رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع و الاربعون 49 - بقلم حبيبة محمد

الصفحة الرئيسية

     رواية احببت فارس الصعيد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع و الاربعون 49

 
روح: بصت وراها مش بتر…. لقت شخص وكان لابس لبس دكتور انت مين
الشخص: شال الكمامه بخبث
روح: بصدمه لا لا لا
سليم: ضحك موحشتكيش
روح: عاوز مني اي
سليم: قرب منها ومسك وشها بزمتك موحشتكيش
روح: بصتلو بقرف وبعدت ايدو
سليم: تؤتؤ بقيتي بتخربشي يقطتي بس انا جيت اطمن عليكي
روح: بكرهك
سليم: ضحك مش اكتر مني اكيد بتسألي نفسك انا مالي بيكي وانا عاوز ريتال صح
روح: وهسأل نفسي لي ما واحد و*سخ زيك يعوز اي واحده
سليم: ضحك فوشها وضغط علي مكان الجرح الي فرجليها جامد
روح: بوجع اهههه ابعد عني وزقتو بس محصلوش حاجه
سليم: حط ايدو علي بوقها تاني مره يقطه تاخدي بالك علي كلامك معايا المهم اقولك بقي يستي بعمل فيكي كده لي مش سليم القط الي يسيب حقه ويزن ده انا هعرفه يلعب معايا ازاي ويجرب يعمل حاجه واتعصب لما افتكر يزن لما ضربو
روح: بصتلو بقرف ووجع
سليم:ضغط علي رجليها اكتر
روح: دموعها نزلت بوجع
سليم: مش هسيبك غير لما اخد حقي منو ومتفكريش الحكايه خلصت الدور عليه
روح:ونبي متعملو حاجه هو معملش حاجه
سليم: بصلها بعصبيه معملش حاجه لا عمل وهاخد حقي منو
روح: ابعد عني بقي وصوتت
سليم: حط ايدو علي بوقها لو بوقك اتفتح ولله لكون قا**تلو قدام عينك
روح: سكتت بخوف
سليم: شاطره صحيح يروح البيبي عامل اي
روح: بصتلو بحقد وزقتو بأيدها
سليم: مسك ايدها جامد ولاواها حاولي بس يروح تعملي حاجه تعصبني هكون مش كاسر ايدك التانيه لا هعمل حاجه هتحبيها اووي وغمز
روح:بوجع ايدي
سليم:بسخريه معلش مشوفتش الكانوله وضحك
روح: اطلع برا
سليم: هطلع بس بمزاجي وبا*سها عمرك مكونتي نوعي المفضل يروح بس مش بطاله باي وغمز
روح: فضلت تمسح بوقها جامد وعيطت جامد
عند يزن
بقلم حبيبه محمد
يزن: نزل راح المطعم الي قدام المستشفي يجيب اكل وفضل قاعد مستنيه
بعد شويه خلص الاكل وجاب عصير وطلع المستشفي
يزن: فتح الباب واول مدخل سمع صوت عياط روح وكانت قاعده علي الارض…
عند رعد
رعد: بستغراب اي ده وبص علي الرخام لقي ظرف وفوقه سكي*نه رعد فتح الظرف وكان مكتوب جواه(معاك فكل مكان والدور عليك)
رعد: رمي الظرف وعرف ان سليم دخل الڤيلا من وراهم ودا دليل تاني انو هو السبب ف الي بيحصل
بعدين رعد بياخد القهوه وطلع قعد وكان بيفكر
عند يزن
يزن: لقي روح قاعده علي الارض بتعيط راحلها بسرعه روح في اي انتي كويسه
روح: كانت بتعيط بس
يزن:كان بيمسح دموعها اهدي في اي
روح: اخدت نفس سليم
يزن: اهدي مالو
روح:بدموع ككان هنا
يزن: هنا فين
روح: بعياط ههنا ييزن هنا
يزن:طيب اهدي واحكيلي اي حصل
روح: بعياط انت مشيت من هنا و…حكتلو كل الي حصل
يزن: حضنها طيب اهدي ومش هيعرف يعمل حاجه وبص لاديها بتوجعك
روح: كان عمال يضغط عليها
يزن: معلش ولله العظيم لاجبلك حقك وكان بيتكلم بهدوء عكس النار الي جواه
روح: انت ضربتو امتي ييزن
يزن: لما كان ف الڤيلا
روح: طيب انا اي ذنبي اي ذنب ابننا يروح
يزن: عشان انا بحبك وهو عارف انك نقطه ضعفي
روح: منو لله
يزن: قومي اغسلي وشك واهدي
روح: قامت وراحت معاه
يزن: غسل وشها وقعدها
روح: هو انا همشي امتي ييزن انا مش مرتاحه هنا
يزن: وكان قاعد قدامها لما الدكتور يكتبلك علي خروج
روح: يعني امتي
يزن: ان شاء الله بكره ارتاحي انتي بس دلوقتي
روح: اوعا تسبني وتطلع ونبي ليجي تاني
يزن: متخفيش انا جمبك ومسح علي دماغها بحب
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
روح كانت نامت ويزن قفل الباب ب المفتاح وطلع البلكونه ورن علي رعد
رعد:كان بيفكر قطع تفكيره الفون الو
يزن: نايم ولا صاحي
رعد: صاحي في اي روح كويسه انت كويس
يزن: اطمن كويسين بس
رعد: بس اي
يزن: سليم جه هنا
رعد: مش فاهم
يزن: حكالو كل الي حصل
رعد: الي اتفقنا عليه كلو تنساه
يزن: ازاي
رعد: ميخصكش انت بقي ده كلو بسببي انا وانا عارف هعمل اي كويس خليك انت مع روح ومتسيبهاش وسيب الباقي عليا
يزن: يعني اي يرعد لا فهمني
رعد: يزن ارتاح وخليك جمب روح بقي
يزن: لا فهمني
رعد: ماشي ارتاح ونتفاهم بكره
يزن: نفخ ماشي سلام وقفل
رعد: كلم حد ف الفون
تاني يوم الساعه 10 الصبح
رعد كان لسه منامش والباب خبط راح فتح
سحر: صباح الورد
رعد: اهلا صباح الخير اتفضلو
سحر وفيروز دخلو
فيروز: بمرح نايمين صح
رعد: اه ريتال نايمه
سحر: وروح فين
رعد: ريتال هتفهمك اطلعولها
سحر+فيروز طلعو لريتال بستغراب وفضلو. يصحوها
ريتال: ايي في اي
سحر: انا سوسو يريتال
ريتال: قامت بسرعه عامله اي
سحر:الحمدلله روح فين
ريتال: بصتلها بحزن
سحر: بقلق فين يريتال روح
ريتال: في المستشفي
سحر+فيروز: بصدمه اي لي اي الي حصل
ريتال: حكتلهم كل حاجه
سحر: عيطت يقلب امك يبنتي بقي كل ده يحصل وانا معرفش
ريتال: روح صعبانه عليا اووي
فيروز: وانا كمان ربنا يعوضها هي ويزن يارب ومسحت دموعها
سحر: يلا يريتال نروحلها انا لازم اطمن عليها
ريتال: حاضر هلبس بس
سحر: ماشي بس بسرعه ونزلت
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
ريتال نزلت
سحر: بسرعه يلا
ريتال: حاضر يماما براحه
رعد:قام راح معاهم وركبو العربيه ومشيو
بعد شويه وصلو
روح كانت نايمه ويزن قاعد جمبها لقي الباب بيخبط
يزن: قام فتح اهلا اتفضلو عامله اي يريتال
ريتال: الحمدلله روح عامله اي
يزن: الحمدلله
سحر: جريت علي روح وحاولت تصحيها براحه
روح: قامت بسرعه في اي
سحر: حضنتها انا ماما يحبيبتي بقي كل ده يحصلك يروح وانا معرفش
روح: حضنتها معلش يماما
سحر: انتي عامله اي حاسه ب اي
روح: عيطت مبقتش حامل يماما خلاص
سحر: معلش يحبيبت قلبي ان شاء الله عوض ربنا اجمل قولي الحمدلله
روح: الحمدلله بس كان نفسي اخلف وابقي ام
سحر: بحزن ان شاء الله تبقي ام وتخلفي الي عوزاه بس ونبي متزعلي
روح: فيروز
فيروز: حضنتها عامله اي الف سلامه عليكي متزعليش وقدر الله مشاء فعل
روح: الحمدلله
فيروز: راحت ليزن
يزن: ابتسملها
فيروز: حضنتو متزعلش ييزن ان شاء الله تجيبو غيرو
يزن: ان شاء الله
فيروز: طبطبت عليه هي مش بس اخته دي صحبتو ودايما بيتكلم معاها وهي حاسه بيه وعارفه انو حزين من جواه بس مش مبين
سحر: جبتلك هدوم تلبسيها
روح: شكرا يماما
سحر: قومي يلا غيري علي ما اجبلك فطار عشان العلاج
روح: مليش نفس
سحر: طب بس يلا قومي غيري
ريتال: اجي معاكي اساعدك
روح: خليكي
ريتال: هساعدك عشان ايدك
رعد: تعالي معايا نجيب فطار يريتال ويزن معاها
ريتال: حاضر
رعد: هجيب فطار ونيجي استأذن
سحر: ربنا معاكم
ريتال ورعد مشيو ويزن دخل يساعد روح ف اللبس عشان ايديها
بعد شويه خرجت ويزن كان ماسكها وقعدها
روح: شكرا
يزن: ارتاحي يروح شكرا اي
روح: هخرج امتي
يزن: هكلم الدكتور حاضر
روح:بسرعه لا خليك انت وماما هتسألو
يزن: حط ايدو علي كتفها وقال بصوت واطي متخافيش يروح مش هيجي تاني وانا مش هسيبك
سحر: بستغراب افطري وخدي العلاج وهسألو حاضر
روح: شكرا يماما
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
رعد وريتال جم وكانو جايبين الفطار
يزن: كنت جبت اكل امبارح بس مرضتش تاكل
سحر: لازم تاكلي يروح
روح: مليش نفس لحاجه ولله
يزن: حبه صغيرين بس عشان خاطري
روح: ولله معاوزه
بعد ما فضلو يزنو عليها اكلت بس حبه صغيرين
روح: انا كلت كفايا ييزن
يزن: كلي شويه كمان يروح وبيديها اكل
روك: بخنقه يجدعان سبوني بقي مش عاوزه انا كلت اهو
يزن: خلاص يروح ارتاحي وقام جاب العلاج واداهولها والميه
روح: اخدتو وكشرت لان طعمو مر
يزن: ادالها عصير خدي عشان طعمو يروح
روح: بصتلو
يزن: حبه صغيرين وشربها حبه ارتاحي شويه بقي
روح: انا عاوزه امشي بقي
يزن: معلش يرعد اسأل الدكتور ينغع تخرج ولا لا
رعد راح للدكتور يسألو والدكتور جه يكشف علي روح
الدكتور:هي الحاله كويسه بس الي في رجليها زي ميكون اتجرحت تاني وهنحتاج نركب كانولا تانيه ف مينفعش تخرج الا لما الحاله تستقر خالص
روح: يعني اي لا انا عاوزه اخرج من هنا
الدكتور: ممكن بأذن الله بكره لو بقيتي احسن
يزن: تمام يدكتور الي تشوفه
روح: يعني اي انا بتكلم ولله مش هقعد هنا يماما يماما وفضلت تنادي علي سحر لانهم كانو برا
سحر: دخلت في اي مالك اي حصل
روح: ونبي يماما روحيني عاوزه امشي من هنا
سحر: اهدي يحبيبتي
الدكتور: مشي وقال ليزن انو هيبعت الممرضه تعلقلها المحلول
سحر: في اي ييزن
يزن: الدكتور قال ان لازم تقعد لغايت ما الحاله تستقر خالص
ريتال:مينفعش تخرج
يزن: لا
روح: ونبي يماما ونبي يريتال روحوني انا مش مرتاحه هنا ولله
ريتال: طبطبت عليها طيب اهدي يحبيبتي ما انتي سمعتي الدكتور قال اي عشان تخفي
روح:عيطت انتو مش عاوزني ارتاح مش كفايا الي حصلي روحوني بقي
يزن: يروح مينفعش
الممرضه: خبطت لو سمحتو
ريتال: اتفضلي
روح: ونبي يماما اعمليلي كل ده ف البيت بس عاوزه امشي
سحر: ييزن يعني مينفعش تخرج خالص
يزن: الجرح لسه وايديها ف مينفعش بجدعان انتو بتقولو اي
الممرضه: دخلت وجهزت الحاجه
روح: يجماعه انا لو فضلت هنا همو*ت
سحر+ريتال+فيروز بعد الشر
الممرضه: لو سمحت ممكن اعلق المحلول
روح: بصت ليزن انا مش عاوزه اقعد هنا
يزن: مردش
روح: زعقت انا بتكلم ماشي ومش هركب حاجه
سحر: اهدي يروح يحبيبتي اهدي
روح: يماما عاوزه امشي انا مش مرتاحه هيجي تاني ولله
سحر: مين ده اي هيجي
روح:بصت ليزن قولها مين ده
يزن: لف وشو بعيد
روح: متقولها انا مش ضامنه انت هتكون معايا ولا لا انا عاوزه امشي مليش دعوه
الكل: بستغراب هو في اي
روح: هبقي مرتاحه فبيتي
سحر: خلاص ييزن انا همشي بنتي من هنا
يزن: وتتعب اكتر ووقتها نعيط
سحر: مش مرتاحه هنا وبنتي خايفه من حاجه انا عارفه ف لي اوجعها اكتر هي فيها الي مكفيها حرام نيجي عليها اكتر من كده
يزن: بس هي تعبانه وهتتعب اكتر
سحر: انا هاخد بالي منها كويس
يزن: تمام
روح:ريتال قولي للدكتور يكتبلي علي خروج معلش
ريتال: حاضر
يزن: خليكي يريتال…
روح: ريتال انا قلت ريتال مش حد تاني
رعد: اخد ريتال وراحو هما
بعد شويه جم
بقلم حبيبه محمد
سحر: كتبلها علي خروج
رعد: اه بس ناخد بالنا منها وتاخد علاجها وتاكل
سحر: حاضر يلا يروح
روح: قامت يلا ومسكت فسحر
سحر: عارفه تمشي ولا الجروح الي فيها وجعاكي
روح: عارفه عارفه يلا
ريتال: راحت سندتها وفيروز معاها
يزن: اوعو كده
كلهم بصولو وسابو روح
روح: بصتلهم
يزن: شال روح
روح: متكلمتش لانها فعلاً تعبانه
بعدين نزلو وركبو العربيه ومشيو
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
وصلو ويزن شال روح وطلعها الاوضه
رعد: في ممرضه هتيجي تتابع حالتها
فيروز: انا بعرف برضو شويه
رعد: تبقو انتو الاتنين
فيروز: ماشي
عند يزن
يزن: قعد روح انتي زعلانه لي حالن
روح: مردتش
يزن: زعلانه لي
روح: معرفش ييزن انت عارف اني مش عاوزه اقعد ف المستشفي بسبب اي مش مرتاحه. بتكلم ولا كأنك سامعني
يزن: عشان انتي تعبانه يروح ولازم تكوني ف المستشفي
روح: ماشي ييزن
يزن: خلاص بقي انا خايف عليكي ومش عاوزك تتعبي اكتر
روح: خايف عليا اتعب ومش خايف عليا يجي تاني
يزن: روح متخافيش وهو مش هيجي تاني ولو جه ابقي شوفي هعمل معاه اي
روح: مردتش
يزن: متزعليش يروح وارتاحي دلوقت
روح: ناديلي ماما او حد يقعد معايا لو سمحت
يزن: انا قاعد معاكي مش هنزل متخافيش
روح: بصتلو ونظرتها بتقول متأكد
يزن: ارتاحي يروح ربنا يهديكي
بعدين روح بترتاح والممرضه بتيجي وتطلع ليها
ريتال: دي الممرضه الي هتابع حاله روح ييزن
يزن: تمام
الممرضه: بعد اذنكو ممكن اعملها المحلول
ريتال: اتفضلي
يزن قام والممرضه جهزت الحاجه وشالت الكانوله الي ف ايد روح وبتركبلها واحده تانيه
الممرضه: متوتريش نفسك عشان الوريد واهدي متخافيش
روح: حاضر
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
روح كانت ركبت المحلول والممرضه خرجت
ريتال: تنامي شويه يروح
روح: خليكي معايا يريتال ووسعت عشان تقعد جمبها
ريتال: روح انت ييزن انا هكون معاها
يزن: بص لروح عوزاني
روح: انزل ييزن
يزن: ريتال لو احتاجت حاجه انا تحت نادي بس
ريتال: حاضر متقلقش
بعدين يزن بينزل والاتنين بيقعدو وسحر وفيروز كانو بيعملو اكل وينضفو
روح: اايدي بتوجعني اووي
ريتال: معلش يقلبي الف سلامه
روح: عارفه مين السبب ان اسق*ط
ريتال: بستغراب مين
روح: سليم
ريتال: بصتلها بصدمه ووو…

google-playkhamsatmostaqltradent