Ads by Google X

رواية نبض الفهد الفصل الثامن والعشرون 28 - بقلم الكاتبه المجهوله

الصفحة الرئيسية

 رواية نبض الفهد (كاملة جميع الفصول ) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبه المجهوله

رواية نبض الفهد الفصل الثامن والعشرون 28

نبض الفهد
فصل 28

في المستشفى

فتحت عينيها فرأته ينظر لها 
نبض بإبتسامه : صباح الخير
فهد: مسا الخير لسا الساعه عشره المساء ارجعي نامي 
نبض: انتا من امتا صاحي 
فهد: من خمس ساعات 
نبض: بتمزح
فهد بإبتسامه: لا والله
نبض: لي ما صحيتني معك 
فهد: كنتي هتعملي ايه 
نبض: مش عارفه
فهد: كنت مشتاقلك وكنت بطلع عليكي 
نبض: طب مين كان هيقتلني يا فهد وانا اصلا ما بطلعش من البيت نهائي 
فهد: تشغليش بالك يا قلبي بالموضوع،،، اسف
نبض: لشو عم تعتذر 
فهد: لأنو ما سافرتي 
نبض: فهد بلا هبل الحمدلله انك بخير ومعي وإلا والله كنت هموت 
فهد: تجبيش سيره هاي مره تانيه وإلا استحملي العواقب
نبض: اسفه 
قبلها من وجنتيها 
فهد: يلا مشان ننام لأنوا بكرا الصبح هخرج من المستشفى 
نبض: يلا 
................................................................................ في الصباح
فهد يلعب بشعر نبض ويلمس وجنتيها بيده وهي نائمه 
دق باب الغرفه 
فهد: مين 
رعد: انا ابوك وامك يا فهد 
فهد: اشوي بس 
فهد: نبض نبض قومي 
نبض: سيبني انام الله يخليك 
فهد : نبض امي وأبوي على الباب قومي 
نبض: سلم عليهم 
فهد: انتي يلي اخترتي 
حضنها وقربها ل عنده أكثر 
فهد: فووووت يابا 
رعد: صباح الخير اجينا بالوقت الغلط نرجع احسن 
ميرا: صباح الخير يا ابني كيف حاسس دلوقتي في أي وجع 
فهد: لا يما هيني زي القرد 
رعد: يلا يا ميرا وانتا يا فهد السواق تحت بس تفضى تيجي على الفيلا 
فهد بمزاح: استنوا اصحي نبض تقدملكوا حاجه 
رعد: انتا استحاليتها مهي المستشفى مستشفى ابوك 
فهد: بتصدق يا حج فكرت حالي في بيتنا 
رعد: رووح الله يهديك مضلش فيك عقل يا اخي
يلا يا ميرا 
ميرا : سلام يا ابني 
نبض فتحت عيونها وهي لا تعرف أن والديه موجدين بالغرفه 
نبض: فهود صباح الخير 
فهد: صباح العسل يا نبضي وقبل وجنتيها بحب 
ميرا: اسيبك انا 
نبض قامت مفزوعه من الصوت 
فهد: اااااه يا بنت الهبله 
نبض: مش عارفه تقول اشي من الاحراج 
نبض: اسفه انتا بخير
ميرا: وين الوجع يا حبيبي 
فهد: مفش يما اشي تخافيش 
رعد: يلا يا ميرا مسكها من اديها وطلعوا من الغرفه 
رعد: مش قولتلك اكتر من مره يلا 
ميرا: ااه
رعد: بترديش  ليه 
ميرا: كنت خايفه عليه 
رعد: امشي يا ميرا 
..........؟.....................
داخل الغرفه
نبض : فهد انتا بخير 
فهد: ايوا بس في حد يعمل كدا 
نبض: اتخضيت يا فهد لما شفتهم وانتا اوووف خلص 
فهد: عادي يا حماره مراتي 
نبض: خلص يا فهد انحرجت 
فهد: محصلش حاجه انا هدخل الحمام اغير الهدوم وانتي اجهزي
نبض: حاضر تعا اسندك ل تدخل الحمام 
...................................................
في الفيلا 
رعد: مؤمن عايزك الحقني على المكتب 
دخلوا المكتب 
مؤمن: خير يا خالي في حاجه 
رعد: كل خير بس انا عايزك تروح العنوان ده وتجيب العيله كلها 
مؤمن: حاضر يا خالي اروح دلوقتي 
رعد: خليها ل بكرا يا مؤمن من الصبح لازم كلشي ينحل ويتصلح 
مؤمن: إنشاءالله يا خالي 
رعد: روح يا ابني ونادي على ادهم 
مؤمن : حاضر 
دخل ادهم 
ادهم: خير يا خالي في حاجه عايزها مني 
رعد: ايوه بس لازم تكون هادي 
ادهم: خير 
رعد حكا ل ادهم عن موضوع تالا وفهد 
ادهم بعصبيه : ازاااااي يعني حصل كل ده 
رعد: يا ادهم أهدى انا بقولك مشان بس يكون عندك علم لأنك اخوها ولازم يطلقوا 
ادهم: معرفتوش توصلولي كان وقفته عند حده ل عمي 
رعد: يلي صار صار يا ادهم 
ادهم: الوراق جاهزين رح انادي  على تالا 
رعد: ايوه 
تالا: خير يا عمي في حاجة 
ادهم: اه هتوقعي على وراق طلاقك من فهد 
تالا : انتا اعرفت 
ادهم بعصبية وصراخ: اااه وخلصي 
تالا وقعت الوراق بسرعه من الخوف وذهبت 
ادهم: انا طالع يا عمي عايز حاجه 
رعد: لا بس نادي على مراد وعمر 
ادهم: حاضر 

مراد وعمر 
مراد: خير يا يابا عايزنا ليه 
رعد: جهزوا حالكم الاسبوع الجاي هنطلب ايد ندى واسيل 
مراد  ل اسيل،،، وعمر ل ندى 
مراد: ربنا يخليك يا حج 
عمر: سلام يا رعووود والله انك تفهم 
رعد: قبل ما تطلعو نادي على ياسين بطريقك 
ياسين: ايوااا يا خالي انتا تطلب فينا بدور ليه 
رعد: مش عايز تعترف 
ياسين: اعترف ع شو
رعد: مشاعرك ل سما
ياسين بصدمه: اعرفت ازاي 
رعد بابتسامه: عيونك فاضحيتك يا ياسين 
ياسين: إنشاءالله الليله يا خالي 
رعد: يلا مشان تطلبها الاسبوع الجاي 
ياسين : حبيبي يا خالي
عايز حاجه 
رعد: لا رووح يا ياسين 
ياسين : سلام 
...............؟........................
في المستشفى
الدكتور: لازم ترتاح وتاخد العلاج 
فهد بزهق: ماشي 
نبض : يلا 
مسك فهد اديها وخرجوا من المستشفى 
....................................................
في الفيلا 
عمران: السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام 
نور: والله يا حبيبتي دلوقتي عمران قالي انو فهد كان بالمستشفى
ميرا: عادي يا حبيبتي المهم متقلقيش 
نور: الف سلامه عليه 
ميرا: الله يسلمك 
عمران: هو عمي رعد فين اتصل عليه قال عايزني 
ميرا: في المكتب يا حبيبي

عمران: خير يا عمي رعد في ايه 
رعد: عمران لازم كلشي بكرا ينحل لازم تعرفوا الحقيقه 
عمران فهم عليه 
عمران: بس انا مش عارف اعمل ايه يا عمي 
رعد: كلشي بكرا هينكشف انا بعتت ل محمد يجي هو وعيالوا ع الفيلا وبكرا انتا وامك هتكونوا موجدين بدري 
وملك اتصلت عليها وحجزتلها تذكره وهترجع المساء 
لازم كلشي ينحل وهنعرف الحقيقه بكرا 
عمران...

..........................................................................

  •تابع الفصل التالي "رواية نبض الفهد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent