Ads by Google X

رواية امل بعد اكتئاب الفصل الرابع 4 - بقلم عمار ابراهيم

الصفحة الرئيسية

  رواية امل بعد اكتئاب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم عمار إبراهيم 

رواية امل بعد اكتئاب الفصل الرابع 4

الفصل الرابع 
رضوي : انا معرفش حاجة عن المخدرات دي 

الظابط : اتفضلي معانا بهدوء بدال ما استخدم العنف 

رضوي بفزع : جاسر 

جاسر : انا معرفهاش شخصيا هي زميلة معانا في الجامعة وعمري ما كنت اتوقع انها كدة 

رضوي بصدمة : انت بتقول ايه 

جاسر : اشكال زبالة مش عارف طالعين معانا ازاي وحاطة المخدرات في شنطتها بكل بجاحة 

نيرة من الصدمة مقدرتش تتكلم الظابط خدها مقدرتش تتكلم معاه فر كبت علي طول 

_____________________________

قعدوا وقت طويل في الطريق وخلاص وصلوا القاهرة 

فرح وبلال نزلوا من العربية وشاوروا ليهم والعربية مشت

فرح طلعت هي وبلال قعدوا يخبطوا علي الباب كان نسمة وسكينة وعمار قاعدين بيتعشوا فتحت نسمة الباب بمجرد ما فتحت فرح حضنتها جامد 

سكينة باستغراب : حمد الله بالسلامة ياحبيبتي 

فرح  ببهجة : الله يسلمك يا حبيبتي هدخل اغيرواجي اقعد معاكي شوية عشان انتي وحشنيني 

نسمة لبلال : مين دي ؟ 

بلال بضحك : دي فرح القديمة القديمة اوي وبص لسكينة الي كانت قاعدة علي كرسي السفره مع عمار

بلال : ودة بقي بلال الجديد بلال وطي وهو بيبوس ايدها 

سكينة بضحك : دي كانت رحلة عسل 

عمار قام وحضن اخوه والعيلة سهروا مع بعض وقعدوا يضحكوا ونسمة فرحانة بفرح وبتدعي من قلبها تتم كدا 

______________________________________

كانت في اوضتها بتفكر في عمار وبتفتكر لم كانت عندوا في المحل 
flash back

رنا  بعصبية :  اهااا انا بقي رنا الي انت عملتلها بلوك وجرحتها
عمار  بضحك مكتوم علي منظرها  :  طيب اهدي اهدي جرحت مين بس انا يبنتي كان في بيني وبينك حاجة وضحكت عليكي وسيبتك
رنا  :  لا بس لم جيت تكلمني مكملتش عشر دقيايق وعملت بلوك ليه يعني مش حلوة انا
عمار بضحك  : لا حلوه  انتي باين عليكي صغيرة انتي عندك كام سنة؟؟ 
رنا: ٢٥
عمار  :  غريبة شكلك اصغر من كدة انتي اصغر مني بتلت سنين بس عموما انا مجرحتكيش انا ب move on من علاقة تانية اساسا ف مش بفكر في الحورات دي دلوقت وانتي زي اختي الصغيرة لكن انا فعلا مش بفكر في الكلام دة دلوقتي
رنا بدموع  :  طيب بلاش اخوات دي طيب
عمار  : لا اخوات حلو وانا اتشرفت بمعرفتك بعد اذنك بقي حساب النسكافيه عشان ورايه شغل
back
رنا فاتحة صفحة الفيس بتاعته وبتفكر فيه وفي كلامه وحاسة نفسها مخنوقة
_____________________________________

جاسر : بقولك خطيبتي اتمسكت بالحاجة انت بتفهم منين 

---: اسمع الحاجة تيجي يا الفلوس تيجي وخطيبتك وانت مش بتحبها وعارفين معاك يومين تفكر 

جاسر : ايوا بس *** مكملش جملتة والخط قفل 

_____________________________________________________

اليوم التاني 

رنا : انا رنا ادهم محامية المتهمة رضوي قاسم 

وكيل النيابة : اتفضلي يا استاذة 

رنا : موكلتي متعرفش اي حاجة عن المخدرات سمعتها سبقاها وملهاش اي سابقة والمعمل الجنائي لم حللها اثبت ان لم يسبق لها اي تعاطي للمخدرات وارد جدا يكون اي حد حطلها المخدرات في  شنطتها

وكيل النيابة : كلامك صحيح يا اساذة بس هي ممسوكة متلبسة ولاسف الادلة مش مساعدها

رنا : طيب ممكن اخلاء سبيل بضمان محل اقامتها 

وكيل النيابة : لاسف مينفعش اكتب يبني يتم حبس المتهمة اربعة ايام علي زمة التحقيق 

رضوي بدموع  : لسة هقعد هنا تاني 

رضوي ورنا خرجو كان حبيبة وعمار برة 

عمار : رضوي انا جمبك ومعاك بعيد عن اي خلاف 

رضوي : عمار انت اخويا واحنا هنتم صحاب الي بينا مكنش قليل 

-----: يلا يا انسة 

العسكري خد رضوي ومشي 

عمار : مكنتش اعرف انك محامية 

رنا : ومحامية شاطرة كمان المهم انا محتجاك 

عمار : محتجاني في ايه بالظبط 

رنا : تساعد رضوي تطلع من هنا 

عمار بلهفة : طبعا ازاي 

رنا بغيرة : هو ايه الي كان بينك وبين رضوي 

عمار : كانت خطيبتي بس محصلش نصيب 

رنا : والمصحف لولا انها صحبتي كنت سيبت القضية دي 

عمار : انتي عبيطة يا بت اخلصي اساعدها ازاي 

رنا بتفيكر : دلوقت هي قالت ان علي انفعل بطريقة مبالغ فيها ويعتبر هو الي سلمها  انا شاكة في علي انه يكون صاحب المخدرات دي 

عمار بيفكر معاها : ولو هو هنعمل ايه 

رنا : محاتجين تسجيل منه ان هو الي عمل كدة 

سكتوا دقايق يفكروا 

عمار : عندي فكرة 

رنا بفضول : ايه 

________________________________________________________________________________

نسمة قاعدة بتطع خدار وفرح طلعت من الاوضة 

فرح بابتسامة : صباح الخير 

نسمة : صباح الفل يا حبيبتي 

فرح : بقولك ايه انا نفسي اطبخ 

نسمة : ياه يا فرح بقالك ياما مطبختيش 

فرح : هخش اعملك مكرونة 

فرح طلعت تجري ع المطبخ ونسمة ابتسمت برضا 

بعد  وقت طلعت فرح ومعاها طبق مكرونة نسمة داقت الاكل وكانت ابشع حاجة كلتها 

فرح لحظت من علامات وشها : طبيعي بقالي خمس سنين مدخلتش مطبخ

نسمة بكدب : جميلة علي فكرة 

فرح بمرح : انت كداب يا ابو صلاح 

ضحكوا هم الاتنين فرح راحت قعدت في البلكونة وسط الزرع ونسمة هوا طيرت شعرهاجتلها رسالة من مصطفي 

مصطفي : مساء الجمال معلش الصبح كنت مع رضوي انتي عارفة بلال وحبيبة وعلي هيتعشوا معايا وطبع انتي لازم تيجي

فرح : ماشي جاية بس طبعا اكلك حلو 

مصطفي : هاتي بس دوا معاكي يمنع التسمم 

فرح ضحكت وقفلت معاه 

________________________________________________________________________________

بلال : يلا رن 

عمار : يعني كدة هو بيسجل من غير ما يظهر عندة 

بلال : ايوا 

عمار رن علي جاسر 

جاسر : ايوا يا عمار ازيك

عمار بضحك عالي : طيب كنت قولي دا انا مغلول يا راجل منها 

جاسر : تقصد ايه 

عمار : اقصد ان بعد مخطبتها ضحت عليا وكسرت قلبي بس انت برنس لبستها المخدرات وهي تستاهل 

جاسر بارتباك : انا ملبستهاش حاجة 

عمار : اسمع بس هي ممكن تكشفك يا جاسر احنا اخوات انا اقدر اساعدك واخليها  تلبس 

جاسر : طيب بما ان كد انا عندي الي يلبسها بس في مشكلة 

عمار بخبث : ايه

جاسر: الناس الي اتفقت معاهم ممكن يلبسوها بس المشكلة عاوزين فلوس البضاعة الي اتصدرت 

عمار : مش مشكلة هدفعهم انا كلمهم بس خليهم يخلصوا 

جاسر بفرحة  : اخويا انت يا عمار اخويااااااا  

جاسر قفل مع عمار وكل دة  وعمار بيسجل 

عمار : ده او***خ واحد شوفتة في حياتي 

رنا : هاخد التسجيل دة اسلمة للنيابة واكيد هيخلو سبيلها 

بلال لعمار: خير باذن الله انا رايح انا والشلة نتعشي عند مصطفي ما تيجي معيا 

عمار بص لرنا  : اتعشيتي 

رنا : انا معاك من الصبح مش ناقصة غباء هي 

بلال ضحك : طيب تعالي اتعشي معانا 

رنا :امممم عمار جاي 

عمار : ايوا انا جاي 

رنا بفرحة حاولت تداريها : ماشي اهو نطلع منكوا بمصلحة مجام مش هاخد من صحبتي اتعاب 

راحوا كلهم عند بيت مصطفي وكانت البنات هناك وصلوا مع علي 

مصطفي : ربع ساعة والاكل بخلص 

علي بصراخ : جماعة الحقوني

---------------___________________--------------_-------__----------
شباب تفاعل بعد اذنكم عشان فعلا بيدعمني اكمل فيها ♥

   •تابع الفصل التالي "رواية امل بعد اكتئاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent