رواية زين الصعيد الفصل الثاني 2 - بقلم الكاتبه المجهوله

الصفحة الرئيسية

 رواية زين الصعيد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبه المجهوله

رواية زين الصعيد الفصل الثاني 

Part 2

في الصعيد بتحديد في قصر الحديدي قصر راقي وجميل وضخم الأثاث راقي من النوع الكلاسيكي ملئ بالتحف الضخمه العصريه ....
تجري فتاه في وسط العشرينات فتاه جميله لون عيونها ازرق مثل لون البحر شعرها طويل لونه اسود ...نعم انها حور وهي فعلا حوريه ....تجري علي والدها وتحضنه .
حور : اهلا اهلا بسي بابا اللي مش بيسأل عليا خالص .
فريد والدها بحب:اهلا بحببتي معلش يا بنتي ضغوطات انتي عارفه في مشاكل في البلد.
حور بمشاكسه: ممكن طلب اد كدا يا حبيبي يا قمر هوا يعني طلب صغير اد كدا والله.
والدها بضحك:عايزه اي يا حور بعد الاسطوانه دي خير عايزه تركبي خيل صح.
حور بضحك:عارف وماليك عليا حلفان علطول بقول ان بابا روح قلبي فاهمني علي طول .
والدها :ماشي يا حور بس هتروحي مع عم عبدو .
حور بحب :حبيبي يا يا بابا هات بوسه ..وباستو وجريت علي غرفتها  تلبس 
بعد وقت مش كتير ونزلت ودعت ابوها وراحت الاسطبل هي وعم عبدو 
---------♡-------.
في الاسطبل ...
حور وهي بتجري في الاسطبل....
في مكان آخر في الاسطبل 
ادم وهوا معاه مسدس مصوب
 علي حور  اخرج طلقه علي حور...
حور بصوت عالي بالم :آآآآآآه الحقني يا عم عبدوووو
--------♡---------
في مكان آخر بالتحديد في المستشفى...
حور في غرفه العمليات اكثر من من 3 ساعات والدكاترة متوترين .....
بره غرفه العمليات 
والد حور بحزن : الحجني يا عدنان حور هتروح مني روحي هتروح مني .
عدنان بمواسه : اهدي يا خوي انشاء الله خير .
عاصم بغضب : اكيد هما عيله ..عالية الشرجاوي والله لجتلهم . 
عدنان بغضب :اسكت يا ولدي مش هنرجع بحر الدم تاني اسكت اكيد خير.
الدكتور خرج من الغرفه بتعب 
فريد بسرعه :خير يا دكتور بتي بخير صوح طمني بالله عليك. 
الدكتور بجديه : الحمدلله الحاله استقرت ومن فضل ربنا انها كانت في درعها ....هي دلوقتي فاقده الوعي ساعه بالضبط وهتفوج.
فريد بارتياح :شكرا يا بني ربنا يريح جلبك زي ما ريحت جلبي.
بعد ساعه 
في غرفه حور ..
فريد بحب : حمدلله على السلامه يا بتي أجده تجلجيني عليكي أجده. 
حور بتعب : معلش يا حبيبي. 
عدنان :حمدلله على السلامه يا بتي .
حور : الله يسلم حضرتك 
عاصم بخوف : حمدلله على السلامه يا حور . 
حور : الله يسلمك يا عاصم......اومال فين رؤي 
فريد : في الجامعه لسه ماتعرفش حاجه.
عاصم : انا هروح اشوف هتخرجي امتي .
----------♡------------.
في قصر الشرقاوي. 
كارم بغضب:اي اللي انت عملته دا يا زفت عايز ترجع بحر الدم تاني . 
ادم بغضب :عايز انتجم منهم .
كارم بغضب:غور مش عايز اشوف وشك تاني. 
خرج ادم بغضب 
زين :اهدي يا بوي ما تتعبش حالك .
كارم : ادم عايز يرجع بحر الدم تاني .
زين معلش .
كارم :الاسبوع الجاي في جعده بينا وبين عيله الحديدي وربنا يستر من الحكم ....
----------♡-----------
بعد اسبوع...
في القعده الحكم 
الشيخ : طبعا انتو عارفين احنا هنا ليه. 
كارم الشرقاوي:واحنا موافجين علي اي حكم.
فريد :تعيش يا حج كارم .
الشيخ : بما انكم متفجين الحكم  ان كل هتاخد بنت للجواز زين لحور ومريم لعاصم تمام يا حج موافجين .
الحاج كارم : موافج 
بص زين لابوه بغضب وابو بصلو انو يسكت ..
الشيخ :اي رايك يا حج فريد .
فريد :موافج .
الشيخ : أجده تمام يوم الخميس الجاي فرح زين لحور وعاصم لمريم.........
#زين الصعيد 
انهارده لو التفاعل وصل ٣٠٠ ليك  انشالله في بارت بليل مشوق وطويل 
باي باي يا قمرات ❤🌏

  •تابع الفصل التالي "رواية زين الصعيد "  اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent