابوي هو ده ولدي ادهم
مختار انت ازاي تمد يدك على بنت ابني انا يدك دي هقطعهالك فين مريم وساره عشان هاخدهم وامشي وياريت يا ولدي زي ما جوزتهملك تيجي وتطلقهم
مختار بصوت عالي نده على ساره ومريم
ساره نزلت جري هي ويوسف ومريم نزلت معاهم
ادهم كان مصدوم وماكانش عارف يعمل ايه وخايف لمريم تمشي مع جدها
مريم ازيك يا جدي مريم جريت على جدها وحضنته وباست ايده
مريم حقك عليا يا بنتي انا اللي عملت فيكي كده سامحيني وحقك انا هاخدهولك
مريم حقي اي يا جدي جدي انا مش فاهمه حاجه في ايه
مختار انا هقطع له يده اللي مداها عليكي وهعرفه ازاي يضربك ويمد ايده عليكي
مريم مين ده اللي مد ايده عليا انت اكيد فاهم غلط في ايه يا جدي
مختار مش جوزك ضربك وشرحلك جسمك
مريم لا طبعا الكلام ده ما حصلش مين اللي قالك الكلام ده بالعكس انا وجوزي كويسين قوي مع بعض
مريم جريت على ادهم ومسكت ايده وبصت في عينه
مريم انا بجد يا جدي اشكرك انك انت اديتني هديه حلوه زي دي انا مش عارفه من غير ادهم كنت عملت ايه ادهم ده ما بقاش حبيبي وبس ده بقى حبيبي وصاحبي واخويا بجد يا جدي انا فرحانه قوي ان هو في حياتي بجد ربنا يخليه ليا ويفضل سندي العمر كله
ادهم سمع الكلام ده زي ما يكون قلبه اتفتح نصين وكره نفسه اوي من اللي عمله فيها ودموعه نزلت وهي بتتكلم
مريم بصت لجدها مريم ما فيش حاجه يا جدي واكيد اللي بلغك ده كدب عليك
مختار بص لساره انتي ازاي يا بنت انت تكذبي عليا كذبه زي دي وبدام هي كويسه مع جوزه ليه قلتي كده وليه خليتيني اجي على ملا وشي انتي عارفه انتي عملتي اي
ساره انا اسفه يا جدي
مريم قطعتها بالكلام
مريم بجد يا جدي انا وساره اللي عملنا الفيلم ده عليك عشان تيجي اصلك وحشتني قوي واحنا طبعا مشغولين انا في الدراسه ومش هعرف اجي وادهم مشغول ويوسف كمان في الدراسه ومش هيعرف يجي خالص قلنا ما تيجي انت وتقضي اليوم معانا
مختار انا حالف ما ادخل البيت ده لكن عشان خاطركم انتم انا دخلته
احمد وانت جيت نورت البيت كله يا ابوي انت هتبيت معانا النهارده
الجد لا طبعا انا ما اقدرش ابيت معاكم واسيب مصالحي في البلد انا هقعد معاكم شويه وهقوم اشوف مشاغلي عشان الغفره اللي جايبها معايا من البلد
مختار ايه يا ادهم يا ولدي مش هتيجي تسلم علي جدك ده انا اول مره اشوفك
ادهم قرب منه وكان كل نظراته على مريم قرب من جده ازيك يا جدي عامل ايه
مختار بجد زين والله زين انا بشكرك يا ابني انك مخلي مريم سعيده وفخوره بيك قوي كده وانا اسف ان انا شكيت فيك اصلي انا عندي مريم زي بنتي ونور عيني اللي بيجي عليها بيبقى ناوي على موته حتى لو كان عيل من عيالي
ادهم ربنا يقدرني واساعده
مختار والله يا احمد يا ولدي اخيرا شفتلك راجل طول بعرض بدل الشخشيخه اللي كنت جايبهالي البلد
احمد قصدك مين يا بوي
مختار قصدي ولدك يوسف اللي ما بينلهوش وش من ضهر
يوسف انا شخشيخه يا جدي شكرا يا جدي منور يا جدي والله
مختار انا عايزك تاكل وتربرب وتملا كده علشان تبقا راجل بت يا ساره اكليه ولو هنا مش عارفين ياكلوك تعال روح معايا وانا اسبوعين بالظبط هخليك طول الباب
يوسف لا لا ده انا كده تمام اوي يا جدي ده جيل السنادي
مختار جيل اليومين دول يلا بعد اذنكم عشان امشي
احمد ما تقعد معانا شويه كمان يا ابوي
مختار انا اللي هستناك تيجي تقعد معايا كم يوم
احمد ان شاء الله يا ابوي انت ده كله يا ابويا وما سلمتش على سهام مراتي وهي واقفه من بدري
مختار عن اذنك يا ولدي
مختار مشي وماردش على كلام احمد ومشي في وشه
مريم اول ما اتاكدت ان جدها مشي راحت عند ساره اختها
مريم انا مش قلتلك مليون مره ما تتدخليش بيني وبين جوزي
ساره انا بس كنت خايفه عليكي
مريم رفعت ايديه عشان تضربها بالقلم لكن ادهم مسك ايديه
مريم بعد اذنك ممكن تسيب ايدي
ادهم انت هتضربيه ليه عشان قالت ان انا ضربتك طب ما ده حقيقي انا فعلا ضربتك
مريم ممكن ما تدخلش بيني وبين اختي
ادهم اختك لو عملت كده فهي عشان بتحبك هي ما كذبتش في حاجه ودي الحقيقه فعلا اني انا ضربتك ممكن افهم ليه ما مشيتيش مع جدك ليه ما قلتلوش الحقيقه
مريم ما ردتش عليه وشدت ايديها من ايده
ادهم طب ممكن تيجي معايا عشان انا عايزك فوق
مريم ايه ما شبعتش ضرب وتشريح في جسمي ايه عايز تكمل
ادهم بلاش تتكلمي الكلام ده قدام الموجودين ممكن نطلع نتكلم في اوضتنا
مريم انا ما ليش كلام معاك تاني انا هرجع على بيت الطلبه تاني وهعيش هناك
ادهم انا بقولك يلا نطلع نتكلم في اوضتنا
مريم بصوت عالي وزعيق ابعد عني انا مش عايز اتكلم معاك ارحمني بقى وسيبني في حالي
ادهم شالها على ايده وطلع بيها على السلم وهي كانت عماله تصوت وهو شايله
ساره الحق يا يوسف اعمل اي حاجه ده ممكن يقتل اختي
يوسف ما تقلقيش هو مش هيعمل فيها حاجه تاني
ساره ده بني ادم مش في وعيه ما ينفعش نسيبها معه لوحدهم
يوسف هي مش اختك قالتلك ما فيش حد يتدخل بيني وبين جوزي واحنا ما ينفعش نتدخل بينهم وما تخافيش لو سمعنا اي صوت في الاوضه استغاثه من مريم انا بنفسي هكسر الباب وهدخل اجيبها من جوه
ساره ربنا يستر
..............................
الي إلقاء في البارت السادس عشر
•تابع الفصل التالي "رواية زواج قاصر" اضغط على اسم الرواية