Ads by Google X

رواية امل بعد اكتئاب الفصل الخامس 5 - بقلم عمار ابراهيم

الصفحة الرئيسية
الحجم

  رواية امل بعد اكتئاب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم عمار إبراهيم 

رواية امل بعد اكتئاب الفصل الخامس 5

الفصل الخامس 
علي : جماعة الحقوني
الجميع بفزع : ايه
علي : انا اتسرقت
مصطفي : ايه الي اتسرق منك
علي : قلبي شاور علي حبيبة البت دي خدت قلبي ومش راضية تدهولي تاني
بلال : ابو محن امك خضتني
حبيبة : هو انا اتخضيت بس عجبتني الحركة
مصطفي :عجبتك اي دي طريقة شقط من ستة ابتدائي
بلال بضحك : وحياتك العيال بيتكسفوا يعملوها
علي : يعم مش عجبتها خلاص
مصطفي : طيب يلا الاكل جاهز
قعدوا كلهم كلوا وعمار بيفكر في رضوي ورنا مركزة معاه
رنا : طيب كدا ضمنا انها تطلع براءة وبعدين
عمار : وبعدين في ايه
رنا : الطبيعي ان جاسر والي شغالين معاه مش هيسيبوك
مصطفي : صح لازم تاخد حزرك كويس عشان الناس دي ملهمش امان
عمار : رضوي تطلع بس وبعد كدا كلو سهل
نيرة : اكيد هي كمان هتم في خطر
عمار : مش هسمح لحد يقربلها مهما حصل
مصطفي : انشاء الله خير
نيرة : الاكل جميل يا مصطفي بجد انت الي طابخ
مصطفي : ايواا
فرح : انا اتفجات بجد انت ازاي طباخ شاطر كدة
مصطفي بلمعة حزن : طبيعي ما انا عايش لوحدي
فرح حست بيه ف حبت تغير الموضوع
فرح : طيب التحلية عليا ايه رايكم
علي : لا بصي كدة التحلية عندي اهم من الاكل هتعملي اية
فرح بابتسامة باهتة : هعملكم اكلة بابا الله يرحمو كان بيعشقها
بلال وعمار في نفس واحد : قنبلة الشوكلت
فرح : ايوا بالظبط كد عندك ايه هنا شوكلاتات
مصطفي : التلاجة عندك شوفي الي نفسك فيه هتلاقية
فرح : اشط هروق عليكم
بلال : اعملي كدا حالااااا
__________
جاسر : يعم اسمع هديك الفلوس وخلي البنت في السجن
----:
جاسر : اتفقنا يلا سلام
__________
اليوم التاني
رضوي طلعت براءة وجاسر اتقبض عليه
مجهول واحد : يعني عمارالي المتخلف دة اتفق معاة هو الي مسلمة
مجهول اتنين : حصل يا زعيم
مجهول واحد : ابعت اتنين من رجالتك يراقبو عمار واعرفولي خط سيرو كلة
مجهول اتنين : وليه يا زعيم ما نخلص وخلاص
مجهول واحد : اسمع الي بقولك عليه وانت ساكت
مجهول اتنين : تحت امرك يا زعيم : وهنعمل ايه مع جاسر
مجهول واحد : خليه يتزل شوية وبعدين هخرجة بمعرفتي
____________
عمار ركن بعربيته تحت بيت رضوي
عمار : حمد بالسلامة
رضوي : الله يسلمك تعبتك معايا
عمار : لأأ تعب ولا حاجة انتي اختي الصغيرة ولا ايه
رضوي : طبعا شكرا يا عمار بجد وبدات تعيط مصدومة فيه اوي
عمار بانكسار : طيب اهدي كلب ميستهلكيش
رضوي : انا اسفه شكرا مرة تانيه سلام وسابته وطلعت
عمار روح وتفكيرة مشغول دخل المحل لقي رنا هناك
عمار : انتي بتعملي ايه هنا
رنا باستغراب : هو دة مش سوبر ماركت ولا انا متهيقلي
خالد : ايه تاني يا انسة
رنا : هاتلي كيلو دقيق وكيسين جيلوكولا
عمار : جيلي كولا ايش حال ما انتي محامية وشاطرة كمان
رنا : ايه يعني بحبة وي وي
عمار : مالك بلمتي كدة ليه
رنا بهمس : انت متراقب
عمار بيخدها ع قد عقلها : ازاي بقا
رنا : الراجل الي وراك مركز معاك ووقفته مش طبعيه
عمار ركز ولقي فعلا الراجل تصرفاته غريبة
عمار : تعالي وريا
رنا : طيب حاسب
عمار بصلها
رنا : هبقي احاسبك بس مش هبقي اختك ولا خطيبتك وانا الي احاسب
عمار : احترم ذكائها وحاسب هو طلعو مشيوا ودخلو من شارع لتاني وملاحظين نفس الراجل ماشي ورهم رنا كلمت عمار من غير متبصلة
رنا : هتعمل ايه
عمار : كملي مشي معايا وملكيش دعوة
تمو ماشين من شاورع مختلفة لحد مدخلو شارع فاضي مفيهوش حد رنا لمحت شباب واقفين بيشربوا سجاير وشكلهم مريب
رنا : عمار انا خايفة
عمار بيطمنها : اهدي ومتخافيش عمار عدي الشباب بصولة
عمار : بلية الزبون الي ورايا دة
قام واحد من الشباب
والباقي وراه
بلية : اثبت ياض
الشخص : نعم
بلية انت غريب عن المنطقة يعني مشوفتكش قبل كدة
الراجل بيبص علي عمار ورنا الي اختفة
الشخص : انا بنور اي جيهة بخشها يصحبي تاخد كام وتجيبلي قرار الي كان قدامي دة
بلية : لا مهو انا هاخد برضو الشباب اتلمو عليه وبدات الخناقة الراجل كان ضخم وقدر يدافع عن نفسة لمدة لكن الكترة تغلب
عمار ورنا اتحركوا ووصلو تحت بيت رنا
رنا طلعت فلوس : اتفصل
عمار : خليها علينا يستي
رنا اسفة مينفعش
عمار : وانا مبعزمش خلي فلوسك معاك انا هروح بقي واشوف حل للناس دي
رنا مسكت ايد جاسر وبدا يبان فيها دموع
رنا بصوت خافت : ممكن تخلي بالك من نفسك
عمار بص لعنيها ةسحب ايدة بهدوء متقلقيش وسابها ومشي
_____________
اسف علي التاخير بس النور والنت بيقطعوا والله اعلم انا بتعب ازاي في الكتابة الناس الي بتقرا تتفاعل وتعمل كومنت عشان فعلا محتاجهم❤️

   •تابع الفصل التالي "رواية امل بعد اكتئاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent