Ads by Google X

رواية حكاية مريم الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 - بقلم ندى عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

 رواية حكاية مريم (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ندى عبد العزيز

رواية حكاية مريم الجزء الثاني 2 الفصل الثاني 2


وقفنا البارت اللي فات لحد ما جت الليله بتاعت السفر 
عند مريم ومحمد 
مريم : قوم ي محمد حضر معايا الشنط 
محمد : حاضر يلا
مريم : حبيبي اشطر كتكوت 
محمد : أي اشطر كتكوت دي يختي انتِ بتجاملي ابن اختك 
مريم : الله مش بدلعك 
محمد : لا يختي لو دلع من ده انا مش عايز اتدلع 
مريم بزعل مصطنع : كده ي حمووو مش عايزيني ادلعك اصل الأهتمام مبيطلبش 
محمد : يختي بطة زعلتي خلاص دلعي براحتك ي حبيبي 
مريم : ماشي ي استااااذ محماااا 
محمد : لا مش قادر كفاية 
مريم : أي مش عجباك ده انا ماشيه بنصايح ياسمين عز ولا تحب اخد بنصايح رضوى الشربيني واخلعك 
محمد بهزار : يلهوييي تخلعيني واهون عليكِ ينفع كده خدتيني عضم وهترميني لحم 
مريم بعدم فهم : انت بتقول أي يابني انت بوظت المثل يلا نحضر الشنط بدل ما نتزنق فيها الفجر 
محمد : يلا 
عند احمد ومنه 
منه : احمااااااااا 
احمد بنوم : بس زن 
منه : ي احماااااااا اصحى 
احمد بأنزعاج : في أي انتِ بتنادي على واحد ف الشارع اللي ورا انا جنبك على فكرة وطي صوتك 
منه : ما انت لو كنت بتهتم ، ما انت لو كان عندك دم ما انت لو بتحس ي عم هتعرف أي اللي مزعلني 
احمد بغناء : مخصماااااك وابعد عني انا مش طيقاااك سيبني مش عايزه ابقى معاك متورنيش وشك تااني مخصماااااك 
منه : على فكرة الأغنيه معموله عشان ننكد عليكوا بيها مش عشان تغنوها وتهيصوا 
احمد : ما الأغنيه هي اللي حلوة طيب وبعدين انتِ مصحياني الساعة 12 بليل عشان تغني هي هرموناتك طفحت 
منه : لا اكيد مش عشان اغني بس انزل هاتلي فراولة 
احمد بصدمه : فراولة الساعة  12 بليل اجبها منين دلوقتي 
منه : مليش دعوه ولا انت عايز ابنك او بنتك يطلعلوهم فراولايه ف وشهم عشان ابوهم مكسل ينزل يجيب فراولة 
احمد : يحبيبتي انا مش مكسل انا هجيب فراولة الساعة 12 بليل منين بس 
منه : معرفش بقا اتصرف وعقبال ما تكون جبت فراولة انا هجهز الشنط وهجهزلك شنطتك معايا ابسط يعم 
احمد بطريقة كوميديه : ده أي الكرم ده كله كمان هتجهزيلي الشنطة لا حقيقي انتِ عندك كرم مش عند حد 
منه : طيب بطل تريقة وانزل يلا 
احمد : حاضر نازل اهو ده ربنا على الظالم والمفتري 
منه : سمعتك على فكره 
احمد : طيب 
بعد وقت واحمد بيدور على أي سوبر ماركت او هايبر فاتح يجيب منه الفراولة وبعد شوية لقى واحد فاتح جاب وروح 
احمد بصدمه : أي ده كله يحبيبتي احنا هنقعد أسبوع واحد بس انتِ جايبه الحاجات دي كلها معانا ليه 
منه : ايش دراك انت احنا هنحتاج الحاجات دي 
احمد : طيب انا جبت الفراولة خدي اهي 
منه بقرف : أي ده يع ابعد عني مش طايقه ريحتها 
احمد بصدمه : نعم يختييي يعني مصحياني ومنزلاني ف انصاص الليالي وفي الأخر تقرفي منها 
منه بقرف : بجد ي احمد ابعدها عن هنا مش طايقة ريحتها 
احمد : حاضر 
احمد : نامي يلا عشان هنصحى بدري 
منه : ماشي 
كله اتجمع عند علي والأم بس علي لسه مخلصش 
مالك : ما حد ينادي ع علي ده اكتر واحد كان بيقول ننزل بدري 
الأم : علي بيكلم ياسمين ونازل اهو 
احمد : الحب ولع في الدرة 
علي : بطلوا نق بقا ما النق بتاعكوا ده اللي جايبنا ورا 
مريم : طب خلصوا كلام ويلا نمشي عشان نلحق نوصل بدري 
كله : يلا واتقسموا على العربيات ومشيوا 
وصلوا وطلعوا الشقق كانوا علي والأم ومحمد ومريم مع بعض واحمد ومنه ومالك واسيل مع بعض 
ناموا وبعد شوية وقت صحيوا وقرروا انهم هيروحوا البحر 
علي : ما تيجوا نلعب ي جماعه 
مريم : نلعب أي 
منه : استغمايه 
كله : ماشي 
لعبوا كيلو باميه وطلع الدور على احمد 
احمد : خلاويص 
لسه 
احمد : 1،2،3،4،5 انا جاي 
احمد بضحك : يخربيت ذكائك انت نازل تستخبى ف الميه اطلع يخويا اطلع 
علي : اعملك أي طيب ما انا مش لاقي مكان استخبى فيه 
بعد شوية كانوا خلصوا لعب وقعدوا 
مريم : انا جعانه اوي 
اسيل : ايوه وانا 
منه : انا عايزة اكل سوشي 
احمد : متأكده ولا هتعملي زي امبارح 
منه : متخافش مش هعمل زي الفراولة 
علي : خلاص يلا نروح ناكل وبعد كده نتمشى 


  •تابع الفصل التالي "رواية حكاية مريم" اضغط على اسم الرواية 

رواية حكاية مريم الجزء الثاني 2 الفصل الثالث 3 - بقلم ندى عبد العزيز
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent